verslag Doe Maar 15 juni
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Al bijna mosterd na de maaltijd (zondag a.s. is al de laatste); maar toch, ik wil even m’n ervaring over Doe Maar kwijt. Wat een heerlijke theateravond ! Ik heb van begin tot eind genoten en kan eigenlijk nauwelijks een kritiekpuntje verzinnen. Ok, er zijn misschien diepgaandere scripts geschreven en ja je ziet het “plot” al een tijdje aankomen: beiden stoorden me echter niet. De voorstelling slaagt er desondanks namelijk volledig in om de tijdsgeest van de Doe Maar-generatie op te roepen en doet dat wat mij betreft op een bijzonder intelligente manier. Alles past. Decor is simpel maar functioneert wonderwel goed en natuurlijk, belichting is subtiel en hetzelfde geldt voor de kleding.

Het eerste album van Doe Maar (Skunk) heb ik destijds grijsgedraaid, tegen de tijd dat de faam Beatlesproporties (voor NL) aannam, was ik eigenlijk echter al weer afgehaakt. Nu heb ik echter weer vrolijk mee zitten mompelen met de liedjes en was eigenlijk ook aangenaam verrast door enkele latere Doe Maar-nummers, waarmee ik niet zo bekend was.

Ik meen ergens gelezen te hebben, dat het script geschreven is op de spelers ; dwz dat de rolverdeling al bekend was, voordat het script af was. Toen ik dat las, klonk het me raar in de oren. Na de voorstelling gezien te hebben, denk ik dat dit wellicht één van de grootste sleutels tot het succes van de show is. De spelers zijn namelijk unaniem volledig op hun plek en super gecast (al is dat dus eigenlijk andersom gegaan). Elders heb ik hier geschreven dat Ellen Pieters’ performance dit seizoen de enige was die me echt de adem benam, nu moet ik er toch eentje aan toe voegen. Eigenlijk wil ik zeggen voor de hele cast, omdat het als geheel juist zo sterk is, maar toch stak Daniel er voor mij zelfs net nog een beetje bovenuit. Hij brengt een warmte, rauwheid en sensualiteit mee in z’n interpretatie van de nummers, die maakt dat ik hem liever Doe Maar hoor zingen, dan Doe Maar zelf. Heerlijk gezongen en gespeeld.

Zoals gezegd, ook een pluim voor de rest, vooral dus omdat ieders spel dus zo goed bij elkaar en in het geheel past. Anouck is heerlijk droog, onderkoeld komisch evenals tegenspeler Jan. Lenette helemaal op d’r plek als doorgeslagen hippie moeder. Bart en Dorien heerlijk naief en bijzonder talentvol. En Jan Rot is Jan Rot. Tot slot de band: wat een fantastische achtste speler. Geniaal hoe zij in de voorstelling meespelen. Wellicht de 2e belangrijke factor waarom het geheel zo lekker loopt en wegkijkt.

Terugkijkend op de MA: in mijn ogen een volledig terechte winnaar dus. Ik heb een topavond gehad en te oordelen aan het enthousiasme van de zaal (lang geleden dat ik Carré zo spontaan zo enthousiast heb gezien), was ik niet de enige. Jammer dat ik het weekend moet werken, anders had ik er geheid nog een 2e bezoek achter aangedaan !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 16 June 2007 01:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Hij gaat volgend seizoen door met bijna dezelfde cast hè, dus nog kans genoeg 😉. Ik heb de voorstelling afgelopen woensdag gezien en tegen iedereen die hem nog niet heeft gezien: Ga kijken :D! Aan deze voorstelling klopt (voor mijn gevoel) bijna alles 😊. Ik snapte alleen niet waarom er een heel lied wordt gezongen dat Tommie telaat komt en vervolgens komt hij gewoon thuis, terwijl hij daar niet op een bepaalde tijd hoefde te zijn. Maar qua acteurs enzo is iedereen zo goed op zijn plek! Kortom: één en al enthousiasme hier.

En Mark: ik weet niet of je haar expres “vergeten” bent (zo van: subtiel, dan hoef ik niets negatiefs te zeggen 😉) maar ik vond Kim-Lian ook heel erg goed :D.

  [ # 2 ] 16 June 2007 04:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ga in okt in Eindhoven (zou eigenlijk 14 april zijn gegaan maar toen was het geannuleerd wegens ziekte van lenette en de vervangende voorstellingen konden we niet dus kaarten omgeboekt naar 3 okt)

ik ben zeer benieuwd

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 16 June 2007 04:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Hahaha….nee was toch niet opzettelijk…kwam er later achter dat ik er eentje vergeten was. To be honest: Kim Liam zit ook niet echt in mijn fanpakket, maar ze deed het prima…lekker energiek en ze combineerde leuk met Daniel…dus ook over haar niks negatiefs te zeggen. En ik las ook het bericht dat de rol van Tommy overgenomen werd, dus toen maar ff op de site gaan kijken en daar zag ik inderdaad dat na de zomer de voorstelling doorgaat: dus ga ik nog een keer. In het programmaboek stond dat einde tour Carré was vandaar 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 4 ] 20 June 2007 02:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Door wie wordt die rol overgenomen?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 5 ] 20 June 2007 02:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Mo - 20 June 2007 02:20 PM

Door wie wordt die rol overgenomen?

Tommie Luyben 😊

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk