3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Eerste recensie Little Mermaid
  [ # 31 ] 21 December 2007 05:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

super leuk filmpje.. en Sherie Rene Scott ah zucht wat een super vrouw, heerlijk

  [ # 32 ] 22 December 2007 12:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Tegen het einde van het filmpje zit een stuk van het quartet uit de tweede akte. Echt zo mooi muzikaal…

Sherie blijft geweldig om te zien hoe het materiaal aanpakt en het totaal ander maakt dan de film. De rest blijft inderdaad maar een vage vormgeving… :S

  [ # 33 ] 23 December 2007 09:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ondanks de muziek kan ik er niet echt warm voor lopen. Voegde bij ‘The Beauty And The Beast’ en ‘Tarzan’ het ontwerp een extra dimensie toe hier lijkt het vooral een 1-op-1 tot leven gekomen tekenfilm. Beetje ééndimensionaal en kinderlijk, maar misschien werkt het wel anders als je in de zaal zit.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 34 ] 23 December 2007 11:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik vraag me af wat de recensenten het gaan vinden. De zalen zitten momenteel wel vol, maar er zijn toch ook rare dingen gedaan met het script. Vanessa is ook in de Broadway-versie weggelaten, en ik las een discussie op een Amerikaans forum dat Erik in de show 24 is, Ariel is wel nog steeds een naief kind van 16, en of die relatie dan wel kon 😉

  [ # 35 ] 24 December 2007 01:05 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Ik ben er afgelopen donderdag geweest en heb het mogen bekijken vanaf rij 3 in het midden. Mooie plekken dus! De zaal zat inderdaad vol, veel kinderen ook. Het is een leuke productie maar het decor had wat mij betreft wel wat grootser gemogen. De enige die echt continu bleef boeien was Sierra Boggess! Wat een verrassing!! Echt een stem.. zo mooi! Alles loepzuiver en met het grootste gemak gezongen en acteren ook helemaal geweldig. Ik vond haar echt adembenemend! 

Mijn wederhelft zei ook dat hij had verwacht/gehoopt dat het zoiets zou zijn als Beauty and the Beast in Londen maar dat viel dus tegen. Ik heb genoten hoor, daar niet van, maar van Disney verwacht je toch net even dat beetje meer…

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 36 ] 06 January 2008 01:05 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2008-01-06

De cd van The Little Mermaid is vanaf nu te bestellen op Amazon.com. Maar ik vraag me af of Amazon geen nederlandstalige site heeft waar je dan deze cd kan bestellen? Want deze cd zou ik toch wel heel erg graag willen!

Groetjes

Link: http://www.amazon.com/gp/product/B000Y0CYBE/ref=s9_asin_image_1?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=0SW2X0WV11A9F89Y5DH1&pf_rd_t=101&pf_rd_p=278240301&pf_rd_i=507846

  [ # 37 ] 06 January 2008 04:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Amazon heeft geen NL site, met heel wat geluk is ie misschien via bol.com te bestellen

  [ # 38 ] 06 January 2008 04:34 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2008-01-06

Ja, laat ons hopen. Of misschien komt hij over een maand ofzo ook op iTunes.

  [ # 39 ] 06 January 2008 05:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Matte - 06 January 2008 04:34 PM

Ja, laat ons hopen. Of misschien komt hij over een maand ofzo ook op iTunes.

ja maar als het niet orgineel is wil ik er niet voor betalen 😛

  [ # 40 ] 11 January 2008 06:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Gisteravond is “The Little Mermaid” in premiere gegaan. De NY Times recensie spreekt duidelijke taal. Brantley heeft vernietigende, maar wel heel leuk geschreven, kritiek op deze productie.

Fish Out of Water in the Deep Blue Sea
By BEN BRANTLEY

Loved the shoes. Loathed the show.

O.K., I exaggerate. I didn’t like the shoes all that much. But the wheel-heeled footwear known as merblades, which allow stage-bound dancers to simulate gliding underwater, provides the only remotely graceful elements in the musical blunderbuss called “Disney’s The Little Mermaid,” which opened on Thursday at the Lunt-Fontanne Theater.

A variation on Heelys, a skate hybrid popular among schoolchildren and teenagers who are probably way too old for this production, merblades endow their wearers with the ability to skim hard surfaces with a near-balletic lightness. Unfortunately, a state of lightness is difficult to sustain when you’re being attacked on all sides by an aggressive ocean that appears to be made of hard plastic.

The get-out-of-my-way water, which periodically slides in like so many push-button car windows, is only one of the obstructions to be wrestled with by the cast members playing fish, seabirds and merfolk in Disney’s charm-free $15 million adaptation of its charming 1989 animated movie of the same title.

Directed by Francesca Zambello, this “Little Mermaid” burdens its performers with ungainly guess-what-I-am costumes (by Tatiana Noginova) and a distracting set (by George Tsypin) awash in pastels gone sour and unidentifiable giant tchotchkes that suggest a Luau Lounge whipped up by an acid-head heiress in the 1960s. The whole enterprise is soaked in that sparkly garishness that only a very young child – or possibly a tackiness-worshiping drag queen – might find pretty.

Come to think of it, the motto of this production, the latest and least of the Disney musicals to besiege Broadway since “Beauty and the Beast” opened in 1994, could be, “You can never go broke underestimating the taste of preschoolers.” In 1989 the film of “The Little Mermaid,” which signaled a renaissance in Disney animation and featured songs by the composer Alan Menken and the lyricist Howard Ashman that were regularly described as “Broadway-caliber,” was heralded as that rare fairy-tale cartoon that could be enjoyed just as much by grown-ups as by children. (Hey, I saw it three times.)

But in a perverse process of devolution “The Little Mermaid” arrives on Broadway stripped of the movie’s generation-crossing appeal. Coherence of plot, endearing quirks of character, even the melodious wit of the original score (supplemented by new, substandard songs by Mr. Menken and the lyricist Glenn Slater) have been swallowed by an unfocused spectacle, more parade than narrative, that achieves the dubious miracle of translating an animated cartoon into something that feels like less than two dimensions.

Inspired by the darker and more cautionary Hans Christian Andersen fairy tale, “The Little Mermaid” was Disney’s first animated film to feature a newly empowered breed of heroine who gets the prince but doesn’t need saving by him. In this case that’s Ariel (played here by Sierra Boggess), the title character, a princess of the deep who defies her mighty father, King Triton (Norm Lewis, underused and bare chested) to pursue the handsome Prince Eric (Sean Palmer), a nonmarine form of life, on land. To do so she must enlist the aid of Ursula (Sherie Rene Scott), the evil sea witch, who transforms Ariel’s fish tail into human legs – but at what price?

I’m not going to give you any more plot, because of limitations of space, but if you have any intention of seeing this musical, please rent the movie first, or you will be utterly, you know, at sea. Despite a new book by the Pulitzer Prize-winning playwright Doug Wright, the ending, with its war-of-the-elements climax, is incomprehensible. And though the film’s supporting sea creatures, both frolicsome and dastardly, from the film, are all on board, it’s hard to figure out here just who and what they’re supposed to be.

Sebastian (Tituss Burgess), the Jiminy Crickett-like crab who is Ariel’s scolding sidekick, retains his trademark Caribbean accent but looks more like a lobster than a crab in his tiered shell suit. Scuttle, the malapropism-prone sea gull, looks like one of the Lollipop Kids from “The Wizard of Oz,” except for that beak on his hat. Flotsam (Tyler Maynard) and Jetsam (Derrick Baskin), Ursula’s electric-eel henchmen, resemble revelers at Limelight, the departed New York dance club, on a dinosaur-theme night.

The mermaids and fish, who include the winsome little guppy Flounder (the child actor Brian d’Addario, on the night I saw the show), are easier to identify, since they usually have tails, which nobody seems to have quite acquired the knack of manipulating. The choreographer, Stephen Mear, arranges his dancers onstage in an assortment of standard chorus-line variations, accented by swimming arm motions. But even a pull-out-all-the-stops number like the calypso-flavored “Under the Sea” fails to hold the attention.

This is partly because so many of the cast members seem distracted, as if they were trying to remember when and how to pull their tails, flippers, wings or whatever else they’ve been assigned. The unfortunate Ms. Scott, a brassy young Broadway veteran (“Dirty Rotten Scoundrels,” “Aida”), has eight octopuslike tentacles to contend with, which may account for the bizarre mutability of her accent, which shifts among Cockney, plummy English, Brooklynese and Zsa Zsa Gabor Hungarian.

But the problems go beyond inconvenient costumes. Ms. Zambello, best known as an adventurous director of operas, rarely lets jokes, songs or set pieces register clearly. And the impression is often of costumed employees from the Magic Kingdom of Disney World, wandering around and occasionally singing to entertain visiting children.

In like manner, most of the performers approach their characters with the forced jocularity of actors marking time in a theme park until a better job comes along. Ms. Boggess, who has a penny-whistle soprano, and Mr. Palmer look uncannily like regulation cartoon drawings of a pretty princess and prince, with all the attendant sex appeal and personality.

The original songs by Mr. Ashman (who died in 1991) and Mr. Menken are still winning. But they are diluted here by the muddled presentation and the repetitiveness of the additional numbers by Mr. Menken and Mr. Slater.

Sadly, following the demise of the joyless green blob that was “Tarzan,” “The Little Mermaid” suggests that on Broadway, the Disney magic touch has gone numb. The show’s creators appear to have been hoping for a cross between the company’s two biggest Broadway hits: “Beauty and the Beast,” which was a fair facsimile of the original movie, and “The Lion King,” which the director Julie Taymor turned into an ingenious, multicultural arts-and-crafts fair.

But what this “Little Mermaid” feels like, above all, is a cynical reversal of a once-traditional pattern of art and commerce. It used to be that the show came first, followed by merchandising tie-ins. Thoroughly plastic and trinketlike, this show seems less like an interpretation of a movie musical than of the figurines and toys it inspired.

  [ # 41 ] 11 January 2008 01:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben, in mijn ogen is de vormgeving niet mooi geworden.

Hier zijn nog meer recensies: http://www.broadwayworld.com/board/readmessage.cfm?thread=954136

iemand vroeg een tijdje terug naar een foto van Botje en Jutter, hier is Botje in elk geval op te zien en in het algemeen de vormgeving van de meeuwen.

Under the Sea

Under the Sea

Poor Unfortunate Souls

[ Gewijzigd: 11 January 2008 02:16 PM by Klaske ]
  [ # 42 ] 11 January 2008 03:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Applausfoto’s

  [ # 43 ] 11 January 2008 09:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ziet er, qua vormgeving, een beetje amateuristisch uit.. al is de foto onder Poor Unfortunate Souls wel erg mooi!!

  [ # 44 ] 11 January 2008 10:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

voor mij zou Sherie Rene Scott een reden zijn er heen te gaan. maar veder loop ik ook niet erg warm. zeermeerminnen met benen en een staart is en blijft raar

  [ # 45 ] 11 January 2008 10:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Klaske - 11 January 2008 01:38 PM

iemand vroeg een tijdje terug naar een foto van Botje en Jutter, hier is Botje in elk geval op te zien en in het algemeen de vormgeving van de meeuwen.

Helemaal rechts is Jutter… 😄

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5