3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Nederlandse Footloose in 2008/2009
  [ # 31 ] 26 September 2007 02:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ben t helemaal met jou eens Marilena!
En William in de hoofdrol lijkt me supers!!! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 32 ] 27 September 2007 07:40 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  101
Geregistreerd  2007-01-23

Goed, ik zal wel weer bevooroordeeld zijn, maar ik vind dat Ivo Chundro een plek verdient in deze musical! Hij heeft deze produktie ook in het buitenland gedaan, dus bekend terrein, net als “Fame” trouwens.Tegen de tijd dat “fame"afgelopen is kan hij dan zo in de volgende produktie rollen! We zien wel hoe het balletje rol’...

  [ # 33 ] 27 September 2007 08:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nouja Ivo zit in de engelse Fame he.. niet de nederlandse..
en tussen de engelse Fame en de nederlandse Footloose zit 1 jaar..

  [ # 34 ] 28 September 2007 03:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Nouja.. Jaap gaat ook de prins van Do spelen!

Eerst zien, dan geloven.

Je hebt wel gelijk hoor, Jeroen!

  [ # 35 ] 30 September 2007 03:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het in stand houden van een creative team is juist een groot voordeel, mits dat team heel goed is. De grootste componisten werken hun leven lang met ongeveer hetzelfde Creative Team (Loyd Webber, Sondheim, Boublil en Schonberg). Pas na een flop of een artistiek meningsverschil verandert dat team (Harold Prince na Merrily bij Sondheim, Trevor Nunn na Whistle bij Lloyd Webber etc etc.) Een goede producent weet wat de top van de markt is en zet daar de top tegenover.
Footloose op Broadway was een knaller van een productie (hoe maak je van niks iets opwindends?) geregisseerd door Walter Bobbie: de man achter de revival van Chicago. De show heeft meer dan 700 voorstellingen gehad, en wordt toch beschouwd als “flop”. ZO voor de hand om dit te brengen ligt het dus ook weer niet.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 36 ] 01 October 2007 12:26 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

Ik last hier veel kritiek op V&V en vooral op de vorige pagina over ‘terugkomende cast’. Ik wil weinig zeggen maar als 1 iemand hofleverancier is van musicals met een voorspelbare cast met steeeds terugkomende acteurs dan is het SE wel. Wellicht valt het niet zo goed opdoordat SE vaak meerdere grote musicalproducties heeft en VV vooral 1 a 2 die echt heel erg in het nieuws zijn. Maar ga eens even de producties van afgelopen jaren na en de hoofdrollen die er verdeeld werden.

V&V heeft in ieder geval het lef in een voorstelling als Grease naast 1 bekend persoon een hele jonge onbekende cast neer te zetten.

  [ # 37 ] 01 October 2007 12:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Patroesj - 01 October 2007 12:26 PM

Ik last hier veel kritiek op V&V en vooral op de vorige pagina over ‘terugkomende cast’. Ik wil weinig zeggen maar als 1 iemand hofleverancier is van musicals met een voorspelbare cast met steeeds terugkomende acteurs dan is het SE wel. Wellicht valt het niet zo goed opdoordat SE vaak meerdere grote musicalproducties heeft en VV vooral 1 a 2 die echt heel erg in het nieuws zijn. Maar ga eens even de producties van afgelopen jaren na en de hoofdrollen die er verdeeld werden.

V&V heeft in ieder geval het lef in een voorstelling als Grease naast 1 bekend persoon een hele jonge onbekende cast neer te zetten.

En SE cast zeker geen minder bekende mensen, bij SE is er per jaar minstens 1 productie waar een hoop nieuw talent in zit… Neem JCS , vrij onbekende cast op een paar mensen na natuurlijk… Cats, vrij onbekende cast , veel nieuw talent ook, dus ik vind dat die vergelijking niet opgaat…

De fout die ik vind dat V&V maakt ten opzichte van SE is dat V&V vergeet de mensen auditie te laten doen…. v&v stopt zomaar een handje BN’ers in een musical in de hoop dat zij genoeg kaarten verkopen (of ze de rol pefect zullen neerzetten in dan nog de tweede vraag)

SE heeft van veel musicalsterren bekende Nederlanders gemaakt: Tegenwoordig kent iedereen Chantal, Stanley & Pia, maar alledrie zijn zijn het mensen die in eerste instantie bekend zijn van musical en niet van TV

  [ # 38 ] 01 October 2007 12:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Alsof ze bij SE geen rollen ‘weggeven’. Het zijn voor bepaalde rollen ook altijd dezelfde mensen die in de finals staan. Toeval? Ik denk het niet.

  [ # 39 ] 01 October 2007 01:28 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

St0rm - 01 October 2007 12:48 PM
Patroesj - 01 October 2007 12:26 PM

Ik last hier veel kritiek op V&V en vooral op de vorige pagina over ‘terugkomende cast’. Ik wil weinig zeggen maar als 1 iemand hofleverancier is van musicals met een voorspelbare cast met steeeds terugkomende acteurs dan is het SE wel. Wellicht valt het niet zo goed opdoordat SE vaak meerdere grote musicalproducties heeft en VV vooral 1 a 2 die echt heel erg in het nieuws zijn. Maar ga eens even de producties van afgelopen jaren na en de hoofdrollen die er verdeeld werden.

V&V heeft in ieder geval het lef in een voorstelling als Grease naast 1 bekend persoon een hele jonge onbekende cast neer te zetten.

En SE cast zeker geen minder bekende mensen, bij SE is er per jaar minstens 1 productie waar een hoop nieuw talent in zit… Neem JCS , vrij onbekende cast op een paar mensen na natuurlijk… Cats, vrij onbekende cast , veel nieuw talent ook, dus ik vind dat die vergelijking niet opgaat…

De fout die ik vind dat V&V maakt ten opzichte van SE is dat V&V vergeet de mensen auditie te laten doen…. v&v stopt zomaar een handje BN’ers in een musical in de hoop dat zij genoeg kaarten verkopen (of ze de rol pefect zullen neerzetten in dan nog de tweede vraag)

SE heeft van veel musicalsterren bekende Nederlanders gemaakt: Tegenwoordig kent iedereen Chantal, Stanley & Pia, maar alledrie zijn zijn het mensen die in eerste instantie bekend zijn van musical en niet van TV

Ach houd toch op zeg, zelfs in Cats hebben ze daar waar het mogelijk was mensen in rollen gezet die bekend zijn. Kijk naar de 5 grizabella’s, 5 grote musicalnamen, zie Marco bakker die iedere pauze op het toneel zit voor eventuele foto’s. Daar zitten echt neit minder ‘bekende musicalmensen’ in dan in een Grease.  Daarbij is Cats echt een dansshow waar gewoon hele goede dansers nodig zijn. Inderdaad Pia, Stanley en Chantal zijn bekend geworden door musical ik zal zoiets ook nooit ontkennen jammer alleen dat mensen als hen (en de andere bekende rij) in bijna alle se musicals aan het front staan. Netjes verdeeld over het aanbod in het seizoen zodat iedere musical wel een grote naam heeft. Echt niet anders dan bij V&V hoor.

Ik heb echt niets tegen SE en ook echt niet een grote voorkeur voor V&V het gaat er bij mij om dat een show goed neergezet wordt en hoe dat gebeurdt en met wie maakt me niet uit, als het maar werkt. Maar ik vind het sneu dat mensen hier al bij voorkeur negatief reageren op alleen iemand in de cast bekend gemaakt wordt. Beide producenten hebben nou eenmaal een beetje hun ‘eigen’ acteurs. De vd ende mensen en de V&V mensen. Overigens heeft V&V meer producties dan alleen de bekende Grease, Fame en Doemaar. kijk eens objectief naar de casts en zie dat het echt wel meevalt.

So what dat Kim-lian (die ook echt al bewezen heeft dat ze getalenteerd is, al is over smaak nooit te twisten) in Footloose staat, wij weten toch ook nu al dat chantal de komende 4 jaar in iedere grote productie de hoofdrol heeft? Daar hoor je toch ook niets over. En nee helemaal niets tegen Chantal ik vind haar hardstikke tof en goed maar ik vind dat mensen hier net wat minder hypocriet moeten zijn.

Beschuldig niet 1 producent terwijl 9 van de 10 zich er schuldig aan maken. Het is gewoon een trucje om publiek te trekken, en publiek is nodig.

[ Gewijzigd: 01 October 2007 01:31 PM by Patroesj ]
  [ # 40 ] 01 October 2007 01:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Mooi gezegd Patroesj, zo is het nu eenmaal wel.  Laten we ook eerlijk zijn; theater maken gaat allang niet meer alleen om de kunstvorm. Het is gewoon keiharde business waarin het toch voor een heel groot deel om de centen gaat. Niet voor niets benadrukt van Lambaart elke week bij de Evita show dat het een show is die miljoenen kost. De kaarten moeten gewoon verkocht worden. Het aanbod is de laatste jaren alleen maar gestegen en het wordt er in Nederland qua koopkracht allemaal niet beter op met dit kabinet (maar die discussie is voor een andere website haha), dus als je wilt dat mensen naar jouw voorstelling komen dan moet je met slimme marketingtrucs komen. En het casten van bekende namen hoort daar nou eenmaal bij, dat is gewoon een feit…..

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 41 ] 01 October 2007 01:48 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

Dank Marilena 😊

Overigens ook de tv-show’s. Als Evita en Zoektocht naar Fame mensen. Dat is voor producenten echt niet alleen een truc om mensen lekker te maken voor hun musical hoor. Dit is voor de producenten een giga kans hun grootse ‘nog onbekende’ talenten bekend te maken. Dat betekent na zo’n show dat er weer 1 iemand minder nodig is uit hun vaste ‘stal’ in een show om toch hetzelfde publiek te trekken. Kijk een brigitte of Marleen of Susan al jaren in trouwe dienst in het musical vak maar nog geen bekende gezichten voor het grote publiek. Nou na deze show kent iedereen hen, staan ze in een productie zeggen ze: goh was dat niet die meid van de zoektocht naar evita? En of ze nou wel of niet Evita worden, wellicht is voor hen hierna de kans op een volwaardige hoofdrol (dus geen us of alt) weer een heel stuk groter geworden.

  [ # 42 ] 01 October 2007 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Patroesj, ik moet je toch op 1 puntje verbeteren: bij Cats blijft niet alleen Marco Bakker zitten, maar ook Paul Walthaus.
Niet dat daar veel interesse voor was (wat ik heel jammer vind, ik ben m wel een handtekening gaan vragen en een compliment te geven, omdat ik hem veel beter vind dan Marco), maar toch.
En daarbij mocht je nog niet eens foto’s maken, alleen handtekeningen vragen 😄

Maar voor de rest ben ik het met je eens hoor!!! 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 43 ] 01 October 2007 02:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Veertje - 01 October 2007 02:07 PM

Patroesj, ik moet je toch op 1 puntje verbeteren: bij Cats blijft niet alleen Marco Bakker zitten, maar ook Paul Walthaus.
Niet dat daar veel interesse voor was (wat ik heel jammer vind, ik ben m wel een handtekening gaan vragen en een compliment te geven, omdat ik hem veel beter vind dan Marco), maar toch.
En daarbij mocht je nog niet eens foto’s maken, alleen handtekeningen vragen 😄

Maar voor de rest ben ik het met je eens hoor!!! 😄

Natuurlijk moet Paul ook blijven zitten, zou een beetje raar staan als alleen op de dagen dat Marco speelt oom Deuteronium (schrijf je dat zo? :‘D) blijft zitten. 😉

  [ # 44 ] 01 October 2007 02:38 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Patroesj - 01 October 2007 01:28 PM

wij weten toch ook nu al dat chantal de komende 4 jaar in iedere grote productie de hoofdrol heeft? Daar hoor je toch ook niets over. En nee helemaal niets tegen Chantal ik vind haar hardstikke tof en goed maar ik vind dat mensen hier net wat minder hypocriet moeten zijn.

Je had er bij moeten zijn toen bekend werd dat Chantal de hoofdrol in Tarzan ging spelen..
toen viel ook iedereen er over heen..
nog meer dan nu bij Kim-Lian gebeurt..

Wat mij gewoon tegenstaat bij V&V is dat het belangrijker is wat Albert vind, dan wat het creatieve team vind..
Tuurlijk hebben Joop en Erwin een hele dikke vinger in de pap, maar daar heeft het creatieve team net zo’n dikke vinger 😛

Ik vind Kim-Lian, tegen verwachtingen in, erg goed in Doe Maar.. Maar ik vind het raar dat ze NU AL bekend maken dat Kim-Lian ook over 1,5 jaar in Footloose gaat spelen.. daar berijk je toch niet zo veel mee..

  [ # 45 ] 01 October 2007 02:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

@ Marloes: maar dat was toch ook mijn antwoord? 😉
Patroesj zei alleen dat Marco bleef zitten, vandaar mijn antwoord dat ook Paul blijft zitten.
En je schrijft het bijna goed, het is Deuteromium 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6