3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
The Last 5 Years
  [ # 31 ] 14 September 2008 08:53 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Jacco - 14 September 2008 12:01 PM

En Jim…..ik denk dat Jim een gevalletje “love him of hate him” is.

Hate.. duidelijke Hate.. Ik heb niks met zijn stem, een vind hem persoonlijk ook niet zo oke (om het maar eventjes zachtjes uit te drukken)

Bovendien snap ik nogsteeds niet waarom iedereen Ara zo verkeerd gecast vond. Hij zong de muziek echt prachtig, precies zoals RJB het schreven en bedacht had. En oke Ara was niet de sterktste, maar dat kwam voor mijn gevoel puur omdat Birgit zo schitterde!
Ook was de regie vrij negatief tegenover Jona gezet.

Ik denk ook niet dat ik naar deze versie ga kijken, mijn gedachte aan de vorige was te prachtig!

  [ # 32 ] 14 September 2008 10:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

en ik van het zelfde

heb echt genoten van de premiere vande vorige versie met ara en brigitte en goh die was echt prachtig
zo in de kleine zaal van het park theater van Eindhoven

en deze herinneringen wil ik zo houden met de beelden die ik heb van die voorstelling

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 33 ] 14 September 2008 10:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

dokter_P - 14 September 2008 08:53 PM
Jacco - 14 September 2008 12:01 PM

En Jim…..ik denk dat Jim een gevalletje “love him of hate him” is.

Hate.. duidelijke Hate.. Ik heb niks met zijn stem, een vind hem persoonlijk ook niet zo oke (om het maar eventjes zachtjes uit te drukken)

Bovendien snap ik nogsteeds niet waarom iedereen Ara zo verkeerd gecast vond. Hij zong de muziek echt prachtig, precies zoals RJB het schreven en bedacht had. En oke Ara was niet de sterktste, maar dat kwam voor mijn gevoel puur omdat Birgit zo schitterde!
Ook was de regie vrij negatief tegenover Jona gezet.

Ik denk ook niet dat ik naar deze versie ga kijken, mijn gedachte aan de vorige was te prachtig!

True.. jeetje.. Voel me er echt precies hetzelfde over.. Hoewel ik ( volgens mij als enige op de wereld ) Birgit te overacting vond.. Maar het verhaal laat je idd ook negatiever naar Jamie kijken.. Maar goed.. De valse nummers van Cathy zijn er toendertijd ook verplicht uitgehaald.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 34 ] 15 September 2008 06:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

De voorstelling in zelf vind ik mooi maar de manier waarop ze hem in Nederland presenteren bevalt me totaal niet.

Van dat semi-artistieke, turks fruit achtige, nonchalante, Jelka van Houten achtige, Amsterdamse, nep-kunstenaar achtige gedoe, waar een normaal mens niets mee te maken wil hebben.
Dat interview filmpje ook op musicalworld. Waar Birgit en Jim vertellen over de premiere. “De flow was goed, de flow was goed…..........”
Zeiden ze beide met een stoned overkomen.

Doe toch normaal. Als ze als hoofdpersonen 2 frisse, normale mensen hadden genomen, waar het gros van het publiek zich WEL in kan vinden, en mee kan identificeren, bijvoorbeeld een jongen die er niet uiziet als een zwerver, dan zouden er al meer mensen op af komen en zou het veel succesvoller zijn. Ik denk dat de Nederlandse creatives teveel in een klein wereldje leven ( misschien wel zoals hierboven beschreven) en geen idee hebben van wat het publiek wil zien.

  [ # 35 ] 21 September 2008 01:35 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  64
Geregistreerd  2007-08-28

Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar de voorstelling gisteren was echt beschamend. Birigit was geweldig, zoals ik haar vorige keren ook heb gezien. Maar bij Jim was het constant billenknijpen. Hij kon geen enkele zin zingen zonder een uitschieter. Het leek wel alsof Grover uit Sesamstraat zong. Elke keer als het zijn beurt weer was kneep ik ‘m :p Dat er mensen achter ons de slappe lach hadden elke keer als hij weer zong hielp ook niet erg.

Ik moet zeggen dat ik wel gelijk een hekel had aan Jona, dat had ik bij Ara toen niet.

Wat was ik blij dat ik de versie met Ara van te voren heb gezien!

  [ # 36 ] 21 September 2008 01:36 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  64
Geregistreerd  2007-08-28

Oh en vorige keer heb ik het gezien in een heel klein zaaltje, zat ik op de eerste rij. Nu in een heel groot theater voel je die intimiteit toch ook niet.

  [ # 37 ] 21 September 2008 04:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik heb de voorstelling van 9 sept. gezien.. ik zat met lichtelijke koorts in het theater omdat ik m perse wilde zien.. Birgit zette een mooie rol neer.. over Jim ben ik iets minder tevreden.. hij zong niet altijd even zuiver..
al met al vond ik het wel een mooie voorstelling.. vooral het tweede gedeelte.. al is dat waarschijnlijk omdat alles uit het eerste gedeelte ineens op zijn plek valt..

  [ # 38 ] 21 September 2008 05:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

wat erg….
ik vond Jim de Groot vroeger echt super….
zoals hij Roger in Rent deed, zijn stem was perfect en ook in Fame vond ik hem heel goed

Vorig jaar in de wiz vond ik m al iets minder, maar ik vind het echt erg om te horen dat een man met ooit zulke kwaliteiten, nu zo slecht presteert….
ik ga speciaal voor hem naar “5 jaar met jou”, maar zoals ik het hoor had ik beter naar de vorige versie kunnen gaan

hopelijk heeft hij gewoon tijdelijk last van zijn stem, hoop hoop

  [ # 39 ] 21 September 2008 05:57 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2007-03-20

Scaramouche - 21 September 2008 01:35 PM

Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar de voorstelling gisteren was echt beschamend. Birigit was geweldig, zoals ik haar vorige keren ook heb gezien. Maar bij Jim was het constant billenknijpen. Hij kon geen enkele zin zingen zonder een uitschieter. Het leek wel alsof Grover uit Sesamstraat zong. Elke keer als het zijn beurt weer was kneep ik ‘m :p Dat er mensen achter ons de slappe lach hadden elke keer als hij weer zong hielp ook niet erg.

Ik moet zeggen dat ik wel gelijk een hekel had aan Jona, dat had ik bij Ara toen niet.

De term beschamend vind ik een goedgekozen omschrijving van Jim’s optreden, ook ik vond het ronduit schokkend. Overigens, ik vind dat je helemaal geen hekel aan Jona moet krijgen. Tenminste, ik vind dat hij niet als slechterik neergezet moet worden, de voorstelling geeft wat mij betreft niet persee de schuld aan Jona, als het gaat om waarom de relatie misgaat. Ze hebben er beide schuld aan vind ik. Dat Jim van Jona een nare man maakt vind ik dan ook alleen nog maar meer afbreuk doen aan zijn acteer ’ poging’

  [ # 40 ] 21 September 2008 06:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik heb altijd het idee gehad dat het Sanne d’r schuld is. 😊

  [ # 41 ] 10 October 2008 08:30 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Gisteren ben ik geweest.

En ik kan me wel vinden in wat de meeste hier zeggen. Birgit zet een prachtrol neer, ik vond haar vanaf de eerste noot geloofwaardig. Jim daarentegen vond ik vreselijk, z’n hele uitstraling om mee te beginnen, heel erg onsympathiek, als hij dan ook nog begint te zingen (of een poging tot doet) is het helemaal over voor mij.

Maar al met al heb ik toch een mooie avond gehad.

  [ # 42 ] 10 October 2008 10:21 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Een vriend van mij was bij de premiere en hij verwoordde het zoals ik het ook hier vaak hoor: Brigitte fantastisch en Jim ontzettend vals en desondanks had hij hem wel overtuigd.

Ik ben wel vorig jaar geweest, maar ga nu niet. Brigitte vond ik geweldig, goed om gezien te hebben waar ze die award voor verdiend heeft. Muziek is ook mooi, maar verder was ik niet zo enthousiast over die voorstelling. Ga het niet herhalen nu, maar 1 x was goed voor mij. Ik was echter ook van de groep die Ara niet uit de verf vond komen en ongeloofwaardig vond als Jona en dat ondanks zijn prettige stemgeluid.
Maar ik ga niet kijken of Jim dát beter doet; ik luister thuis wel de cd, da’s genoeg voor mij ..... de kà³mende 5 jaar.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 43 ] 10 October 2008 12:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Gisteren ben ik ook geweest. De voorstelling is absoluut beter dan de versie van vorig jaar. Het is een ‘rustigere’ productie geworden wat betreft de mise en scene.

Uiteraard was het oorspronkelijk scriptniet goed genoeg voor de Nederlandse creatives dus moest er weer verbouwt worden aan het stuk. Met succes? Yeah right.

Dit concept hebben ze vorig jaar geprobeerd en begin dit jaar hebben ze het in Antwerpen geprobeerd en nu proberen ze het voor de derde keer. Dachten ze nou echt dat dan ineens spontaan wél zou werken? Waarom moeten de acteurs constant alle scenes samen spelen. Dit stuk is al lastig te vormen in z’n originele staat. Je vraagt heel wat van je publiek om de twee verhaallijnen te volgen waar van er één achteruit loopt en één vooruit. Ga je dan ook nog eens de acteurs in alle scenes alle tijdens kris kras door elkaar spelen wordt het inhoudelijk een enorme zooi. En zo is 5JMJ dan ook het beste te omschrijven: Inhoudelijke chaos. De regisseur wil allemaal volwaardige scenes waarin alle emoties van twee partijen constant aanwezig zijn. Als je het stuk door en door kent is dit misschien een interessant regieconcept, maar voor het overwegend 40+ publiek is het lastig te volgen. Zelfs ik dacht geregeld: Hè, wát?

Ja, de regie heeft prachtige toneelbeelden en de individuele vertolkingen van de songs zijn prachtig (ik begreep Schmuel ineens dat heb ik bij Ara nooit gedaan). Het decor ziet er prima uit. De vertaling is aardig, maar die van Florus van Rooijen is beduidend beter.

Als laatste: Waarom trekt de regisseur in vredesnaam partij voor Sanne? Waarom dat slotbeeld? Ik snap dat het er mooi uit ziet, maar het zegt wel heel erg: Kijk, Jona is de lul en Sanne is zielig. Terwijl ik me afvraag of dat eigenlijk wel zo is?

  [ # 44 ] 10 October 2008 12:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Nee, Sanne is een bitch en de schuldige (In mijn ogen 😉 )

  [ # 45 ] 19 October 2008 11:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Gisteravond heb ik de show gezien en ondanks dat ik fan van Jim ben (was?) moet ik zeggen dat hij inderdaad niet zo goed bij stem was.

Ik heb geprobeerd om daar doorheen te kijken (luisteren) en ik daarom blijf ik het wel een hele mooie voorstelling vinden. Met Ara vorig jaar vond ik Jona vriendelijker en had zoiets van ja, zo kan het lopen. Niemand echt schuldig…
Terwijl ik nu zoiets had van WAT EEN EIKEL is die Jona!! Vreemd gaan terwijl z’n vriendin op zijn bezoek zit te wachten in Antwerpen!!!!

Heel leuk detail:
Toen ze in het begin elkaar ontmoeten en samen op het tafeltje gaan zitten, brak het tafeltje in stukken!!!
Birgit vroeg gelijk aan Jim of hij was aangekomen sinds de eerste keer en Jim reageerde heel leuk door in z’n telefoon het nummer van Sonja Bakker te vinden!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5