90 Day Jane
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

“90 Day Jane
I’m going to kill myself in 90 days”

Dit staat met grote letters bovenaan Jane’s blog.

Jane (anoniem) heeft op 5 februari 2008 aangekondigd over 90 dagen zelfmoord te gaan plegen.
Tot die tijd houd ze een blog bij. Ze verteld hoe ze haar laatste dagen indeeld, je kunt bijvoorbeeld zien hoe ze een jurk gaat passen voor “de grote dag”, lezen dat ze zich afvraagt wat ze met haar overgebleven spullen moet doen en ze reageert op de comments die ze tot nu toe gekregen heeft.

I am going to kill myself in 90 days. What else should i say? This blog is not a cry for help or even to get attention.
It’s simply a public record of my last 90 days in existence. I’m not depressed and nothing extremely horrible
has lead me to this decision. But, does it really have to? I mean, as an atheist I feel life has no greater purpose.
My generation has had no great depression, no great war and our biggest obstacle is beating Halo 3.
So, if I feel like saying “game over”, why can’t I? Anyway, I hope you enjoy my thoughts as the clock runs out.
Also, if blogspot takes this down before i’m gone just go to http://www.90dayjane.com.
Please don’t attempt to “help” me. If you want to truly help, please send me ideas on how to do the deed.
thx-Jane

Wat is dà­t nu weer? Kan dit tegenwoordig? Denk je dat dit echt is, of is het een grap? Want ja, hoe weet je nu na 90 dagen of “Jane” daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd? Wat vind je en waarom?

  [ # 1 ] 12 February 2008 09:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Heftig als iemand daar inderdaad naar toe gaat leven. Zo’n project is al een keer eerder op internet geweest en die persoon deed aan het eind toch geen zelfmoord plegen, maar heeft wel heel veel mensen betrokken in zijn leven die uren, dagen in spanning hebben gezeten omdat ze geen contact konden krijgen.

Ik vind het dan ook aan de ene kant, hoe morbide ook, intrigerend. Maar het is niet iets dat ik zal volgen. En als je van je zelf niet weet hoe erg je betrokken bij zoiets raakt, raad ik het je ook af om dit te volgen. Ik ga het niet volgen, want dat is precies waar ze naar op zoek is: aandacht. En als ze echt zo gek is als ze zich voordoet, zou ze met te veel aandacht misschien nog wel het idee krijgen dat ze verplicht is om zelfmoord te plegen. En daar wil ik op geen enkele manier iets aan bijdragen.

Mocht ik over 100 dagen ergens een nieuwsberichtje zien, waarschijnlijk zal ik dan wel kijken. Dat is denk ik gewoon een nieuwsgierigheid die iedereen zal hebben nadat ze je post hebben gelezen. Maar mocht je het echt gaan volgen: bedenk dat er dan wellicht echt een persoon aan de andere kant zit.

Enige vraag die ik dan nog heb; moet je zo iemand niet helpen als je weet wat ze van plan is? In dit geval kies ik er voor om dat dan niet te doen.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 2 ] 12 February 2008 09:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

echt raar:S maar het is misschien beter om haar weblog niet bij te houden lijkt me, zulke mensen doen toch wel wat ze willen en je maakt je zelf er helemaal over stuur mee als je het echt gaat volgen

  [ # 3 ] 12 February 2008 10:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik denk dat je jezelf niet perse overstuur hoeft te maken als je dit volgt. Je kent haar immers niet, en je kunt haar ook niet helpen. Denk dus niet dat, als ik het zou blijven volgen, mezelf gek maak met de gedachte dat deze ‘Jane’ zichzelf van kant maakt.

Ze wordt meerdere malen een ‘attention whore’ genoemd, maar geeft aan dat ze niet op zoek is naar aandacht. Waarom plaatst ze dit dan online? Voor zover ik het begrijp heeft ze zelfs nog een andere site waar haar blog te lezen is, voor het geval de beheerders van de site haar blog uit de lucht halen…

Ik vind het interessant, maar ook onvoorstelbaar. Ik vraag me af of het geen grote “grap” is, dat ze gewoon iedereen in de zeik neemt. Want wie kan, buiten haar familie, na die 90 dagen zeggen of ze ook echt overleden is? Dat zij niks meer post wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk niet meer leeft.

En nog iets, ze zegt anoniem te willen blijven, maar ik gok dat haar vrienden en familie d’r zeker wel zullen herkennen als ze haar profielfoto en het filmpje waarin ze de jurken past zien…..

  [ # 4 ] 13 February 2008 12:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Gewoon aandachttrekkerij; wie het écht niet meer ziet zitten en een eind aan zijn of haar leven wil maken gaat dat echt niet bijhouden op internet.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 5 ] 13 February 2008 02:30 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Maar dat is het dus juist; ‘t is bij haar schijnbaar niet zo dat ze depressief is ofzo en ‘t niet meer ziet zitten, nee, ze ziet gwn niet in wat de zin van het leven is, aangezien ze niet in één of ander hoger doel gelooft, en dus heeft ze bedacht dat ze er net zo goed mee kan stoppen. Ik vind ‘t een beetje rare redenering waar je zo 100 tegenargumenten kan tegen verzinnen.

Ik weet ook niet of ‘t echt waar is…en is ‘t niet zo dat, als men écht wil weten wie zij is in real life, ze zà³ gevonden is? Met IP-adressen enzo?? Zodat ze tegengehouden kan worden?
Mssch is ‘t wel gewoon een psychologiestudent die op deze manier een onderzoek uitvoert naar de reactie van mensen 😛 Mssch is dat een beetje cru of respectloos om dat zo te zeggen, maar ik kan er gwn niet bij dat iemand echt zo zou denken zoals zij ‘t daar neerzet. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je nà­et depressief bent als je zelfmoord wil plegen, en toch klinkt het zoals zij ‘t daar neerzet best aannemelijk.. hoewel ik er dus ook veel tegenargumenten tegen kan bedenken.


EDIT: Die site die ze noemt, net als de link naar haar blog (dus zowel 90dayjane.blogspot.com als 90dayjane.com) doet ‘t NIET..

[ Gewijzigd: 13 February 2008 02:34 PM by IngeG ]
  [ # 6 ] 13 February 2008 05:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

IngeG - 13 February 2008 02:30 PM

EDIT: Die site die ze noemt, net als de link naar haar blog (dus zowel 90dayjane.blogspot.com als 90dayjane.com) doet ‘t NIET..

Gemerkt dat de link die zij noemt ‘t niet doet. Missch dat die pas online gaat wanneer blogspot die van haar offline haalt. (Weet niet of dat kan? (A))

EDIT: Haar website is idd offline. Ik denk dat het om een grote grap gaat, we hebben nu namelijk een 90 Day John…....

90 Day John - klik

[ Gewijzigd: 13 February 2008 06:05 PM by __niX ]
  [ # 7 ] 13 February 2008 07:07 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dan is ‘t idd één grote grap. Precies hetzelfde openingsberichtje als Jane, maar dan een paar dagen later - de 90 dagen zijn er dus al 95 geworden (of iets in die richting). En verder…is dit wel duidelijk een depressief persoon, met al dat cutting enzo.
Nja ik geloofde ‘t al niet, maar nu helemaal niet meer.

  [ # 8 ] 14 February 2008 09:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Misschien een rare associatie, maar onbekende lijken noemen ze in amerika John Do (man) of Jane Do (vrouw). Wellicht een verklaring voor de namen van de beide suicidale personen?!

Ik ga me er iig niet verder in verdiepen, in dat stel morbide personen. Zoals Ronny al schreef, als ooit in het nieuws komt dat ze het idd wel gedaan hebben, dan zal ik niet wegzappen. Maar ik vind dit een verkeerde vorm van sensatie vragen…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 9 ] 14 February 2008 02:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

lotje - 14 February 2008 09:26 AM

Misschien een rare associatie, maar onbekende lijken noemen ze in amerika John Do (man) of Jane Do (vrouw). Wellicht een verklaring voor de namen van de beide suicidale personen?!

Niet raar, denk dat iedereen dat wel was opgevallen… 😉

  [ # 10 ] 14 February 2008 07:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Uit de Pers:

Is ze een dramaqueen of hebben we te maken met een zieke pr-stunt? Of is het een heel perverse manier om een product onder de aandacht te brengen? Op http://90dayjane.blogspot.com/ werden we de afgelopen dagen geconfronteerd met een vrouw die op internet aankondigde zelfmoord te willen plegen. ‘Niet omdat ze depressief is, maar omdat ze als atheïst het gevoel heeft dat het leven geen doel heeft’, schrijft ze zelf. Ai, ai.

Dat was wel een gevoel dat we zelf ook eens hadden gehad. Gelukkig hebben wij elkaar dachten Koster en Jojanneke en voelden een diep medelijden opborrelen.

We probeerde haar te bellen, maar deze Goethe-aanhanger, we hoopten een nieuwe Junge Werther zelfmoord-revival te kunnen voorkomen, nam niet meer op. We mailden nog wat berichten, maar ook die werden niet beantwoord. Ook de provider wist nergens van. Of maakten we ons te grote zorgen? Op de site zelf heerste cynisme en scepsis. ‘Aandachtzoeker’, zei er een. ‘Dramaqueen’, zei weer een ander. ‘Waarom wachten als het nu kan, stumper?’, reageerde weer iemand anders uitnodigend. Of werden we toch weer opgelicht, zoals in 2005 toen er ook een suïcidale fakesite werd gelanceerd? Inderdaad, gisteren is het zelfmoordblog ineens onvindbaar op het web. Wat is er gebeurd met Jane? In haar laatste post biecht ze het op: ‘Het was een kunstzinnig project voor mezelf…..Ik ben overdonderd door de vele reacties en heb besloten de site te sluiten’.

Volgens mij is Jane er achter gekomen dat haar kunstproject toch niet meer zo origineel was…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 11 ] 14 February 2008 08:16 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

.....en dan ga je naar 90 Day John, en dan staat daar dat hij nog wel gwn doorgaat met ‘t hele gedoe en dat hij ‘t jammer vindt dat Jane is afgehaakt…..

‹‹ Charmed      Videoclip mijn Gebed ››