2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Verplichte Figuren - 20 februari 2008 - Theater de Tobbe
  [ # 16 ] 01 March 2008 02:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Ik ben gisteren ook naar de voorstelling geweest, en ik vond hem prachtig! De muziek is inderdaad niet heel origineel, of prachtig bedacht, maar stoorde mij ook totaal niet. De liedteksten maakten ook veel goed!

Ik ga zeker nog een keer :D

  [ # 17 ] 01 March 2008 07:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Lance - 01 March 2008 12:41 PM
lotje - 23 February 2008 10:29 PM

De verschillende lijnen zijn leuk in elkaar gedraaid. In het begin kijk je naar mensen die ogenschijnlijk niks met elkaar te maken hebben, maar die elkaar toch op enig moment in het ‘‘verhaal” tegen komen. Verhaal tussen haakjes, omdat ik vond dat er weinig diepgang in zat.

:denk:  :bah:  :ohw:

Lotje? Wat is er gebeurd? Deze voorstelling heeft behoorlijk wat diepgang, in elk geval meer dan Lang & Gelukkig… Het is alleen dat alles hier heel dicht bij het publiek staat. Het is niet zo afstandelijk.

Ik heb gisteren de premiere kunnen zien en hoe de voorstelling in anderhalve week zichzelf heeft ontwikkeld is onvoorstelbaar. Zo’n sterke voorstelling.

Wat is er met wie gebeurd?! 😉

Wat ik al aan gaf, misschien waren we te verwend. Ik weet dat Lang & Gelukkig en Verplichte Figuren niet te vergelijken zijn, maar op 1 of andere manier kwam de voorstelling niet aan bij me. De liedteksten waren niet altijd verstaanbaar, of pakte me niet, waardoor mijn aandacht snel weggleed. Misschien had ik een luchtiger thema verwacht bij de term musical-comedy, en heb ik de diepgang daarom niet willen zien.

Ik hoop idd dat er een mooie ontwikkeling in de voorstellingsreeks zit, want ik gun het ze wel. Het is knap om een nieuw genre aan te boren, en je moet jezelf dan wel kunnen bewijzen.

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 18 ] 01 March 2008 07:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik ben ook gister geweest.. en heb in de tweede akte een paar keer met een grote brok in mijn keel gezeten..

mooie figuren met een diep tragische ondertoon..

  [ # 19 ] 02 March 2008 04:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De recensie van musicalworld staat inmiddels online: Je kunt deze hier terugvinden.

  [ # 20 ] 09 March 2008 02:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Even snel en minder uitgebreid dan gewoonlijk….

Ik zag de voorstelling gisteren in een drie kwart gevuld Zaantheater en heb een leuke avond gehad, maar toch niet veel meer dan dat. In de pauze was ik nog heel enthousiast, maar na de pauze stort het zorgvuldig opgebouwde bouwwerk wel erg in elkaar. Hier had best een half uur uit gekund om de voorstelling krachtiger te maken.

Dit neemt niet weg dat er een paar ijzersterke nummers inzitten. De kritiek op de muziek die in de vorige recensies werd uitgesproken deel ik niet helemaal. Af en toe doen de harmonieën sterk denken aan J. Robert Brown (niet de slechtste) en de pauze finale leek sterk op Pippin. Het is een beetje “artistiekerig” soms, met loopjes waarbij het bijna verboden lijkt om mee te zingen. Poging tot Sondheim lijkt me de beste omschrijving.

Er wordt geweldig geacteerd door iedereen, met extra bonuspunten voor Alex Klaassen en Ellen Pieters. Er zijn veel goede, harde grappen (een anus? Na de oorlog hadden we geen tijd voor een anus…), prettige dialogen en een ingenieus, maar overvol plot.

Het deed me nog het meest denken aan Avenue Q, maar dan zonder Sesamstraat poppen. Leuke avond, maar net niet meer dan dat.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 21 ] 22 March 2008 09:20 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Gisteravond in Hoogeveen naar deze show geweest samen met Bianca.
In vond hem echt zeer de moeite waard. Ik kan me helemaal vinden in de recensie van Tim en Jeroen.
En wat heb ik toch een zwak voor Martine 📣

De cast waren stuk voor stuk zo goed.. Ik kan alleen maar zeggen ga het zien!

  [ # 22 ] 22 March 2008 10:56 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik vond de voorstelling ook echt de moeite waard gisteren!!!
Zo knap dat ze al die verschillende typetjes neer kunnen zetten, zonder in herhaling te vallen!!!

Ik kan ook alleen maar zeggen: Gaat dat zien!!!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 23 ] 22 March 2008 02:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Lisette - 01 March 2008 02:26 PM

Ik ga zeker nog een keer :D

En die keer is afgelopen dinsdag geweest! Beetje jammer dan het verrassingseffect weg was, maar toch weer een hele leuke avond gehad! Wel werd ik opnieuw verrast door Maarten, dat blijft een talent!

  [ # 24 ] 22 March 2008 02:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Nieluhs - 22 March 2008 09:20 AM

Gisteravond in Hoogeveen naar deze show geweest samen met Bianca.
In vond hem echt zeer de moeite waard. Ik kan me helemaal vinden in de recensie van Tim en Jeroen.
En wat heb ik toch een zwak voor Martine 📣

De cast waren stuk voor stuk zo goed.. Ik kan alleen maar zeggen ga het zien!

Ik ben blij dat je het leuk had, Van Basten :tong:

Ik wil eigenlijk ook nog graag een keer, maar idd, misschien is het verrassingseffect dan weg… ik ga nog even met mezelf in dubio!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 25 ] 22 March 2008 03:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Ik ga dinsdag, even op mn smileys letten,  📣

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 26 ] 22 March 2008 03:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Gaby* - 22 March 2008 02:56 PM

Ik wil eigenlijk ook nog graag een keer, maar idd, misschien is het verrassingseffect dan weg… ik ga nog even met mezelf in dubio!

Het verrassingseffect is niet nodig. Ik heb er de tweede keer juist nog meer van genoten omdat je bepaalde dingen ineens gaat zien. Je ziet ineens voortekenen…

Gaan, gaan ,gaan…

  [ # 27 ] 22 March 2008 03:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Lance - 22 March 2008 03:15 PM

Het verrassingseffect is niet nodig. Ik heb er de tweede keer juist nog meer van genoten omdat je bepaalde dingen ineens gaat zien. Je ziet ineens voortekenen…

Ik miste het wel een beetje, maar de dingen die je ‘extra’ gaat zien zijn wel heel leuk, ja! En de leuke stukken blijven ook echt heel leuk!

  [ # 28 ] 26 March 2008 06:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Ik zet mijn idee over de voorstelling maar hier neer, omdat veel mensen dit doen en ik geen idee heb of een nieuw topic wel zo handig is.

Mijn eerste reactie was: ....... (stilte). Wat een mooie, rake, gevoelige, grappige, vrolijke, zielige, ontroerende en pakkende musical is dit. Alex Klaasen, Ellen Pieters, Jelka van Houten, Martine de Jager, en de twee, voor mij onbekende mannen, speelden met hun ziel en zaligheid personages die in het dagelijks leven precies zo zijn.

Vooral het oude stelletje vond ik zeer raak. De manier waarop Alex voor Ellen zorgt, de liefde die er wel is maar nooit tot uitting komt tot op het laatste moment waarbij het leven een rare wending neemt. PRACHTIG! Ellen is voor mij zowieso de ster van de show, ook met haar prachtige solo als Hilke.

Er word veel over Jelka gezegd, maar met deze rol bewijst ze dat ze goed is (vind ik). “Niets zo mooi” is ontroerend gezongen en ze speelt alsof ze deze voorstelling in haar hart voelt, geweldig!

Trouwens, Martine de Jager als Astrid is he-le-maal super. De vrouw die wel lacht maar ondertussen, met een prachtige solo met hoge noot (dat ook te horen was bij Mooi weer de Leeuw) was prachtig. Je ziet de keuze die ze maakt en ook dat de keuze invloed heeft.

Alex Klaasen speelt eigenlijk ieder figuur super goed, je ziet ook niet dat hij het is. Je kijkt steeds naar iemand anders. WOW!

Nu ik zo terug kijk, heb ik iedereen al genoemd behalve de twee onbekende mannen (wie zijn dat eigenlijk?). Zij waren ook super en gaven de personages een hart, gevoel en een echt leven.

Onder de humor van deze voorstelling zit een diepe laag emotie, hoop op een beter leven, verdriet en gevoel van mislukking dat prachtig tot uitting kwam. Toen de zaal lach de schuddebuiken over een aantal opmerkingen van Ellen, miste zij de toon die ze wilde zetten: help mij, ik ben ongelukkig en ik weet niet hoe ik dat moet veranderen. Zo mooi ..

Ik kan na de voorstelling alleen maar zeggen: IK WIL NOG EEN KEER!

Wat is het trouwens zonde dat het theater niet vol zat, zo’n show verdient een volle, enthousiaste, zaal! Prachtig initiatief van Alex, hoop dat de jury van de musicalawards deze show niet negeert, zoals ze Cats negeerden. Nja, voordat nog een langer verhaal wordt…

Gaat het zien, gaat het zien! Het is zeker de moeite waard!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 29 ] 26 March 2008 11:14 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  282
Geregistreerd  2006-01-26

Verpleger Richard / Ex van Nina was Peter van Rooijen
Jesse / Tarik / Ober / Uitgever is Maarten Heijmans

  [ # 30 ] 26 March 2008 01:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

nahpetS - 26 March 2008 06:54 AM

Ik zet mijn idee over de voorstelling maar hier neer, omdat veel mensen dit doen en ik geen idee heb of een nieuw topic wel zo handig is.

Mijn eerste reactie was: ....... (stilte). Wat een mooie, rake, gevoelige, grappige, vrolijke, zielige, ontroerende en pakkende musical is dit. Alex Klaasen, Ellen Pieters, Jelka van Houten, Martine de Jager, en de twee, voor mij onbekende mannen, speelden met hun ziel en zaligheid personages die in het dagelijks leven precies zo zijn.

Vooral het oude stelletje vond ik zeer raak. De manier waarop Alex voor Ellen zorgt, de liefde die er wel is maar nooit tot uitting komt tot op het laatste moment waarbij het leven een rare wending neemt. PRACHTIG! Ellen is voor mij zowieso de ster van de show, ook met haar prachtige solo als Hilke.

Er word veel over Jelka gezegd, maar met deze rol bewijst ze dat ze goed is (vind ik). “Niets zo mooi” is ontroerend gezongen en ze speelt alsof ze deze voorstelling in haar hart voelt, geweldig!

Trouwens, Martine de Jager als Astrid is he-le-maal super. De vrouw die wel lacht maar ondertussen, met een prachtige solo met hoge noot (dat ook te horen was bij Mooi weer de Leeuw) was prachtig. Je ziet de keuze die ze maakt en ook dat de keuze invloed heeft.

Alex Klaasen speelt eigenlijk ieder figuur super goed, je ziet ook niet dat hij het is. Je kijkt steeds naar iemand anders. WOW!

Nu ik zo terug kijk, heb ik iedereen al genoemd behalve de twee onbekende mannen (wie zijn dat eigenlijk?). Zij waren ook super en gaven de personages een hart, gevoel en een echt leven.

Onder de humor van deze voorstelling zit een diepe laag emotie, hoop op een beter leven, verdriet en gevoel van mislukking dat prachtig tot uitting kwam. Toen de zaal lach de schuddebuiken over een aantal opmerkingen van Ellen, miste zij de toon die ze wilde zetten: help mij, ik ben ongelukkig en ik weet niet hoe ik dat moet veranderen. Zo mooi ..

Ik kan na de voorstelling alleen maar zeggen: IK WIL NOG EEN KEER!

Wat is het trouwens zonde dat het theater niet vol zat, zo’n show verdient een volle, enthousiaste, zaal! Prachtig initiatief van Alex, hoop dat de jury van de musicalawards deze show niet negeert, zoals ze Cats negeerden. Nja, voordat nog een langer verhaal wordt…

Gaat het zien, gaat het zien! Het is zeker de moeite waard!

Gr.

Ik had het niet anders kunnen vertellen!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

 < 1 2 3 > 
2 of 3