Totem Cirque du soleil
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2006-07-23

Gisteren in Amsterdam naar deze nieuwst show van Cirque du Soleil geweest. Dit is weer fantastisch!
Wat mij betreft is eigenlijk alles aan deze show fantastisch:
* De circus artiesten doen met het grootste gemak de meest onvoorstelbare dingen en nog meer.
* De acts zijn daarnaast ook nog theatraal vormgegeven (de trapeze act was zo mooi dat ik traantje weg moest pinken).
* Het decor is heel high-tec. Er beweegt van alles op meer manieren dan je zelf bedacht hebt en toch heb je nooit het idee dat het daar om gaat.
* zelfs de clowns zijn leuk (en spectaculair)deze keer!
* Alles er omheen is ook 100% gericht op het publiek een goede tijd bezorgen. Als klein voorbeeldje als je naar buiten gaat staan overal nog medewerkers die even vragen of het goed was en je een fijne reis wensen.

Deze nieuwe show is minder sprookjesachtig dan voorgaande producties. Het is gebaseerd op de evolutie van de mens en laat dan ook de mens van aap tot ruimtevaarder in nog onbekende werelden zien. En dat allemaal in kostuums die veel gebaseerd zijn op het dagelijkse leven, maar dan wel weer helemaal voor het circus gepimpt.

Als je een zeer geoliede van A tot Z perfect geproduceerde show wil zien die je ook nog echt raakt mag je dit niet missen (daar kunnen heel veel voorstellingen in NL nog veel van leren).

Nog tot begin december te zien bij de Amsterdam Arena (en daarna gaan ze via Londen terug naar de VS dus grijp je kans nu ze in de buurt zijn).

   Handtekening   

My only goal is just to be
There’s only now, there’s only here!

  [ # 1 ] 12 October 2010 02:43 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2010-10-06

Leuk verslag Franky!

Ik krijg er al helemaal zin in. Eind deze maand ga ik de show bekijken (samen met mijn vriend; was zijn verjaardagscadeautje aan mij). Ben zeer benieuwd!

  [ # 2 ] 22 December 2010 12:01 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2010-12-21

Na een door sneeuwval gedwongen treinreis zijn we zijn net terug uit Amsterdam waar we Totem bezocht hebben.

Na het zien van twee eerdere voorstellingen (o.a. Dralion) vonden we Totem wat teleurstellend.

De eerdere voorstellingen vond ik ‘totaaltheater’ waar overal om je heen iets gebeurde en waar een verhaallijn navolgbaar was.

Totem bestond voor ons uit een aaneenschakeling van overigens knappe, maar op zichzelfstaande circusacts die, met behulp van een kostuum- en muzieklijn, op een voor mij gekunstelde manier aan elkaar gebreid is.

In een ander acrobatenpakkie doen veel van de acrobaten diezelfde act waarschijnllijk ook in andere circussen. Nu moest het pakkie en de muziek ervoor zorgen dat het het Totem keurmerk kreeg.
Voor ons was dat net effe te weinig.

Tuurlijk! Er zaten leuke dingen in. Maar het overweldigende oh- en ah-effect had het deze keer niet op ons.

Ik zal zeker niet zeggen dat het de moeite niet waard is, maar ik zou niet opnieuw met zijn drieen een retour Roermond-Amsterdam nemen en daarbij opgeteld bij de de toch forse entree.


M+J+M

  [ # 3 ] 10 January 2011 06:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ik heb Totem al een tijd terug gezien en, hoewel ik het een geweldig mooie show vond, ik miste het theatrale wat zo tekenend is voor Cirque du Soleil. een paar acts waren adembenemend mooi zoals het paartje op de trapeze.
Omdat we het theatrale ditmaal miste hebben we kaarten voor komende zaterdag gekocht voor Corteo in Brussel. Aan de fragmenten te zien is dit op en top theater en veel spectaculairder dan ik op tour gezien heb. Ik tel dan La Nouba in Orlando natuurlijk niet mee!

Greetz Peter!

  [ # 4 ] 17 January 2011 10:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

palex - 10 January 2011 06:02 PM

Ik heb Totem al een tijd terug gezien en, hoewel ik het een geweldig mooie show vond, ik miste het theatrale wat zo tekenend is voor Cirque du Soleil. een paar acts waren adembenemend mooi zoals het paartje op de trapeze.
Omdat we het theatrale ditmaal miste hebben we kaarten voor komende zaterdag gekocht voor Corteo in Brussel. Aan de fragmenten te zien is dit op en top theater en veel spectaculairder dan ik op tour gezien heb. Ik tel dan La Nouba in Orlando natuurlijk niet mee!

Greetz Peter!


En? Hoe was het?

  [ # 5 ] 20 January 2011 08:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Corteo was een van de meest theatrale ervaringen die ik heb meegemaakt. Prachtige show. De muziek, de acts, de aankleding…alles vulde elkaar aan. De hoofdlijn is een clown die vooruitblikt op zijn begrafenis. Overal engelen in de lucht ed. Maar je moet op youtube gewoon even een trailer bekijken van de show om een indruk te krijgen. De show is namelijk moeilijk te beschrijven.

Ik heb nu Saltimbanco, Alegria, Dralion, Delrium, Varekai, La Nouba, Totem en Corteo gezien waarvan de laatste de meeste indruk heeft gemaakt!

Als de show misschien volgend jaar in NL komt dan moet je zeker gaan!

Greetz Peter!