Engelstalige Fame 23 oktober 2007
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Dinsdag avond ben ik naar Fame geweest in het Stadtheater van Zoetermeer en ik vond het geweldig. Ivo als Tyrone… Nou ik weet zeker dat hier geen enkele Tyrone bij in de buurt zal komen… Wat is die man geweldig! Dans, zang, spel en uitstraling wat is hij toch goed in eigenlijk alles!!

Maar nu moet ik even negatief worden, want Ivo is ook gelijk een van de weinige spelers die geloofwaardig Engelse teksten kan overbrengen.
Zoals bijvoorbeeld bij Vincent De Lusenet als Nick. In Honk! vond ik hem zo vreselijk goed acteren en heb zo van hem genoten en ook nu is z’n zang weer super, maar de Engelse teksten kwamen er knullig uit, vond ik.
Eigenlijk zijn in deze musical nagenoeg alle gesproken teksten “a-la-goede-tijden-slechte-tijden” in de begin periode. Wat Hans van der Togt daar deed is mij nog steeds totaal onduidelijk en Donna Lynton is als zangeres heel goed, maar zij kwam als actrice ongeloofwaardig op mij over!

Jody Bernal was erg grappig in z’n rol als Joe. Hij zei de tekst niet zo knullig, maar hem kon ik dan weer niet altijd verstaan. Ik weet niet of dit aan mij lag of dat hij echt zo onduidelijk sprak.
 
Terug naar m’n positieve verhaal, Casey Francisco… Need I say more??? Wat een stem en wat een actrice! Haar seafood dieet was hilarisch! (I see food and I eat it 📣 )
De zang en dans van de andere spelers was helemaal fantastisch.
Ik was echt heeel erg onder de indruk van de choreografie! En ook de uitvoering daarvan natuurlijk!! Van deze muscial werd ik er erg vrolijk, ook al moeten er een paar mensen toch nog even op de teksten oefenen.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 1 ] 25 October 2007 03:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Jammer van de Engelse uitspraak!..
Zou ‘m wel willen zien, maar in Leeuwarden is-ie uitverkocht en om er nou een treinkaartje bovenop te betalen!