Les miserables 10 augustus matinee
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Vanmiddag naar Les Mis geweest.
Was een zeer geslaagde middag.
Heb les mis al 2 keer in Londen gezien, maar nog niet in NL.

Met een leuke actie 50% op de 2e kaart en het lef om voor het eerst met de auto naar Rotterdam terijden (wat in 1 keer goed ging) begon de middag al goed. 😊

Toen het volgende goede punt he cast bord 😊
Jean-Valjean: Rene
Javert: Richard
Marius: Pieter
Cosette: Suzan
Eponine: Celine
Fantine: Fanny
Enjoleras: Freek
Thenardier: Carlo
Mme Thenardier: Marjolein
Gavroche: Max
Cosette: Melissa
Eponine: Alissa???? (wwet ik niet helemaal zeker)

Moet zeggen ben aangenaam verrast. Zeker na sommige verslagen, wist ik niet wat ik van iedereen moest verwachten.
Maar de verstaanbaarheid was zeer goed. Geen overdreven stemmen, geschreeuw of idiotegrappen. (okee Carlo is een beetje over sekts in de eerste helft, maar het paste best goed bij de rol. Heb me er niet aan geirriteerd)
Ook het orkest speelde geweldig. 😊 Niet te snel, goed in balans. Dirigent was Josef Suilen. Mijn complimenten.

Enige minpunt: Breng hem thuis. Rene zong het heel goed, maar bijna helemaal in Falcet. Ik vind enkele stukjes Facet en de rest met normale stem toch mooier (zoals ik dat toen in Londen heb gehoord). maar smaken verschillen. Het was iig zuiver en goed verstaanbaar.

Na afloop nog geprobeerd in de buurt te gaan eten, maar na ons getwijfel waren alle tafeltjes in de buurt bezet (vanwege de harde storm hadden wij geen zin in het terras)

Nog een tip voor mensen die met de auto gaan: Voor de parkeerautomaat moet je een chipknip of creditcard hebben. Ze accepteren geen muntgeld!

  [ # 1 ] 10 August 2008 09:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Leuke cast had je!
Ik denk dat je Alanis als kleine Eponine had… Dat is tenminste de enige naam die erop lijkt.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 10 August 2008 09:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  226
Geregistreerd  2008-03-04

Kan je makkelijk en of gratis parkeren bij het nieuwe luxor. Ik ga namelijk 17 augustus naar de matinee voorstelling.

  [ # 3 ] 10 August 2008 10:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Je hebt dus een vrij bijzondere voorstelling gezien. Richard ging namelijk dit weekend voor het eerst als Javert. Toch moet ik eerlijk zeggen dat jouw verslag voor mij nogal ‘niets doet’. Ik vind het fantastisch om verslagen van mensen te lezen, maar dan graag wel iets meer dan de tip om je chipknip op te laden 😉

jemima - 10 August 2008 09:27 PM

Javert: Richard

Hoe vond je ‘m?

jemima - 10 August 2008 09:27 PM

Fantine: Fanny

Hoe deed ze ‘t?

Wat vond je van de voorstelling? Was je geraakt? Deed het je iets? Vond je het mooi of was het misshien helemaal niet jouw ding? Hoe heb je het ervaren?

[ Gewijzigd: 10 August 2008 10:06 PM by Lance ]
  [ # 4 ] 10 August 2008 11:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

mariska1980 - 10 August 2008 09:52 PM

Kan je makkelijk en of gratis parkeren bij het nieuwe luxor. Ik ga namelijk 17 augustus naar de matinee voorstelling.

Het is dat je ‘smiddags gaat, maar volgens mij kun je bij het Luxor ‘s avonds gratis parkeren, hoe het ‘s middags of ‘s morgens zit weet ik niet.

  [ # 5 ] 10 August 2008 11:45 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Jah, vanaf 18u is ‘t daar allemaal gratis parkeren.

  [ # 6 ] 11 August 2008 03:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2007-03-26

Lance - 10 August 2008 10:04 PM

Je hebt dus een vrij bijzondere voorstelling gezien. Richard ging namelijk dit weekend voor het eerst als Javert. Toch moet ik eerlijk zeggen dat jouw verslag voor mij nogal ‘niets doet’. Ik vind het fantastisch om verslagen van mensen te lezen, maar dan graag wel iets meer dan de tip om je chipknip op te laden 😉

jemima - 10 August 2008 09:27 PM

Javert: Richard

Hoe vond je ‘m?

jemima - 10 August 2008 09:27 PM

Fantine: Fanny

Hoe deed ze ‘t?

Wat vond je van de voorstelling? Was je geraakt? Deed het je iets? Vond je het mooi of was het misshien helemaal niet jouw ding? Hoe heb je het ervaren?

Sorry maar dit soort reactie’s ontneemt je wel de zin om een verslag van de voorstelling hier neer te zetten.

Ik lees uit het verslag dat ze het een prima voorstelling vond op 1 minpuntje na, niets mis mee toch?

Ik lees ook altijd graag de verslagen met of zonder de verklaring of ze geraakt zijn, allemaal prima.

Het geeft me nu wel meer redenen om te zeggen dat ik er ook niet op zit te wachten dat iemand na 3 voorstellingen elke keer zijn verslag begint hoe blij hij is als zijn favoriet de rol speelt en over 2 andere schrijft dat ze zo galmen. Je goed recht als je dat vind en het maakt een verslag natuurlijk lekker lang maar ik weet dat na 1 keer ook wel.

De opmerking over de parkeerautomaat is vast niet voor jou bedoeld maar wel heel attent dat het voor mensen die er nog nooit geweest zijn even vermeld wordt.

Eigenlijk is het niets voor mij een reactie hier neer te zetten maar dit soort opmerkingen raakt mij dus wel.

  [ # 7 ] 11 August 2008 04:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Clara - 11 August 2008 03:31 PM

Sorry maar dit soort reactie’s ontneemt je wel de zin om een verslag van de voorstelling hier neer te zetten.

Ik lees uit het verslag dat ze het een prima voorstelling vond op 1 minpuntje na, niets mis mee toch?

Ik lees ook altijd graag de verslagen met of zonder de verklaring of ze geraakt zijn, allemaal prima.

Het geeft me nu wel meer redenen om te zeggen dat ik er ook niet op zit te wachten dat iemand na 3 voorstellingen elke keer zijn verslag begint hoe blij hij is als zijn favoriet de rol speelt en over 2 andere schrijft dat ze zo galmen. Je goed recht als je dat vind en het maakt een verslag natuurlijk lekker lang maar ik weet dat na 1 keer ook wel.

De opmerking over de parkeerautomaat is vast niet voor jou bedoeld maar wel heel attent dat het voor mensen die er nog nooit geweest zijn even vermeld wordt.

Eigenlijk is het niets voor mij een reactie hier neer te zetten maar dit soort opmerkingen raakt mij dus wel.

Mijn reactie is niet bedoeld om iemand enige zin in verslagen schrijven te ontnemen. Mijn reactie, en zo staat het er ook letterlijk, is bedoeld om meer te weten te komen. Als iemand een dergelijk bijzondere voorstelling heeft gezien ben ik gewoon ontzettend benieuwd hoe het is geweest en wat iemand vond. Het is interesse. Normaal gesproken had ik er niet op gereageerd, maar in dit geval wist ik dat Richard op zou gaan als Javert en ik wist ook dat ik niet kon gaan. Dat maakt het dan extra jammer.

Ik heb overigens twee verslagen geschreven terwijl ik de voorstelling in Rotterdam zes keer heb gezien. Daarbij geloof ik dat mijn verslagen wel iets meer inhoud hebben dan een opmerking over galmen. Daarbij is galmen niet negatief, maar positief. Favorieten? Ik wist voor Les Mis niet eens wie Pieter was en ik ben Freek tot nu al fantastische dingen zien doen en ook van Jamai ben ik de laatste jaren ernstig onder de indruk geweest.

Inmiddels bestaat deze topic voor het gros uit berichten over parkeerautomaten. Kijk, daar zitten we op te wachten op Musicalworld.

PS. Ik ben blij dat ik je geraakt heb, altijd mooi als je mensen iets doet.

  [ # 8 ] 11 August 2008 05:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Lance, ik heb jou reactie iig niet zo opgevat hoor 😊 Oà³k ik ben nieuwsgierig wat hij/zij van Richard en Fanny vond. Zeker omdat ik Richard ook nog niet als Javert heb kunnen zien, maar ik er van overtuigd ben dat Richard het geweldig zou doen! Ik denk dat Javert meer bij hem past dan Valjean…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 9 ] 11 August 2008 06:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Ik wist niet dat mijn stukje tekst zoveel teweeg zou gaan brengen.

De opmerking over de parkeerautomaat is vast niet voor jou bedoeld maar wel heel attent dat het voor mensen die er nog nooit geweest zijn even vermeld wordt.

Dit is idd bedoeld voor diegene die er nooit geweest zijn (zoals ik zelf).
Stond daar terwijl zowel chipknip als creditcard thuis lagen. Andere mensen te moeten vragen je kaartje te kopen om ze daarna het geld contant te geven is genant. En dat bespaar ik een ander graag. maar ik denk ook dat dit het laatst is wat we daar maar over moeten zeggen. Een ieder die het weten wil, weet het nu.

Sorry maar dit soort reactie’s ontneemt je wel de zin om een verslag van de voorstelling hier neer te zetten.

Bedankt voor de steun. Ik ben geen schrijver. Laat staan een schrijver van verslagen.
Maar ik zal mijn best doen om wat meer informatie te geven.

Ik wist niet dat het Richard zijn eerste keren als Javert waren dit weekend. Maar hij deed het prima. Ik weet niet hoe Wim het doet. Maar de manier waarop Richard Javert neerzette vond ik prima. Gewoon zoals ik me Javert voorstel, na het boek en de eerdere ervaringen in Londen.
Ster is voor mij altijd het meest emotionele nummer uit de show (speelde het altijd Quatre Main met iemand die is overleden), maar Richard bracht het prima. Of ik door Richard of door mijn eigen emotie met prikkende tranen zat weet ik alleen niet.

Fanny deed het ook gewoon goed. Geen kwaad woord over te zeggen. Meest bijzondere/rakende stukje vond ik op het einde als ze Valjean komt halen.

Prachtige voorstelling. Vind vooral de muziek geweldig (allerbeste aan het hele stuk). Ik zou graag nog een keer naar een instrumentale uitvoering gaan.
Ik denk niet dat ik nog snel in Nederland ga. Het is toch best prijzig, zeker met reiskosten erbij. Maar zeg nooit nooit (leuke korting en dichterbij haalt mij misschien wel weer over)

Hopelijk kan deze aanvullende poging wat vragen beantwoorden. Maar een goede schrijver van verslagen wordt ik nooit ben ik bang.

  [ # 10 ] 11 August 2008 10:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

jemima - 11 August 2008 06:50 PM

Hopelijk kan deze aanvullende poging wat vragen beantwoorden. Maar een goede schrijver van verslagen wordt ik nooit ben ik bang.

Dat maakt ook helemaal niet uit.
Wanneer er vragen zijn worden die wel gesteld.
Zoals je hebt gemerkt… 😉

Alleen de manier waarop is denk ik niet zo bedoeld als het is overgekomen.
Maar dat weet ik niet zeker….uiteraard.

  [ # 11 ] 12 August 2008 12:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

jemima - 11 August 2008 06:50 PM

Bedankt voor de steun. Ik ben geen schrijver. Laat staan een schrijver van verslagen.
Maar ik zal mijn best doen om wat meer informatie te geven.

Het gaat er, voor mij althans, bij verslagen om dat je zegt wat je vond. Daarvoor hoef je geen briljant auteur te zijn, het is immers jouw mening en die volstaat. Als alleen m’n eigen mening me maar zou interesseren zou ik hier uberhaupt niet komen. 😉 Zoals ik al eerder zei is het heel interessant om te lezen wat anderen vinden.

Bedankt voor je aanvulling en ik vind het super dat je genoten hebt en het is leuk om te weten dat Javert Richard zo goed afging. Tijdens zijn tijd aan de MusicAllFactory in Tilburg heeft hij dat nummer ook al eens gedaan met z’n ogen vol tranen. Hij werd toen zo door de tranen gegrepen dat hij het op een bepaald punt zelfs moeilijk kreeg met zingen. Dat was een indrukwekkende uitvoering.