Platform van NT Gent
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik zie nu ongeveer een voorstelling per week en ik heb meestal geen zin om daar verslagjes van de schrijven of te vertellen hoe mooi of slecht ze waren, maar deze wil ik jullie niet onthouden. Het is de voorstelling Platform van NT Gent en het is echt een fantastische voorstelling.

Ik heb gelachen, kippenvel gehad, geprikkeld geraakt, doodsbang geweest, ik ben me een rotberoerte geschrokken en ik ben aan het denken gezet. En dat allemaal in een voorstelling. Ik kan niet beschrijven waar het over gaat, maar ga dat zien!

Goede acteurs, functioneel en mooi decor, hele mooie teksten, fantastische beelden en aan het eind van het stuk had ik zo’n rotgevoel over de situatie, echt wat theater moet doen: het moet iets teweeg brengen en nou… dat is gelukt bij mij. Ik ben helemaal gepakt door de acteurs. Wauw.

Sorry als het niet concreet genoeg is ofzo, maar dit moet er even uit. Het is zo’n prachtige voorstelling 😄 Als je de kans krijgt, moet je het echt gaan zien, want het is een fantastisch toneelstuk.

 


ps. Als je er niet tegen kan dat er over seks gepraat wordt, dan zou ik niet gaan…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 1 ] 21 November 2007 11:38 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

PLATFORM vond ik ook al zo’n prachtvoorstelling. Vooral het decor vond ik fabelachtiog goed, En wat een acteurs! Smullen! Iets totaal anders dan MIDSUMMERNIGHTSDREAM en zeker geen avond “licht” entertainment, maar wat een verhaal. Soms is theater nodig om je een klap in je smoel te geven, en PLATFORM deed dat.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 22 November 2007 10:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ik had de kans, maar ik ging niet? Volgens mij was het een geld/financiele kwestie..

Jammer, want de opkomst van het decor lijkt me toch wel erg.. apart!

  [ # 3 ] 23 November 2007 01:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Ik ben ook geweest voor mijn studie, en vond het een stuk minder geslaagd. Ik heb me zeker vermaakt deze avond, de acteurs waren goed en de manier van spreken (over iemand ipv tegen iemand) vond ik ook leuk, maar ik heb me erg geergerd aan het decor, en dan vooral die puinhoop.

  [ # 4 ] 27 November 2007 08:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Lisette - 23 November 2007 01:36 PM

maar ik heb me erg geergerd aan het decor, en dan vooral die puinhoop.


Haha leuk dat smaken verschillen. Ik vond het decor juist geweldig. Echt uit de puinhoop van de aanslag je spullen zoeken om mee te spelen. En dat ze ook zo extreem met het decor omgingen vond ik juist sterk. Vooral dat ze veel dingen sloopten uit woede of onmacht. Niet zomaar: waah ik ben boos, maar echt een tafel kapotrammen met een honkbalknuppel. Dan komt de boodschap wel over… 😉

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land