Soort van verslagje Bubbling Brown Sugar
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik heb eigenlijk niet zo goed een idee hoe ik een verslagje van Bubbling Brown Sugar zou kunnen schrijven.. Ik ga toch een poging doen, dit omdat ik gisteren dankzij MusicalWorld de premiere heb mogen bijwonen en dus een beetje iets terug wilde doen…

Om 17.00 was het zover, in de Goudsche Schouwburg ging Bubbling Brown Sugar in premiere…  Mijn echte speciale premiere gevoel startte toen achter mij de kassa Hans Cornelissen en Paul van Eeuwijk op mij moesten wachten.. 😉
Het decor is opgebouwd uit 3 trappen,met lampjes!!!, en achterin is heel schematisch een New Yorkse skyline te zien.. Achter één van de trappen is nog een glimp op te vangen van de 3-koppige band.. De muziek was geweldig, meeslepend en gewoon erg goed..
Dan de acteurs, ik had geen van hen nog aan het werk gezien dus ik was heel erg benieuwd…
Nadat ik bij de ingang een programmaboekje had gekregen ben ik maar eens gaan kijken wie de castleden precies waren… Dit zijn onder andere; Omar Hester, Caroline Dijkhuizen, Gino Emnes en Noortje Fassaert… Hier begon ik huiverig te worden.. Noortje is de partner van Rogier en waren als redelijk klef stel te zien in “De Weg Naar Fame”.. Toen was ik niet echt weg van d’r… Maar toen ze begon te zingen gisteren.. WOW… Echt heel erg goed… Ook haar dans verbaasde me… Haar acteerwerk vond ik erg naar maar eigenlijk castleden hebben mij qua acteren kunnen boeien.
Gino van Emnes was waanzinnig zowel zang als dans en zijn acteerwerk… Voor mij was de echte ster van de show Omar Hester, deze man droeg in zijn eentje de helft van de show.. Echt prachtig om te zien…
Mijn totaal-oordeel is dat het een mooie show is, decor zonder veel opsmuk maar erg mooi… Het dansen was waan-zin-nig, de zang ook goed.. Maar het acteren heeft mij niet kunnen overtuigen… Ik vond in deze show dat met name de mannen een goed optreden neerzetten.. De vrouwen waar ook goed maar zorgden er minder voor dat je met wijd open ogen naar het podium zat te staren… Het Engels van de meeste acteurs was goed en klonk niet alsof het een stel Nederlanders is die voor de lol eens iets in het Engels spelen.. Enkele uitzonderingen daar gelaten…
Ik heb zeker genoten en qua muziek en dans is het zeker een belevenis… En verder is het natuurlijk een must-see voor fans van de acteurs.. 😉

MusicalWorld, geweldig bedankt!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 1 ] 05 November 2007 04:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Fijn dat je hebt genoten… En het “soort van” in de titel is nergens voor nodig; keurig verslag.

  [ # 2 ] 05 November 2007 07:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Brian is namens Musicalworld naar deze voorstelling geweest. Zijn verslag kun je HIER lezen

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 3 ] 06 November 2007 08:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Overigens is het CarolinA Dijkhuizen en CarolinE Dest 😉 Even om de verwarring te voorkomen hihi…

Goed verslag hoor!

  [ # 4 ] 06 November 2007 11:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Crazy/Beautiful - 06 November 2007 08:55 AM

Overigens is het CarolinA Dijkhuizen en CarolinE Dest 😉 Even om de verwarring te voorkomen hihi…

Goed verslag hoor!

En die 2 delen nog een rol ook.. :p 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 5 ] 07 November 2007 05:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

vast een hele domme vraag: zijn de dialogen wel Nederlands? of is alles Engels?

  [ # 6 ] 07 November 2007 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

alles is engels

  [ # 7 ] 18 March 2008 03:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ben gister naar de laatste show geweest, en heb genoten van de pracht stemmen. WOW..
de show zelf vond ik nogal zwak maar de cast was de moeite zeker waard

  [ # 8 ] 18 March 2008 03:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

ja precies ik zag hem zondag ook en ik vond het verhaal ook zwakjes maar de cast was echt heerlijk!

  [ # 9 ] 19 March 2008 12:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was ook bij de laatste in Carre.
Oorspronkelijk wilde ik alleen het volgende als reactie geven: Het was een grote trap met veel gekleurde lichtjes.

Laat ik er toch maar iets aan toevoegen: de stemmen was niks mis mee. Voor de rest vond ik het een draak van een voorstelling. Volledig zielloos en de dialogen/humor waren echt een belediging voor het publiek m.i., Na Chess vorig seizoen en nu dit heb ik me echt voorgenomen om de volgende Vijns-productie te boycotten…ik ben er nu echt definitief van overtuigd dat dat garant staat voor een verkrachte voorstelling en veel ergenis mijnerzijds. Ga ik niet meer doen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 10 ] 19 March 2008 12:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nou ik wil Mark Vijn nog één kans geven met Anatevka