1 of 2 |  1 2 > 
Wat te zien op Broadway?
change_status
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Waarschijnlijk ga ik eind van het jaar nog een paar dagen naar New York. Nu zit ik eraan te denken om The Little Mermaid en The Color Purple te gaan bekijken. Is dit een goede keus? Of zijn er andere niet te missen producties? Het “moeten” wel een beetje grote, populaire shows zijn met veel decor, mooie belichting etc want mijn partner moet zich ook vermaken en die is iets minder liefhebber dan ik 😉

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 1 ] 14 November 2007 01:31 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2006-05-19

Elphie - 14 November 2007 01:20 PM

Waarschijnlijk ga ik eind van het jaar nog een paar dagen naar New York. Nu zit ik eraan te denken om The Little Mermaid en The Color Purple te gaan bekijken. Is dit een goede keus? Of zijn er andere niet te missen producties? Het “moeten” wel een beetje grote, populaire shows zijn met veel decor, mooie belichting etc want mijn partner moet zich ook vermaken en die is iets minder liefhebber dan ik 😉

nou, voorlopig is er niets te zien, hoewel, Young Frankenstein, Xanadu, Spelling Bee en Mary Poppins spelen gewoon. Deze staking zou weleens heel lang kunnen gaan duren.

Mocht alles wel weer open zijn, is The Little Mermaid een goede keuze, maar ook Spring Awakening (niet te missen) Young Frankenstein, Wicked, Spamalot, Hairspray

  [ # 2 ] 14 November 2007 03:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

wat ik zou gaan zien als ik naar NY mocht en er staakt niemand: Little Mermaid, Spring Awakening en Wicked en natuurlijk nog veel meer maar zowieso naar die 3

  [ # 3 ] 14 November 2007 04:24 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Elphie - 14 November 2007 01:20 PM

Het “moeten” wel een beetje grote, populaire shows zijn met veel decor, mooie belichting etc want mijn partner moet zich ook vermaken en die is iets minder liefhebber dan ik 😉

dan lijkt me Spring Awakening iets minder geschikt..
Maar Color Purple, Little Mermaid, Xanadu en Young Frankenstein wel!

  [ # 4 ] 14 November 2007 06:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ik zou, als ik geen theaterfan geweest was, liever naar een geweldige show als Spring Awakening gaan, dan naar een ‘over de top’ disney show. Maargoed, dat is natuurlijk ieder voor zich. 😉

  [ # 5 ] 14 November 2007 08:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

dokter_P - 14 November 2007 04:24 PM
Elphie - 14 November 2007 01:20 PM

Het “moeten” wel een beetje grote, populaire shows zijn met veel decor, mooie belichting etc want mijn partner moet zich ook vermaken en die is iets minder liefhebber dan ik 😉

dan lijkt me Spring Awakening iets minder geschikt..
Maar Color Purple, Little Mermaid, Xanadu en Young Frankenstein wel!

Vooral The Little Mermaid komt uit de categorie Als Het Maar Beweeg En Kleurtjes Heeft. Ik denk zelf dat Young Frankenstein geschikt is voor minder-musical-liefhebbers. Zoals recensies schreven: De film op het podium, niet meer, niet minder.

  [ # 6 ] 14 November 2007 09:49 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik ga eens even de genoemde producties verder inspecteren. Mijn partner houdt overigens wel van musicals maar vooral van de grote dingen als Wicked (vond ie geweldig), Aida, Elisabeth etc. Wicked heb ik zelf al 4 keer gezien in Londen en ik vind het zonde om die ook in NY te gaan zien. Daar ga ik liever naar een productie die (nog) niet in Europa te zien is.

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 7 ] 15 November 2007 10:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Wicked heb ik zelf al 4 keer gezien in Londen en ik vind het zonde om die ook in NY te gaan zien

geen geldige reden 😛 Stephanie J. Block is nu Elphaba op Broadway dus ga dat juist WEL zien

  [ # 8 ] 15 November 2007 11:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

SPRING AWAKENING SPRING AWAKENING SPRING AWAKENING!!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 15 November 2007 01:25 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Spring Awakening gaat hem niet worden…

Xanadu daarentegen ziet er wel erg leuk/komisch uit en volgens mij gegarandeerd een avond lachen!! Hoewel ik meer van drama hou is een beetje humor ook niet gek.

Alleen nu weet ik niet of we daarnaast naar The Little Mermaid of The Color Purple moeten gaan. Voor TLM kan ik kaartjes krijgen op rij 3 in het midden dus wel super. TCP overigens ook wel maar dan de premium seats voor $500 en dat is wel weer heel veel. Verhaal van TCP ken ik en is erg mooi, TLM is Disney en dus gegarandeerd veel kostuum/decor/licht. Wel weer bekende liedjes en van de 3 Disney producties heb gezien vond ik alleen Aida echt fantastisch. Tarzan is leuk en Lion King vond ik ronduit een tegenvaller en kon me totaal niet boeien. De eerste keer in Londen zijn we bijna weggegaan tijdens de pauze. Als TLM hiermee te vergelijken is gaat het misschien erg tegenvallen…

Pffff wat een keuze! :D

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 10 ] 15 November 2007 01:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De vormgeving van TLM valt op sommige punten tegen, is het algemene verhaal.

The Color Purple kan ik erg aanraden. Premium seats zijn mij, eerlijk gezegd te duur, maar daar heeft Oprah Winfrey een oplossing voor gevonden! Op de dag van de voorstelling zorgen dat je als ca. 3e bij de kassa staat, dan wordt de eerste rij voor 25 dollar per stoel verkocht.

(dus zeg maar een uur voor opening, de stoelen worden vanaf de buitenkant van de rij naar binnen verkocht, dus als 3e in de rij heb je ongeveer stoelen in het midden)

  [ # 11 ] 15 November 2007 05:51 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Thanks!

Ik vergeet in mijn Disney-lijst trouwens Beauty and the Beast. Misschien verdrongen uit mijn geheugen 😉 Toen ik hem jaren geleden in Londen zag, vond ik het zo’n geweldige show! Echt een van mijn favorieten! Maar helaas heeft de NL versie me totaal niet weten te raken. Wat een afknapper! Zo jammer…

Ik ga nog even nadenken over de producties. Zo moeilijk als je er maar 2 kunt kiezen… Aarrgghh.

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 12 ] 16 November 2007 12:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Xanadu daarentegen ziet er wel erg leuk/komisch uit en volgens mij gegarandeerd een avond lachen!! Hoewel ik meer van drama hou is een beetje humor ook niet gek.

“Xanadu” is hilarisch, maar niet echt spektakel (http://www.musicalworld.nl/dagboek/xanadu/). Het is vrij minimaal geproduceerd en ontworpen. Waar ik persoonlijk wel van hou. Er zit ook heel veel verbale humor in en verwijzingen naar popcultuur uit de jaren ‘80 (ik weet niet of dit een probleem is).

“The Color Purple” is absoluut een mooie show, met heel veel drama. Ik zou er echter nooit een premium seat voor kopen, omdat ik dit een belachelijk initiatief van producenten vind. Geen enkele show is $ 500 waard. Je moet toch echt wel een goedkoper kaartje in NY weten te vinden. Klaske gaf hierboven geloof ik al een goede tip aan.

Ik zou in elk geval ook shows gaan zien, die in Europa niet te zien zijn.

Veel plezier en we horen wel wat het geworden is.

  [ # 13 ] 18 November 2007 08:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

the color purple.. mn vader houdt helemala niet van musicals, maar zat ook bijna mee te huilen. 😛

  [ # 14 ] 19 November 2007 06:34 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

Ik ben toch bij mijn eerste keus gebleven!

Color Purple Rij Q Stoel 112-113
Little Mermaid Rij C Stoel 109-110

Misschien dat Wicked er nog bij komt. Als het aan mij ligt wel. Nu mijn wederhelft nog even overtuigen 😉

Bedankt voor alle input! Ik had filmpjes van Xanadu laten zien aan hem maar hij vond het niet grappig en was niet overtuigd. Hij wilde wel liever humor dan drama maar ja, dan moet ie maar gaan lachen om Flounder en Scuttle 😉

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 15 ] 19 November 2007 07:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

khoop voor je dat de stakingen dan over zijn

 1 2 > 
1 of 2