2 of 2 |  < 1 2
Verslag van Marjolein Teepens alternate première van Evita in Hoorn op 7 juni 2008
  [ # 16 ] 11 June 2008 09:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Wat ik dus eigenlijk niet snap is dat ik in sommige reacties lees dat het ” raar” gevonden wordt dat in de bewuste balkonscene evita tussen het volk staat MAAR ook op het balkon
mensen laten we niet vergeten dat Evita (eigenlijke naar gewoon Eva) niet rijk geboren is maar als arme radioactrice naar Buenos Aires is gekomen met niets en toevallig verliefd is geworden op het staatshoofd van Argentinie en toen heel geliefd is geworden bij het volk OMDAT zij eigenlijk gewoon een van hen was.

Ik ga zelf pas 9 aug alles aangschouwen dus ik wacht het gewoon af

en ik lees alle recensies zowel van onze admins en mods als van de leden als leuke verslagen maar dat zijn wel gewoon EIGEN meningen
de ene persoon denkt A en de andere denkt B

Als de hele wereld het zelfde zou denken zou het een ongelovelijk saaie wereld zijn toch

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 17 ] 11 June 2008 09:41 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Marilena - 11 June 2008 09:23 PM

is een recensie niet altijd een persoonlijke mening…..

Ja maar de recensies van jullie (Marilena, Jeroen, Horst, Ronny, Brian) zijn altijd mooi verpakt. Mooie inleiding geschreven met alle feiten. Dan de indrukken verwerkt met wat er staat.. Terwijl dit van Jacco gewoon puur zijn eigen zure mening is.. 

Zoals Tim als zegt snap ik niet dat Jacco (die normaal de betekenis achter alles zo goed snapt en door heeft) nu niet snapt hoe mooi en goed die balkon scene alles weer geeft. Maar puur gaat zeiken (wat sorry dat doet die echt) dat ze op het balkon hoord. Als die goed gekeken had en zich niet alles had zitten ergeren. Dan had die gezien dat Evita gewoon op het balkon staat, de hele scene lang (alleen is het dus niet de actrice die evita speelt, maar de harde buitenkant)..
Op het balkonzien we namelijk de statige evita staan zoals ze het volk toespreekt.. en onder tussen zien de we kwetsbare evita door het volk heen lopen. Oftewel Evita staat de hele tijd op het balkon!

  [ # 18 ] 11 June 2008 10:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

dokter_P - 11 June 2008 09:41 PM
Marilena - 11 June 2008 09:23 PM

is een recensie niet altijd een persoonlijke mening…..

Ja maar de recensies van jullie (Marilena, Jeroen, Horst, Ronny, Brian) zijn altijd mooi verpakt. Mooie inleiding geschreven met alle feiten. Dan de indrukken verwerkt met wat er staat.. Terwijl dit van Jacco gewoon puur zijn eigen zure mening is.. 
!

Als een van de genoemde recensenten ben ik het toch niet met je eens. Ook wij geven gewoon onze opinie, de positieve en negatieve kanten en geven daarin soms blijk van onbegrip voor iets wat anderen misschien overduidelijk is. En omdat het om meningen en beleving gaat kan ik het persoonlijk ook wel eens oneens zijn met wat in onze officiele recensies wordt geschreven. Niet iedereen beleeft de voorstelling tenslotte hetzelfde.
Wb Evita heb ik geen van beide recensies geschreven, maar heb wel beide voorstellingen meegemaakt. De eerste keer was het voor mij vanaf een tamelijk beroerde plek, en toen heeft de voorstelling in zijn totaliteit ook geen heel positieve indruk achtergelaten. De tweede keer zat ik beter, maar gaf het me weer hetzelfde gevoel. Zeker toen een prachtige bezetting op de hoofdrollen (en in beide keren zeker Stanley), en toch…. er mist wat; het komt niet goed over. Ik kan me derhalve heel goed vinden in hetgeen Jacco geschreven heeft. Hij had een veel betere versie in zijn geheugen, en heeft in mijn ogen heel goed de vinger op de zere plekken gelegd. Een prachtige vertolking van Evita (en Che en Peron) maar als voorstelling had het best wat meer pit en schwung kunnen krijgen. En ook ik snap de decor-nominatie niet (Fame was vele malen beter).

  [ # 19 ] 11 June 2008 11:05 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Tuurlijk mag je een eigen mening hebben en ik ben het zelfs op meerdere punten met Jacco eens..

Maar ik vindt de recensie op een dergelijke manier geschreven die ik afkeur en betreur. Dat vind ik jammer en dat is mijn persoonlijk probleem..

 < 1 2
2 of 2