4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
Wie Wordt Evita?
  [ # 46 ] 04 December 2006 07:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

ik vind dit toch een beetje raar worden hoor, alle producties worden herhaald, waar blijven in godsnaam de nieuwe…

De nieuwe Evita?? Ik denk een nieuw talentje, anders zou het niet via de tv gaan denk ik. Denk dat de actrices als Pia en Vera daar toch wel voor terugdeinzen.

  [ # 47 ] 15 December 2006 08:51 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2006-09-12

Prive
 
vr 15 dec 2006, 16:49
AVRO: ‘BBC neemt stappen tegen RTL4’
HILVERSUM - De BBC onderneemt stappen tegen RTL4 als deze zender de plannen voor een ‘Idols’ voor musicaltalent doorzet. Dat meldde de AVRO vrijdag. Deze omroep gaat in een tv-programma, gebaseerd op een BBC-format, op zoek naar een hoofdrolspeelster voor de musical Evita. RTL4 wil hetzelfde doen, maar dan voor de musical Fame.

Beide programma’s zouden volgend jaar op de buis moeten komen. „De rechten van het format liggen bij de BBC en zijn beschermd. De AVRO betaalt voor die rechten”, aldus de omroep. „Mocht RTL of een andere omroep dit format willen produceren, dan is er sprake van schending van de rechten. De BBC zal dan stappen ondernemen.”

RTL4 maakt zich hier nog niet druk over. „Albert Verlinde, de producent vanFame, heeft het format bij ons neergelegd en wij zijn er enthousiast over. Kennelijk heeft de publieke omroep ook plannen om zoiets uit te zenden”, aldus een woordvoerster. „Het programma past wel bij RTL4, dus er is een grote kans dat het er komt. Maar we zijn nog in gesprek, niets is zeker.”

  [ # 48 ] 16 December 2006 10:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

*zucht*

  [ # 49 ] 16 December 2006 11:35 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“Milanovic”]Prive
 
vr 15 dec 2006, 16:49
AVRO: ‘BBC neemt stappen tegen RTL4’
HILVERSUM - De BBC onderneemt stappen tegen RTL4 als deze zender de plannen voor een ‘Idols’ voor musicaltalent doorzet. Dat meldde de AVRO vrijdag. Deze omroep gaat in een tv-programma, gebaseerd op een BBC-format, op zoek naar een hoofdrolspeelster voor de musical Evita. RTL4 wil hetzelfde doen, maar dan voor de musical Fame.

Beide programma’s zouden volgend jaar op de buis moeten komen. „De rechten van het format liggen bij de BBC en zijn beschermd. De AVRO betaalt voor die rechten”, aldus de omroep. „Mocht RTL of een andere omroep dit format willen produceren, dan is er sprake van schending van de rechten. De BBC zal dan stappen ondernemen.”

RTL4 maakt zich hier nog niet druk over. „Albert Verlinde, de producent vanFame, heeft het format bij ons neergelegd en wij zijn er enthousiast over. Kennelijk heeft de publieke omroep ook plannen om zoiets uit te zenden”, aldus een woordvoerster. „Het programma past wel bij RTL4, dus er is een grote kans dat het er komt. Maar we zijn nog in gesprek, niets is zeker.”

Kan Albert Verlinde nou zelf niks orgineels bedenken???

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 50 ] 16 December 2006 12:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

[quote author=“saigon”] Kan Albert Verlinde nou zelf niks orgineels bedenken???

Was Joop van den Ende dan zo origineel met “Wie Wordt Tarzan” en wat we straks krijgen met Evita? Dat is toch ook gewoon een kopie van “How do you solve a problem like Maria?”

  [ # 51 ] 16 December 2006 01:01 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

LOL, Musicalfan.net heeft dit bericht ook geplaatst en ik vind de titel die ze erboven hebben gezet geweldig haha 😉

Eerst vond ik het nog wel leuk, met Tarzan…dat was 1 show en de 5 kandidaten waren al door professionals beoordeeld…dit Idols-achtige, en dan nog 2x, wordt me een klein beetje teveel..

  [ # 52 ] 31 January 2007 09:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

De musical-auditieshows die de AVRO en RTL dit jaar op het scherm brengen wijken zoveel van elkaar af dat er geen sprake is van inbreuk op het BBC-format How do you solve a problem like Maria?, het programma dat de AVRO dit jaar gaat uitzenden. Dat meldt een woordvoerder van de AVRO. In de Nederlandse versie van de BBC-show wordt een acteur voor de hoofdrol in de nieuwe musical Evita gezocht. Het RTL-programma Fame gaat op zoek naar vier musicaltalenten.

De AVRO meldde vorig jaar dat de BBC stappen tegen RTL zou ondernemen, mocht RTL 4 het programma Fame daadwerkelijk uitzenden. “De rechten van het format liggen bij de BBC en zijn beschermd. De AVRO betaalt voor die rechten. Mocht RTL of een andere omroep dit format willen produceren, dan is er sprake van schending van de rechten“, liet een woordvoerder van de AVRO toen weten.

De twee auditieshows zullen niet tot een hevige strijd tussen beide omroepen leiden, laat een zegsman van de AVRO nu weten. “In de door Eyeworks geproduceerde AVRO-show wordt op zoek gegaan naar één hoofdrol, namelijk die van Evita Perron. Deze rol is in het verleden met veel succes zowel op het toneel als in de film door respectievelijk Pia Douwes en Madonna vertolkt. De uiteindelijke winnaar wordt helemaal door het publiek aangewezen. Voorts is het AVRO-programma een groots opgezette Entertainment Show, die live met publiek vanuit de studio op het scherm wordt gebracht. Dit zijn de belangrijkste verschilpunten met het RTL programma.“


Bron: Mediacourant

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 53 ] 31 January 2007 10:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dan is het nu alleen nog maar goed voor de promotie, net als Sterren dansen op het ijs en het - overigens veel betere! - Dancing on Ice van RTL7.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 54 ] 01 February 2007 04:54 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2006-11-27

Ze gaan in ieder geval niet tegelijk uitzenden. Fame komt al in maart en Evita pas veel later.

  [ # 55 ] 01 February 2007 06:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik bedoelde dat die strijd rondom de rechten en wel of niet toestemmen tot uitzenden goed is voor de promotie, zoals met Dansen & Dancing on Ice.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 56 ] 01 March 2007 03:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Aaah ik zit net de band van het MAG 2004 te kijken. Simone zong toen “You Must Love Me”. Als ze nou eens iemand vonden met net zo’n stem *droomt vrolijk verder*  😊 .

  [ # 57 ] 02 March 2007 09:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“YokiPerzik”]ik vind dit toch een beetje raar worden hoor, alle producties worden herhaald, waar blijven in godsnaam de nieuwe…

Zie topic “Hazes…” daar heb je je nieuwe 😛

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 58 ] 03 March 2007 12:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

[quote author=“saigon”]Kan Albert Verlinde nou zelf niks orgineels bedenken???

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch wel een grinnik-neiging kreeg toen ik er achter kwam dat de show van mr. Verlinde eerder op tv komt… Heel lullig… Maar ik had er ergens wel lol om…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 59 ] 04 May 2007 07:55 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2007-04-21

ik vind het aan de ene kant wel goed dat er zo’n programma komt, al helemaal omdat er voor nieuw talent weinig kansen zijn.
maar aan de andere kant..ze doen het alleen maar weer om geld te verdienen..

   Handtekening   

Xx

Lieke

‹ First  < 2 3 4
4 of 4