Verslagje Londen
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2003-06-02

Hoi,

Hier een verslagje van mijn Londen avontuur! Beetje apart verhaal, maar komt omdat ik het musical gedeelte uit mijn weblog heb gehaald.

Na dit alles. Gingen we eten in het Hard Rock Cafe. We hadden een aanbieding met eten en kaartjes voor Billy Elliot. We dachten van, dat het vast gewoon een eet-tentje zou zijn. Maar we kwamen daar aan en er stond gewoon een hele rij voor de deur, heel maf. Wij konden gewoon naar binnen, want we hadden een reservering. Bleek dat het dus een heel bekend eetcafe was, met allemaal spullen van bekende rock artiesten. Zoals; Rolling Stoned, The Beatles, Kiss..etc. En dan hingen er allemaal gitaren en kledingstukken van die mensen.
Wij hier heel snel ons eten opgegeten om vervolgend op eem holletje richting het Victoria Palace Theatre te gaan.

Voor…....BILLY ELLIOT!!! Ik had er zo’n zin in, hier had ik al 3jaar opgewacht en eindelijk ging ik hem dan echt zien.

Ten eerste de show was helemaal geweldig. Voor iedereen die de film, dus het verhaal niet kent..hier even heel kort:
Het gaat over een jongen; Billy Elliot, die leeftijd in de tijd van de stakingen in de mijnen in Engeland. Van zijn vader moet hij boksen, maar per toeval beland Billy in een balletles. Hij vind dansen veel leuker en gaat vanaf dan stiekem naar balletles. Hij blijkt veel talent te hebben en hij mag auditie doen voor The Royal Ballet School. Dit mag natuurlijk niet van zijn vader, maar als zijn vader hem dan ziet dansen, is die helemaal om en mag Billy alsnog auditie doen. Hij wordt natuurlijk aangenomen en hij leeft vast nog lang en gelukkig.

Nou dat dus het verhaal in het kort. Goed als Billy hadden wij Joshua Fedrick. En dat jochie, was helemaal geweldig. Tenminste kwa dans en acteren. Zijn zang liet nog wel wat te wensen over, haha. Hij zat er toch regelmatig wel erg naast en het leek ook wel alsof die een baard in zijn keel aan het krijgen was. Maar dit stoorde opzich niet heel erg, aangezien dit zo om het dansen draaide.
En zijn dans was echt subliem. Die jongen kan echt dansen, hier wordt je gewoon jaloers van als je er naar kijkt. Tijdens zijn auditienummer; Electricity, maakt die de ene salto en flikflak na de andere en draait met gemak een 3 dubbele pirouette. Hij kreeg hierna dan ook een mega applaus, die erg lang duurde. En je zag hem echt genieten.

De rest van de cast was ook erg goed. We hadden de alternate van Mrs. Wilkinson; Kate Graham, voor mij was zei ook echt een topper uit de show. Verder hadden we de hele 1ste cast, wat natuurlijk wel super was. Ook Jonty Bowyer als Michael, geweldig grappig, dus wou hem toch nog even noemen.
Door het accent kon je niet alles even goed verstaan en begrijpen aan grapjes, maar ik vond dat niet storend. En heb het hele verhaal goed kunnen volgen.
Echt een super show en ik hoop hier ooit toch nog een keertje heen te gaan!

Hierna zijn we naar het hotel gegaan en heb heerlijk geslapen, met het billy gevoel nog in mijn hoofd.

Op naar de volgende dag. Die we natuurlijk beginnen met een echt Engels ontbijt. Alleen voor ons geen worstjes en bonen haha..Dus toch niet zo heel erg echt Engels.
Vandaag en dat is woensdag, hebben we zo’n beetje de belangrijkste dingen van Londen bekeken.
Westminster Abbey, BigBen, St. Pauls, Londen Eye, Shakespeare Theatre en ga zo nog meer even door.
En ook zijn we bij Harrods geweest, het meest exclusieve warenhuis van Londen. Denk V&D en Bijenkorf, maar dan met een paar miljoen extra centjes.
Hier hebben we wat rondgekeken en hebben in een echte chocolat bar, chocolade fondue gegegeten. Erg duur, erg lekker en erg de moeite waard om eens een keer meegemaakt te hebben.

En toen was het alweer tijd voor onze 2de musical van deze trip! The Phantom of the Opera.
We zaten op rij2!!!! Dus ontzettend dichtbij, dit maakte het net even wat specialer.
De show was geweldig, heel spectaculair en groots. De cast was echt erg goed, het is vrij klassiek allemaal en het meisje dat Christine speelde haalde alle hoge noten met gemak en loei zuiver. The Phantom was de jongste ooit, en ook erg goed, heel mooi gespeeld vooral. Al vond ik de misvorming aan zijn gezicht er echt ontzettend nep uitzien. Het had alles wat je in een musical graag wilt hebben, prachtige muziek en zang, dans, goede acteurs, drama en toch ook humor. Ja, toch ook echt weer een super show.
Al is het zeker niet te vergelijken met Billy en kan dan ook moeilijk zeggen welke beter en leuker was. Al denk ik dat mijn voorkeur wel uitgaat naar Billy, en dat is dan meer een gevoel van mijzelf. Maar ik zou ze beide echt aanraden om te gaan zien!

Jitske.

  [ # 1 ] 25 August 2008 06:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

“The Phantom was de jongste ooit”

Ramin!!
Wij hadden hem ook, alleen toen was Earl Carpenter nog firstcast, nu is hij het.
Vond hem ook erg goed! Mooie stem, prachtig spel!

  [ # 2 ] 25 August 2008 07:08 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2005-07-19

Leuk verslag en mooi dat je het naar je zin hebt gehad in Londen!
Joshua heb ik ook gezien en ik vond hem erg goed. 27 september ga ik naar zijn laatste show. Dan moet hij inderdaad stoppen omdat hij te groot en de baard in zijn keel krijgt.

   Handtekening   

Groetjes Remko

Billy Elliot:
I can’t really explain it, I haven’t got the words.

  [ # 3 ] 26 August 2008 08:56 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Leuk verslag! Zo te lezen heb je twee super musicals gezien!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 4 ] 28 August 2008 08:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Eej Jits,

Nou heb je Billy dan ein-de-lijk gezien 😉! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad 😊.

  [ # 5 ] 02 September 2008 11:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

StephanieMangano - 25 August 2008 06:55 PM

“The Phantom was de jongste ooit”

Ramin!!
Wij hadden hem ook, alleen toen was Earl Carpenter nog firstcast, nu is hij het.
Vond hem ook erg goed! Mooie stem, prachtig spel!

Ik heb Ramin ook gezien, samen met Katie uit ‘Looking for Nancy’ (het kostschoolmeisje met het prachtige operastemmetje.  Ze was pas 17/18   :ohw:

Beiden waren hheel erg goed

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”