Dirty Dancing 28 februari, eerste try-out.
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Gisteravond was het dan eindelijk zover, de eerste try-out van Dirty Dancing in Nederland.

Ik was erg benieuwd of de show anders zou zijn dan in Hamburg en hoe de nederlandse cast was.

De waterscene en sommige tussenstukjes waren iets anders, mooier dan in Hamburg en vond de show erg leuk.

De Cast:

Martin (Johnny): Na hem 3x in Hamburg als Johnny gezien te hebben wist ik natuurlijk al dat deze rol echt helemaal bij hem past. Wel leuk om hem nu eindelijk weer gewoon nederlands te horen spreken (al was ik telkens bang dat hij opeens over zou gaan in het duits maar gelukkig dat gebeurde niet). Hij danste gisteravond weer geweldig en oh wat zou ik graag Baby zijn. Ik zel hem zeker nog vaker zien als Johnny en kan niet wachten tot de volgende keer.

Jette (Baby): Ik vond haar erg op de Baby uit de film lijken, ze speelde goed en vond het heel knap hoe zij danste als je er vanuit gaat dat ze geen opleiding gevolgd heeft. Hoe zij kijkt naar Johnny als hij haar dansles geeft en het lachten als ze een bepaald stukje oefenen, echt lief.

Frances (Penny): Ze danste goed en past wel in de rol maar vond haar acteren nog een beetje overdreven, misschien komt dat omdat ze nog maar net begonnen zijn, ben benieuwd.

Ferry (Robbie): Een kleinere rol maar wel goed gespeeld, blijft leuk om hem op het podium bezig te zien. Jammer dat hij in die rol niet hoeft te dansen, wil hem graag eens zien in het ensemble.

Andere rollen: Alle castleden pasten wel in hun rol vond ik, sommige rolletjes zijn wel heel klein en dat is soms wel jammer.

Ensemble: Het dansen was geweldig en was erg mooi om te zien.

Zang: Alle nummers, behalve het kellemans nummer, zijn in het engels. Goed gezongen en het blijft geweldige muziek.

Decor: Mooi decor met wat schermprojecties en het stukje op de boomstam en in het water zijn echt heel goed gedaan vindt ik.

Ik vond het een mooie show en zal zeker vaker gaan,

Groetjes Karin

  [ # 1 ] 29 February 2008 08:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Bedankt voor je verslag! Ik heb er al zooooo’n zin in! 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 2 ] 29 February 2008 09:50 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2003-02-03

Leuk verslag! Krijg gelijk zin om ook te gaan

  [ # 3 ] 29 February 2008 01:23 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2004-05-17

Het is echt een top show! Ik zat gister rij 3 in het midden.. echt fantastisch om te zien! Er gebeurd zoo veel! en idd die waterscene.. echt heel erg goed opgelost!! was benieuwd hoe ze dat deden.

Ik had bij Penny ook idd een beetje dat ze het aan het oplezen was van een blaadje die nog in dr hand zat ofzo. Een beetje te overdreven en onnatuurlijk. Dat had ik ook een beetje bij Baby! Maarja het was gister de eerste try-out.. dus ja, dat wordt gewoon groeien!

Ik zou zeggen, gaat dat zien! Een Aanrader!

  [ # 4 ] 29 February 2008 01:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Hoe lossen ze het nou precies op met de acteurs die niet zingen ofzo. Naja het was geen musical, maar hoe doen ze dat dan wel?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 5 ] 29 February 2008 05:00 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Er zijn als ik het goed heb gezien 2 mensen die vooral zingen: An de Brandt en Pierre Alexander, zij zingen de meeste nummers en dansen ook mee, ook zijn er nog 2 mensen uit het ensemble die een nummer zingen en zingen: Lisa, Tito en Penny, mr Schumacher,  Moe Pressman allemaal een kort nr in de show en het nr als afsluiting van het seizoen (Kellerman’s nr ofzo) wordt door verschillende spelers gezongen oa Neill en Max Kellerman.

[ Gewijzigd: 29 February 2008 08:05 PM by Karin ]
  [ # 6 ] 01 March 2008 09:03 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2004-05-17

Karin - 29 February 2008 05:00 PM

Er zijn als ik het goed heb gezien 2 mensen die vooral zingen: An de Brandt en Pierre Alexander, zij zingen de meeste nummers en dansen ook mee, ook zijn er nog 2 mensen uit het ensemble die een nummer zingen en zingen: Lisa, Tito en Penny, mr Schumacher,  Moe Pressman allemaal een kort nr in de show en het nr als afsluiting van het seizoen (Kellerman’s nr ofzo) wordt door verschillende spelers gezongen oa Neill en Max Kellerman.

En Vivian Pressman heeft ook een eigen nummer…;)
De 2 (an en pierre) die zingen is heel gaaf opgelost.. soms lijkt het net of de radio aan staat zeg maar. Het heeft hetzelfde effect als op het MAG.. toen Nurlaila en Bastiaan alles zongen als “buitenstaander”

Kus

  [ # 7 ] 01 March 2008 04:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik ben ook naar de eerste try out geweest, ook ik vond het een leuke en spetterende show.  Ik heb enorm gelachen om Nicole Berendsen als Vivian haar stilspel is echt geweldig! Verder vond ik het ensemble erg goed. Anouk van Nes en Chris Tates spelen ook geloofwaardig die zingen overigens ook een klein nummer. De rol van de moeder is een stuk groter dan in de film.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 8 ] 01 March 2008 04:45 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2008-02-02

bedankt voor het verslag, leuk!
nu ik dit allemaal lees, zou ik ook wel naar dirty dancing willen gaan….dat wordt sparen…

  [ # 9 ] 02 March 2008 09:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Ik heb er al zin in!
Hoe lang duurt de musical ongeveer?

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 10 ] 02 March 2008 01:14 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2004-05-17

Caroline1 - 02 March 2008 09:52 AM

Ik heb er al zin in!
Hoe lang duurt de musical ongeveer?

Echt Lang!! Eindelijk weer eens… na The Wiz en Evita. Het was wel de eerste try-out.. maar we liepen pas om 5 voor 11 de zaal uit!

kus

  [ # 11 ] 02 March 2008 02:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Oh, valt gelukkig nog mee. Beetje Tarzan tijd dus.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 12 ] 06 March 2008 02:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

gisteren de try out bezocht!!

wat een heerlijke show ! 😊

heb echt genoten en zal zeer zeker deze show vaker bezoeken !
voelde echt de kriebels bij deze muziek en dans !! geweldig