“nieuwe"dvd Elisabeth Wenen
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Met de feestdagen in het vooruitzicht heeft de Vereinigte Bühnen Wien de dvd van Elisabeth opnieuw uitgebracht. Ditmaal in een zgn. Sammler Editie, 3 dvd’s met een verbeterde beeld en geluidskwaliteit.
Op dvd 1 + 2 staat respectievelijk de 1e en 2e acte van de show. Op dvd 3 interviews en achtergrondinformatie.

Om met de show te beginnen, de beeldkwaliteit is aanzienlijk verbeterd. Het beeld bij de eerdere versie was erg donker, waardoor veel details uit het decor niet te zien waren. Nu is er een sprankelend beeld, de belichting sterk verbeterd zonder overbelicht te zijn. Alles is veel helderder en het ziet er nu uit zoals je het vanuit de zaal beleefde.

Ik vond de geluidskwaliteit van de eerste versie al niet slecht, kan nu weinig verschil ontdekken.

Dvd 3, het bonusmateriaal, vind ik toch een beetje een gemiste kans. In de aankondiging werd een pak aan informatie beloofd over 13 jaar Elisabeth.
Het merendeel is gefilmd op de after-party na de laatste voorstelling in december 2005. Zeer korte interviews met de hoofdrolspelers, Michael Kunze en Harry Kupfer. Verder weinig nieuws. Misschien het leukste, de stemoefeningen van Maya Hakvoort, waarna zij vertelt waarom de rol zo geschikt voor haar stem is.
Ik heb zelf een documentaire uit oktober 1992, uitgezonden op duitsland 3, waarin heel veel informatie zit. Interviews met de decor en kostuumontwerper, beelden van het maken van decor en kostuums. Natuurlijk opnames uit de show, van repetitie naar voorstelling en omgekeerd. Ee degelijk programma van bijna een uur lang. Ik had wat meer op dit soort dingen gehoopt, ook uit de opvoeringen in andere landen.

Verder een fotogalerij, waarin alle hoofdrolspelers van de diverse seizoenen nog een langs komen (dus ook Paul Kribbe, Addo Kruizinga, Leon van Leeuwenberg) maar zonder Rolf Koster als Rudolf.

Ben je van plan de dvd van Elisabeth aan te schaffen, dan zou ik 7 euro meer betalen en deze versie nemen. De verbeterde beeldkwaliteit is dat zeker waard.
Blijft natuurlijk toch een kwade zaak dat men nu opnieuw een hoop geld bij fans probeert af te troggelen door nu pas met een goede beeldkwaliteit te komen.

Groeten, Jan-Willem

  [ # 1 ] 22 April 2012 04:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Is deze dvd nog steeds te verkrijgen? En is dat alleen in de online winkels of ook in de gewone winkels?
Ik ga binnenkort naar Duitsland namelijk en ben 1 van de weinige die deze Dvd nog steeds een keer moet aanschaffen

  [ # 2 ] 22 April 2012 05:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

zeer waarschijnlijk zou je hem in de winkel van sound of music in Essen nog kunnen krijgen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 22 April 2012 06:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

ivje - 22 April 2012 05:37 PM

zeer waarschijnlijk zou je hem in de winkel van sound of music in Essen nog kunnen krijgen

ahja, ik weet nog niet of ik daar in de buurt kom, maar in ieder geval alvast bedankt

  [ # 4 ] 23 April 2012 02:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik heb hem vorig jaar in Berlijn gewoon bij de Saturn gekocht, daar hadden ze nog een aantal exemplaren liggen. Ik denk dat je redelijk snel bij een Saturn in de buurt komt toch? (misschien sneller dan bij de Sound Of Music shop in Essen)

  [ # 5 ] 23 April 2012 03:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van wat ik zo snel even heb kunnen zien, is de dvd bij musical-shop.de het goedkoopste. Ik heb geen ervaring met deze webshop, dus ik weet niet of dit wat is. Ze verkopen ‘m ook bij Amazon.de: http://www.amazon.de/Elisabeth-Musical-Sammler-Edition-Theater/dp/B000YCLS3M/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1335194286&sr=1-1 Volgens mijn beste Duits betaal je geen verzendkosten omdat het boven een bepaald bedrag is.

Heb even het ISBN opgezocht, voor de mensen die online prijzen willen vergelijken: 9120006682800.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 23 April 2012 03:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

http://www.soundofmusic-shop.de/DVD_Elisabeth_-_Sammler-Edition_-_3-DVD-Box_RC_0_NEU_IN_VERBESSERTER_BILD-_UND_TONQUALITAeT.html

dit is hem bij soundofmusic

hier heb je geen creditcard nodig je kunt dan gewoon een mailtje sturen wat je wilt bestellen
en als je wat meer besteld zijn de verzendkosten ook minder

in het mailtje zet je dan wat je wilt bestellen met artikelnr en zij sturen dan in het engels een mailtje terug met alle gegevens waar je de bankoverschrijving naar toe kunt doen. IDEAAL

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 7 ] 23 April 2012 06:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

harstikke bedankt iedereen voor de reacties, daar kan ik zeker wat mee