5 of 10 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
De Nederlandse Fame
  [ # 61 ] 08 February 2008 06:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Lance - 06 February 2008 01:14 AM

Op naar Footloose volgend jaar? Absoluut. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat die weer zal zijn van de kwaliteit van Grease. Als ze dan ook nog zo verstandig zijn om William Spaaij te casten als Ren kan dat niet meer stuk…

Ik geef je bijna op een briefje: dat zal Jim dan ook wel zijn.

Verder weer heerlijk verslag 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 62 ] 08 February 2008 06:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Komt het door alle goede shows in Londen, waar een swingende show wel samen kan gaan met goed acteerwerk, een goed lopend verhaal, ik weet het niet, maar deze Fame vond ik echt tergend slecht.

Hoewel ik deze voorstelling nog niet heb gezien en ook 99,9% zeker niet ga zien, verwoord Jeroen hier wel precies waar ik de laatste maanden tegenaan loop: ben ik kritischer, of zijn de voorstellingen in Londen gewoon beter? Ik heb tegenwoordig bij alles hier zo’n beetje het gevoel: het valt een beetje tegen… :vaag:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 63 ] 08 February 2008 07:12 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Luna24 - 08 February 2008 06:50 PM
Lance - 06 February 2008 01:14 AM

Op naar Footloose volgend jaar? Absoluut. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat die weer zal zijn van de kwaliteit van Grease. Als ze dan ook nog zo verstandig zijn om William Spaaij te casten als Ren kan dat niet meer stuk…

Ik geef je bijna op een briefje: dat zal Jim dan ook wel zijn.

Ik denk het niet.. Jim heeft aangegeven even iets anders te willen na Fame (ik gok zijn eigen tour..) en hij heeft zijn oog laten vallen op een andere V&V productie (al is die wat later)

  [ # 64 ] 08 February 2008 07:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Zover ik vandaag heb gelezen in de Winq is dat Jim met Brigitte Heitzer, Loes Luca en Arjan Ederveen in Grijze Tuinen de musical gaat spelen. Met andere woorden: Grey Gardens!

En nu weer on topic haha.

Greetz Peter!

  [ # 65 ] 08 February 2008 08:16 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Marky - 08 February 2008 10:30 AM

Maar goed, ik twijfel nu dus heel erg of ik naar deze versie van fame moet gaan. Ik wilde in eerste instantie absoluut. Omdat dit gewoon mijn show is, lekker herinneringen, mooie gevoelens enzovoorts ophalen.
Ik heb de show in nederland in het engels gezien (met barry stevens geloof ik) en ook meerdere malen in Londen gezien. Geen van deze versies haalt het bij de oude nederlandse versie, maar ze geven me wel een vrolijk gevoel!

Ik ga ervanuit, dat deze versie dit ook wel weer bewerkstelligen zal, maar toch, als ik de recensies hier zo lees… Ik weet het niet, hoor! Zeker als ik de recensie van Lance lees, in wiens recensies ik me vaak aardig kan vinden….

Ik twijfel nog! Normaal gesproken heb ik altijd de instelling: ik ga er gewoon heen en zie het wel, laat me wel verrassen.
Maar ja…ik weet het echt niet….

Wat raden jullie aan?

Het fijne van een V&V musical is dat het je niet echt een rib uit je lijf kost. Dus gewoon zelf gaan en je eigen oordeel vormen. Het showelement in de musical zit goed in elkaar en de ensemblenummers vind ik wel sterk.

Je hebt het over het fijne dat een musical van V&V geen rib uit je lijf kost, maar ik zou zelfs dat bedrag teveel vinden als ik een musical niet echt goed zou vinden.
Als ik alleen voor Jim daarheen ging omdat zijn solo van 3 minuten zo mooi is zou ik mijn geld toch liever aan een optreden van hem uitgeven.

Het voordeel is dan ook nog dat je je niet hoeft te ergeren aan castleden die in jou ogen niet kunnen zingen en acteren.

  [ # 66 ] 08 February 2008 09:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Clara - 08 February 2008 08:16 PM

Je hebt het over het fijne dat een musical van V&V geen rib uit je lijf kost, maar ik zou zelfs dat bedrag teveel vinden als ik een musical niet echt goed zou vinden.
Als ik alleen voor Jim daarheen ging omdat zijn solo van 3 minuten zo mooi is zou ik mijn geld toch liever aan een optreden van hem uitgeven.

Het voordeel is dan ook nog dat je je niet hoeft te ergeren aan castleden die in jou ogen niet kunnen zingen en acteren.

Waarom ga je überhaupt enkel en alleen voor Jim naar Fame? Het hele toneel staat vol met (aanstormende) talenten. Nogal zonde van je tijd en geld als je alleen voor die ene solo en dat halve duet gaat. In dat geval kun je idd beter wachten op een ‘normaal’ optreden van hem. En dan kunnen de mensen die wél echt voor de show gaan tenminste gewoon gaan, zonder dat ze eerst op een wachtlijst moeten omdat het uitverkocht is.

ps. Dit is geen aanval tegen Jimfans hoor. Voordat ik weer commentaar krijg… Maar vind het nogal zonde als de echte musicalfans niet kunnen gaan omdat er iemand in de zaal zit die enkel en alleen komt om Jim (of ieder ander castlid) één liedje te horen zingen.

[ Gewijzigd: 08 February 2008 09:24 PM by appeltjesappeltje ]
  [ # 67 ] 08 February 2008 09:44 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Marloes* - 08 February 2008 09:21 PM
Clara - 08 February 2008 08:16 PM

Je hebt het over het fijne dat een musical van V&V geen rib uit je lijf kost, maar ik zou zelfs dat bedrag teveel vinden als ik een musical niet echt goed zou vinden.
Als ik alleen voor Jim daarheen ging omdat zijn solo van 3 minuten zo mooi is zou ik mijn geld toch liever aan een optreden van hem uitgeven.

Het voordeel is dan ook nog dat je je niet hoeft te ergeren aan castleden die in jou ogen niet kunnen zingen en acteren.

Waarom ga je überhaupt enkel en alleen voor Jim naar Fame? Het hele toneel staat vol met (aanstormende) talenten. Nogal zonde van je tijd en geld als je alleen voor die ene solo en dat halve duet gaat. In dat geval kun je idd beter wachten op een ‘normaal’ optreden van hem. En dan kunnen de mensen die wél echt voor de show gaan tenminste gewoon gaan, zonder dat ze eerst op een wachtlijst moeten omdat het uitverkocht is.

ps. Dit is geen aanval tegen Jimfans hoor. Voordat ik weer commentaar krijg… Maar vind het nogal zonde als de echte musicalfans niet kunnen gaan omdat er iemand in de zaal zit die enkel en alleen komt om Jim (of ieder ander castlid) één liedje te horen zingen.

Die vraag zou je misschien aan een Jimfan moeten stellen maar wat ik zo om me heen hoor is dat toch 80% van de bezoekers om die reden gaat en dan ook niet 1 keer.
Ja en ieder betaald zijn kaartje en selecteren op musical fan of op fan van wie dan ook, ik zou zeggen dat je gewoon heel snel een kaartje moet reserveren zo gauw je weet dat ze in de verkoop gaan.

  [ # 68 ] 09 February 2008 08:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik denk ook dat er heeeeeeel veel Jimfans zijn die alleen voor hem naar de show gaan. Ik ben een fan van Jim, maar daarnaast ook van musicals, dus ik zou zeker niet alleen voor Jim gaan, en ik zou het ook niet erg vinden als ik dan zijn understudy had.
Maar, even een vraagje. Bovenaan in dit topic staat dat Jim zijn oog heeft laten vallen op een andere productie dan Footloose, was dat niet Hairspray? Dus is er dan een grote kans dat we Jim straks als Link zien?
Hmm, Link zou ik echt echt echt te hoog gegrepen vinden voor hem! Qua zang zou hij het misschien wel kunnen, maar Link moet natuurlijk ook kunnen dansen…

  [ # 69 ] 09 February 2008 09:41 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

Luna24 - 08 February 2008 06:50 PM
Lance - 06 February 2008 01:14 AM

Op naar Footloose volgend jaar? Absoluut. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat die weer zal zijn van de kwaliteit van Grease. Als ze dan ook nog zo verstandig zijn om William Spaaij te casten als Ren kan dat niet meer stuk…

Ik geef je bijna op een briefje: dat zal Jim dan ook wel zijn.

Verder weer heerlijk verslag 😉

Voor alle duidelijkheid Jim gaat niet in Footlose spelen. Hij heeft aan het einde van dit jaar zijn tweede nederlandstalige album op stapel staan dus dan zeker niet echt veel tijd voor musical (alhoewel bij jim weet je het nooit).

Hij heeft aangegeven dat hij wel in Hairspray zou willen spelen omdat het ook een feel good musical is. Dit is overigens helemaal niet zeker. Jim heeft namelijk wel meer dingen die hij wil en als hij bijvoorbeeld een grote rol in een film aangeboden zou krijgen en moet daarvoor een paar maanden vrij gemaakt worden dan kiest hij denk ik daarvoor want dat staat heel erg hoog op zijn verlanglijstje.

Wat andere opmerkingen betreft dat ik een stoel bezet zou houden omdat ik alleen naar een musical zou gaan voor Jim… die opmerking vind ik nogal dommig. Ik ga niet alleen voor Jim naar een musical en zo’n gigafan ben ik ook niet, eerder een volger van wat hij doet. Als de zaal stampesvol zit met Jimfans dan is dat voor het theater alleen maar goed. Deze mensen worden dan namelijk ook geconfronteerd met andere artiesten en het genre musical. Volgens mij is dat voor iedereen goed. Als je dat niet goed zou vinden omdat je het zo graag alleen maar in je eigen kleine theaterliefhebbende kringetje wil houden…. daar help je helemaal niemand mee op dat podium.

De deelename van een Jim aan dit soort musicals maakt van de andere artiesten op het podium namelijk ook ineens sterren en krijgen ineens in veel bredere kring waardering. Jongens als William en Boris etc. hebben ineens meer jongen fans die straks ook naar een musical gaan waar alleen hun dan inspelen. Volgens mij is dat alleen maar winst.

[ Gewijzigd: 09 February 2008 09:44 AM by Marky ]
  [ # 70 ] 09 February 2008 09:43 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hairspray was pas in 2010 meen ik dus dan kan het best zijn dat Jim eerst in Grey gardens gaat spelen. En zie Jim btw wel als Link zitten.

Overigens vind ik Jim wel steeds beter worden. Toen ik hem laatst zag in Fame kwam hij goed mee qua dans.  Ja ik word nog wel eens fan haha,

Greetz Peter!

  [ # 71 ] 09 February 2008 09:45 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

Zo jammer dat er net als met Grease weer de nadruk wordt gelegd op Jim. Het mooie van het feit dat Jim (maar ook bijv. Kim-Lian, Do, Syb, Anita Meijer etc) in een musical misschien bezoekers trekt die in eerste instantie alleen (of vooral) voor Jim (of ander persoon) komen is juist dat ze daardoor wel met musical geconfronteerd worden en het misschien wel heel leuk vinden. Ze zullen dus ook andere producties gaan bezoeken waardoor de musical populair blijft en er zoveel producties gemaakt kunnen worden zoals nu. Hierdoor kunnen een heleboel musicalacteurs en actrices aan het werk blijven en misschien wel uitgroeien tot grote sterren maar in ieder geval blijven doen wat ze het leukste vinden.

Ik vond de musical erg vermakelijk, precies waarom ik er naar toe ben gegaan. Ik heb een hele lijst musicals gezien, de een wat beter/leuker dan de andere en ik ga absoluut niet alleen voor Jim al maar voor het hele plaatje en dat zag er naar mijn mening overwegend goed uit.

Zo hoogdravend is musical nu ook weer niet hoor. Gewoon een leuke avond vermaak.

(Overigens zal Jim niet in Footloose spelen hoor, hij is bezig met een ander project en is aan het schrijven voor een album dat eind dit jaar moet uitkomen gevolgd door eigen shows)

  [ # 72 ] 09 February 2008 09:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  123
Geregistreerd  2005-09-10

palex - 08 February 2008 07:53 PM

Zover ik vandaag heb gelezen in de Winq is dat Jim met Brigitte Heitzer, Loes Luca en Arjan Ederveen in Grijze Tuinen de musical gaat spelen. Met andere woorden: Grey Gardens!

En nu weer on topic haha.

Greetz Peter!

Is dat niet Jim de Groot?

  [ # 73 ] 09 February 2008 09:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ik neem aan dat het in Grey Gardens om Jim Bakkum gaat. Het moet een jonge vent zijn en dat is Jim de Groot al enige tijd niet meer. Nu heb ik ook niet het idee dat de muziek van Grey Gardens bij Jim de Groot in zijn straatje past.
Back to Fame nu :D

  [ # 74 ] 09 February 2008 10:47 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

palex - 08 February 2008 07:53 PM

Zover ik vandaag heb gelezen in de Winq is dat Jim met Brigitte Heitzer, Loes Luca en Arjan Ederveen in Grijze Tuinen de musical gaat spelen. Met andere woorden: Grey Gardens!

En nu weer on topic haha.

Greetz Peter!

Wow, Grey Gardens in Nederland. Nooit verwacht dat dat ooit zou gaan gebeuren. De voorstelling vond ik destijds geweldig en met deze mensen in de cast zal het denk ik ook best wel wat kunnen gaan worden. Vind alleen het idee van Jim Bakkum in de rol van Joseph Kennedy, Jr. wel wat jong. Matt Cavenaugh had destijds zoveel allure, klasse en stijl in zijn rol, en dat zie ik Jim niet zo snel doen. Maar goed… bijzonder eigenlijk want in de VS is Grey Gardens een begrip en iedereen is wel bekend met de namen van de personages. Hier in Nederland is naar mijn weten de documentaire nog nooit uitgezonden en is men ook niet enorm bekend met de onderlinge verhoudingen van de New York upperclass in de jaren ‘40. Het lijkt me een moeilijke show om publiek voor te werven, maar ik juich de productie enorm toe.
Alleen welke geschifte, seniele en stupide persoon is er op het idee gekomen om de titel te vertalen in Grijze Tuinen???!!! Het is de naam van een landgoed dat nog steeds echt bestaat in de VS. Er is niets fictiefs aan. Dat zou hetzelfde zijn als Sunset Blvd. vertalen met Zonsondergang Boulevard, of West Side Story met Westkant Verhaal.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 75 ] 09 February 2008 11:07 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

eeehm, was Grijze Tuinen niet gewoon een grapje?!

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 10