5 of 9 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Joe de musical nieuwe M-Lab productie
  [ # 61 ] 18 June 2008 07:15 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

Leuk filmpje 😊

Ik ben er ook zaterdag. Ken het origineel niet, alleen van de verhalen en heb (delen) van de cd gehoord.

  [ # 62 ] 19 June 2008 04:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Dinsdag a.s. ga ik erheen!

Ik heb er zin in.

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 63 ] 19 June 2008 06:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

is het iets voor iemand van 15 jaar??

  [ # 64 ] 19 June 2008 06:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

berry - 19 June 2008 06:18 PM

is het iets voor iemand van 15 jaar??

Ik ben ook vijftien, en ga er woensdag of vrijdag heen. 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 65 ] 19 June 2008 10:30 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

berry - 19 June 2008 06:18 PM

is het iets voor iemand van 15 jaar??

Ligt eraan hoe “kinderlijk"iemand is.. De ene van 15 is de ander niet.

  [ # 66 ] 20 June 2008 11:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Een verslag is terug te vinden op de homepage, of via de productiepagina van het m-lab.

  [ # 67 ] 20 June 2008 11:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Gister genoten van de eerste show, en kan maar 1 ding zeggen; JE MOET DIT ZIEN!

Joe - Dennis ten Vergert
Hij kwam in het begin op en ik dacbt meteen; ja dit is Joe. Zijn acteer werk is meesterlijk, op de juiste momenten brengt hij de juiste emotie’s prachtig over. Zijn zang was boven verwachting goed, nee niet “goed” het was “zeer goed” bijna geen missers. Soms kon het beter maar de rol is qwa zang erg pittig en daar weet Dennis zich super door heen te werken. Het was de 1ste show dus ik durf te wedden dat over 1 week Dennis Stanley zal laten vergeten. Zoals iemand anders gister opmerkte “Dennis is geen Tarzan, Dennis is een Joe”. Dennis is zo goed als rijp voor zijn eigen hoofdrol.

Dorinda - Fanny Drenthe
Alhoewel het op het promo-filmpje het niet helemaal zuiver was ging het gister helemaal geweldig. Wat een stem heeft ze. Als Fantine in Les Mis vond ik haar al geweldig maar in Joe komen haar talenten veel beter uit. Emotie en humor, alles was in orde. Van haar gaan we natuurlijk meer horen.

Verbindingsofficier - Casey Francisco
Ja wat valt hier op aan te merken? Niks natuurlijk haar stem blaast de zaal omver en ze kreeg voor haar Happy End het langste applaus. Alsof het haar geen enkele moeite kost blaast ze het dak van het M-Lab de lucht in. De emotie was te voelen bij haar,  ze heeft mij ook erg ontroerd en ik heb het niet drooggehouden.

Ted - Roel Vankerckhoven
Ja misschien het enige minpuntje van de show. Hij doet het goed maar niet meer dan goed. Zijn zang was goed en daar blijft het bij. Soms een uitschieter en zag je wat emotie.

Katie - Evi De Jean
Ja goed, ook een echte vakvrouw. Ondanks dat haar rol erg minimaal is een mooie rol. Zang was super en ook haar acteer werk was sterk.

Al - Bas Hoeflaak
Een echte acteur, want zo simpel zijn zang momenten ook waren het was niet altijd zuiver. Maar zijn acteerwerk is ijzersterk

Spijker - John ter Riet
Wat is hij sinds Rent gegroeid. Ondanks het het een hele kleine rol is valt hij op met zijn krachtige stem. Hij zal zeker opvallen in Sunset Blvd.

Ensamble
Pittig, zo kan je het ensamble het best beschrijven. Pittig kan je ook hun taak beschrijven in Joe. Flink wat moet er gedanst worden. Je zit meteen wie er echte dansers zijn en niet alhoewel iedereen goed mee komt.
Opvallend was Anne Deliën (“Pinokkio”) zij heeft een kleine solo moment waarin zei “Engelen gezang” zingt. Echht prachtig en daarmee valt ze meteen op.

Orkest
Voor M-lab begrippen eeen mega orkest van 12 man. Zij brachten samen het echte Joe geluid waarbij je soms geen verschil hoorde tussen het orkest van nu een 10 jaar geleden.  Super gewoon

De nieuwe zong vond ik een mooie vondst en een juiste toevoeging hebben. Ook was de tekst positief aangepast waardoor alles nog duidelijker en mooier overkwam. Ook is er goed met de beperkte middelen qwa decor en licht omgegaan.

Kortom; als musicalfan moet je dit gezien hebben. Zeker de beste (oorsprongkelijk) Nederlandse musical tot nu toe (en nee zelfs Ciske komt daar niet overheen). Ga dit zien!

  [ # 68 ] 20 June 2008 11:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Tof hoor 📣
Er staan alleen een paar kleine foutjes in, maar als je het terug leest, zie je die vast vanzelf (ergens staat officieer, zo i.p.v. zou en een /i] ).
*edit* Whoeps, dit was @ Jeroen 😉
Jouke’s verslag nog niet gelezen.

*edit 2*: mooi verslag Jouke.

Yes, ik mag morgen, kan nu helemaal niet meer wachten 📣

[ Gewijzigd: 20 June 2008 11:55 AM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 69 ] 20 June 2008 12:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dank je voor de opmerkingen; heb er nog wat aan aangepast. (Haastige spoed is zelden goed).

Daar er gevraagd is om dit als een workshop te behandelen is het niet echt een recensie geworden met een oordeel over de voorstelling. Maar het kan geen kwaad om de goede kwaliteiten van de spelers te benoemen natuurlijk. Die persoonlijke opinie zal ik hier nog wel uitgebreid plaatsen, maar gezien het druk-druk-druk van de komende drie dagen wordt dat later.

  [ # 70 ] 20 June 2008 12:08 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Pssst Jeroen, bij het interview staat op het einde alles schuin gedrukt, niet alleen de vragen 😉

Mooi verslag!
Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik ben niet zo heel bekend met Joe en nooit heel erg onder de indruk geraakt van de muziek. Dus ik laat me verrassen woensdag!

  [ # 71 ] 21 June 2008 10:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was gisteravond bij een uitverkochte voorstelling van Joe in het M-lab, mijn reactie:

Laat ik beginnen met wat steekwoorden om mijn beleving tijdens de voorstelling weer te geven:
druk, prachtige momenten, lang, mooie zang, gedoe, minder is meer.

Dat kwam zo voorbij tijdens het kijken, laat ik dat tot een verslag proberen te vormen. Het weglaten van alle technische overdaad heeft Joe goed gedaan. Echter : de hemel moet nog steeds te lang wachten naar mijn smaak. Oftewel wat ik bedoel te zeggen: het is nog steeds “teveel”:
teveel mensen op het toneel die (onnodig) afleiden, teveel nummers, maar vooral teveel verhaal/zysprongen die er niet toe doen. Naar mijn smaak zou het deze musical goed doen om het nog veel kleiner te maken.

Eigenlijk zijn alleen 4 personages interessant (en nodig) voor het verhaal: Joe/Dorinda/Verbindingsofficier en Ted. De rest is voor het verhaal oninteressant: ik zou ze dan ook weglaten. Hetzelfde geldt voor het verhaal: het wordt pas interessant na Joe’s dood en als hij z’n taken van de verbindingsofficier krijgt. Begin het verhaal dan hier en laat die veel te lange intro tot z’n dood weg. Ten slot het aantal mensen: deze voorstelling is op zijn mooist op de kleine/intieme momenten, als er 1 of 2 mensen op het toneel zingen. Laat die hele meute ensemble en band op een veel te klein podium weg: concentreer het rond de hoofdpersonages en laat evt. op de achtergrond een ensemble sommige nummers vocaal versterken.

Goed; da’s dus mijn voornaamste kritiek op het stuk: nog steeds teveel en (nog) minder zou véél meer zijn in dit geval. Een rotavond heb ik echter zeker niet gehad. Er viel genoeg te genieten. Zo zag ik de potentie (en essentie) van het verhaal nu beter dan in het orgineel. Afscheid nemen en loslaten zijn mooie thema’s die me raken. Dat doen ze dan ook in deze voorstelling af en toe, al zou dit naar mijn mening nog veel beter uitgewerkt kunnen worden, zodat deze thema’s sterker naar voren komen en nog meer raken. Maar het raakt me wel af en toe en laat me nadenken…dat vind ik een plus. De muziek, en zeker enkele individuele nummers helpen daarbij. Veel meer dan bij de 1e keer, viel me op welke pareltjes deze musical bevat. Nog minder afleiding en schrappen van die rare nummers die er niet toe doen, zou de kracht van de score nog veel meer ten goede doen komen. Geraakt en zeer zeer onder de indruk was ik van de wijze waarop enkele nummers door sommige spelers gezongen werden.

Casey Francisco is in 1 woord fantastisch als verbindingsofficier: dat ze een zeer goede zangeres is, was me al bekend, maar zij brengt de emotie en de kern van de nummers door haar interpretaties haarfijn over en dat is prachtig. Bijna hetzelfde, maar misschien net ietsje minder intens geldt voor Dennis. Wat een heerlijk aangenaam stemgeluid. Zuiver, warm en ook hij weet de emotie over te brengen. Mooi gedaan, ik verheug erop om hem in de toekomst te zien in iets anders dan Tarzan. Fanny zingt ook mooi en zuiver, maar i.t.t. Casey en Dennis raakt zij me niet of nauwelijks. Hoe dat komt weet ik niet, ze doet me gewoon weinig. Evi daarentegen is weer heerlijk naturel, zowel in spel en zang en overtuigt me wel,; al vind ik haar rol in grote lijnen dus wel overbodig. Tot slot degene die Al speelt(ben z’n naam kwijt…weggeblokt waarschijnlijk 😊 ): gewoon slecht. Man kan niet zingen, waarom nemen ze hem voor een rol die toch voor 90% uit zang bestaat. Viel nou echt niet achterover van zijn acteerkwaliteiten dat ik die slechte zang vergat. Totale miscast, raar. Ensemble was vocaal zeer goed, maar veel te aanwezig naar mjn smaak en het waren duidelijk zangers en spelers, de dansjes waren dan ook niet om aan te zien: schrappen dus.

Al met al een interessante voorstelling die volgens mij echt mooi kan worden als het verhaal ingekort wordt tot een lange eenakter rondom de 4 personages. Echt klein maken in alles.
Nog meer afslanken dus, al was deze voorstelling wel al een verbetering t.o.v. het volledig overgeproduceerde orgineel. Casey en Dennis helemaal top, zwaar van genoten. Ook van de muziek heb ik in grote lijnen genoten. Leuke avond gehad dus. Iemand anders zei dat dit Ciske overtrof; daar ben ik het echter volledig mee oneens . Ciske is af, rond en gewoon tot in de details kloppend. Deze Joe boeit, maar rammelt nog steeds aan behoorlijk wat kanten. Dus ja ik heb een leuke avond gehad, maar in de buurt van Ciske kwam het bij lange na niet.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 72 ] 22 June 2008 12:15 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik ben net terug van Joe.
Wat een ongelooflijk mooie show!
Fanny raakte me heel erg met haar uitvoering van piloten sterven nooit, ik had overal kippenvel.
In de 2e acte raakte Dennis me (ik weet ff niet meer welk nummer), had ook bij hem kippenvel.
De laatste 10 minuten vond ik zo mooi, dat ik alleen maar kon huilen.
IK WIL NOG EEN KEER!!!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 73 ] 22 June 2008 09:26 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik mag zaterdagavond weer!!!!! 📣 📣 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 74 ] 22 June 2008 09:28 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2008-05-04

Veertje - 22 June 2008 09:26 AM

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik mag zaterdagavond weer!!!!! 📣 📣 📣

Ik mag ook :D   😛

  [ # 75 ] 22 June 2008 09:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hoofdrol :D - 22 June 2008 09:28 AM
Veertje - 22 June 2008 09:26 AM

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik mag zaterdagavond weer!!!!! 📣 📣 📣

Ik mag ook :D   😛

Hee wat toevallig!
Wie weet zie ik je daar 😄

Of toch wat eerder, bij mijn huis *lol*

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 9