Cirque Stiletto 2
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Tot mijn grote verbazing was er nog geen topic over Cirque Stiletto. Een prachtige circus achtige voorstelling die exclusief deze maand in Carre staat! Hier onder het persbericht

Koninklijk Theater Carré presenteert in het kader van het Wereldzomerfestival

ELLEN TEN DAMME ROCKS THE CIRCUS

WERELDZOMERFESTIVAL GEEFT CIRCUS EEN ZINDERENDE FACELIFT!

Top-performer, zangeres, actrice en songwriter Ellen ten Damme zal tijdens het Wereldzomerfestival in Carré tijdens de maand augustus het middelpunt worden van een speciaal rondom haar gemaakte circusshow Cirque Stiletto. Slechts vier weken zal Cirque Stiletto exclusief te zien zijn in het Koninklijk Theater Carré. Voor de talentvolle en veelzijdige Ellen ten Damme die dit seizoen al juichende kritieken kreeg voor haar programma “Durf Jij”, is dit een nieuwe grote uitdaging. Nog nooit stond zij met een grote serie shows in Carré en nog nooit werd er speciaal voor en met haar, een grote circusshow samengesteld waarin zij al haar talenten kan inzetten.

Ellen is niet alleen een begenadigde zangeres, actrice en songwriter, zij heeft ook al jaren een grote liefde voor het circus. Het was al een traditie dat zij op haar handen lopend haar concerten begon, maar in Cirque Stiletto zal zij haar passie voor het circus nu helemaal kunnen uitleven. Zij wordt betrokken bij diverse circusacts in deze wervelende show in, en hoog boven, de piste van Carré.

Ellen wordt in dit programma omringd door talrijke circusacts, die tot de top van de wereld behoren en speciaal voor Cirque Stiletto naar Amsterdam zullen komen. Live muziek, spectaculaire dansers uit o.m. “So you think you can dance” en spannende maar soms ook poëtische circusacts van wereldniveau zorgen voor een programma dat als een grote videoclip aan de ogen voorbij vliegt. Cirque Stiletto wordt een achtbaan van emotie, spanning, humor en sensatie. Een huwelijk ook tussen het oude en het nieuwe circus, tussen de rake typeringen van Ellen met Blondie, Nina Hagen, Marlène Dietrich, Marilyn Monroe en de extravagante wereld van het Burlesque dat nu meer dan ooit zo trendy is geworden. Ellen ten Damme brengt in het circus nummers variërende van Pop, Soul, Rock en Roll, Hip Hop tot Disco, van o.a. de
Gypsy Kings, Duffy, Pink, Christina Aguilera, Britney Spears etc. Haar eigen lied “Durf Jij” is wel heel symbolisch voor Cirque Stiletto waarin Ellen laat zien dat zij het soms riskante circusavontuur niet schuwt.

Gevaar wordt kunst in Cirque Stiletto, ook voor Ellen die men soms door de nok van Carré zal zien vliegen. Letterlijk en figuurlijk kan dit programma dan ook wel eens een hoogtepunt worden in haar bruisende carrière. Uit de intimiteit van de bühne of de massaliteit van de popfestivals zal Ellen nu op haar eigen manier de circuspiste binnen treden waar zij zoveel mee gemeen heeft. Ellen zal zeker geïnspireerd worden door de moed, het talent, de kracht en de topprestaties van de stoere circushelden die net als zij met hart en ziel zullen schitteren in en boven de piste van Carré.

Ellen ten Damme en Cirque Stiletto geven het aloude klassieke circus een facelift die van het circus totaal theater maakt. Circus is op het ogenblik ook in de Pop en Rock en Roll wereld de nieuwe trend geworden met ondermeer de “Circustournee” van Britney Spears, maar ook op MTV ziet men steeds meer clips waarin het circus als thema gekozen is.

Ellen ten Damme is nu in Nederland de voorloper van deze ontwikkeling, waarin veel meer jonge mensen de puurheid en de echtheid zijn gaan waarderen van het circus, waarbij het toch om echte topprestaties gaat. Voor de circusacts van Cirque Stiletto zijn uitsluitend nummers gekozen die bekroond zijn op de grote circusfestivals in Parijs, Peking, Moskou en Monte Carlo.

Het Koninklijk Theater Carré heeft de afgelopen 25 jaar een wereldnaam verworven met haar traditionele Wereldkerstcircus. Cirque Stiletto biedt net zo’n hoge kwaliteit. Het wordt geproduceerd door Stardust Circus International van Henk van der Meyden en Monica Strotmann die tevens producenten zijn van het Wereldkerstcircus.
Cirque Stiletto staat dan ook vanzelfsprekend borg voor wereldkwaliteit.
Het wordt een hedendaagse circusshow die met de medewerking van Ellen ten Damme een nieuwe eigentijdse dimensie krijgt.

Zinderend, sexy, spannend, shocking en sensationeel zijn de kernwoorden van Stiletto.
Komt dat zien, want Cirque Stiletto is een eenmalig circusavontuur dat door Stardust Circus International exclusief geproduceerd is voor Carré’s Wereld Zomer Festival.

De regie is in handen van musical-ster, choreograaf en regisseur Stanley Burleson en de vormgeving en soms extravagante kostuums zijn ontworpen door Musical Award winnaar
Jan Aarntzen.

Niet alleen is de regie en choreografie van musicalster Stanley Burleson. Maar bestaat het ensemble uit musicaldansers!
Zo zien we Ivo Chundro (Fame, 5 guys), Boris Schreurs (Grease, Fame), Bram Blankestijn (Dirty Dancing, OZNE), Joao Paulo de Almeida (Cats, Tarzan), Ruben Heerenveen (Carmen Cubana) en SYTYCD kanidaat Gianinni Semedo Moreira.
Genoeg voor de musical liefhebber toch!

Zelf ben ik afgelopen zaterdag geweest en het is meer dan de moeite waard! Het is zelfs een unieke theater beleving!!
Verslagje zal ik binnenkort plaatsen.

[ Gewijzigd: 22 August 2013 07:17 PM by Frans ]
  [ # 1 ] 17 August 2009 03:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Heb goeie verhalen erover gehoord, dus ik wil zeker proberen gaan 😄

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 22 August 2009 08:44 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  118
Geregistreerd  2009-05-25

Deze voorstelling is echt fantastisch!
Alles zit erin… Ellen ten damme is echt zo geweldig!
De dansers erbij maken het helemaal compleet en alle acts WOW!!
Heel indrukwekkend!

Deze show verdiend echt zoveel meer aandacht dan het krijgt!

   Handtekening   

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

  [ # 3 ] 10 August 2010 08:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Komend jaar op tour; dus wie nog wil, grijp je kans!
Hij spreekt mij erg aan, dus ik wil graag gaan boeken 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 17 August 2010 05:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2010-02-19

Inderdaad! Ik vind Ellen ten Damme echt geweldig in deze productie!

O.a. Tommie Christiaan en Ivo Chundro zullen er ook in te zien zijn!

  [ # 5 ] 29 August 2010 08:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Wat een geweldige show! Ik heb met open mond van verbazing en verrukking zitten kijken.
Fantastische acts van internationale klasse spelen met de wetten van de natuur alsof het niets is.
De strakke afgetrainde lijven vol balans en concentratie beheersen de discipline tot in de finesse.
Een pakket prachtige dansers omringt Ellen ten Damme die flirtend koketteert in sexy pakjes met veren getooid op en boven het podium.
Het geheel vormt een prachtige show die je bijblijft en die terecht veelgeprezen is in de pers.

Maar wat me na vanmiddag het meeste bijgebleven is, is de clown. Pavel Boyarinov vertedert en ontroert.
Ik heb iets geleerd over clowns, dankzij de mensen die er mee verbonden zijn. Een clown hoeft niet grappig te zijn, een clown IS. Eenvoudig, in onschuld en puur.
Zijn nummer met het olifantje was ronduit vertederend. En bij het nummer van het pure spelen met een vlindertje dat bezwijkt en daarna opnieuw tot leven wordt gewekt, was ik oprecht ontroerd: met een traan die links en rechts mijn wang opzocht.
Ik voel me nog verstild. Vandaag heb ik iets geleerd van een clown: de kunst van het pure Zijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 29 August 2010 09:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Klinkt goed!
Ik ben alleen bang van clowns…. Maar voor Ellen ten Damme zal ik mijn fobie overwinnen….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 29 August 2010 09:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik beloof je dat deze echt niet is om bang voor te zijn 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 31 August 2010 11:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Heidi: Mag ik je vragen wanneer je de voorstelling hebt gezien?

Ik zelf ben namelijk afgelopen zondag geweest en heb de show beduidend anders ervaren. Ik snap namelijk helemaal niets van de lovende berichten. Ik heb een slecht gechoreografeerde show gezien met een Ellen ten Damme die ongeinteresseerd op het podium stond de galmen. De kostuums vond ik amateuristisch in elkaar geflanst en veelal erg tacky.

De show liep voor mij echt niet vloeiend in elkaar over, nummers die geheel uit het niets kwamen, en met name in de tweede acte vielen de acts voor mij in herhaling. Van Ellen zelf had ik hogere verwachtingen, maar ik was zeer teleurgesteld. Haar stem was bij vlagen grandioos, maar te vaak zat ze ernaast. Haar danskwaliteiten had ik ook hoger verwacht.

Het circus was aan bod kwam was voornamelijk in de eerste acte van de show erg mooi. Ik hou van circus dat gewoon laat zien wat ze kunnen zonder na elk trucje een applaus te verwachten. In de eerste act heb ik me dus veelvoudig gestoord aan de messengooi act, waarbij de bij elk mesje dat ze gooiden een staande ovatie verwachten. in de tweede act zat er een ongelooflijk mooi nummer tussen 2 mannen, die zo mooi en vloeiend in elkaar zat dat je geneens tijd had om je waardering te laten blijken. Dat is mooi en die kregen ook een zeeeer verdiend applaus.

Over het algemeen had ik denk ik te hoge verwachtingen van de show en was ik voornamelijk teleurgesteld in Ellen ten Damme en de manier waarop de voorstelling gechoreografeerd is. De afzonderlijke circus acts waren wel erg mooi gechoreografeerd, maar het klopte gewoon niet in het geheel. In mijns inzien heeft de pers dus alleen maar kunnen schrijven dat de voorstelling van ‘internationale klasse’ is omdat Ellen in het Ned, Duits, Engels en Frans zong…

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 9 ] 31 August 2010 05:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik was er afgelopen zondagmiddag; zozeer kan een beleving dus verschillen. Ik vond de zaal met name in de eerste akte erg tam. Bij toneel stoort het me als ik uit de droom getrokken wordt, bij circus verwacht ik dat er regelmatig wordt geklapt.
Als er artiesten op en boven het toneel zweven die internationaal bekend zijn en prijzen hebben gewonnen onder meer in Monte Carlo, dan beschouw ik dat als internationale klasse.
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken, was dat Ellen er bijna niet meer tussen paste: haar verschijning viel bijna uit de toon bij de overige artiesten die ik zag. Maar daar heb ik me best overheen kunnen zetten.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 14 September 2010 06:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Bron: Telegraaf

Tommie Christiaan uit productie gegooid

De 24-jarige Amsterdammer, die herstellende is van een operatie waarbij zijn amandelen zijn verwijderd, laat weten: „We zijn uit elkaar gegaan en ik wil mijn excuses aanbieden aan de mensen die al een kaartje hebben gekocht. Maar helaas verliep de samenwerking niet volgens planning.” Tommie is ook kandidaat in het programma Op zoek naar Zorro.

Tommie kreeg onmin over een operatie aan zijn amandelen. In korte tijd kreeg hij twee keer keelontsteking, en de antibiotica sloegen de tweede keer amper aan. Daarom raadde de kno-arts hem aan zich snel te laten opereren, om zijn stem te beschermen. Maar door die operatie zou Tommie opnieuw minimaal een week ontbreken in Cirque Stiletto. De discussie ontstond over de vraag of de operatie iets later kon worden gepland… „Stanley Burleson, die de show in elkaar heeft gezet, heeft nog proberen te bemiddelen”, weet een insider. „Maar de twee partijen kwamen niet tot elkaar. Tommie wilde de operatie hoe dan ook nu, omdat hij voor de strijd om de hoofdrol in Zorro topfit wil zijn.”

Stiletto-producent Monica Strotmann wil liever niets over de situatie kwijt: „Ik ben werkgever, en hij is een ex-werknemer. In die hoedanigheid wil ik er niets over zeggen. Tommie danste bij ons. We hebben een andere danser aangetrokken, zijn plek is intussen alweer twee weken gevuld. We zijn klaar voor de première, morgenavond in Carré.”

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 11 ] 15 September 2010 05:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik lees dit als een recent artikel, alleen de laatste zin “premiere morgen in Carré” verbaast me dan weer; waren de voorstellingen afgelopen weken in Rotterdam dan de try-outs?
Vorig jaar heeft deze productie toch ook al gespeeld?

Op de speellijst van Cirque… vind ik over de afgelopen weken niets.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 15 September 2010 05:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

dit artikel stond gisteren op de Telegraaf site, premiere is inderdaad in carre. Gisteren was er op shownieuws nog een item over. Volgens Henk vd Meijden heeft het ontslag te maken met Tommie zijn houding. Hij zou behoorlijke sterallures hebben en daarom ontslagen zijn. Tommie hebben ze niet geinterviewd…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 13 ] 15 September 2010 05:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tja, dat zal ik allemaal maar in het midden laten; ik was er niet bij.
Weet wel dat ik qua ensemble vooral genoten heb van Alessandro Pierotti en ook van Ivo Chundro.
Wat een fijne dansers zijn dat 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 14 ] 22 August 2013 07:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Cirque Stiletto 2 bereidt zich voor op een première op 3 september in Theater Carré. Aan de voorstelling doet een aantal musicalacteurs mee en Musicalworld.TV spreekt met ze. Met o.a. Stanley Burleson, Marcel Visscher, Ivo Chundro,Kick Spijkerman en Esther van Boxtel.

De video is te zien onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.