3 of 3 |  < 1 2 3
Master Class
  [ # 31 ] 19 May 2011 03:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

[edit jeroen: dit is de verkeerde plek, en op de goede plek waar het al stond is de tekst ook nog eens door Marilena aangepast naar een verstandigere. In het vervolg graag alleen in het verkoop-topic, en kijk daar ook nog even naar de aanpassing]

[ Gewijzigd: 20 May 2011 12:10 PM by Jeroen ]
  [ # 32 ] 21 May 2011 01:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik ben woensdagavond naar Master class geweest in Weert.
Eerst en vooral wil ik zeggen dat het onthaal in het theater enorm vriendelijk was. In België ben ik het zo vriendelijk niet gewoon. Chapeau voor het munttheater!

De voorstelling vond ik heel erg mooi. Misschien soms wat zwaar voor mensen die niet veel van opera kennen, maar over het algemeen leuk. Pia was echt fantastisch! Ze speelde met zoveel emotie. Ze weende echt tranen met tuiten, iets wat ik alleen nog maar gezien heb van haar. Zo levensecht! Echt waauuww!

Ook de rest van de cast deed goed zijn best. Ze kwamen wel niet echt in de kijker, omdat het natuurlijk vooral om Maria Callas draaide.

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 33 ] 26 May 2011 10:08 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  117
Geregistreerd  2010-01-18

Maandag ben ik voor de 2de keer naar Master Class geweest, Pia was gewoon weer zoals altijd geweldig!
Het is me dit keer ook gelukt om Pia eventjes te spreken enzo, dat was wel ff leuk.
Wat een topvrouw is ze toch.

Groetjes Michelle

  [ # 34 ] 02 June 2011 11:07 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  66
Geregistreerd  2010-12-27

Ik ben in Antwerpen gaan kijken, eind april. Ik vond de voorsteling prachtig. Een perfecte mix van humor enerzijds en het emotionele, het verdriet van het hoofdpersonage,... anderzijds. Vooral Pia’s laatste innerlijke monoloog blies me omver! Zo intens gespeeld, echt knap! De dag voor ik ging kijken stond er trouwens een recensie van deze voorstelling in De Standaard, ze gaven 5 sterren en dat gebeurt uiterst zelden, dus ik was extra benieuwd/had extra hoge verwachtingen toen ik de dag erna ging kijken, maar aan mijn verwachtingen is meer dan voldaan!

  [ # 35 ] 06 June 2011 06:17 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  246
Geregistreerd  2008-12-24

Ik ben naar de voorstelling in geweest in het Amphion (Doetinchem). Erg veel reclame voor gemaakt, bijna niemand in de zaal. Al die boeren hier weten ook nooit eens naar een prachtig en emotioneel toneelstuk te gaan….alleen naar Jovink…

Stomme Achterhoekers…..ik moet hier echt snel weg!

   Handtekening   

$T@n.

  [ # 36 ] 20 June 2011 04:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het is enige weken geleden, maar ik heb nog steeds mijn impressie niet gepost van ‘Masterclass’.
Vrijdagavond 27 mei, schouwburg Arnhem.

Het stuk begint met zaallicht, dus voelt het halve publiek zich ongemakkelijk. Een kwart vraagt zich af of het erbij hoort en het niet zo tactische drie kwart van het publiek praat door.
Maar als het stuk eenmaal echt op gang is, kun je een speld horen vallen.
Tussentijds applaus wordt genadeloos afgestraft en we leren wat het is om in dienst te staan van De Kunst.

De tweede akte is een ‘vollere’ akte dan de eerste, met als hoogtepunt La Callas die terug gaat naar haar beleving van Lady Macbeth in de Scala van Milaan.
Op de achtergrond zien we haar herinnering verbeeld.
Een prachtig sfeerbeeld met benut van ruimte, belichting en decor.

“Sharon Graham” (ik weet haar echte naam helaas niet) maakt furore en verrukt me met haar prachtige aria en vocale performance.
La Douwes raakt me met haar kracht, haar meeslepende magnetische intentie en haar tekst.
Niet tot tranen, maar anders; in mijn gevoel. Letterlijk: ze raakt me.

De tekst is prachtig: een aantal wijze dingen zijn er gezegd, al dan niet op de volle virtuoze klanken van de muziek. Om waardig af te sluiten met respect.
Wijze woorden van La Callas, door de mond van La Douwes en — wat me vervuld in stilte en respect — de Diva zelf.
La Divina van weleer.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 37 ] 04 November 2011 11:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tyne Daly herneemt haar rol als Callas na New York nu in Londen. ‘Master Class’ is voor een beperkte periode te zien van 18 januari 2012 tot en met 28 april 2012 in het Vaudeville. De rest van de cast is nog niet bekend gemaakt maar kaarten zijn al wel te bestellen.

http://www.masterclasstheplay.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 38 ] 14 November 2011 09:57 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2011-11-08

Vond het iets te zwaar op het Opera gedeelte.. maar over het algemeen wel erg goed!

 < 1 2 3
3 of 3