Première Thalia’s Jekyll & Hyde
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was aanwezig op de galapremière van Jekyll & Hyde van Thalia Theaterproducties. Een verslag van Jeroen en een reportage van MusicalWorld.TV vind je onder deze link of op Musicalworld.TV.

Frans.

  [ # 1 ] 09 November 2008 10:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het was inderdaad een interessante voorstelling. Goede omschrijving.

Even tussendoor, als je het in het filmpje telkens hebt over een amateurproductie, moet deze/dit topic dan ook niet naar de amateursectie verplaatst worden?

  [ # 2 ] 10 November 2008 06:28 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2005-07-19

Ik vond het jammer dat ze het einde zo hadden gemaakt. Ik had dan ook niet direct de bedoeling door.
Je verwacht dat Jekyll dood gaat maar dat gebeurde dus niet.

Bij sommige liedjes miste ik ook wat ondersteuning van het koor. Ik heb zelf ook meegedaan met een productie van Jekyll en Hyde en dan valt je dat op. Misschien dat andere in de zaal het niet is opgevallen.
Een aparte keuze vond ik dat tijdens het lied “confrontatie”, de zang van Hyde gezongen wordt door de mensen die hij gedood heeft.

   Handtekening   

Groetjes Remko

Billy Elliot:
I can’t really explain it, I haven’t got the words.

  [ # 3 ] 10 November 2008 07:01 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  204
Geregistreerd  2008-08-24

Deze musical ken ik niet zo goed.. maar toch heb ik er vertrouwen in dat het in mijn top3 kan komen als Stage Entertainment het zou doen. Ik heb laatst wat muziek uit de musical gehoord en daar ben ik echt wel van onder de indruk.

Dit is zo’n productie (net als Joe) die bij Stage echt een knaller zou kunnen zijn.

  [ # 4 ] 10 November 2008 08:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Sir Tinus - 10 November 2008 07:01 PM

Deze musical ken ik niet zo goed.. maar toch heb ik er vertrouwen in dat het in mijn top3 kan komen als Stage Entertainment het zou doen. Ik heb laatst wat muziek uit de musical gehoord en daar ben ik echt wel van onder de indruk.

Dit is zo’n productie (net als Joe) die bij Stage echt een knaller zou kunnen zijn.

Alleen jammer dat de productie in het M-lab niet goed genoeg was om Stage te overtuigen. Jekyll & Hyde in Nederland heb ik weinig hoop op, alle amateurverenigingen in Nederland hebben het stuk al gedaan.

  [ # 5 ] 10 November 2008 10:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

En hoe mooi de muziek ook is…..een goede musical is het zeker NIET. Je kunt beter de cd opzetten dan de dvd van de Broadway versie bekijken….brrrr….
Ik heb het ooit op Broadway gezien (gelukkig zonder David Knight Rider) en heb zelden ZO’N saaie avond meegemaakt….....(al heb ik lang nagetrild van de noten van Linda Eder die trouwens acteerde als een KRANT!)

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 6 ] 10 November 2008 11:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Toch is het wel fijn als er producties van zijn die mensen kennis kunnen laten maken met deze show en de muziek ervan.

Als de productie van het KBvV er niet was geweest, had ik er waarschijnlijk nooit, of toch in elk geval pas VEEL later, van gehoord.
Ging toen puur op de naam van de 3 hoofdrollen af en heb echt een avond in mijn stoel geplakt gezeten van de muziek en de spanning.
Tuurlijk, ik was een behoorlijk stuk jonger toen en had nog niet veel musicals meegemaakt, maar wat was het heerlijk om door een compleet nieuw stuk waarvan ik enkel ‘This Is the Moment’ (her)kende zo geboeid te worden!

Maar jammer dat Stage er niet aan wil, want een combinatie van het concept album met Anthony Warlow, de Broadway versie en de versie die in Duitsland/Oostenrijk heeft gestaan zou iets HEEL moois kunnen opleveren. Zeker als de ‘kleine’ tour, als men het niet aan durft om er meteen de grote tour van te maken voor een seizoen.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 7 ] 10 November 2008 11:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

MagicalMrMistoffelees - 10 November 2008 11:29 PM

Ging toen puur op de naam van de 3 hoofdrollen af en heb echt een avond in mijn stoel geplakt gezeten van de muziek en de spanning.
Tuurlijk, ik was een behoorlijk stuk jonger toen en had nog niet veel musicals meegemaakt, maar wat was het heerlijk om door een compleet nieuw stuk waarvan ik enkel ‘This Is the Moment’ (her)kende zo geboeid te worden!

Het is wel een verschil ook of Frank van Laecke staat te regisseren of niet… Ik heb ontzettend uitgekeken naar deze J&H van Thalia. De meeste mensen hebben een paar jaar geleden (onder de naam Lighthouse) de musical Cyrano gedaan en dat was schitterend. Wat een prachtige avond.

Nu, met dezelfde regisseur, staat er een aardige lokale amateurgroep, maar meer dan dat is het ook niet. Wat de regisseur voor ogen had met dit concept is me nog steeds niet duidelijk en waarom iedereen bij de finale als een stelletje exhibitionisten met de broek op de enkels stond… Geen idee.

Artistiek doen om het artisiek zijn.
   
   
   

Jacco - 10 November 2008 10:44 PM

En hoe mooi de muziek ook is…..een goede musical is het zeker NIET. Je kunt beter de cd opzetten dan de dvd van de Broadway versie bekijken….brrrr….

Het kan niet allemaal Rozegeur en Sondheim zijn 😉 Deze uitvoering maakt ook duidelijk dat het stuk na ruim 20 jaar ontwikkelen nog niet is wat het moet zijn, maar man wat een schare fans heeft Wildhorn.

  [ # 8 ] 11 November 2008 05:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jacco - 10 November 2008 10:44 PM

En hoe mooi de muziek ook is…..een goede musical is het zeker NIET. Je kunt beter de cd opzetten dan de dvd van de Broadway versie bekijken….brrrr….
Ik heb het ooit op Broadway gezien (gelukkig zonder David Knight Rider) en heb zelden ZO’N saaie avond meegemaakt….....(al heb ik lang nagetrild van de noten van Linda Eder die trouwens acteerde als een KRANT!)

Die dvd kun je inderdaad overslaan, maar wat ik gezien heb van Bremen, wow. Heerlijk 😊 Die had zelfs wel wat voor jou kunnen zijn, Jacco, geen standaard vormgeving.

Het leuke aan Jekyll & Hyde is, net als bij Chess: het werkt als een kaartspel, er zijn heel veel kaarten, alleen niemand heeft nog de juiste volgorde gevonden. Bij elke keer dat de kaarten geschud worden komt er iets nieuws uit. De ene keer pakt het beter uit dan de andere. En natuurlijk is de ene regisseur beter dan de andere. Maar boeiend blijft het altijd!

  [ # 9 ] 11 November 2008 06:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  278
Geregistreerd  2008-06-30

Ik ga 27 november naar Jekyll and Hyde in Dordrecht. Ik heb er zo’n zin in!! Ik vind Jekyll and Hyde de beste musical ooit. En kijk elke week wel een keer de Broadway versie DVD. Jammer dat David Hasselhoff er in zit. Maar Coleen Sexton is daar echt geweldig! Na de recensie hier te hebben gelezen ben ik zo benieuwd!

   Handtekening   

If, someone like you, found someone like me, then suddenly, nothing would ever be the same.

  [ # 10 ] 18 November 2008 11:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik heb eerlijke gezegd niet zoveel problemen met David Haselhoff en die Broadway-versie op film. Maar ik ben, geloof ik, de enige. Ik mag die film graag zien af en toe.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?