4 of 10 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
De Nederlandse Fame
  [ # 46 ] 21 January 2008 06:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Happyme - 21 January 2008 05:33 PM

Opvallend, de recensie van MW wijkt behoorlijk af van de rest van de recensies die ik heb gelezen en de reacties die ik om me heen heb gehoord en gelezen. Nu vind Brian Fame zowiezo niet echt fantastisch dus dat kan meespelen, maar toch verrassend.

Hier overigens de recensie van Spits (pagina 12)
http://digi.spitsnet.nl/2008-01-21/1024/

Daphne flint, nieuw talent? nou nee nieuw is ze niet ze draait al even mee maar een talent dat heeft ze wel 😊

  [ # 47 ] 21 January 2008 06:36 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

*Jessjj* - 21 January 2008 06:30 PM
Happyme - 21 January 2008 05:33 PM

Opvallend, de recensie van MW wijkt behoorlijk af van de rest van de recensies die ik heb gelezen en de reacties die ik om me heen heb gehoord en gelezen. Nu vind Brian Fame zowiezo niet echt fantastisch dus dat kan meespelen, maar toch verrassend.

Hier overigens de recensie van Spits (pagina 12)
http://digi.spitsnet.nl/2008-01-21/1024/

Daphne flint, nieuw talent? nou nee nieuw is ze niet ze draait al even mee maar een talent dat heeft ze wel 😊

Dat dacht ik nou ook toen ik vanochtend de recensie in de trein zat te lezen…
Denk dat ze er mee wilden aangeven dat zij een van de meest opvallende verschijningen was…

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 48 ] 22 January 2008 06:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

dokter_P - 21 January 2008 05:39 PM

ik heb wel meer recensies gezien die matig positief waren..

Deze recensie van Musicalsite komt meer overeen met de geluiden die ik om me heen heb gehoord:

Een betere musical dan Fame eigenlijk is

Martin Michel heeft zichzelf overtroffen met de nieuwe Nederlandstalige versie van Fame. Hij slaagde er in om van een slappe en overroepen musical een sexy en eigentijdse voorstelling te maken. Weg zijn de saaie dippen waaronder Fame telkens weer te lijden heeft: de nieuwe versie is een bruisend vat vol energie. Martin Michel en zijn team maakten Fame beter dan de musical eigenlijk is.

Enkele krachtige nummers: daar moet Fame het eigenlijk mee doen. De muziek boeit zeker niet altijd en het scriptis wel heel matig, zodat het bij eerdere versies nooit lang duurde eer de verveling toesloeg. De gedateerde Engelstalige Fame die dit seizoen door Nederland toert, was alvast een voorbeeld van hoe het niet moet. Wat een contrast met de Nederlandstalige versie van V&V Entertainment, die ons voor het eerst het gevoel gaf dat er van Fame dan toch iets te maken valt.

Het uitgangspunt is anders best boeiend, al was het tot nu nooit echt sterk uitgewerkt. Fame speelt zich af op de New Yorkse High School of Performing Arts. We maken kennis met de jongelui bij de audities en volgen hen gedurende vier jaar opleiding. De studenten moeten met keihard werken de knepen van het vak leren en ondervindne sosm tot hun scha en schande dat dit niet van een leien dakje loopt. En vanzelfsprekend zijn ontluikende liefdes en andere typische problemen, zoals overgewicht, ook van de partij.

Er is duidelijk gesleuteld aan het weinig coherente scenario. Het “less is more”-principe werkt op dat vlak duidelijk in deze voorstelling. Overtollige ballast is verdwenen en dat komt de personages, al zijn ze nog steeds niet bepaald diep uitgewerkt, ten goede. Dat Martin Michel niet alleen de regisseur maar vooral ook de bijzonder begenadigde choreograaf is, blijkt een zegen voor deze Fame. De hele voorstelling flitst en is een plezier om naar te kijken.

Hij kan daarbij rekenen op een uitstekende cast, die sterk presteert als geheel. Zelfs de piepkleine rollen worden daarbij interessant ingevuld. Een mooie prestatie in zijn geheel dus, al springt Doris Baaten er bij de docenten boven uit. Een verrassing is het niet meer maar ze speelt en zingt uitstekend, waardoor ze het personage met het meeste vlees en bloed neerzet. Bij de studenten was er vooral bijval voor Daphne Flint, die als Serena Katz evolueert van het plattelandsmeisje tot de ster in wording, en Talita Angwarmasse, de toekomstige danseres die met een pak overtollige kilo’s kampt. Het sterke ensemble beloont Martin Michel voor zijn meeslepende choeografie.

Het artistieke team houdt gelijke tred met de cast. Zo bekt de vertaling van Allard Blom erg lekker en draagt het decor van Eric van der Palen bij tot de prettige vaart die in de voorstelling zit: zo lijkt het wel even alsof de metro echt stopt en vertrekt op het podium. Een mooie totaalprestatie dus, die zeker in de smaak zal vallen van iedereen die jong van hart is en bij de jongelui terecht zonder meer een voltreffer zal worden.

Na een verrassend frisse Grease nu dus ook wervelende Fame. Nooit gedacht dat we het nog zouden zeggen maar we kijken zowaar al uit naar Footloose volgend seizoen.

  [ # 49 ] 23 January 2008 10:15 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  18
Geregistreerd  2006-05-04

In de Volkskrant vandaag ook een positieve recensie

  [ # 50 ] 06 February 2008 01:14 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Bij deze een reactie van mij, naar aanleiding van de voorstelling in het Nieuwe Luxortheater. Oh ja, er kunnen spoilers inzitten, hehe… 😉

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

De musical Fame, volgt een x-aantal studenten aan de High School of Performing Arts, maar schets bovenal een beeld van een opleiding en hoe zwaar het leven van een artiest eigen is. Binnen twee uur tijd loodst de cast je langs vier jaren van triomfen en tegenslagen, vallen en opstaan.

Zo ongeveer een jaar of acht geleden bracht Joop van den Ende Fame al naar Nederland. In een vertaling en regie van Koen van Dijk voor wie Fame zijn regie debuut betekende. Een voorstelling die bruisde van de energie en het oorspronkelijke scriptzo goed als in tact liet. De grootste aanpassing toen was het samenvoegen van de rol van Mevrouw Sherman met Meneer Myers. Een voorstelling waar in meerdere malen ontzettend van genoten heb. Zwaar diepgaand? Nee, totaal niet… Energiek en vermakelijk? Ja, dat zeker…

In de huidige trend waarin alles van toen maar modern en ‘van nu’ moet zijn, moet ook Fame geloven aan een flinke update. Wordt het er allemaal beter op? Niet echt… Je kunt ook met alle liefde van de wereld niet meer van een vertaling spreken. Het is een vrijwel nieuw scriptmet 80% nieuwe liedteksten. De nummers die nog wel als vertaling bestempeld kunnen worden zijn ook de beste teksten uit de voorstelling. Er zijn songs verplaats. Er zijn dialogen geschrapt, toegevoegd, verplaatst en verlengd. Daardoor komt een groot aantal informatie over karakters zo ‘out of the blue’ op je dak vallen dat je denkt: ‘watte?’ Om onbegrijpelijke redenen zijn Tyrone’s rap en Dancing on the sidewalk omgewisseld. Vind mevrouw Bell spontaan dat Tyrone iets mankeert. Tyone en Iris blijken ineens erg goed bevriend. Schlomo en Carmen zijn… etc. Als er in het programmaboek had gestaan dat Martine Bijl verantwoordelijk was voor dit alles had ik dat volledig geloofd. Al was het alleen maar vanwege de hele ordinaire grap over een groot orgaan. Vreemd om te geloven dat dit tekstwerk afkomstig is van de man die onvoorstelbaar prachtig werk heeft afgeleverd in het verleden… (Ganesha, een perfecte God, Delphi, Merrily wel roll along, Company…)

Mevrouw Sherman heeft nog steeds haar grote solo ‘These are my Children’. In de nieuwe bewerking heeft het als titel ‘Soms moet je hard zijn’ meegekregen. Op zich een prima keuze om het nummer niet het moederlijke uitgangspunt zo overduidelijk mee te geven, maar vooral te benadrukken dat ze niet zo hard en streng is omdat ze dat leuk vind, maar om haar studenten helpen. Grote probleem is alleen dat ze helemaal niet hard en streng is. Ze laat zich regelmatig uitschelden voor onder andere k*twijf en meer van dat soort fraais. Vervolgens gooit Mevrouw Bell Mabel van school af met de tekst: ‘je achterstand is nu al zo groot dat je het niet meer in kunt halen’. Dan ben je een domme docent, dat had je eerder moeten constateren en er iets mee doe en een docent die zich zo laat uitschelden… Het maakt dat je de docenten eerder als lachwekkend ziet dan als steun en toeverlaat en hun geloofwaardigheid ver te zoeken is. Fame was oorspronkelijk al niet diepgaand, maar de keuze om alle karakters nog vlakker te maken dan een ‘Sony ultra HD Flat Screen’ is volgens mij niet het handigste. De karakters zijn nu zo karikaturaal dat het vooral mogelijkheid biedt om leuk te doen.

De cast doet z’n best. Er wordt ook prima gezongen op prima klinkende nieuwe arrangementen. Al is het verre van geloofwaardig als Jim Shakespeare teksten opzegt, hij zingt z’n rol prima al blijft het de hele tijd wel een popzanger en wordt het nergens theater, maar dat zal een bewuste keuze zijn. William Spaaij is heerlijk als Joe Vegas al had die dubbele solo niet gehoeven. Daphne Flint doet stinkend haar best als Serena, maar wordt zwaar tegengewerkt door script, regie en kostuums. Het arme kind moet een bril op, een zwaar limburg accent voeren en ook nog tot ver in het tweede schooljaar jurkjes aan die de gemiddelde leerling van groep drie tegenwoordig in stukken knipt. Kim-Lian van der Meij zet een verdienstelijke Carmen neer en L.A. is prachtig om naar te luisteren met één van de betere vertalingen, die ook daadwerkelijk de vorige vertaling van Koen van Dijk het nakijken geeft. Talita Angwarmasse doet haar best, maar krijgt niet de kans de humor van haar rol tot uiting te brengen, al zingt ze haar partijen fantastisch. Hein Gerrits zet een aandoenlijke Schlomo neer. Juvani Richardson… Niet mijn kopje thee. Doris Baaten zingt voortreffelijk, mooier dan ik haar ooit heb horen zingen. Joyce Stevens is een heerlijk als dansdocente. Haar rol krijgt in het deze scriptversie wel meer uitdieping doordat ze het talent dat ze ziet in Tyrone vergelijkt met haar eigen leven. Het is één van die spaarzame momenten waar het bij deze Fame wel is gelukt het stuk te verbeteren.

Dikke pluim voor het fantastische decor. Groots en overweldigend zoals scholen dat kunnen zijn. De lossen stukken en het grote ‘trappenhuis’ werken perfect. Het is te hopen dat dit decor er aan het einde nog zo goed uitziet…

Al met al… Ik vind Fame in de basis een leukere voorstelling dan Grease. De muziek is lekkerder en geeft een heerlijk feel good gevoel. Grease is in mijn ogen een duf verhaaltje zonder enige ontwikkeling in de karakters (Sandy denkt: Als ‘ie me niet leuk vind zoals ik ben,  wordt ik ook maar een del.) Toch zou ik liever nog een keer die Grease van vorig jaar zien dan nog een keer deze Fame…

Op naar Footloose volgend jaar? Absoluut. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat die weer zal zijn van de kwaliteit van Grease. Als ze dan ook nog zo verstandig zijn om William Spaaij te casten als Ren kan dat niet meer stuk…

  [ # 51 ] 06 February 2008 08:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik ben gisteren geweest en heb mij boven verwachting goed vermaakt. het decor was beter dan dat we ooit eerder hebben gezien van V&V. Het lijkt trouwens alsof V&V het “op-pimpen” van shows over heeft genomen van S.E.. jeetje zeg wat was het anders.. Toch waren de meeste veranderingen naar mijn iedee wel beter, b.v. dat Mabel van school wordt gestuurd ipv van binnen 1 schooljaar even van opleiding veranderd en dan alsnog tegelijk klaar is met de rest. somige sonteksten zijn helemaal omgegooid, soms even wenen, soms moelijk met de vorige versie in je hoofd maar uiteindelijk goed. De cast was heerkijk, heerlijk om van te genieten, het buisden van engergie en dat voelde je je zeker in de zaal.

Jim Bakkum was matig, zoals we gewend zijn. Niet geloof waardig, jammer (gelukkig kleine rol)
William Spaaij, ahhhhhh heerlijk gek, knetter gek, dus netter goed in deze rol. zijn zang was ook weer super, ja Jim de Groot laten vergeten als Joe Vegas is moelijk, maar William doet er zeker niet onder voor.
Kim Lian van der Meij, viel me alles mee, ze zong prachtig en was toch echt een verrassing voor mij (alhoewel ik niet kan WACHTEN om Cystine te zien)
Daphne Flint, ja als ik nog een keer gaat MOET zij spelen, ze zong prachtig, kippevel.. haar limburgs accent (dat ze dus moest laten horen) was zo ongepast (een limburger in NY die een plattelands meisje moet voorstellen?? natuurlijk !! alleen 1 ding, limburg ligt in Nederland..)
Juvani Richardson, ja was al geen fan van hem bij op weg naar fame, maar ik kreeg in het begin van de show toch redelijk vertrouwen in hem, alleen dit werd door een vereselijk valse nooit verpest. ook was hij niet altijd te verstaan. acteer werk was in orde
Talita Angwarmasse ja heerlijk, heerlijke stem, prachtig PUNT
Doris Baaten SUPER, wat een TOP mens, heerlijke stem, prachtig acteerwerk, ze was helemaal super
Joyce Stevens ze was erg goed, prachtige krachtige stem
Hein Gerrits kleine rol, maar wat hij zong was super, super acteerwerk

Met de cast was dus helemaal niks mis, alhoewel ik graaag de vervanger van Jim en Juvani eens zien (en natuurlijk Cystine als Carmen) maar hoe gaan ze in hemelsnaam de BLANKE Boris omtoveren naar de rol van Juvani? hij roept namelijk ik ben zwart dus… en dat komt een paar keer terug, hebben ze als Boris speelt een andere tekst? of gaan ze Boris lopen bij kleuren?

  [ # 52 ] 06 February 2008 09:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2003-02-03

Ik weet niet meer zeker wat er destijds werd geroepen als vervanging van ik ben zwart bij Fame van JvdE maar toen was Richard Rodermond ook de vervanger van Gino.

  [ # 53 ] 06 February 2008 09:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Komt het door alle goede shows in Londen, waar een swingende show wel samen kan gaan met goed acteerwerk, een goed lopend verhaal, ik weet het niet, maar deze Fame vond ik echt tergend slecht. Iets beter dan de Engelse, mede door het prachtige decor en goed zangwerk (op de ik neem voor de zekerheid drie noten in plaats van 1 Jim na natuurlijk; leer eens gewoon een noot aan te houden. Maar ook hij was zelden vals.), maar daar is alles mee gezegd. Het acteertalent van vele spelers is hier weggegooid. Wat een kartonnen karakters, wat komt alles uit de lucht vallen, wat een clichee’s; het is om bijna van te gaan janken. Het lijkt of alles moest wijken voor mooie plaatjes en vooral mooie dansscenes. Als dat zo is dan is dat goed gelukt; de massale dansscenes zien er goed uit, al mag het hier en daar nog wel een stukje meer synchroon.
Dat Jim Bakkum “voor de kaartverkoop” fungeert moeten we maar op de koop toe nemen. Een lichte verbetering in spel ten opzichte van Grease (en deze loser-rol past natuurlijk ook beter bij Jim), maar nog steeds vaak te laat met zijn danspasjes, en nog steeds niet goed genoeg voor een prominente rol in de show.
Het latino-temperament van Carmen is bij Kim-Lian van der Meij zoek. Een beetje brutaal, een beetje dromerig, maar echt fel wil het maar niet worden. L.A. is mooi gezongen, maar haar overlijden doet me helemaal niets.
Het Limbo-accent van Serena, Daphne Flint, is too much, en totaal verdwenen als ze gaat zingen. Ze zingt goed, en speelt verder geweldig, maar de karikatuur wat ze moet spelen is verschrikkelijk.
Schlomo is aandoenlijk. Ik zie Hein Gerrits liever een niet zo brave rol spelen, maar hier doet ie het erg goed, maar hem zou wat meer tijd gegund mogen worden de relatie met Carmen wat meer uit te diepen.
Tyrone? Een verschrikking. Overacting op kleuterniveau door Juvani Richardson, die dweept met talent dat hij tot nog toe niet toont. De wanprestatie wordt hierbij gesteund door tergende teksten. Er is geen sprake met enige compassie met deze dyslexische streetboy; je hoopt gewoon dat ze hem eruit gooien.
Mabel, gespeeld door Talita Angwarmasse, komt nog wel tot leven. Een fantastische zangpartij, maar ze slaagt er in de beperkte podiumtijd niet echt in je voor haar probleem te winnen.
William Spaaij was een fantastische Kenickie, maar Joe Vegas is niet meer dan een karikatuur, waar geen leven in zit. Zeer teleurstellend.
Het docentencorps heeft een orde-probleem. Ze laten de meest verschrikkelijke verwensingen over zich heenkomen, zonder enige vorm van correctie. Hoe is het dan nog mogelijk dat we hen serieus nemen. Doris Baeten is altijd goed, maar komt met deze rol wel heel dicht bij de marge dankzij de onbenullige opbouw in de show. Ineens weet ze dat Tyrone niet kan lezen, en pas een jaar later wordt er dan, ook weer ineens, wat mee gedaan. Joyce Stevens wil van haar studenten emotie in de dans, maar is zelf enorm kleurloos. “Al kost het me mijn baan”; die indruk kregen we echt niet. Dick Schaar zien we te weinig voor een echt oordeel, en laat daarmee een neutraal oordeel achter.

Dat voor mij de meest “levende persoon” gitarist Goody is, een bijrolletje geweldig gespeeld door Stephan Holwerda geeft wel aan dat er iets goed mis is gegaan met deze Fame. Degene die de meeste lol had in mijn omgeving was een kind van een jaar of negen; dat is ongeveer ook het niveau van deze Fame; een kindervoorstelling met te veel onderbroekenlol, en een totaal gebrek aan emotie. Geen conflict, geen dramatische gebeurtenis komt echt goed uit de verf. Ik hoop dat ze met Footloose beter raad weten. Grease heeft bewezen dat dat kan.

  [ # 54 ] 06 February 2008 10:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Ik vind de verschillen in beleving toch altijd wel mooi. Hoe dan ook zal Jim het hier wel nooit goed doen dat zal bij vele altijd gewoon standaard negatief zijn. Ik vond zijn acteerwerk verassend goed. 

Ik vond de musical zelf niet echt goed. Veel te veel mensen op het podium de verhaallijnen waren veel te warrig en aanstipsgewijs werden de problemen van de verschillende personen uitgelicht. Terwijl die problemen eigenlijk veel meer uitgediept hadden moeten worden om het geheel duidelijk en geloofwaardig te maken. Het leesprobleem van Tyrone kreeg tov Carmens veel grotere probleem te veel aandacht. Juvani zal ook nog wel in een andere produktie van V&V komen te staan en worden we zo alsvast voor hem klaargestoomt. 

Ik vond William en Hein beide niet geweldig. William vind ik als zanger al niet zo heel erg sterk maar zijn timing als komiek is ook nog niet goed. Ik heb niet een keer om hem moeten lachen. De grappen zie je al een kwartier van te voren aankomen. Hein vond ik gewoon Hein. Geen moment het idee gehad dat ik naar Schlomo zat te kijken. Daarbij is zijn zang ook niet echt geweldig.

Kim Lian was voor mij de meevaller van de avond. Ik vond haar veel beter dan verwacht.

Verder vond ik de zang van Mabel en Serena vooral erg hard en totaal gevoeloos. Dat is iets wat de dames nog kunnen leren van Jim die als popmuziekant gewend is om in drie minuten gevoel te leggen en je mee te slepen in een nummer. 

Al met al heb ik me niet vermaakt en was blij met de pauze. De tweede akte was wel iets beter.   

Ik vond Grease beter. Een verhaal met een kop en een staart misschien wat oppervlakkig maar daar is het dan ook een feel good musical voor. Ik vind Fame niet een feel goodmusical en is een kruizing tussen de muzikale kitsch die we vaak uit de Joop stal krijgen en het lichtere Grease en dat werkt niet. Ik vind een musical als Grease juist leuk echt een avond vermaak en dat heb ik bij Fame gewoon gemist.   

Ga er nog een keer heen in Carré. Zit dan wat verder van het podium. We zaten nu tweede rij links en was totaal niet overzichterlijk.

[ Gewijzigd: 06 February 2008 10:22 AM by Marky ]
  [ # 55 ] 06 February 2008 01:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Het stickervel dat in het programmaboek zit geeft ook wel aan dat de show ontzettend voor puberend Nederland is bedoeld. Die stickers gaan heel wat schoolagenda’s verrijken.

Ach ja, het beweegt en het heeft kleurtjes… De doelgroep is blij.

  [ # 56 ] 06 February 2008 08:14 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  42
Geregistreerd  2003-10-10

Marky - 06 February 2008 10:04 AM

Ik vond William en Hein beide niet geweldig. William vind ik als zanger al niet zo heel erg sterk maar zijn timing als komiek is ook nog niet goed. Ik heb niet een keer om hem moeten lachen. De grappen zie je al een kwartier van te voren aankomen. Hein vond ik gewoon Hein. Geen moment het idee gehad dat ik naar Schlomo zat te kijken. Daarbij is zijn zang ook niet echt geweldig.

Het mag duidelijk zijn dat ik het hier niet mee eens ben. En ik heb ook echt wel respect voor jouw mening. Waar ik wel enige moeite mee heb, is dat jij jou mening formuleert als een feit. Meen me te herinneren dat ik dit vaker heb gemeld….maar een zin als “....Daarbij IS zijn zang ook niet echt geweldig…” vind ik toch duidelijk op een feit berusten. Dit terwijl ik en misschien nog wel andere mensen Heins stem weldegelijk mooi vinden.

Voor de rest erg leuke en interessante verslagen 😊 Blijft toch leuk om te zien hoe mensen zo verschillend kunnen denken over een show 😊

groetjes Liesbeth

  [ # 57 ] 06 February 2008 09:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

lovemusicals - 06 February 2008 08:14 PM
Marky - 06 February 2008 10:04 AM

Ik vond William en Hein beide niet geweldig. William vind ik als zanger al niet zo heel erg sterk maar zijn timing als komiek is ook nog niet goed. Ik heb niet een keer om hem moeten lachen. De grappen zie je al een kwartier van te voren aankomen. Hein vond ik gewoon Hein. Geen moment het idee gehad dat ik naar Schlomo zat te kijken. Daarbij is zijn zang ook niet echt geweldig.

Het mag duidelijk zijn dat ik het hier niet mee eens ben. En ik heb ook echt wel respect voor jouw mening. Waar ik wel enige moeite mee heb, is dat jij jou mening formuleert als een feit. Meen me te herinneren dat ik dit vaker heb gemeld….maar een zin als “....Daarbij IS zijn zang ook niet echt geweldig…” vind ik toch duidelijk op een feit berusten. Dit terwijl ik en misschien nog wel andere mensen Heins stem weldegelijk mooi vinden.

Voor de rest erg leuke en interessante verslagen 😊 Blijft toch leuk om te zien hoe mensen zo verschillend kunnen denken over een show 😊

groetjes Liesbeth

Jammer dat je alleen over mijn als feit gestelde opmerking valt en niet over die van de andere.

Er zit een verschil mi tussen stem en of iemands zang geweldig is. Zoals gezegd ga ik nog een keer in Carré kijken. Misschien zijn ze dan allemaal wat beter ingespeeld en bevalt het me allemaal beter.

[ Gewijzigd: 06 February 2008 09:51 PM by Marky ]
  [ # 58 ] 07 February 2008 10:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Leonie - 06 February 2008 09:43 AM

Ik weet niet meer zeker wat er destijds werd geroepen als vervanging van ik ben zwart bij Fame van JvdE maar toen was Richard Rodermond ook de vervanger van Gino.

Klopt. Richard was de vervanger van Gino in de eerste nederlandse fame. Hij was hier een latino en heette geen Tyrone Jackson, maar Tyrone Lopez.
Richard was echter ook understudy voor Grace Lamb, een vrouwenrol! De rol was dan wel gewoon in een mannenrol veranderd!

Door deze reacties krijg ik steeds meer het gevoel, dat ik toch niet naar Fame moet gaan kijken! Ik heb een hele mooie tijd beleefd aan het seizoen van fame 2000-2001.  Deze show was in mijn ogen echt supergoed! Een steengoede cast, het vreselijke nummer over de jackson’s (tyrone’s rap) was hier vervangen door een totaal ander nummer (ook tyrone’s rap, maar veel beter en begrijpelijker voor nederland!), erg veel humor, goeie dansers, goeie acteurs enzovoorts.

Lance schreef ook nog over Miss Bell die in deze versie de vergelijking trekt tussen tyrone en haar eigen leven. Maar dit deed Miss Bell toch ook in de oude nederlandse versie? In haar discussie hierover met Miss Sherman mijmert ze terug naar haar eigen herinneringen, “tututje en spitzen, ik sprong in het rond, maar ik kreeg nooit de solo, alsof ik niet bestond!”
Wordt dit nu ook nog verder in een dialoog uitgediept?

In elk geval was miss Sherman in de vorige versie zeker wel streng. Wel grappig trouwens, ik zag Joanne Westmaas toen als een erg overtuigende lerares die al heel wat jaren in eht vak zat. Echter nu in Tarzan, 8 jaar later, komt ze veel jonger op mij over! Alleen haar stem blijft wel precies hetzelfde.

Maar goed, ik twijfel nu dus heel erg of ik naar deze versie van fame moet gaan. Ik wilde in eerste instantie absoluut. Omdat dit gewoon mijn show is, lekker herinneringen, mooie gevoelens enzovoorts ophalen.
Ik heb de show in nederland in het engels gezien (met barry stevens geloof ik) en ook meerdere malen in Londen gezien. Geen van deze versies haalt het bij de oude nederlandse versie, maar ze geven me wel een vrolijk gevoel!

Ik ga ervanuit, dat deze versie dit ook wel weer bewerkstelligen zal, maar toch, als ik de recensies hier zo lees… Ik weet het niet, hoor! Zeker als ik de recensie van Lance lees, in wiens recensies ik me vaak aardig kan vinden….

Ik twijfel nog! Normaal gesproken heb ik altijd de instelling: ik ga er gewoon heen en zie het wel, laat me wel verrassen.
Maar ja…ik weet het echt niet….

Wat raden jullie aan?

  [ # 59 ] 08 February 2008 01:04 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jabos77 - 07 February 2008 10:36 PM

Lance schreef ook nog over Miss Bell die in deze versie de vergelijking trekt tussen tyrone en haar eigen leven. Maar dit deed Miss Bell toch ook in de oude nederlandse versie? In haar discussie hierover met Miss Sherman mijmert ze terug naar haar eigen herinneringen, “tututje en spitzen, ik sprong in het rond, maar ik kreeg nooit de solo, alsof ik niet bestond!”
Wordt dit nu ook nog verder in een dialoog uitgediept?

Ja en Nee. De herinnering van miss Bell (ik kreeg nooit solo alsof ik niet bestond) is zo goed als verdwenen. Ze haalt nu vooral de vergelijking tussen haar en Tyrone aan. Die is overigens erg mooi. Het komt in de verte op hetzelfde neer, maar ik mis die persoonlijke herinnering van haar die ook zà³ in de muziek verwerkt zit. Andere insteek, je moet er van houden.

jabos77 - 07 February 2008 10:36 PM

Maar goed, ik twijfel nu dus heel erg of ik naar deze versie van fame moet gaan. Ik wilde in eerste instantie absoluut. Omdat dit gewoon mijn show is, lekker herinneringen, mooie gevoelens enzovoorts ophalen.
Ik heb de show in nederland in het engels gezien (met barry stevens geloof ik) en ook meerdere malen in Londen gezien. Geen van deze versies haalt het bij de oude nederlandse versie, maar ze geven me wel een vrolijk gevoel!

Ik ga ervanuit, dat deze versie dit ook wel weer bewerkstelligen zal, maar toch, als ik de recensies hier zo lees… Ik weet het niet, hoor! Zeker als ik de recensie van Lance lees, in wiens recensies ik me vaak aardig kan vinden….

Ik zat naast mijn lieftallige zestienjarige zusje die het echt helemaal geweldig vond, maar zij valt echt in de doelgroept, want het beweegt en het heeft kleurtjes dus is het goed. Deze nieuwe versie haalt het als totaal echter niet bij de versie van Koen van Dijk. Toch zitten er wel degelijk mooie dingen, zoals de nieuwe vertaling van ‘In L.A.’ (al zit ‘kijk niet in de spiegel, wie jij geworden bent’ er jammergenoeg niet meer in als ik het me goed herinner). Het decor is fantastisch. De eerste keer dat ik een V&V show zag met een show dat een decor dat niet gammeler is dan een Knex-bouwwerk.

To go or not to go, that’s the question…

  [ # 60 ] 08 February 2008 10:30 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Maar goed, ik twijfel nu dus heel erg of ik naar deze versie van fame moet gaan. Ik wilde in eerste instantie absoluut. Omdat dit gewoon mijn show is, lekker herinneringen, mooie gevoelens enzovoorts ophalen.
Ik heb de show in nederland in het engels gezien (met barry stevens geloof ik) en ook meerdere malen in Londen gezien. Geen van deze versies haalt het bij de oude nederlandse versie, maar ze geven me wel een vrolijk gevoel!

Ik ga ervanuit, dat deze versie dit ook wel weer bewerkstelligen zal, maar toch, als ik de recensies hier zo lees… Ik weet het niet, hoor! Zeker als ik de recensie van Lance lees, in wiens recensies ik me vaak aardig kan vinden….

Ik twijfel nog! Normaal gesproken heb ik altijd de instelling: ik ga er gewoon heen en zie het wel, laat me wel verrassen.
Maar ja…ik weet het echt niet….

Wat raden jullie aan?

Het fijne van een V&V musical is dat het je niet echt een rib uit je lijf kost. Dus gewoon zelf gaan en je eigen oordeel vormen. Het showelement in de musical zit goed in elkaar en de ensemblenummers vind ik wel sterk.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 10