Musicalmoods Musical Top 30
change_status
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-04-23

Als iedereen van dit forum een stem uitbrengt weten we meteen wat het favoriete nummer is van Musicalworld (zoveel anderen zullen niet stemmen…..)

http://www.avro.nl/radio/programmas_a-z/musical_moods/prijsvraag/

Of: stem allemaal op “Het is over” uit “Heerlijk duurt het langst”, en dan weten we meteen hoe invloedrijk Musicalworld is (tja, wat Geenstijl kan, kunnen wij toch ook?)

  [ # 1 ] 08 June 2008 12:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Vaag, als ik op de link klik kom ik op een vervallen pagina, en als ik via Musicalmoods doorklik kom ik er wel, en krijg ik dezelfde link :vaag:

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 2 ] 08 June 2008 09:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Ik kreeg dezelfde (fout)melding, maar ben er via de homepage van de AVRO wel gekomen. Maar als ik de link hierin plak, krijg je dezelfde melding… Raar zeg :denk:

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 3 ] 08 June 2008 09:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Nee, die werkt ook niet (maar dat had je zelf ook al in de gaten zie ik)

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 4 ] 08 June 2008 09:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Ja, ik dacht: direct maar even zelf proberen, maar dat werkte ook niet. Misschien met knippen en plakken van deze link:

http://www.avro.nl/radio/programmas_a-z/musical_moods/prijsvraag/

En anders is het een zondags raadsel, haha

[ Gewijzigd: 08 June 2008 09:58 AM by Kat ]
   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 5 ] 08 June 2008 09:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wat een afgrijselijke voorselectie.

  [ # 6 ] 08 June 2008 10:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Kat - 08 June 2008 09:55 AM

Ja, ik dacht: direct maar even zelf proberen, maar dat werkte ook niet. Misschien met knippen en plakken van deze link:

http://www.avro.nl/radio/programmas_a-z/musical_moods/prijsvraag/

En anders is het een zondags raadsel, haha

Nee, dat werkt ook niet.

Ik ben er nu wel achter dat ze de liveshow van Joseph van 25 oktober naar 26 oktober hebben verschoven. Dat is wel fijn dat ze dat de mensen die kaarten hebben gekocht ook laten weten zeg!  :tong:

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 7 ] 08 June 2008 11:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

staat geen Billy Elliot en Wicked tussen :S nou kan van deze *** nummers geen top 30 samen stellen

  [ # 8 ] 08 June 2008 11:34 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Jeroen - 08 June 2008 09:55 AM

Wat een afgrijselijke voorselectie.

Inderdaad… Mijn favoriete musicalnummers zitten er iig niet bij! Desondanks toch maar een keuze gemaakt.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 9 ] 08 June 2008 12:13 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Was inderdaad even lastig.. mijn favoriet die boven alles staat is ‘Laat maar waaien’ uit Cabaret.. maar die stond er niet tussen..
Dus maar gekozen voor ‘Maybe this time’ want dat is ook een prachtig nummer
‘Stijl’ uit Chicago op 2 en ‘Mijn levenis van mij’ op 3

  [ # 10 ] 13 June 2008 01:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een baggerlijst. Dit is geen musical top 30-allertijden-lijst, maar meer een uitgebreide dag top 5 lijst zoals die ook bij schiffers dagelijks is. Slaat als “all time musical favourites list” nergens op. Sowieso is de keuze veel te beperkt en dan vind ik ook nog de nummers die ze in sommige gevallen van musicals gekozen hebben volledig onbegrijpelijk. Hoe kan je bijv. van chicago “Stijl” kiezen en niet all that Jazz en van Phantom Denk aan mij en niet Music of the night en/of phantom of the opera…om maar wat te noemen. Kortom, ik heb niet gestemd omdat er van deze lijst wellicht maar 5 nummers in een top 30 zouden komen als ik zelf een lijst zou opstellen. Kunnen jullie dit niet beter hier op musicalworld ? Ben dol op lijstjes, dus een echte…representatieve…lijst van musicalnummers gekozen door de fans zou ik wel leuk vinden…deze avro-versie laat ik echter aan me voorbijgaan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 13 June 2008 01:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Heb ook meegedaan. vond het wel lastig en miste ook wel wat nummers. Uiteindelijk is dit mijn top 3:
1. Les Miserables - Breng hem thuis
2. Heerlijk duurt het langst - Het is over
3. Elisabeth - Mijn leven is van mij

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 12 ] 13 June 2008 02:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Ze hebben niet de mooiste, maar de meest bekende liedjes uitgekozen. Natuurlijk heeft ieder zijn eigen smaak, maar van deze lijst had ik zo iets van ‘dat zijn net niet de liedjes die indruk op mij gemaakt hebben’. Een enkele uitzondering daargelaten…

1. Gethsemane
2. Verdomd alleen
3. De winnaar krijgt de macht

En dit zijn niet eens mijn favoriete musicals, maar wel de liedjes die me het meest deden.

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 13 ] 13 June 2008 02:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wat ik elementair idioot vind is dat er dan weer nederlandse en dan weer engelse versies zijn genomen. Of je doet alles waar mogelijk in het nederlands (dus geen Maybe this time bij Cabaret), of je neemt alleen Nederlandse titels (jammer, geen Dreamgirls) of je pakt de oorspronkelijke taal voor alle producties (geen een hart een ziel bij westside story).

In mijn ogen was beter geweest om een open voorselectie onder het publiek te doen; mensen sturen hun favoriete top 10 in en uit die lijstjes maak je een top 100 waaruit je dan weer de top 30 kiest. Dit komt toch vooral over als een kies 3 nummers uit Sissing’s 50 lijstje. Misschien dat die mensen wel ook wat recente niet-vandenEnde producties kunnen herinneren. Rembrandt, Turks Fruit, Kuifje, Wat zien ik, Pinokkio, om maar een paar van de hiaten te noemen. Niet allemaal mijn smaak, maar ze horen er in mijn ogen weldegelijk tussen.

lotje - 13 June 2008 02:46 PM

Ze hebben niet de mooiste, maar de meest bekende liedjes uitgekozen.

Ook dat lijkt me niet in alle gevallen zo; zeker bij de echt bekende musicals met meerdere bekende nummers is niet de keuze gedaan die ik had verwacht (oliver, west side story, les mis). Er is wel opvallend vaak voor hits gekozen.

[ Gewijzigd: 13 June 2008 03:00 PM by Jeroen ]
  [ # 14 ] 13 June 2008 03:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Het is niet echt een baggerlijst want er staan toch aardig wat juweeltjes tussen, maar er ontbreken inderdaad wel heeel veel nummers!

En een top 30 uit 50 nummer is ook wel beetje raar, vind ik.

Ze hadden inderdaad gewoon géén lijst moeten maken, maar iedereen z’n favoriete nummer in moeten laten sturen! Dus ik ben het helemaal met Jeroen eens!

Gelukkig stond “Vluchten kan niet meer” er wel tussen, dan ben ik ook weer blij 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 15 ] 17 June 2008 04:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Ik vind dat er wel “leuke” nummers tussen staan maar niet echt ‘topnummers’, voor mij dan althans 😊

Alhoewel ik de laatste tijd helemaal verslaafd ben aan Seasons of Love van Rent, en die staat er wel tussen! 😉

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]