Jason Robert Brown`s PARADE
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

In mijn zoektocht naar voor mij onbekende shows stuitte ik op de musical PARADE met muziek en liedteksten van Jason Robert Brown. Hoe is deze show? En welke recording kan je het beste aanschaffen?

Ik ben niet bekend met de shows van deze componist en zou graag willen weten wat mede forum leden van zijn werk vinden en welke show van hem een must have is (zolang die er zijn natuurlijk).

Greetz!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 13 December 2009 02:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanavond en morgenavond vindt er in Stuttgart een uitvoering plaats van Songs for a new World van JRB met o.a. Willemijn Verkaik. Had hier graag bijgeweest, maar Stuttgart is zo ver weg.

  [ # 2 ] 13 December 2009 03:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Zelfs zou ik kiezen voor de broadway cd. Deze heb ik zelf aangeschaft nadat ik de voorstelling zag in Tilburg. De latere London cd is echter (zo goed als) compleet op dubbel cd verschenen. Ik was erg onder de indruk van de voorstelling moet ik zeggen. Het is heel anders dan de doorsnee musical.

  [ # 3 ] 13 December 2009 03:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik heb de 1998 Original Broadway Cast Recording geluisterd… Er zitten een paar hele mooie nummers tussen.
It’s Hard To Speak My Heart is m’n favoriet (auditienummer 😉).

  [ # 4 ] 13 December 2009 06:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Parade is één van de mooiste shows van de afgelopen 10 jaar. Beide recordings zijn zeer aan te raden. Als je van veel violen en zo houdt (en dat doe je….toch?) zou ik de Broadway cast nemen. De Londense is wel een veel betere registratie van het (hartverscheurende) verhaal…..

Ik hoop op een transfer van de LA productie die nu speelt naar Broadway. De jongen van Grey’s Anatomy schijnt het goed te doen….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica