Broadway staakt (n.a.v. homepage nieuwsbericht)
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Broadway staakt… hoelang de staking duurt en shows afgelast blijven is nog niet bekend.

Wat ik me nu afvraag: je zult maar een reis naar New York geboekt hebben speciaal om een aantal shows te zien en die shows van te voren geboekt hebben (compleet met creditcard).
Dan sta je daar en dan gaan al je shows niet door. Natuurlijk zul je het geld van de kaarten wel terugkrijgen, maar je staat daar wel en je had wel mooie plaatsen.
Om dan maar last minute naar het enige te gaan wat nog wel draait (ergens achterop het balkon) is maar een magere optie. Om nog maar te zwijgen van de teleurstelling.

Wie betaalt de reis dan?
Ben je daarvoor verzekerd of heb je dan gewoon pech?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 11 November 2007 10:39 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

dan heb je pech.. en ga je bij de producers klagen..

waardoor die veel geld kwijt zijn en een slecht imago krijgen..
waardoor ze willen dat de staking ophoud
waardoor ze het maar eens worden met de stagehands..

  [ # 2 ] 11 November 2007 11:26 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

je zult maar een reis naar New York geboekt hebben speciaal om een aantal shows te zien en die shows van te voren geboekt hebben (compleet met creditcard).

volgens mij hing dit al heel lang in de lucht, volgens mij was er begin september al duidelijk dat er misschien zou worden gestaakt in november.
en heb je NOG eerder geboekt heb je idd dikke pech, ja kaartjes krijg je wel terug betaald maar je reis niet

  [ # 3 ] 11 November 2007 11:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Voor het terug krijgen van het geld voor je kaartjes:

How do I get my money back for cancelled performances?
If you purchased tickets on Broadway.com for performances cancelled due to the strike, please make a copy of your tickets for your records and mail the originals to Broadway.com. You will receive a full credit to your account within 10 business days.

If you were set to pick up the tickets at the box office, your account will be automatically credited within 10 business days. If you able to attend a future performance, we encourage you to exchange your tickets for a future date and would be happy to assist you at 1-800-BROADWAY.

Please return your tickets to:

Attn: Broadway.com Customer Service
1650 Broadway, 9th Floor
New York, NY 10019

  [ # 4 ] 11 November 2007 02:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wij hebben het een paar jaar geleden gehad. We hadden mooie kaarten voor Dracula. Toen we bij het theater aankwamen stonden alle decorstukken buiten. Nadat de technische problemen waar ze mee kampten opgelost waren ,was er nu een waterleiding gesprongen. De eerste try out zou de dag dat wij zouden gaan zeker doorgaan en we konden de dag van de voorstelling de kaarten ophalen. Helaas ging de voorstelling uiteindelijk toch niet door (dag nadat we zouden zijn geweest ging de eerste try out wel door…).
Maar we hebben verder niets hoeven doen voor de refund. Het geld was door de box office alweer netjes op onze rekening terug gestort :D. Goede service iig.

  [ # 5 ] 11 November 2007 02:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Jouke:

volgens mij hing dit al heel lang in de lucht, volgens mij was er begin september al duidelijk dat er misschien zou worden gestaakt in november.

Dit speelde in elk geval al eind september toen ik in NY was en een theaterdagboek voor Musical World bijhield (http://www.musicalworld.nl/dagboek/queen_latifah/).

Ik koop zelden tot nooit kaartjes van tevoren, maar het lijkt me echt vreselijk als je als bezoeker met deze situatie geconfronteerd wordt. Het verbaasde me wel een beetje dat alle geinterviewden in de NY Times totaal niet op de hoogte waren van de mogelijkheid van de staking.

De hoofdrolspeler van “The Grinch” schijnt gisteren nog een nummer voor het theater te hebben gezongen, omdat vele kinderen zo teleurgesteld waren dat de show niet door ging.

Deze staking treft niet alleen de zakken van de producenten, maar NY business in zijn geheel. Een New Yorker omschreef de staking als een hartinfarct voor de stad.

  [ # 6 ] 11 November 2007 04:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb geen plannen gehad om naar Broadway te gaan, dus ik heb mij er verder ook niet in verdiept.
Misschien als dat wel zo was, dat dit nieuws minder als een verrassing kwam.
Ik las het gisteren en ik vroeg het me zo af.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 7 ] 11 November 2007 07:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb plannen om naare Broadway te gaan (die zijn zeer concreet)
sterker nog de vlucht, hotel, NY passen en de tickets voor Hairspray zijn geboekt. Alleen ga ik pas eind april
En ik mag toch echt hopen dat de staking dan over is

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 8 ] 11 November 2007 07:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou dat mag ik ook wel hopen, maar dat zal toch wel?
Anders draaien ze pas echt verlies…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 12 November 2007 10:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Luna24 - 11 November 2007 07:04 PM

Nou dat mag ik ook wel hopen, maar dat zal toch wel?
Anders draaien ze pas echt verlies…

tuurlijk denk dat de maximale staking echt niet langer dan 2 weken kan gaan duren, anders komen de producties in zeer grote problemen

  [ # 10 ] 12 November 2007 10:40 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Dan is de situatie absoluut opgelost, m.a.w. je hoeft je geen zorgen te maken.

Vandaag gaat dag 3 van de staking in.

Het aanbod van burgemeester Bloomberg om een intermediar in te schakelen is afgeslagen door de vakbond van de stagehands.

De actie wordt overigens door alle vakbonden gesteund, waaronder die van de acteurs, muzikanten en zelfs de press agents. Die hebben op korte termijn ook allemaal CAO-onderhandelingen en dan heb je absoluut de steun van de stagehands nodig. Tony en Emmy Award winnaar David Hyde Pierce (“Spamalot”, “Curtains”) zei in de NY Times: “I’m happy we’re doing this. I’m sad we’re doing it.”

Volgens The League of American Theaters and Producers kost de staking de stad 17 miljoen dollar per dag. Een toeristenexpert van de Federal Reserve Bank of New York verklaarde echter dat dit bedrag zwaar overdreven is. De stad gaat, volgens hem, pas echt substanstiele economische verliezen lijden als de staking echt een langdurige periode gaat duren.

  [ # 11 ] 13 November 2007 03:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

En wordt niet alleen in NY gestaakt, maar ook in LA zijn de schrijvers aan het staken.
Dit hebben ze een aantal jaar geleden ook gedaan en toen duurde dat 22 weken! Het werkt daar toch allemaal net iets anders dan in Nederland, dus je weet het niet!

  [ # 12 ] 27 November 2007 06:36 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Mijn god ik hoop toch niet dat het nu ook 22 weken duurt… Dan valt mijn tripje naar NYC toch mooi in duigen :( Zo vaak kom ik daar nou ook weer niet! Heb al 2 shows geboekt en wil de 3e er nog bij doen maar wacht toch nog maar een paar dagen af. Als het goed is zijn er vorderingen met de onderhandelingen. Ik hoop het echt.

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 13 ] 29 November 2007 10:51 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

En de staking is voorbij!