Woodstock herleeft in het theater
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wie de magie van Woodstock altijd al eens zelf wilde beleven, krijgt dit voorjaar de kans. Producent New Entertainment brengt de pophistorie tot leven, maar ditmaal vanuit het comfortabel theaterpluche in plaats van het verregende grasveld van toen. Zeven topmuzikanten brengen een eerbetoon aan het legendarische popfestival. Met oa de hit van Joe Cocker, The Who, Jimi Hendrix, Santana, Janis Joplin, Crosby Stills, Nash and Young

Wat in 1969 begon met een boer die zijn grond beschikbaar stelde voor een openluchtfestival, werduiteindelijk mondiale pophistorie. De lijst van grootheden die op Woodstockoptrad is vrijwel oneindig en het festival ontketende een ware revolutie binnen de mondiale muziekscene. Daarna zou de popmuziek nooit meer dezelfde zijn.

Producent New Entertainment laat Woodstock dit voorjaar herleven in de theaters. De legendarische hits worden daarbij aangevuld met de nodige anekdotes rondom Woodstock en levensgrote projecties van het festival zelf. De kleding van toen, maakt het avondje terug naar de hippietijd helemaal compleet. Regisseur Laurens ten Den (bekend van de razendpopulaire Twentse regiosoap ‘Van jonge leu’) praat de voorstelling aan elkaar. Hij kruipt daarbij in de huid van verschillende typetjes zoals lichtman Chip Monck die destijds op het laatste moment werd ingevlogen als presentator.

De band van ‘Woodstock the Story’ bestaat uit zeven muzikale talenten uit de nieuwste generatie popmuzikanten die ons land rijk is. De afgelopen jaren maakten zij al furore met artiesten als Miss Montreal en Nikki. Eén van de zangers is Erwin Nyhoff die in het verleden deel uitmaakte van de formatie Prodigal Sons en optrad op festivals als Pinkpop, Lowlands, Oerol en de Zwarte Cross.

Erwin Nyhoff bewaart bijzondere herinneringen aan Woodstock: ”Ik was in 1969 nog geeneens geboren, maar toen er later een film op tv was, heb ik die opgenomen op van die ouderwetse videobanden. Die heb ik vervolgens helemaal grijs gedraaid. Tijdens ‘Woodstock the Story komen uiteraard de nodige klassiekers voorbij, maar we hebben ook zeker een aantal hele aangename verrassingen op ons repertoire.”

‘Woodstock the Story’ is tot en met 5 mei 2011 te zien in theaters door heel Nederland en Belgie. De première vindt plaats op vrijdag 1 april in Het Isala Theater inCapelle a/d Ijssel. Voor meer informatie en een complete speellijst kunt u terecht op http://www.woodstockthestory.nl.

quote]

  [ # 1 ] 14 April 2012 11:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Inmiddels is het 2012 en hebben we het tweede seizoen gehad van The Voice of Holland en één van de vier finalisten, Erwin Nyhoff, is de leadzanger van dit gezelschap. Een half jaar geleden, toen Erwin auditie deed voor The Voice, was het voor mij duidelijk dat ik graag meer van o.a. hem zag. Dus toen direct geboekt voor een voorstelling van Woodstock The Story in het tweede seizoen, in de buurt en wel in de Stadsgehoorzaal van Vlaardingen.

En ik heb een topavond gehad. Waar de laatste tijd toch vaak in mijn beleving musicals maar zo zo zijn en mij gewoon een leuke avond kunnen bezorgen maar niet meer, was het nu 2.5 uur op en top genieten van een goed ingespeelde band die de klassiekers van de Woodstock-generatie uitstekend beheerste. Volgens het programma was het muziektheater, boventoon vormde toch de muzikale nummers dus ik zou het liever een bijzonder geslaagde tribute noemen.

Naast Erwin Nyhoff, die niet alleen een prima zanger in nummers van Crosby, Stills, Nash & Young, Creedence Clearwater Revival en Joe Cocker is, maar ook een prima gitarist in vele van deze nummers, schitterde ook vooral Muriel te Loo als Grace Slick, Melanie en Janis Joplin. Leadgitarist David Aferiat overtuigde als Jimi Hendrix en Carlos Santana. Mooi waren ook een paar speciale acapella-nummers waarin de samenzang uitblonk. Ik wil nog een keer!