‘Verslag Ciske Kaj
change_status
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-11-22

Verslag optredens Maastricht

Samen met mijn vader het volgende verslag gemaakt: De laatste dagen voor de première was ik best zenuwachtig. Ik had zelfs druppeltjes ingenomen maar die waren zo smerig dat ik daar na twee dagen mee gestopt ben. Het beste medicijn was een boek wat ik op school kreeg van groep 8a en van mijn en juf Marijke en meneer Ivo van groep B. Iedere leerling had op een bladzijde iets moois gemaakt en er een verhaaltje bij geschreven. Aan het boek zat ook een gelukspoppetje wat heel veel voor me betekend heeft. Ik had dat altijd bij me. Woensdag ochtend ging ik met mijn vader en ome Kees en tante Nora 0m acht uur naar Maastricht. Onderweg kwamen we Mariska van Kolck tegen. We haalden elkaar regelmatig in. Na drie en half uur waren we bij het theater. Het ziet er van buiten heel mooi en oud uit.

Voor de 10 kinderen is een aparte kleedkamer. Ik had een eigen stoel en een tafel waar mijn Ciske kleren op lagen en een Ciske boekje waar elke Ciske wat in schrijft. Toen de kinderen met de bus uit Eindhoven waren gekomen gingen we direct oefenen met Simone en Herma. ’s Middags deden we de generale (doorloop). Cis werd gespeeld door Jorge. We zijn daarna gaan eten. Daarna naar de kapper, grime, kleren aantrekken, soundchecken. Het begon echt spannend te worden. Je hebt dan nog het kwart voor achtje. Dan wordt alles doorgenomen zoals wijzigingen in de cast of toen Mariska jarig was gingen we met zijn allen zingen. In de coulissen had ik een eigen stoel. Na ongeveer een kwartier moest ik op. Mijn eerste zin is:”Dan moet je me poen geven”. Daarna zing ik Amsterdam. Ik had toen al geen last meer van de zenuwen. Tijdens de voorstelling is het in de coulissen reuze gezellig. Ids ( Henri) speelt een gemene rol maar in de coulissen moet ik echt om hem lachen. Hij kan zo goed blaffen dat het echt op een hond lijkt. Met Ad ( De hoofdinspecteur en Ger ( pater) heb ik ook veel gelachen. Eigenlijk zitten ze allemaal te geitenbreien. Met de kinderen heb ik ook veel lol. Bradley speelt Jantje en is een echte vriend van me geworden. Ik ga snel bij hem logeren. Van de bovenmeester krijg je een klap met de krant. Dat voel je echt wel. Ik heb tegen Sjoerd gezegd als je de volgende keer weer zo hard sla dan trap ik echt op je teen. Hij heeft niet goed geluisterd want hij sloeg weer te hard en toen heb ik hem als ik graftak zeg echt op zijn tenen getrapt. Mijn première was ook de eerste keer dat ik met Danny speelde. Hij is zooooooo lief. Voor de pauze zing ik samen met Danny “Krijg toch allemaal de kolere. We kregen heel veel applaus. Daarna komt de moordscène. Die vind ik het leukst om te doen. Op het eind van de scène moest ik echt huilen. Het is zo een mooie scène. Met Wouter (was vijfde als Tarzan) heb ik ook ontzettend veel lol. In de kroeg moet ik tegen hem zeggen”Hou je bek” Er is ook een scène dat hij als politieagent mij moet beetpakken. Tijdens de première ging dat nog rustig maar de keren daarna tilde hij mij hoog de lucht in en sleurde mij van het podium af. Echt lachen. Wouter is een toffe gozer.

DE MUSICAL IS ZO MOOI EN GEWELDIG OM IN TE MOGEN SPELEN! Ik ga niet alles over de musical vertellen maar ook het liedje ‘Later’ vind ik heel mooi vooral als ik door Danny heen moet zingen. Dan moet je goed blijven opletten Als de musical is afgelopen komt iedereen het podium op. Danny en ik komen dan als laatste op. We kregen een applaus, dat is gewoon niet normaal zo hard. Daar doe je het voor! Ik kreeg daarna van Danny een compliment dat ik het goed had gedaan Ik was ook heel blij dat de juffen Simone en Herma heel tevreden waren. Achter de coulissen kreeg ik nog heel veel complimentjes. Daar ben ik heel trots op. Na afloop stonden alle ouders de kinderen op te wachten. De juffen hadden champagne geregeld. Mijn ouders en zussen Jill en Joy waren ook supertrots. Ik heb in Maastricht nu vijf keer opgetreden. Zelf vond ik 5 december de beste. Toen was er ook veel familie van mijn moeder aanwezig en oma Loos. De eerste twee dagen sliep ik samen met mijn vader in het Novotel. Kees en Nora hadden een kamer naast ons. Na de première was ik zo moe dat de volgende ochtend mijn oom het ontbijt op bed kwam brengen. De volgende ochtend ben ik wel gaan ontbijten en toen heel veel lekkere dingen gegeten. Weten jullie wat lekker is: Wafels. Vrijdag zijn we toen naar huis gegaan en ik ben ’s middags nog naar school gegaan dat was echt leuk. De volgende dag moest ik weer naar Maastricht. We zaten toen in hotel Mabi. Dat was op loopafstand van het Vrijthof. ’s Avonds toen mijn vader en ik naar het hotel liepen werd er achter mij gezongen “Krijg toch allemaal de kolere” Ze wilde nog met me op de foto.

De volgende ochtend ben ik met mijn vader het Vrijthof opgegaan. Ik heb een spel met munten gedaan. Ik had 29.000 punten. Ik heb daarvoor een hand met een vinger omhoog genomen, een stiletto kam en pistool met kleine plastic balletjes. Het was echte kwaliteit want de hand heeft mijn vader al moeten lijmen, de kam heeft bijna geen tandjes meer en de balletjes liggen overal in huis waar je bijna over heen valt. Zondag ben ik met mijn moeder en tante Gré naar Maastricht gegaan. We waren er al om elf uur. Op het Vrijthof kwam een vrouw naar me toe. Dat was Gaby. Zij heeft op beide sites een heel lief stukje over mij geschreven. Tijdens de voorstelling vergat ik een zinnetje in de artisscene waar ik van baalde maar ik kreeg te horen dat ik dat goed had opgelost. Ik kan wel blijven vertellen hoe geweldig, super en leuk ik het vind om Ciske te mogen zijn. Het is een eer om zo mooie rol te ogen spelen. Ik verheug me om eind februari in Enschede weer te mogen starten!!!!!!

  [ # 1 ] 15 December 2007 04:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Wat heeft Kaj dit lief geschreven!!!
Ik kreeg tranen in m’n ogen en kan mij ook heel goed voorstelling hoe trots iedereen op hem is!!
En dat mag hij natuurlijk ook op zichzelf zijn 📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 2 ] 15 December 2007 04:34 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2007-11-22

Beste Monieky

Bedankt voor je leuke bericht. Hier zijn we blij mee.

Groetjes Kees

  [ # 3 ] 16 December 2007 09:27 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Wat een ontzettend leuk verslag om te lezen!!!
Zo te horen geniet je er echt van Kaj!!!
Veel plezier nog met de verdere voorstellingen die je mag spelen, en wie weet zie ik je ooit als Ciske 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….