4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
De Vliegende Hollander is opnieuw in Zoetermeer te zien
  [ # 46 ] 29 June 2009 01:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik denk dat het voornamelijk komt door je goede herinneringen aan 2004. Waarschijnlijk als je de exact dezelfde versie nu weer gezien had, was je gevoel ook anders geweest. Wat goed is idealiseer je nu eenmaal.

De verbetering zit hem, zoals je zelf al aangeeft in de eerste akte. De tweede akte kent voor mij maar 3 (goed, 4) interessante momenten, waaronder de nieuwe versie van Duizend Nachten, die vind ik juist heerlijk.  Ik wil niet zeggen dat ik heb zitten zappen, maar ik heb af en toe wel het gevoel gehad van ‘jongens, schiet eens op’. Al was ik allang blij dat ik geen ananas gezien heb tijdens voorstellingen. Tim trouwens wel. 😉

Ik zal je de msn-conversaties die we 5 jaar geleden hebben gehad eens doorsturen, misschien helpt dat.

  [ # 47 ] 29 June 2009 01:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dubbele post

  [ # 48 ] 29 June 2009 04:57 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2004-05-18

Er zijn maar 4 grote muzikale veranderingen sinds 2004 volgens mij..

Leven in Onzekerheid ( was een toevoeging in 2006 )
Nieuw nummer Maria waarin ze uitlegd waarom ze mee gaat
Duet Eva en Rook ( idd oude Duizend Nachten…maar was ook al zo in 2006 )
En de nieuwe Duizend Nachten als opening 2e Akte. ( wat ik zelf een erg goede toevoeging vind ...en ook deze was al in 2006)

Verder zijn voornamelijk orchestraties veranderd voor deze laatste versie en hier en daar kleine tekstwijzigingen.

Maar Van den Decken heeft niets ingeleverd sinds 2004 ( hij heeft zelfs meer te doen )
En het eind is precies hetzelfde als in 2004 ( op de orchestratie en staging na )

   Handtekening   

Please , take away this mirror! This mad man isn’t me!

  [ # 49 ] 30 June 2009 09:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Klaske - 29 June 2009 01:43 PM

Ik denk dat het voornamelijk komt door je goede herinneringen aan 2004. Waarschijnlijk als je de exact dezelfde versie nu weer gezien had, was je gevoel ook anders geweest. Wat goed is idealiseer je nu eenmaal.

De verbetering zit hem, zoals je zelf al aangeeft in de eerste akte. De tweede akte kent voor mij maar 3 (goed, 4) interessante momenten, waaronder de nieuwe versie van Duizend Nachten, die vind ik juist heerlijk.  Ik wil niet zeggen dat ik heb zitten zappen, maar ik heb af en toe wel het gevoel gehad van ‘jongens, schiet eens op’. Al was ik allang blij dat ik geen ananas gezien heb tijdens voorstellingen. Tim trouwens wel. 😉

Ik zal je de msn-conversaties die we 5 jaar geleden hebben gehad eens doorsturen, misschien helpt dat.

Aan die ananas heb ik ook nog gedacht en hem gelukkig ook niet gezien. Ze hadden wel iets anders:  tropisch en hardroze. Ik weet niet hoe dat fruit heet.

[ Gewijzigd: 30 June 2009 09:11 AM by Mo ]
   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 50 ] 30 June 2009 09:05 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Klaske - 29 June 2009 01:44 PM

Dubbele post

op iets gereageerd wat er al niet meer was….

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 51 ] 30 June 2009 09:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Suske - 29 June 2009 04:57 PM

Er zijn maar 4 grote muzikale veranderingen sinds 2004 volgens mij..

Leven in Onzekerheid ( was een toevoeging in 2006 )
Nieuw nummer Maria waarin ze uitlegd waarom ze mee gaat
Duet Eva en Rook ( idd oude Duizend Nachten…maar was ook al zo in 2006 )
En de nieuwe Duizend Nachten als opening 2e Akte. ( wat ik zelf een erg goede toevoeging vind ...en ook deze was al in 2006)

Verder zijn voornamelijk orchestraties veranderd voor deze laatste versie en hier en daar kleine tekstwijzigingen.

Maar Van den Decken heeft niets ingeleverd sinds 2004 ( hij heeft zelfs meer te doen )
En het eind is precies hetzelfde als in 2004 ( op de orchestratie en staging na )

Dat nieuwe nummer voor Maria vond ik heel functioneel.
Ik heb 2006 niet gezien, dus de muzikale wisselingen zijn voor mij nieuw. En Duizend Nachten heeft toen zo’n indruk op me gemaakt, dat ik dat bij tijd en wijle nog wel eens loop te zingen. Dan is het wel schokkend om te horen dat de melodie ergens anders naartoe is gegaan en de tekst ook. Ik vond die zo goed bij elkaar passen. Maar goed; in The Scarlet Pimpernel is toen ook een nummer weggevallen dat ik erg mis en ook in Jekyll & Hyde mis ik soms nummers: die dingen gebeuren.
Gek dat ik het gevoel had dat Van der Decken veel meer deed in 2004 terwijl dat niet zo was. Misschien heeft het met de handelingen te maken op het toneel. Aan de acteur kan het niet liggen Gijs Geers heb ik zowel in 2004 als nu gezien.

Zal wel gek zijn geweest voor jou om en rol die je zelf hebt gecreerd nu door een ander te zien spelen.

Bedankt voor de toelichting.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

‹ First  < 2 3 4
4 of 4