2 of 2 |  < 1 2
Try out Ciske de Rat Hoorn 16-9
  [ # 16 ] 20 September 2007 10:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De musical is toch op de boeken gebaseerd en niet op de film?

Als ik met mijn moeder de film kijk, krijg ik standaard te horen dat het stom is dat in het boek de vrouw (sorry, kan me momenteel niet herinneren hoe het personage heet) 1 kind krijgt en in de film krijgt ze een tweeling. Absoluut een onnodige verandering, maar ja, het gebeurt wel.

  [ # 17 ] 21 September 2007 03:18 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Ik kan bij deze iedereen aanraden te gaan kijken. Wat een juweel. Ik zag de eerste try-out en was van begin tot het eind gegrepen. Ik weet niet waar ik moet beginnen, zo onder de indruk was ik.
De muziek! Die is echt waanzinnig. Blijft ontzettend hangen en heeft hier en daar een hoog meezinggehalte en dat is geloof ik wel wat ze willen. De arrangementen in het orkest zijn heel rijk en hebben veel grappige, leuk in het gehoor liggende accentjes. Bovendien zitten er veel tearjerkers in en die komen ook heel goed aan.
De kids zijn inderdaad om op te vreten, wat een bruisend geheel. Kleine Ciske (Dave) zong als een tierelier en speelde ook nog eens heel natuurlijk. Wat fijn dat ie zoveel onstage is (en wat een opgave voor zo’n knul, diep diep respect..) Kleine Betje is heel sprankelend en zingt als een nachtegaaltje.
Het is fijn dat er een decorconstructie is, die constant op het podium aanwezig is. Letterlijk het geraamte van de voorstelling. Per scene worden en enkele dingen op en af gereden maar de mooiste veranderingen qua sfeer gebeuren op achter en zijdoeken. Daar zie je steeds schilderingen van Amsterdam of van het strand en dat soort dingen. Heel treffend.
Er wordt inderdaad veel geschakeld van verleden naar heden en dat vond ik alles behalve storend. Het gebeurt op zo’n vloeiende en subtiele manier dat je er vanzelf mee mee gaat.

Hugo: Grote rol, echt op z’n lijf geschreven. Bij hem liggen heel veel tijdschakelingen en dat doet ie in mijn ogen erg goed. Hij zingt ook nog eens prachtig (en dat voor een acteur). Ja, ik was positief verrast.

Danny, daar heb ik wat moeite mee. Ik vind t een leuk meneertje om naar te kijken maar hij doet me niet zoveel als ie zingt. Hij doet of te weinig, of veel te veel. Alleen in zijn duetjes met kleine Ciske wist hij me te raken.

Wie zeker niet onopgemerkt voorbij gaat is Sjoerd Pleizier (jeetje hoe schrijf je dat). Hij doet niet veel maar heeft verschillende kleine rolletjes die hij heel sterk neerzet. Grappige types, maar ook strenge en beide erg geloofwaardig en treffend.

Marleen: Kijk ik met veel bewondering naar. Wat geeft ze een warme en integere invulling aan haar rol. Als je haar ziet spelen, zou je willen dat ze je moeder was.

Het mannenensemble: Veel te zien en erg sterk, vooral vocaal mogen ze flink wat laten horen en dat streelt de gehoorgang. Erg aangenaam. Ook zorgen ze voor veel hilariteit, ik noem een Zjon Smaal. En ook de mannen in ouderwetse badpakken zijn bijzonder de moeite waard(of zei ik nu te veel)...

Jorge: Klasse. Heeft mij erg geraakt. Mooi dat ie ook zo’n serieuze rol zo goed aangaat.

Ger Otte: Speelt o.a. een heerlijke pater. Wat een dankbare rol. Een van de opvallendste (doch bescheiden) rollen in het geheel, veel humor, warmte en olijkheid. Top.

Mariska: Ik dacht hier en daar een beetje aan “Haar van boven”, maar wel een lieve, gekke Jans.
Papa Ciske: Wat een verrassend mooie stem. Verder qua spel niet helemaal de hartverwarmende Peter Faber maar een prima vertolking hoe dan ook.

Ik noem niet iedereen maar de mensen die me het meest bijbleven, dus voila.

Tja, wat kan ik nog meer zeggen dan, schroom niet om een kaartje te kopen want deze musical vind ik de verrassing van dit seizoen. Een heel theatraal geheel met een weelde van muziek en nog meer hele sterke troeven. Gaat heen en ervaart!

  [ # 18 ] 22 September 2007 04:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Op de homepage staat een leuke premiere actie!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 19 ] 23 September 2007 12:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ook wel leuk misschien xD

https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=VVnLRn143Hc&mode=related&search;=

 < 1 2
2 of 2