1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Antonie hoofdrol in Sunset Boulevard
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  167
Geregistreerd  2005-09-12

ANTONIE KAMERLING krijgt de mannelijke hoofdrol in de Van den Ende-musical Sunset Boulevard . De 41-jarige acteur, die momenteel in Brazilië een internationale film opneemt, onderbreekt zijn carrière op het witte doek om deze kans te pakken. De kogel ging dit weekeinde door de kerk. „Ik moet vanaf nu wel elke dag stemoefeningen doen. Ze willen dat mijn geluid warmer wordt”, vertelt Antonie vanuit Rio de Janeiro.

Samen met Simone Kleinsma en Pia Douwes

Antonie hoofdrol in ’Sunset Boulevard’

Hiervoor onderbrak hij internationale filmcarrière

„Ik moet vanaf nu elke dag stemoefeningen doen”
 
      „Hij kwam van enthousiasme door de telefoon”, zegt Van den Endes directeur Erwin van Lambaart. „Zo graag wilde hij deze rol en hij verdient het. Antonie heeft de diepte die we nodig hebben. Hij is een fenomenaal acteur. De rest komt goed. Hij heeft een verpletterende auditie gedaan.”
      „Ik weet niet of ze me hier in Brazilië snel het hotel zullen uitzetten”, lacht Antonie. „Ik heb een iPod met stemoefeningen meegekregen. En het is de bedoeling dat ik die elke avond een uur lang doe. Terug in Nederland ga ik bovendien twee keer per week naar Tilburg voor twee uur zangles van Edward Hoepelman. Dan ben ik in vier uur uit en thuis. Ik moet echt nog aan mijn stem werken. Maar Edward heeft nu al wonderen verricht. Mijn geluid moet alleen nog warmer en ik moet meer vibrato aanleren. De rol in Turks Fruit, de musical die ik als laatste deed, had een heel andere lading. In die rol kon ik rocky klinken. Dat is nu niet zo.”
    Vervolgt: „Dit is wel waar ik al zeven jaar naar verlang. In zoiets groots als Sunset staan, is altijd een droom geweest. Toen ik het goede nieuws hoorde heb ik eerst mijn zangleraar Jimmy Hutchinson gebeld. Al sinds ik de vaste vervanger was voor de mannelijke hoofdrol van Elisabeth zeven jaar geleden hebben wij hier samen naar gestreefd. Ik ben er ook al eerder dichtbij geweest. Ik kwam tot de laatste drie als Judas in Jesus Christ Superstar.”
     
Zigeunergevoel
      Grinnikt: „Ja, natuurlijk heb ik ook mijn vrouw Isa gebeld. Ik had daar minder haast mee, want ik wist al dat ik haar antwoordapparaat moest inspreken. Zij stond op het podium in Volmaakt Geluk met Rick Engelkes en Renée Soutendijk. Ze is hartstikke blij voor me. We gaan nog uitvinden hoe we onze twee carrières dit keer weer verenigen met de kinderen. Ach, af en toe neem ik Merlijn en Vlinder gewoon mee, ook ’s avonds. Ik hou van dat zigeunergevoel. En bovendien we lossen het altijd op. Zo’n musical geeft ook heel veel vastigheid. Een jaar lang weet ik precies hoe ik de hypotheek kan betalen. Het geeft rust vanaf aanstaande augustus. Dan gaan we pas echt repeteren. In oktober is de première in Carré. Heerlijk.”
    Antonie wordt de jonge scriptschrijver Joe Gillis in het stuk. Zijn tegenspeelsters afwisselend Simone Kleinsma en Pia Douwes nemen de rol van de oude filmster uit de stomme film, Norma Desmond, op zich. Erwin van Lambaart: „Het is een prachtig tragisch verhaal. De oudere coryfee Norma gelooft, terwijl er al geluidsfilm bestaat, toch nog in een comeback. Joe moet haar helpen met het perfecte script. Terwijl de jonge schrijver dat doet wordt hij helemaal ingepakt door Norma. Ze laat hem baden in luxe, betaalt zijn schulden af en ze wordt zelfs verliefd op hem. Het verhaal geeft alles weer wat de showbizz is. Glorie, glitter en glamour, maar ook tegenslag en teleurstelling. De centrale vraag is hoeveel Joe meent van zijn charmeoffensief naar Norma.”

   
Fantastisch
      Sunset Boulevard is geschreven door Andrew Lloyd Webber en de critici vinden het zijn mooiste werk. Er zitten wereldhits in als As if we never said goodbye! Erwin: „Ik vind het fantastisch dat we deze enorme musical naar Nederland kunnen halen.”
    Antonie: „En ik ga werken met Nederlands grootste vrouwelijke musicalsterren Simone Kleinsma en Pia Douwes. De laatste kende ik al uit Elisabeth, met Simone wordt het de eerste keer. Verder worden we geregisseerd door een regisseur die ik bewonder, Paul Eenens. Hij gaat altijd heel diep, en daar hou ik van.”
    Sunset Boulevard heeft als musical altijd grote namen in de cast gehad. Ook Glenn Close en Petula Clark gingen ervoor. „De uitdaging wordt”, zegt Antonie, „een Joe neerzetten die door het publiek wordt begrepen. Hij is niet noodzakelijkerwijs sympathiek, haalt streken uit en toch moet je niet steeds het gevoel hebben: wat een klootzak.” Over die uitdaging denkt Antonie in Rio alvast na. „Ik breng een grote rol in een Nederlandse film door deze musical in gevaar. Kun je nagaan hoe belangrijk dit voor me is…”

Bron: De Telegraaf

  [ # 1 ] 22 January 2008 07:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ik vind het heel goed gecast! Antonie Toi Toi Toi!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 2 ] 22 January 2008 10:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Sorry, maar ik hou m’n hart vast, want ik vind Antonie een leuke vent, maar ben echt niet ze gecharmeerd van z’n zangkwaliteit….
Ik hoop dat het mee valt :ohoh:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 3 ] 22 January 2008 10:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Als groot Sunset Boulevard fan ben ik zeer blij met dit nieuws. Reken maar dat Antonie het fantastisch gaat doen…k heb er alle vertrouwen in en kan niet wachten tot Oktober!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 4 ] 22 January 2008 10:47 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2004-11-15

Cool! Antonie is de laatste jaren sterk gegroeit sinds hij in zijn studententijd voor het eerst op het podium stond als Pippin. En hij is ook een aardig mens (niet onbelangrijk!) Het zal hard werken voor hem worden, maar de uitstraling die bij de rol heeft hij alvast op zak! Gefeliciteerd Antonie!

   Handtekening   

Dit jaar Side Show bij sempresereno.nl/sideshow

  [ # 5 ] 22 January 2008 11:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik vind Antonie een geweldig acteur maar ben bij Turks Fruit in de pauze naar huis gegaan m.n. omdat zijn zang zo beroerd was. Ik hoop dat hij inmiddels een stuk beter is geworden. Een mens kan zich door hard werken natuurlijk verbeteren.
Jimmy Hutchinson en Edward Hoepelman zijn niet de minsten.

Maar was er verder niemand beschikbaar die de rol gewoon kon zingen en spelen zonder dat we maar moeten duimen op de goede afloop?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 6 ] 22 January 2008 12:34 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

oke, dit vind ik nou echt een casting from hell!!!

luister maar eens naar een willekeurige Sunset cd.. dat kan Antonie toch nooooit aan..

  [ # 7 ] 22 January 2008 01:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

oh jee ik vrees een vreselijk geval van mis casting, dit gaat hij toch nooit redden?
nou hoop ik dat Sunset hier na na Belgie gaat en ze alsnog Jan Schepens als Joe casten en Vera als….

[ Gewijzigd: 22 January 2008 01:47 PM by jouke ]
  [ # 8 ] 22 January 2008 02:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

dokter_P - 22 January 2008 12:34 PM

oke, dit vind ik nou echt een casting from hell!!!

luister maar eens naar een willekeurige Sunset cd.. dat kan Antonie toch nooooit aan..

Luister jij dan maar eens naar de Original London Cast met Kevin Andersson als Joe Gillis…..ik zie hem( na de nodige zanglessen) echt wel doen.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 9 ] 22 January 2008 04:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Een vocaal knallende Joe Gilles zoals John Barrowman kunnen we dus definitief vergeten, maar inderdaad: Kevin Andersson moet hij kunnen evenaren. Maar dat was wel een hele zure saaie Joe hoor!

Ik hou hoop, acteertechnisch moet hij een eind kunnen komen. Alleen het leeftijdsverschil tussen hem en Pia Douwes lijkt me een probleem: je moet als publiek toch een beetje het gevoel hebben dat dit ABSOLUUT niet kan (zo’n oud mens met zo’n lekkere vent….) La Douwes zal zich behoorlijk moeten toetakelen…..

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 10 ] 22 January 2008 05:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

We zullen het zien!!

Ik hou m’n hart vast…

  [ # 11 ] 22 January 2008 05:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

SUPER SUPER SUPER casting. Ben erg blij. Sunset is mijn favo show. Vanaf het moment dat ik de show zag was ik verkocht, Nou ja, toen ik de cd alleen al hoorde. Antonie is altijd mijn favoriet geweest voor Joe, dus ben blij dat hij het is geworden. In Turks Fruit was hij super, dus Sunset kan voor mij bijna niet meer stuk. Alleen de geluiden over Paul Eenens en nieuwe versie klinken erg eng :S
Greetz Peter!

  [ # 12 ] 22 January 2008 05:22 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Antonie heeft me in Turks Fruit echt verrast. Ik had niet direct aan hem gedacht voor die rol, verre van zelfs, maar hij is wel in staat grote stappen te zetten, zeker met Edward Hoepelman.

  [ # 13 ] 22 January 2008 05:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

palex - 22 January 2008 05:22 PM

. Alleen de geluiden over Paul Eenens en nieuwe versie klinken erg eng :S
Greetz Peter!

oh heb meer vertrouwen in Paul dan in Antonie:P, Cikse de Rat, Passion en JCS waren qwa regie echte hoogstandjes, heb er vertrouwen in

  [ # 14 ] 22 January 2008 05:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Hij zal echt niet voor niks zijn gecast, maar ik mag die Antonie gewoon niet.
Qua zang/ uiterlijk en gedrag niet. Dus dat wordt nog wat.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 15 ] 22 January 2008 06:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Happyme - 22 January 2008 06:22 AM

Antonie heeft de diepte die we nodig hebben. Hij is een fenomenaal acteur. De rest komt goed. Hij heeft een verpletterende auditie gedaan.”

Typische uitspraak van Van Lambaart ... Als ik het juist interpreteer zegt hij ‘geweldige acteur, matige zanger’

Het voordeel van de twijfel hoor, maar ik kan vooralsnog niet erg enthousiast raken van Kamerling als Joe Gillis

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7