1 of 2 |  1 2 > 
Try out Ciske de Rat Hoorn 16-9
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Gisteren naar de Try out in Hoorn geweest. Ik had eerst het idee van doe ik hier wel goed aan want eerlijk gezegd was ik niet zo weg van het stuk op de Uitmarkt.

Nou ik ben echt helemaal om…..Dit zit zo goed in elkaar er wordt zo goed gespeeld en gezongen.

Ik had helemaal geen voorstelling van Ciske de man wat in het verhaal gevlochten zit. Het verhaal boeid van begin tot eind en verslapt geen enkel moment er had voor mij geen pauze in hoeven zitten.

De cast is geweldig en kan er niet echt een noemen die er uitsprong ze speelde allemaal voortreffelijk.
Marjolijn als moeder Vrijmoeth heeft eigenlijk maar een kleine rol maar is echt een sloerie. Hugo Haenen heel goede meester Bruijs is een heel grote rol wie zijn vrouw speelde ipv Marleen weet ik niet maar was wel goed.. Mariska van Kolk een lieve tante Jans en Hajo Bruijns een goede vader Vrijmoeth. Danny de Munck geweldig!!!!!.

Dan de kindjes die meededen echt allemaal om op te vreten zoooo leuk.

Ik weet niet wie de kleine Ciske was maar hij was supersssss en een grote rol voor zo’n mannetje hoor.

Het decor was erg mooi en omdat ze in twee tijden speelde was dit heel goed in elkaar gezet.

De voorstelling werd een keer na de pauze onderbroken omdat er problemen waren met de geluidstafel, dit was de avond ervoor ook al zo, het was snel hersteld en de voorstelling ging weer snel door.

Echt het is een aanrader ik heb er geen moment spijt van dat ik ben gegaan ik heb een heerlijke middag achter de rug.

Nou kijk ik (denk ik) wat luchtiger dan de meeste van jullie naar musicals en weet meestal wel waar ik wel (meerdere keren) of niet heen wil, hiervan weet ik zeker dat ik hem nog een keer wil gaan zien.

Het verbaasd me eigenlijk dat er nog geen enkel verslagje te lezen is.

  [ # 1 ] 17 September 2007 05:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

leuk verslag, maar speelt Marleen nu helemaal niet ivm met Evita? Of was het toeval dat ze de 16de niet speelde? Want ik ga 27 september in Hoorn en hoop dan wel Marleen te zien

  [ # 2 ] 17 September 2007 05:31 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

jouke - 17 September 2007 05:20 PM

leuk verslag, maar speelt Marleen nu helemaal niet ivm met Evita? Of was het toeval dat ze de 16de niet speelde? Want ik ga 27 september in Hoorn en hoop dan wel Marleen te zien

Gisteren was wie word Evita? Lijkt me logisch dat zij vrij is op zondag 😉
Neem aan dat ze de rest wel speelt.

  [ # 3 ] 17 September 2007 06:41 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2007-04-24

Marjolein Teepen speelt niet op de zondag EN zaterdag (repetities waarschijnlijk), dus ik neem dat Marleen ook niet op zaterdag speelt.

  [ # 4 ] 17 September 2007 07:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Clara - 17 September 2007 04:39 PM

Gisteren naar de Try out in Hoorn geweest. Ik had eerst het idee van doe ik hier wel goed aan want eerlijk gezegd was ik niet zo weg van het stuk op de Uitmarkt.

Nou ik ben echt helemaal om…..Dit zit zo goed in elkaar er wordt zo goed gespeeld en gezongen.

Ik had helemaal geen voorstelling van Ciske de man wat in het verhaal gevlochten zit. Het verhaal boeid van begin tot eind en verslapt geen enkel moment er had voor mij geen pauze in hoeven zitten.

De cast is geweldig en kan er niet echt een noemen die er uitsprong ze speelde allemaal voortreffelijk.
Marjolijn als moeder Vrijmoeth heeft eigenlijk maar een kleine rol maar is echt een sloerie. Hugo Haenen heel goede meester Bruijs is een heel grote rol wie zijn vrouw speelde ipv Marleen weet ik niet maar was wel goed.. Mariska van Kolk een lieve tante Jans en Hajo Bruijns een goede vader Vrijmoeth. Danny de Munck geweldig!!!!!.

Dan de kindjes die meededen echt allemaal om op te vreten zoooo leuk.

Ik weet niet wie de kleine Ciske was maar hij was supersssss en een grote rol voor zo’n mannetje hoor.

Het decor was erg mooi en omdat ze in twee tijden speelde was dit heel goed in elkaar gezet.

De voorstelling werd een keer na de pauze onderbroken omdat er problemen waren met de geluidstafel, dit was de avond ervoor ook al zo, het was snel hersteld en de voorstelling ging weer snel door.

Echt het is een aanrader ik heb er geen moment spijt van dat ik ben gegaan ik heb een heerlijke middag achter de rug.

Nou kijk ik (denk ik) wat luchtiger dan de meeste van jullie naar musicals en weet meestal wel waar ik wel (meerdere keren) of niet heen wil, hiervan weet ik zeker dat ik hem nog een keer wil gaan zien.

Het verbaasd me eigenlijk dat er nog geen enkel verslagje te lezen is.

Komt het Grebbeberg-verhaal uit Cis de Man erin voor ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 5 ] 17 September 2007 07:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Ja dat komt er inderdaad in voor….. best heftig maar mooi weergegeven.

  [ # 6 ] 17 September 2007 08:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Klinkt interessant. En wie speelt volwassen Betje ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 7 ] 17 September 2007 08:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Kiepkantel - 17 September 2007 08:19 PM

Klinkt interessant. En wie speelt volwassen Betje ?

Ik zou het helaas niet weten. Bij de try outs krijg je niet echt informatie wie er spelen.
Ik moet wel zeggen dat de kleine Betje een schatje was net als Doris ze weten ze echt uit te zoeken..

De grote Jan (hij speelde volgens mij in B&B Lefou) ik ben even zijn naam kwijt speelde de rol ook goed had ook hier weer een komisch tintje.

Ik wil inhoudelijk niet zoveel vertellen omdat het verhaal echt zo duidelijk is en zonder veel opsmuk wordt neergezet.

  [ # 8 ] 17 September 2007 09:58 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Kiepkantel - 17 September 2007 08:19 PM

Klinkt interessant. En wie speelt volwassen Betje ?

Jacobien Elffers

Op musicals.nl staat een kleine castlist

  [ # 9 ] 17 September 2007 10:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Misschien ben ik kippig, maar volgens mij heb ik Hugo Haenen in het pulbiek zien zitten bij Op zoek naar Evita, naast Jeroen. Ben ik blind of zat ie daar echt?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 10 ] 17 September 2007 10:55 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

gordijntje - 17 September 2007 10:34 PM

Misschien ben ik kippig, maar volgens mij heb ik Hugo Haenen in het pulbiek zien zitten bij Op zoek naar Evita, naast Jeroen. Ben ik blind of zat ie daar echt?

Dat was idd Hugo.
Ws. hebben ze op zondag een matinee gedraaid

  [ # 11 ] 18 September 2007 06:31 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Nieluhs - 17 September 2007 10:55 PM
gordijntje - 17 September 2007 10:34 PM

Misschien ben ik kippig, maar volgens mij heb ik Hugo Haenen in het pulbiek zien zitten bij Op zoek naar Evita, naast Jeroen. Ben ik blind of zat ie daar echt?

Dat was idd Hugo.
Ws. hebben ze op zondag een matinee gedraaid

Inderdaad een matinee, ik woon nl 150 km van Hoorn vandaan maar zat s’avonds lekker voor de buis voor Evita en zag daar ook Hugo Haenen naast Jeroen zitten.

  [ # 12 ] 19 September 2007 08:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Oh oh oh.. Ik ga pas 14 november… 😛

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 13 ] 19 September 2007 08:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

kga volgende week donderdag, ben erg benieuwd, heb geen flau idee wat ik moet verwachten

  [ # 14 ] 19 September 2007 10:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Clara - 17 September 2007 08:39 PM
Kiepkantel - 17 September 2007 08:19 PM

Klinkt interessant. En wie speelt volwassen Betje ?

De grote Jan (hij speelde volgens mij in B&B Lefou) ik ben even zijn naam kwijt speelde de rol ook goed had ook hier weer een komisch tintje.

Jorge!!

Leuk verslag, ook de eerste die ik lees! Van Ciske!
Ik ben erg benieuwd, heb nog niet geboekt (het is ook zo prijzig..) maar wil ‘m heel graag zien!!

  [ # 15 ] 20 September 2007 08:47 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2005-09-07

Ik was ook bij de try out afgelopen zondag, op zich was het wel een leuke musical, maar wat mij verbaasde was dat er een aantal dingetjes anders waren dan in de film.
Zoals de vader van Ciske heette in de film Cor en in de musical Frans, wat ik heel raar vond want de andere namen waren wel het zelfde gebleven. En Ciske werd van de boot afgehaald door zijn moeder en in de film door zijn vader en tante Jans. En zo waren er nog een paar kleine veranderingen aangebracht, op zich niet vervelend.
Wat mij wel een beetje stoorde was elke keer de switch naar de toekomst en dan weer terug.
Dat Marjolein Touw een kleine rol had heb ik absoluut niet gemerkt, ik vond haar naast de kleine Ciske, de spelers van de middag. Grote Klasse!
Mariska van Kolck speelde een lieve tante Jans maar wel erg druk, Linda van Dijk die in de film de rol vertolkte was veel rustiger.

Ik zou zeggen ga het zelf bekijken en oordeel dan.
Mijn eind conclusie is leuk maar niet voor herhaling vatbaar.

Groetjes Gerda.

 1 2 > 
1 of 2