3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Forbidden musicals on tour
  [ # 31 ] 10 May 2008 10:56 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Heidi - 10 May 2008 06:42 AM
mcvandermeij - 09 May 2008 09:54 PM

Ik ben van mening dat Forbidden toch beter tot zijn recht komt voor de ‘insiders’ en de echte musicalfans die trouw jaarlijks naar Amsterdam trekken.

In die mening kan ik mij wel vinden: de scherpte van de show wat je al zegt is sterker bij de “inside” versie.

Kan iemand me uitleggen wate r dan zo ‘scherp’ is aan de werktheaterversie, want die vond ik dus echt heel erg flauw.

Heidi - 10 May 2008 06:42 AM
mcvandermeij - 09 May 2008 09:54 PM

Moet er wel bij gezegd worden dat Oosterhout een reserveringssysteem kent, waarbij je minimaal 6 voorstellingen moet reserveren en er dus een aantal mensen onder het mom van ‘is niet zo duur’, ‘probeerseltje’ kaarten hadden gereserveerd.

Wat een belachelijk systeem! Wil je dus voor 5 of minder voorstellingen reserveren, moet je er verplicht nog eentje bijnemen of hopen dat de last minute kassa nog iets biedt.

Dat zes-voorstellingen-systeem is het abonnement, zoals heel veel theater dat altijd hebben (gehad). Na de datum dat de losse verkoop start kun je gewoon voor één voorstelling los kaartjes boeken. Geen enkel probleem.

  [ # 32 ] 10 May 2008 06:00 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2006-02-26

Probleem is dan wel dat tegen de tijd dat de vrije verkoop begint de kaarten voor de leuke voorstellingen al op zijn. Dus wil je naar een gewilde voorstelling (denk aan Simone’s Songbook voor dit seizoen) dat ben je toch min of meer verplicht een abonnement te nemen. Ik denk dat Marij dat bedoelde.

Ik was met Marij naar Forbidden en ik heb toch ook niet onder m’n stoel gelegen van het lachen. Sommige stukjes waren wel leuk maar ik vond er ook veel erg flauw. Kortom, het heeft mij inderdaad (nog) niet kunnen overtuigen om eens naar het werktheater te gaan, mochten ze het oude concept weer oppakken.

  [ # 33 ] 10 May 2008 09:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Lance - 10 May 2008 10:56 AM

Kan iemand me uitleggen wate r dan zo ‘scherp’ is aan de werktheaterversie, want die vond ik dus echt heel erg flauw.

Het zal iets persoonlijks zijn, maar ik kan juist die inside jokes zo erg waarderen en die vind je hier erg weinig terug. Ik mis zeg maar een soort van “zwarte humor”.

Maar andersom kun je de vraag natuurlijk ook stellen: wat maakt voor jou juist deze versie zo bijzonder en de werkteaterversie flauw?
Want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar 😄

Lance - 10 May 2008 10:56 AM

Dat zes-voorstellingen-systeem is het abonnement, zoals heel veel theater dat altijd hebben (gehad). Na de datum dat de losse verkoop start kun je gewoon voor één voorstelling los kaartjes boeken. Geen enkel probleem.

O, dat scheelt. Maar inderdaad loop je dan wel het risico dat de kaarten voor gewilde voorstellingen op zijn. Arnhem heeft wat dat betreft ook een sucking systeem. Maar het zou te ver off-topic worden om daar verder op door te voeren.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 34 ] 10 May 2008 11:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Heidi - 10 May 2008 09:07 PM
Lance - 10 May 2008 10:56 AM

Kan iemand me uitleggen wate r dan zo ‘scherp’ is aan de werktheaterversie, want die vond ik dus echt heel erg flauw.

Het zal iets persoonlijks zijn, maar ik kan juist die inside jokes zo erg waarderen en die vind je hier erg weinig terug. Ik mis zeg maar een soort van “zwarte humor”.

Maar andersom kun je de vraag natuurlijk ook stellen: wat maakt voor jou juist deze versie zo bijzonder en de werkteaterversie flauw?
Want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar 😄

Prima… Bij deze… :tong:

Ik kwam weinig inside jokes tegen in het werkteater. Een paar geslaagde grappen (Weten jullie wat er leuk is aan Pietje Bell?), maar verder niet zo hoogdravend briljant als velen willen doen geloven. Ik vond het allemaal net niet, of te lang, te onverstaanbaar, te onbeduidend, te vergezocht. Laat ik het zo stellen dat niet voldeed aan de verwachtingen die voorgaande bezoekers en de Forbidden Broadway CD’s hebben geschapen.

De tourversie is minder een parodie op de acteurs zelfs, maar meer op het materiaal. Dat is gewoon meer mijn humor. Daarbij is het ook een beetje de hoogtepunten van de werkteater versie.

Ook zat er nog genoeg kleinere humor in, waar ik er om moest lachen, zoals deze (die ik al tegen velen verteld heb) in de achtergrond:

[ Gewijzigd: 10 May 2008 11:13 PM by Lance ]
  [ # 35 ] 11 May 2008 10:31 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Ik ben ook in Oosterhout geweest! Wat een gezelligheid 😉

Maar goed, de zaal was inderdaad erg leeg (zoals wel vaker gebeurt in Oosterhout) en dat speelt volgens mij toch wat minder prettig. Maar ik had wel het idee dat de zaal goed mee ging en het erg naar zijn zin had.
Zoals eerder gezegd worden er nu inderdaad veel grappen gemaakt over het materiaal en daar houd ik ook wel van. Maar de imitaties van sommige musicalacteurs (Bastiaan Ragas, Chantal Jansen) vond ik toch ook wel errug leuk!
Ik heb zeker wel een aantal keer erg hard moeten lachen, maar sommige dingen vond ik ook wel een beetje flauw. Maar goed, dat zul je altijd hebben.
Ik heb de Werkteater-versie nooit gezien, maar kan me wel voorstellen dat daar meer inside grappen inzitten.
Voor de tour vind ik dit een prima versie en vond het meer dan vermakelijk.

  [ # 36 ] 16 May 2008 01:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

gordijntje - 09 May 2008 10:22 PM

Hee wat leuk ik was er ook gisteren :D

Ik heb wel continue met een lach op mijn gezicht gezeten, maar dat kwam ook door de lol die de acteurs hadden. Ik heb Forbidden nog nooit live gezien, dus dat was een hele ervaring. Ik vond het jammer dat sommige stukjes niet echt erin pasten, maar af en toe die kleine opmerkingen en blikken naar elkaar deden het.
Ik heb een leuke avond gehad, maar ik kan me voorstellen dat het leuker is met een zaal die alles begrijpt, vol zit en met meer scherpe humor.

Vraag ik me toch af welke stukjes je er niet echt in vind passen, Gordijntje.

  [ # 37 ] 16 May 2008 04:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Uhm, het stukje over Cabaret en Cars.

Voor de mensen die het nog gaan zien, zal ik niet inhoudelijk uitleggen waarom, maar de mensen die het wel hebben gezien snappen misschien wat ik bedoel. Het ging niet echt over een musical of een persoon, maar het werd er bijgehaald. Dat gevoel kreeg ik er bij. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 38 ] 17 May 2008 12:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Cabaret kan ik me zo niet meer herinneren, wat betreft Cars deel ik je gevoel wel een beetje.
Het was leuk, maar in mijn ogen wat ver gezocht.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 39 ] 30 May 2008 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Klopt cabaret was heel anders dan ik verwacht had.
Ik vond het jammer dat er zoveel met het grote scherm gewerkt werd en dat de teksten minder scherp waren.
Maar ondanks dat heb ik zeker genoten.
Overigens hadden wij Marjolein ipv Doris.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 40 ] 06 June 2008 10:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik ben gisteren geweest, toen ik in de zaal ging zitten wist ik echt niet wat ik er van moest verwachten, maar ik heb genoten. heb de hele avond gelachen.. vooral de Lion King deed het erg goed (zat ook op het Brabantse platteland, misschien dat dat er iets mee te maken had.. 😉).. Gijs Staverman interacteerde ook leuk met de zaal.. hij had alleen af en toe een beetje haast.. moeite m te verstaan.. maar dat hield wel lekker de vaart in de show..
Verder de stemmen.. vooral Michael.. geweldig!! Ik had Marjolein i.p.v. Doris, vind haar heel goed, net als Joke.. zet de verschillende rollen heel mooi neer.. ik vond ook dat er hele leuke invalshoeken gekozen waren, maar idd, Cats was een beetje vergezocht.. En wat eerder gezegd werd, wanneer je een zaal vol insiders hebt, er anders op gereageerd werd.. ik hoorde af en toe dat er in de zaal wat dingen uitgelegd werden..
Al met al vond ik het een leuke voorstelling om heen te gaan.. en dit was wel een beetje mijn soort humor.. ik weet niet of ik er voor naar Amsterdam af zou reizen.. maar als een volgende tourversie bij mij in de buurt komt, ga ik kaartjes proberen te fixen..

  [ # 41 ] 06 June 2008 11:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  137
Geregistreerd  2004-04-16

vandaag de voorstelling bezocht in het oude luxor in Rotterdam !
we hebben genoten ! erg gelachen , top hoor
alleen het stukje van cars vond ikzelf iets minder en dat hoorde ik om mij heen ook ..
als ik het goed zag was er ook iemand van musicalworld aanwezig ( diegene van musicalworldtv ??)

een beslist leuke show!!!

  [ # 42 ] 07 June 2008 10:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

wat met trouwens opviel dat tijdens het eindapplaus toen iemand van het theater de bloemen kwam brengen, Joke de coulissen in rende en een bosje voor Marjolein haalde. Iemand enig idee wat daar de reden van is? Of was dat omdat ze er als understudy stond?

  [ # 43 ] 07 June 2008 10:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het was haar laatste optreden als ik het goed heb begrepen.

  [ # 44 ] 07 June 2008 10:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

dank je

  [ # 45 ] 07 June 2008 03:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

diegene van musicalworldtv ??)

ja ik had hem ook ‘herkend’
wat een heerlijke show trouwens, vele malen beter dan verwacht!

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4