1 of 2 |  1 2 > 
Grease - Antwerpen, nog zeven dagen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Over precies een week, op tweede kerstdag, gaat in Antwerpen de Vlaamse Grease in premiere. Vandaag was er een open repetitie. Musicalworld was erbij, en sprak na afloop met Cystine Carreon en Dieter Verhaegen. Lees hier wat ze te zeggen hadden. Ook bereikbaar via de productiepagina

[ Gewijzigd: 19 December 2007 10:25 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 20 December 2007 03:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hey leuk 📣


Ik ben wel echt nieuwsgierig en ga volgende week donderdag.

Die uitspraken van Dieter ook: “Ik moet altijd van die extreme typetjes spelen. Ik mag nooit eens iets gewoons doen.” Geweldig. En dat is pas de eerste van een stel waar ik wel hartelijk om moest lachen toen ik ze las 😉


Thanks voor het artikel! Krijg er nu nog meer zin in!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 20 December 2007 11:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Leuk om te lezen!
Eigenlijk zou ik best Grease wel willen zien in Antwerpen, maar ik denk dat ik niemand in mijn omgeving zo gek krijg om met me mee te gaan haha.
Mensen die wel gaan, veel plezier!!

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

  [ # 3 ] 27 December 2007 11:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Grease is a word…

Vanmiddag naar Grease geweest en ik kan er kort over zijn: als je voor een bepaalde rolbezetting naar een voorstelling trekt en die bezetting blijkt er niet te zijn, dan is het te hopen dat de rest van de voorstelling sterk genoeg is om toch de aandacht vast te houden.
Bij Grease was dat helaas niet het geval.

Op een enkele uitzondering na vind ik dit niet een voorstelling die uitblinkt om zijn sterke casting: Davy Gilles is niet de meest overtuigende Danny Zuko en door een grote groep mensen m.n. twee Pink Ladies wordt aan een uitzonderlijke vorm van overacting gedaan die mij meer ergerde dan vermaakte. Sasha Rosen brengt het er als Sandy beter vanaf en ook Cystine als Rizzo is een sterke verschijning hoewel haar spel verraadt dat ze de rol al langer heeft eigen gemaakt.

Voeg daarbij een toch vrij energieloze zaal die zorgt voor het gevoel alsof je naar een televisiescherm zit te kijken wat ook niet voor een geweldig gevoel van bezieling zorgt en het geheel vormt een holle voorstelling die je met moeite door de 1e akte trekt en daar - in mijn geval - jammerlijk in faalt.
Grease was meant to be THE word, maar nu was het slechts een woord.

Natuurlijk weet je dat je risico’s loopt als je voor een bepaalde bezetting komt, maar ik vond het toch jammer: Grease de musical ken ik wel, ik was benieuwd hoe Eugene het zou doen.
Opvallend is wel dat juist die rol die ik in 1e bezetting wilde zien, door understudy Nordin de Moor wel heel erg leuk werd ingevuld en daarmee was hij - samen met Miss Lynch - het koppel dat de meeste indruk maakte en de meeste humoristische en nagenoeg perfect getimede momenten had.
Desondanks baalde ik er toch een beetje van en ik hoop van harte dat ik “de schade” nog een keer in kan halen voor de speelperiode stopt.






*PS omg… als Dieter nu maar niet understudy voor Vince was… 😖

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 27 December 2007 11:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Oooh! Dat is wel erg balen Heidi, dat-ie er niet was…

Verder een helder verslag.. klinkt alleen veel minder enthousiast dan die van de Nederlandse Grease!!

  [ # 5 ] 27 December 2007 11:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De Nederlandse Grease heb ik niet gezien. Eigenlijk had ik verder ook niet zoveel reden om Grease te gaan zien.
Nu wil ik nog een keer gaan kijken als Dieter speelt. Dat wordt weer een leuke uitzoekklus.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 27 December 2007 11:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Net terug uit bruisend Antwerpen.

Ik heb Grease in Nederland een paar keer gezien en waar de voorstelling hier bruisde van de energie merk je nu in Antwerpen pas hoe belangrijk is een goede cast is. De versie die nu in Antwerpen speelt is soms erg sterk, zelden grappig, maar bovenal vaak diep treurig.

Sasha Rosen speelt een prachtige Sandy. haar twee solo’s klinken als een klok en zijn heerlijk om naar te luisteren. Davy zet een betere Danny neer dan ik verwachte, maar ik blijf hem kneuzig vinden. Gunther zingt heerlijk, speelt zeker niet verkeerd, maar danst (net als Davy) nog erger dan Jim. Chris van Tongelen is goed als Vince, jammer dat de laatste noot van Hoofd In De Wolken mis ging, maar hij kapte ‘m gelijk af en ging verder prima.

Het ensemble heeft kleurtjes en het beweegt, maar daar is vrijwel alles mee gezegd. Danspassen zijn zelden synchroon en ook vocaal schiet het te kort. Al heb ik in de play off van Greased Lightning in eens een prachtige tenorpartij gehoord in het koor (waarschijnlijk omdat de rest van het koor niet zong).

Steven Colombeen is aandoenlijk als Doody, maar de overige T-Birds zijn echt vervelend, irritant, niet-stoer, niet-lekker en staan te weinig in de coulisse of in hun kleedkamer waar ze ongetwijfeld beter tot hun recht komen.

De Pink Ladies zijn prima verzorgd. Deborah de Ridder heeft een heerlijk heldere stem en zingt Marty lekker, maar maakt de rol in het algemeen minder dellerig dan Daphne dat deed in Nederland, niet slechter, maar anders. Barbara de Wit en Cystine Carreon herhalen hun rol en kennen overduidelijk de show van haver tot gort. Nienke van Hasselt was fantastisch als Frenchy. Ik heb een zwak voor deze dame die duidelijk in het bezit is van de x-factor.

Myriam Bronzwaar is de énige in de hele cast die de humor in rol heeft gevonden en die ten volste uitspeelt zonder ook maar ergens saai, vervelend of langdradig te worden.

Wat losse indrukken van een vreemde uitvoering van Grease… Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet al ben ik zeker blij dat ik ben geweest.

  [ # 7 ] 27 December 2007 11:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

@ Lance: zullen we dan samen over een paar weken nog een keer proberen?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 28 December 2007 10:19 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een verslag van de vlaamse Grease is inmiddels te vinden op de homepage. En voor wie het interview van een week geleden gemist heeft, deze is naast via het archief ook terug te vinden via de productiepagina van Grease Antwerpen



Luna24 - 27 December 2007 11:54 PM

@ Lance: zullen we dan samen over een paar weken nog een keer proberen?

Hela, Dieter kijken zonder mij? Dat kan toch niet 😉

  [ # 9 ] 28 December 2007 12:10 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  34
Geregistreerd  2004-02-28

Lance - 27 December 2007 11:52 PM

Net terug uit bruisend Antwerpen.

Ik heb Grease in Nederland een paar keer gezien en waar de voorstelling hier bruisde van de energie merk je nu in Antwerpen pas hoe belangrijk is een goede cast is. De versie die nu in Antwerpen speelt is soms erg sterk, zelden grappig, maar bovenal vaak diep treurig.

Sasha Rosen speelt een prachtige Sandy. haar twee solo’s klinken als een klok en zijn heerlijk om naar te luisteren. Davy zet een betere Danny neer dan ik verwachte, maar ik blijf hem kneuzig vinden. Gunther zingt heerlijk, speelt zeker niet verkeerd, maar danst (net als Davy) nog erger dan Jim. Chris van Tongelen is goed als Vince, jammer dat de laatste noot van Hoofd In De Wolken mis ging, maar hij kapte ‘m gelijk af en ging verder prima.

Het ensemble heeft kleurtjes en het beweegt, maar daar is vrijwel alles mee gezegd. Danspassen zijn zelden synchroon en ook vocaal schiet het te kort. Al heb ik in de play off van Greased Lightning in eens een prachtige tenorpartij gehoord in het koor (waarschijnlijk omdat de rest van het koor niet zong).

Steven Colombeen is aandoenlijk als Doody, maar de overige T-Birds zijn echt vervelend, irritant, niet-stoer, niet-lekker en staan te weinig in de coulisse of in hun kleedkamer waar ze ongetwijfeld beter tot hun recht komen.

De Pink Ladies zijn prima verzorgd. Deborah de Ridder heeft een heerlijk heldere stem en zingt Marty lekker, maar maakt de rol in het algemeen minder dellerig dan Daphne dat deed in Nederland, niet slechter, maar anders. Barbara de Wit en Cystine Carreon herhalen hun rol en kennen overduidelijk de show van haver tot gort. Nienke van Hasselt was fantastisch als Frenchy. Ik heb een zwak voor deze dame die duidelijk in het bezit is van de x-factor.

Myriam Bronzwaar is de énige in de hele cast die de humor in rol heeft gevonden en die ten volste uitspeelt zonder ook maar ergens saai, vervelend of langdradig te worden.

Wat losse indrukken van een vreemde uitvoering van Grease… Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet al ben ik zeker blij dat ik ben geweest.

Dit verslag had ik gewoon kunnen schrijven. Alleen niet wat Frenchy betreft, want ik vond haar er net iets over. 

Dieter speelt ondertussen weer. Het was dus echt een ongelukkig toeval dat jullie net die dag uit hebben gekozen. In de verlenging is hij er nog een paar data niet. Ik weet ze nog niet allemaal, maar als je nog eens wil boek dan al zeker niet de matinees van 5,6 en 7 februari;)

   Handtekening   

http://www.musicalvibes.net

  [ # 10 ] 28 December 2007 07:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ga mijn best doen! Dank voor de tip!

En Jeroen: haha, ik moet wel om je lachen 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 29 December 2007 02:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

PS: Weppie, er staat geen matinee voor 5 en 6 februari.

Weet je zeker dat je je niet vergist hebt?
Want nu heb ik 5 januari geboekt…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 29 December 2007 03:28 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  34
Geregistreerd  2004-02-28

Die staan zijn op dit moment nog niet in de verkoop, maar dat komt waarschijnlijk nog. Met 5 januari zit je wel safe denk ik 😉

   Handtekening   

http://www.musicalvibes.net

  [ # 13 ] 29 December 2007 03:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Gelukkig 😄

*wishful thinking*

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 29 December 2007 06:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik ga 4 januari…

  [ # 15 ] 04 January 2008 11:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

RoosjeBertens - 29 December 2007 06:37 PM

Ik ga 4 januari…

Vanavond!
Heb er echt zin in.

Alleen het regelen van kaartjes was echt rommelig dit keer.
We hebben de betaling niet binnen…owww, toch wel.
Ze worden opgestuurd…owww, toch niet.

Dus gisteravond kreeg ik te horen dat de kaartjes bij de kassa klaarliggen (na 10 minuten speuren van de telefonist). Maar gelukkig liggen ze klaar.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Recensies Evita      Piet Piraat ››