Wat Zien Ik? 15 februari
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

De rollen van de klanten worden door verschillende jongens uit het ensemble gespeelt als Arie Bert/Sjaak speelt.
Overigens gebeurt het wel vaker dat Mariska en Ellen echt moeten lachen (zoals bijvoorbeeld bij de kippenscene, vooral in het begin van de tour). Ik vind dat wel humor! En het werkt bij mij juist aanstekelijk!

  [ # 1 ] 17 February 2007 05:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Donderdag avond was het dan eindelijk zover, ik ging eindelijk naar wat zien ik in de stadsschouwburg Utrecht. Ikz at op rij 4 maar zag dat op rij 1 nog plaatsen vrij waren dus toen ben ik daar gaan zitten 😊.

Het verhaal:
Ik vind het verhaal van deze musical erg mooi, het weet je aan het lachen te krijgen maar aan het einde ook ongelofelijk te ontroeren. De muziek is er perfect bij.

De Cast:
Ellen Pieters (Blonde Greet): Ik vind haar deze rol op het lijf geschreven. D’r stem vind ik een beetje nassaal maar dat is alleen maar positief. Ik begon te huilen bij haar slotnummer “Wat zien ik?”
Hilke Bierman (Nel, Haar van Boven): Voordat ik naar deze voorstelling ging wist ik zeker dat ik haar niet wilde hebben in deze rol omdat ik dr gewoon niet mocht, ze heeft me overtuigd dat ze dit weldegelijk kan. d’r stem was heel goed maar dr spel soms iets te geacteerd. Toch ben ik erg benieuwd naar Mariska van Kolck.
Johny Kraaijkamp (Sjaak, Bert): Ik vind hem niet deze rol geweldig spelen. Hij speelt heel erg op de lach maar vond “Muts of temeier” toch wel goed gelukt.
Hans Breetveld (Piet): Ik vind hem zo leuk!!! Z’n stem was erg goed en het samenspel met Ellen perfect. Heb naderhand ook een handtekening van hem gekregen.
Karel Simons (Lucas): Ik heb zoveel lof voor hem, hij kan zo goed dansen!!!

Het ensemble vond ik erg goed. Dansen was perfect en het nummer “soms” vond ik ook erg mooi.

Conclusie:
Wat zien ik is een hele mooie musical die ik aan iedereen kan aanraden. Nu maar hopen op die dvd he 😛 De cd is in ieder geval wel erg mooi!!!

groetjes Tessa

  [ # 2 ] 17 February 2007 11:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

Ik ben net terug van de tweede keer Wat zien ik?!
De eerste keer met de musicalworld meeting en dan nu in Eindhoven. Het was een geweldige show.
Ten eerste Ellen speelde nu Blonde Greet. Ik vond Hilke ook goed, maar Ellen is veel beter. Er is een bepaalde chemie tussen Mariska en Ellen die ik bij Hilke en Mariska miste. Plus Ellen is gewoon Greet en Hilke was dat net niet. Hilke is wel een goede Noortje.
Nog een pluspunt van deze avond Johnny speelde niet, Arie nam zijn dubel rol over. Ik snap niet waarom ze Johnny als eerste cast hebben staan voor Sjaak/Bert. Arie is naar mijn idee veel beter. Hij zingt beter, hij acteert beter en hij zet 2 verschillende rollen neer. Bij Johnny zag ik Johnny en geen Sjaak en Bert.
Ik ben nu alleen even vergeten wie de rol van Arie heeft overgenomen.
Het komische was dat ze nu dus in Eindhoven speelde dus bij dat stukje dat Nel aankondigd dat ze naar Eindhoven gaat verhuizen. kon ze haar lachen niet houden. Misschien zeggen sommige dat het niet professioneel is om de slappe lach te krijgen (zoals een sjagerijn schuin achter me), ik zie daar de humor wel van in. Mariska was deze avond zo ie zo lekker op dreef, er waren nog meer kleine dingetjes/opmerkingen, die bij Ellen ook regelmatig op haar lachspieren werkte.
Kortom ik heb weer een top avond gehad! Vind het nog steeds erg jammer dat de zalen niet uitverkocht zijn, deze productie verdiend meer.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

  [ # 3 ] 18 February 2007 06:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Zelf was ik er gisteravond ook in Eindhoven, maar het lollige was ook dat beide dames er in doorgingen. Na de eerste keer Eindhoven? begon de zal al te lachen waar dat normaal niet gebeurd in de vrij serieuze scene. Vervolgens maakte ze het steeds groter en de zaal ging echt uit z’n dak daar. Het feit dat de twee dames op het podium zelf ook in de lach schoten werd door het overgrote deel van de zaal ‘beloond’ met een applaus. Het moment was erg leuk, ik heb zelf dubbel gelegen en ik kom niet uit Eindhoven… 😉

BTW voor de geinteresseerden:
Matthijs Pater speelt de eerste klant, met de aronskelken.
Barry Meijer speelt de vieze meid.
Dennis Radelaar speelt de doktersfetisjist.
Menno Leemhuis speelt de kippenboer.

  [ # 4 ] 18 February 2007 08:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey hey,

Vrijdagavond gebeurde in Eindhoven exact hetzelfde. Het was dus exact hetzelfde als de zaterdagavond. Ach, Jos Brink komt er ook al jaren mee weg, waarom Mariska en Ellen niet he.

Greetzz

  [ # 5 ] 18 February 2007 08:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“palex”]Hey hey,

Vrijdagavond gebeurde in Eindhoven exact hetzelfde. Het was dus exact hetzelfde als de zaterdagavond. Ach, Jos Brink komt er ook al jaren mee weg, waarom Mariska en Ellen niet he.

Greetzz

Het is geen standaard… Het is bij nog niet eerder gebeurd namelijk bij Wat Zien Ik?!