6 of 6 | ‹ First  < 4 5 6
Engelse Fame versie
  [ # 76 ] 31 December 2007 03:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Fame is voor mij een hele speciale musical! Dus ik kan alleen maar blij worden van het idee van 2 versies van fame tegelijkertijd in Nederland en toch….

Kan een engelse versie in nederland bestaan naast een nederlandstalige versie? Ik neem aan, dat de ouders met kinderen toch alleen naar de nederlandstalige versie zullen gaan. De tieners ook.
En ik ken heel wat volwassenen, die engelstalige musicals in nederland links laten liggen, omdat dat moeilijker te volgen is.
Als er dan ook nog een nederlandstalige versie naast is, spelen ze dan evengoed voor volle zalen?

Vorig jaar ben ik naar de Engelstalige versie van Fame geweest. Ik vond het heerlijk om de muziek weer te horen, het verhaal weer te zien, heerlijke herinneringen, maar hij kon absoluut niet tippen aan de nederlandse versie van 1999-2000.

In Londen ben ik ook diverse malen naar fame geweest. Ook hier gewoon om dat fame-gevoel weer even terug te krijgen en me weer heerlijk te voelen…maar ook hier kon de show voor mij echt niet tippen aan de eerder genoemde show!

De engelstalige show die dit jaar door nederland tourt ga ik denk ik links laten liggen. Zeker gezien de negatieve reacties die ik lees. Als ik al ga, ga ik voor 3 dingen:
Het fame-gevoel, Ivo en Casey. Maar ik denk dat ik deze versie toch oversla.

De nederlandstalige versie wil ik nog wel een keertje gaan bekijken. Al ben ik hier ook erg bang voor wat ervan is geworden. De oudere vertaling vond ik erg mooi. Ik vond het super, dat het liedje over al die jackson’s in nederland was vervangen door een nummer met inhoud! maar ja, ik geloof niet, dat we dat nummer nog eens in een versie terug zullen zien!

Ook vond ik het wel goed, dat ze bij de vorige nederlandse versie de naam van Schlomo hadden veranderd in David. Schlomo is in nederland een erg onbekende en gekke naam. Bij die naam krijg ik alleen maar associaties met sloom…en dat moet die persoon niet zijn. Bij de naam David Metzenbaum snap je meteen dat het om een Joodse jongen gaat.

Toch heb ik, nu ik deze topic zo lees en ik dit berichtje schrijf wel erg veel zin om me weer eens helemaal in fame te storten!
Alleen…wat zal ik Yolanda als Grace missen!!!

Wat betreft die dvd….helaas bestaat er voor zover ik weet inderdaad alleen een dvd van de film en deze is totaal anders dan de musical.

‹ First  < 4 5 6
6 of 6