Verslag Les Misérables 12-07-2008.
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Toen ik hoorde dat Fanny op ging als Fantine op 12 juli, wilde ik dolgraag naar haar gaan kijken, omdat ik haar geweldig vond in Joe!
Dus ik zou, samen met een ander meisje, last-minute gaan.
Op MSN zei Raymond de dag van tevoren dat hij ook wel mee wou, dus, zo gezegd zo gedaan.
Al de hele week kon je alleen plekjes krijgen op rij 12 (en verder) en ook nog zo toen ik belde.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik nog 3 kaarten op rij 4 kon krijgen (er waren (bleek later) nog 4 stoelen leeg links op de hoek van rij 3, en 5 stoelen op de hoek van rij 4).
De 1e acte zat ik trouwens rij 4, de 2e acte rij 3, hihi :engel:

Van tevoren even naar de artiesteningang, waar al snel Jamai naar buiten kwam.
Hij was via de parkeergarage gekomen waar een fan van hem stond, en hij vond het geloof ik wat handiger foto’s te maken bij de a.u. 😄
Dus had ik ook weer geluk, want zo kon ik ook mooi een foto scoren.

Na lang wachten kwam Suzan, ook ff een foto:

Het meisje met wie ik was vroeg aan haar of Celine zou spelen, maar helaas was ze er niet :sad:
Niet lang daarna kwam Marjolein aangelopen:

Niet lang daarna kwamen Shirley en haar moeder, en Niels en Esmeralda, en als laatste kwam Raymond nog.
Rond 19.15u gingen we maar naar binnen.
Daar meteen op het bord gekeken, en ja hoor, er stond alwéér een fout op!

(voor wie het niet weet: Carlo zijn achternaam moet met een D!).
Naja rond 19.45u konden we de zaal in, en we zaten dus top!
Om 20.00 uur begon de ouverture, en ik had meteen weer kippenvel, die muziek is gewoon prachtig.

René was weer een geweldige Jean Valjean, hij bezorgde me kippenvel bij het verscheuren van de vrijbrief.
Wim was weer geweldig als Javert. Hoe hij de zelfmoordscène neerzet is gewoon meesterlijk, met zoveel boosheid en kracht.
Jamai zet ook een hele goed Marius neer, hij acteerd met zoveel emotie! Bij de dood van Eponine moest ik gewoon bijna huilen omdat hij zo zat te huilen, en ook bij Lege Stoelen, Lege Tafels ging ik ook bijna meehuilen.
Suzan als Cosette vind ik steeds beter worden, en ik vind haar ook zo’n lieve Cosette om te zien!
Dan Fanny als Fantine, voor haar was ik gekomen. Nu ga ik heel eerlijk zijn: Fanny kan veel beter! Als Dorinda (in Joe dus) acteerde ze met veel passie, zong ze met veel kracht. Als Fantine vond ik haar spel nogal vlak, en zong ze redelijk zacht. Nurlaila raakt me als Fantine, ik leef met haar mee, Fanny deed me niet zoveel :ohoh: (ze zal vast nog groeien 😄).
Barbara was dit keer weer Eponine. 22 juni vond ik haar niet zo goed, maar vandaag had ze weer power in haar spel en zang.
Carlo was weer Thenardier, en hij overdreef ditmaal teveel. Volgens mij zat er iemand van de regie ofzo in de zaal (help? :ohoh:), dus hij deed net iets té erg zijn best. Maar goed, hij speelde en zong wel goed 😄
Marjolein had ik weer als Mme. Thenardier en ze is zooo goed! Hoe ze speelt is gewoon geweldig, en zingen kan ze ook wel hihi.
Marcel als Enjolras, nou in 1 woord: WOW! Het enige wat ik dacht: hee een blonde Enjolras i.p.v. 1 met zwart haar! Marcel’s stem vind ik erg op die van Freek lijken, al heeft Freek net dat beetje meer power. Maar daar gaat Marcel ook nog wel komen! 📣
Enzo Coenen was Gavroche, wat een scheetje! Vooral de scène dat hij de kogels gaat halen vond ik heel erg mooi, hoe hij ook stierf, tranen in mijn ogen :sad:
Valerie Pos had ik weer als de kleine Cosette, en haar stem is zo ontzettend zuiver, net een engeltje, zo mooi!
Elaine Hakkaart was weer de kleine Eponine, en ze deed het weer top, echt jammer dat die rol zo klein is :sad:
Het ensemble wil ik ook even prijzen, vooral de stukken dat ze slowmotion spelen zijn zo goed uitgebeeld!
Orkest was ook weer top, alleen zitten die wel te geiten tijdens de show. Als je op rij 1 zit zie je dat natuurlijk, hihi.

De show verliep verder goed, alleen stond er 1 microfoon volgens mij nog dicht toen iemand zong.
Ook viel me nog op dat Marcel de baas was in de fabriek, daarna spotte ik hem in het ensemble, en toen ook nog als Enjolras, dus hij had een druk avondje!!!
Zat trouwens alwéér te huilen bij de barricade scène, het doet me op 1 of andere manier zoveel…

Na de show naar de parkeergarage gegaan, en staan wachten.
René kwam langs maar zag er moe uit, dus alleen ff gezwaaid.
Toen er nog een auto aankwam zei het meisje waarmee ik was: wie is dat?
Dus Marcel (die dat hoorde) riep terug: Ik ben Carlo Boszhard!
Nou ja, ik vond dat errug grappig, en vooral toen zij ook ging lachen en zei: wat zei ie nou?
En dat hoorde Marcel ook weer, waardoor ik nog harder moest lachen :ohoh:
Nou, Marcel nog ff snel een compliment gegeven, want hij was met 2 (of 3) anderen in de auto al richting rijbaan aan het gaan, hihi.
Een hele tijd later kwam ook Carlo nog langs, en heb ik samen met Shirley en haar moeder, en met Raymond op Jamai staan wachten.
Rond 00.40u MOEST ik echt weg, anders zou ik mijn laatste bus missen.
Later hoorde ik dat Jamai er rond 00.50u was, dus ik baalde wel een beetje, maar had hem van tevoren gelukkig al even gezien 😄

Was weer een gezellig dagje, dankjewel allemaal! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 15 July 2008 12:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Leuk verslag en leuke foto’s :D! En dan nu de grote vraag: wat staat er op je shirt? Ik kan het op de foto’s net niet helemaal lezen :p.

  [ # 2 ] 15 July 2008 12:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Leuk verslag weer! En leuke foto’s!

  [ # 3 ] 15 July 2008 03:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Dankjullie!

Marik - 15 July 2008 12:03 PM

En dan nu de grote vraag: wat staat er op je shirt? Ik kan het op de foto’s net niet helemaal lezen :p.

Zie foto (shirt is van Large.nl trouwens 😉):

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 4 ] 15 July 2008 05:00 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2008-03-12

Leuk verslag en foto’s!!! Dat shirt die Jamai aan heeft! Heeft ie volgens mij van Ron geleend:P! Die zie ik bij Ron heel vaak op fotos XD!

  [ # 5 ] 15 July 2008 05:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Thanks!
Hahaha Raymond (die ik ook in het verslag noemde) zij precies hetzelfde tegen me *lol*
Kan best hoor, dat ze elkaars kleding lenen, is wel handig natuurlijk 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 6 ] 15 July 2008 06:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  106
Geregistreerd  2007-12-04

-

[ Gewijzigd: 20 March 2010 06:53 PM by Myrthe. ]
  [ # 7 ] 16 July 2008 06:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Om nou weer een nieuw topic aan te maken voor een klein verslagje van gisteravond is een beetje overdreven. Vandaag even mijn indruk in dit topic.

Aan de ene kant heb ik genoten van de voorstelling, aan de andere kant was het ook een kleine desillusie. Als kind heb ik een kopie op bandje gehad van de cd. Dit bandje heb ik grijgedraaid, kende de tekst bijna letterlijk uit mijn hoofd. In deze nieuwe versie zijn een paar mooie aanpassingen gemaakt, wat de begrijpbaarheid alleen maar ten goede komt. Er zit echter ook een enorm tempo achter, wat het allemaal erg gehaast maakt. Soms had ik het idee dat de muziek achter de feiten aan liep, of dat de zang erop vooruitliep, het is maar net hoe je het wil zien.

Dan de spelers. Jean Valjean (René) is voor mijn gevoel menselijker omdat het nu geen nette operazanger is. Hij geeft Valjean een gezicht. Wel vond ik dat Valjean snel ‘oud’ werd, maar daar eigenlijk pas op het einde ook naar gaat bewegen. Had iets geleidelijker gemogen.
Javert, deze keer gespeeld door Guido, vond ik niet zwartgallig genoeg. Hij heeft een aardige stem, maar ik miste zijn drijfveer. Wat ik trouwens erg jammer vond is dat Javert nog na zijn vrijlating Jean Valjean tegen komt in het riool, en hem wederom, zonder veel slag of stoot laat gaan. Dit tast zijn geloofwaardigheid behoorlijk aan.
Eponine (Celine) vond ik geweldig spelen. Het sarcasme droop er in de scenes met Marius vanaf, maar ze was mooi breekbaar in de liederen.

De rest was gewoon goed. Gavroche was geweldig, kleine Cosette deed het ook prima.

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 8 ] 16 July 2008 11:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

En wat vond je van de understudy Enjolras? (Rutger Bulsing)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 9 ] 16 July 2008 11:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Ow ja, die ook nog natuurlijk! Hij deed het goed, maar miste ook een beetje drijfveer. Ik had soms het idee dat ie gewoon onderdeel uitmaakte van de studentengroep, ipv de groep echt leidde. Ik had Freek graag in deze rol gezien, eens zien wat hij ervan maakt. Was het de eerste keer van Rutger?

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 10 ] 16 July 2008 11:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Jeps…  😄

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 11 ] 16 July 2008 11:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Aha, vandaar de bloemen! Voor een eerste keer was het zeker niet slecht! Nog een beetje onwennig, maar dat komt wel goed…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 12 ] 16 July 2008 05:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik heb liever Rutger Bulsing als Enjolras dan Freek Bartels, Rutger heeft niet zoveel charisma als Freek, maar is voor mij veel meer de gedreven student.

  [ # 13 ] 17 July 2008 09:00 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2008-03-10

Ik ben gisteren (16-7) ook weer naar les Mis geweest! ‘t was tenslotte alweer 2 weken geleden hihi.
De show was helemaal top! Supermooi! En er waren aardig wat spelers die ik nog nooit had gezien in de betreffende rollen.
Als Valjean had ik Richard Spijkers: Wat een mooie zware, rauwe stem. Alleen bij de hoge noten ging het niet helemaal goed. Maar hij zet een lieve , rustige Valjean neer. Ik vind Rene wel wat beter een oude man neerzetten. Maar mijn complimenten! Ik heb zeer van Richard genoten als Valjean.

Als Javert had ik Guido Gottenbos. Wat een lange man, hij viel me altijd wel op in het ensemble. Ik vond hem zeer goed als Javert. Hij praat heel netjes, kon alles verstaan wat hij zong, dit is bij Wim weleens anders. Guido’s stem lijkt best wel op die van Wim, vind ik.

Als Enjolras had ik Rutger Bulsing, en ik lees net dat dit zijn tweede keer was dat hij opging.  :omg:  Nou, dit was echt niet te merken! Wat een talent!!

Ik zou het niet erg vinden om 1 van hen weer te zien spelen. Hele goede understudies!

De rest van de cast was ook weer super, met Jamai (de scene met Celine, kippenvel) en Carlo (was weer erg grappig en toch ook gemeen op zijn tijd) als uitschieters! Die waren lekker op dreef!
Suzan, Nurlaila en Celine ook geweldig, ze hebben me weer kippenvel bezorgd.
Ik had Vinnie als Gavroche, qua zang helemaal goed. Ik vind hem er alleen niet als een Gavroche uitzien, hij is best wel groot.

Er waren voor de rest geen rare dingen ( Richard kon alleen de gele vrijlatingsbrief niet vinden, zat maar in zijn zakken te graaien, net op de laatste noot had hij hem en kon hij hem verscheuren :ohw: ), alles werkte goed, zelfs het geluid! 😉

Ik heb er weer van genoten, een mooie avond gehad met een lach en meerdere tranen!!
Op naar de volgende keer!

  [ # 14 ] 17 July 2008 09:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Leuke verslagjes!!! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.