3 of 3 |  < 1 2 3
Het van den Ende theater, Amsterdam
  [ # 31 ] 17 April 2008 07:25 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Joop zat net bij De Wereld Draait Door om erover te vertellen

Theater komt er wel.. maar het gaat een nieuw ontwerp worden..
aangezien het anders niet haal baar en betaal baar is..

  [ # 32 ] 17 April 2008 07:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Is er nog iets gezegd over het theater in Maastricht? Of is het theater in Amsterdam waar nu nog zekerheid over bestaat?

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 33 ] 17 April 2008 07:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

net op het journaal (als ik het goed begrepen heb) ‘Alle bouwprojecten van Living City (het bedrijf in kwestie) worden stopgezet met als uitzondering het nieuwe van de Ende theater in de Zuidas (Amsterdam). Ook projecten in Maastricht zullen geen doorgang meer vinden “

  [ # 34 ] 18 April 2008 06:45 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Jeap - 17 April 2008 11:25 PM

En toch vind ik deze kwestie een beetje raar. Immers; Joop houdt toch altijd overal controle op?? Hoe had dit in gods naam kunnen gebeuren?

Je kunt niet alles controleren. Alles mensen kwaad willen, kunnen ze dat altijd achter je rug om doen. Dit soort dingen gebeurt in de beste en grootste, maar ook in kleine, bedrijven.

  [ # 35 ] 19 June 2009 03:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zat me af te vragen hoe het stond met het VandenEnde Theater in Amsterdam. Via Google kwam ik onderstaand bericht tegen uit Het Parool van 12 juni 2009 waaruit toch duidelijk blijkt dat dat hele project een beetje op losse schroeven staat. Ook zijn de plannen voor het VandenEnde Theater en een geplande openingsdatum niet meer terug te vinden op de site van Stage Entertainment. Toch raar voor een bedrijf dat om de haverklap over nietszeggende musicalnieuwsfeitjes een persbericht doet uitgaan en zich over de bouw van het eigen musicaltheater in stilzwijgen hult.

AMSTERDAM - Het theater van Joop van den Ende moet de icoon van het Kop Zuidasgebied worden, aan een nieuw theaterplein. Bij het theater moet een hotel komen en er zijn plannen om een dansschool te vestigen.

Deze plannen liggen op tafel. Het College van burgemeester en wethouders heeft gisteren ingestemd met het ontwerpbestemmingsplan van dit deelgebied van de Zuidas. Ook is er ruimte voor een uitbreiding van het ROC van Amsterdam.

Het gebied ten oosten van de RAI is nu al volop in uitvoering. Het stadsdeelkantoor en een aantal woningen worden al gebruikt. Eind 2008 is de eerste paal geslagen van de nieuwe synagoge. De rest van de plannen bevindt zich veelal nog in de beginfase.

Aan de invulling het theater wordt volop gewerkt. Volgens de woordvoerder van Joop van den Ende is er nog geen geld genoeg om te gaan bouwen. Maar de besprekingen hierover tussen Henk Kivits van Stage Entertainment, Van den Endes opvolger, en de andere partijen zijn in volle gang.

‘‘Als het theater doorgaat, komt het hoofdkantoor van Stage Entertainment, nu op het Museumplein, bij het nieuwe theater op de Kop Zuidas,’’ zegt de woordvoerder.

Het theater heeft een hotel nodig, maar de plannen hiervoor zijn nog nauwelijks ontwikkeld. ‘‘We hebben nog niet om de tafel gezeten met eventuele partijen,’’ aldus een gemeentewoordvoerder.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat Van den Ende ook het hotel zou realiseren.

‘‘Maar door de vastgoedfraude op de Zuidas heeft Van den Ende zich teruggetrokken uit alle plannen, behalve die voor het theater.’‘

Voor de dansacademie zou Lucia Marthas moeten verhuizen van de Rustenburgerstraat naar de Kop Zuidas. Volgens Ruud van der Kooij, een van de directieleden van de academie, probeert ze dat nu financieel rond te krijgen.

Het gebied bij de RAI wordt omsloten door de President Kennedylaan, de Europaboulevard, de ringweg A10 en begraafplaats Zorgvlied en sluit aan op de Veluwebuurt. De plannenmakers willen dat het gebied een internationale uitstraling krijgt, waarbij het vooral gaat om bijzondere voorzieningen met een hoogstedelijk karakter.

Doel is om de Zuidas te ontwikkelen tot een duurzame en succesvolle internationale toplocatie voor wonen en werken in Amsterdam. De Kop Zuidas moet een bijdrage leveren aan deze visie.

Vanaf donderdag is het mogelijk om bezwaarschriften in te dienen. In het najaar zal de gemeente een definitief besluit nemen over de Kop Zuidas

Bron http://www.parool.nl

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 36 ] 19 June 2009 08:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Toen ik voor het eerst naar school ging in Amsterdam werd er gezegd dat we het laatste jaar zouden doorbrengen in de nieuwe school naast het bekende Joop van den Ende theater. Maargoed ik ben inmiddels alweer een jaar afgestudeerd en het enige dat er in die tijd is gebeurt is dat de grond bouwklaargemaakt is. Wat ik toen te horen kreeg op school liep de bouw ernstige vertragingen op omdat er binnen de gemeente en stadsraden ruzie was over een electriciteitshuisje van pakweg 2,5 x 2,5 meter dat verplaatst zou moeten worden of in het ontwerp opgenomen zou moeten worden. In iedergeval was er toen nog geen sprake van te weinig geld enz.

De muziek, theater en KCA opleiding van het roc zouden samen met de Frank Sanders Akademie (over Lucia Marthas heb ik nooit wat gehoord) dan in de school komen die aan het gebouw van het theater kwam te zitten. Maargoed het laatste jaar brak aan en toen werd ons verteld dat er nog steeds problemen waren met het electriciteitshuisje omdat die die echt verplaatst moest worden maar niemand wist waar heen en de bewonders wilde het absoluut niet in de buurt hebben ( het stond naast het roc).

Tot zo ver wat ik er van weet

  [ # 37 ] 20 June 2009 07:45 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Zo gaat het nu eenmaal met nieuwe projecten, bij mijn werk om de hoek had in 2007 al een ziekenhuis moeten staan en het terrein ligt nog steeds braak en er wordt nu geroepen op zijn vroegst 2012….
Vergeet ook niet de economische crisis waar we nu in zitten waar ook de theatersector mee te kampen heeft…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 38 ] 07 August 2010 08:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Om maar eens een oud topic naar boven te halen, maar ik ben wel nieuwschierig hoe het een ruim een jaar na het vorige bericht staat met dit project. Ik hoor er nergens meer wat over wat toch jammer is.

  [ # 39 ] 07 August 2010 08:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

rob2 - 07 August 2010 08:25 PM

Om maar eens een oud topic naar boven te halen, maar ik ben wel nieuwschierig hoe het een ruim een jaar na het vorige bericht staat met dit project. Ik hoor er nergens meer wat over wat toch jammer is.

Inderdaad heel weinig/niets over gehoord. Dit zou toch het 3e open einde theater moeten gaan worden, maar dat is er nog niet van gekomen. Er is natuurlijk veel met de locaties en vormgeving van het theater aan de hand geweest, maar weet de laatste ontwikkelingen ook niet.
Het hoofdkantoor van Stage zou er ook gevestigd worden, maar dat blijft dus ook op het Museumplein.

  [ # 40 ] 08 August 2010 08:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Zal het uberhaupt nog wel doorgaan? Drie open-eind theaters in dit landje lijkt me teveel van het goede. Zowel het Circustheater als het Beatrix Theater zijn nooit meer uitverkocht…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 41 ] 09 August 2010 10:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

En nu hij ook het De La Mar theater kan gebruiken en daar vast wel leuke deals mee kan sluiten voor langere speelperiodes, lijkt het me dat het VD Ende theater er voorlopig niet gaat komen. De recesie zal ook meespelen maar je ziet dat de open einde shows al snel met acties komen dus hij kan zich beter gaan focussen op het De La mar lijkt me…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 42 ] 09 August 2010 10:44 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Ik heb Joop ooit horen zeggen, ‘eerst gaan we De La Mar doen’ en daarna gaan we voor het Van Den Ende theater kijken. Dus voor het theater er staat ben je dan minimáál 3 jaar verder. Maar volgens mij willen Joop en Amsterdam het theater toch nog graag hebben. Ik denk dat het er zeker gaat komen, dat is denk ik gewoon het laatste wat Joop wil, een echt eigen theater met zijn naam.

En ja, in het De La Mar komen zeker voorstellingen voor langere tijd te staan van SE. Ze heeft Erwin het gehad over André Hazes en ook André van Duin zal er begin 2012 voor langere tijd gaan staan (daar zijn ideeen voor).

  [ # 43 ] 09 August 2010 12:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik kan me voorstellen dat er geen haast is omdat de Noord-zuidlijn ook vertraging heeft. Dat scheelt denk ik toch behoorlijk wat bezoekers voor dit theater.

 < 1 2 3
3 of 3