Andrew Lippa in concert, met Willemijn Verkaik en René van Kooten
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Persbericht Andrew Lippa in concert

BEKENDE BROADWAY-COMPONIST ANDREW LIPPA IN CONCERT MET WILLEMIJN VERKAIK EN RENà‰ VAN KOOTEN

Op zaterdag 1 november aanstaande geeft Andrew Lippa, één van Broadway’s meest bekende componisten, een exclusief concert in MartiniPlaza in Groningen. Dat maakte producent Tresore Producties vandaag bekend.

De in New York woonachtige Lippa componeerde onder meer de musicals The Wild Party, The Addams Family en Big Fish en wordt in Groningen bijgestaan door musicaltoppers als Willemijn Verkaik, René van Kooten én een live orkest. Op de vooravond van zijn 50ste verjaardag presenteren zij zijn repertoire voor het eerst aan het Nederlandse publiek. Tijdens dit concert komen zijn meest succesvolle musicalnummers voorbij, maar ook voor Nederland nog onbekende pareltjes. De kaartverkoop is vandaag gestart via http://www.martiniplaza.nl.

Voorafgaande aan het concert worden er op diverse locaties in Groningen een serie masterclasses en workshops gegeven door professionele artiesten. Andrew Lippa zelf verzorgt een masterclass ‘Componeren’ en geeft een workshop ‘Auditietraining’. De verdere line up wordt later bekend gemaakt via http://www.tresore.nl.

Deze activiteiten worden geproduceerd door Bastiaan Roeters van Tresore Producties. Tot en met 3 mei toerde Tresore langs de theaters met de musical Tick, Tick, Boom! van Jonathan Larson die louter positieve reacties van de Nederlandse pers en het publiek ontving. Tresore is producent van eigentijdse muziektheatervoorstellingen gericht op inhoud en kwaliteit.

“Tresore Producties wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van muziektheatertalent in Nederland. Met dit programma vormen we een schakel tussen de opleiding en de beroepspraktijk. We bieden studenten de mogelijkheid zichzelf — los van hun opleiding — te ontwikkelen en hun creatieve palet te verbreden” aldus Bastiaan Roeters.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1 ] 04 May 2014 08:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Als je een nieuwsbericht naar het forum kopieert ben ik ook benieuwd naar een eigen bijdrage. Leuk dat Lippa Nederland bezoekt, jeuh Willemijn, waarom nou in Groningen, daar leeft toch niemand? Zoiets dus. 


Ik denk niet dat de muziek van Andrew Lippa me de reis waard is.

  [ # 2 ] 04 May 2014 10:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik weet niet wat ik verder zou moeten toevoegen aan het nieuwsbericht? Ik zie zo vaak hier enkel nieuwsberichten gequote dus ik dacht dat het zo wel oké was. Moet ik er iets bijzetten als ” ik ga er sowieso heen”? Lijkt me gezien mijn avatar niet echt nodig. 😉

Waarom Groningen? Het is de thuisstad van de producent.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 04 May 2014 11:30 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Yes, ben erg blij dat ik hier bij mag zijn. Kaarten zijn al geboekt!

  [ # 4 ] 04 May 2014 12:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Jeroen - 04 May 2014 08:48 AM

[..] waarom nou in Groningen, daar leeft toch niemand? [...]

Ik heb het Bastiaan van de week gevraagd… En hij gaf aan dat hij graag wil investeren in het Gronings cultureel leven.. Volgens hem is alles er al, maar moet alleen het publiek nog komen.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 5 ] 04 May 2014 01:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Ik vind t geen probleem dat t in Groningen is. Kan aan mij liggen maar als ik iets of iemand wil zien dan boek ik kaarten, of t nou in Scheveningen, Stuttgart, New York of Amsterdam is.

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 6 ] 13 June 2014 08:05 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2013-09-16

De kaarten zijn gekocht en zeer benieuwd hoe de avond gaat worden. Rene en Willemijn zijn in ieder geval een fijne bijkomstigheid! Groningen is een geweldige stad en het podium is een perfecte plaats hiervoor. Of ik inderdaad nou naar Scheveningen moet of Groningen. Het is allemaal de moeite even veel waard.

  [ # 7 ] 27 September 2014 05:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Het concert is gecancelled. Tresore noemt op haar website de dat een wijziging in Lippa’s schema de reden is voor t afzeggen van t concert Ik vind dit heel jammer. Had me erop verheugd om Willemijn weer eens lekker iets anders dan Wickednummers te horen zingen. Maar het meest sneu vind ik t voor Tresore. En ja, ik weet dat t een risico van t vak is. Maar dan nog. Er is veel tijd gestoken in t organiseren van de masterclasses enzo. Had dit voor hen graag anders gezien…

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 8 ] 27 September 2014 09:38 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom ze het hele concert cancellen, in plaats van het te laten doorgaan met ander repertoire… Ze hebben de datum, de locatie en nog twee andere artiesten vastgelegd… Ik weet zeker dat de producent, Willemijn en René samen voldoende mensen kennen om een kleine band samen te stellen… Jammer dat Andrew Lippa dan niet komt, maar nu hebben ze helemaal niks….  😕

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 27 September 2014 10:24 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Daar heb ik ook aan gedacht inderdaad.  Ze zullen ongetwijfeld hun eigen motivatie hebben om t niet door te laten gaan, maar ik heb niet genoeg kennis van dit soort zaken om daar een onderbouwde mening over te hebben. Zag dat TP zich hier pas heeft aangemeld dus misschien willen ze er (op een later tijstip?) zelf nog wat over kwijt?

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 10 ] 28 September 2014 09:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar het zou toch raar zijn dat wanneer je kaarten koopt voor Andrew Lippa en hij komt zelf niet, dat het concert dan toch doorgaat?

  [ # 11 ] 28 September 2014 11:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dan kan een optreden van alleen Willemijn en René toch als alternatief dienen? Zo van: we bieden dit in de plaats van Andrew Lippa, mocht u dat niet willen krijgt u gewoon uw geld terug.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 28 September 2014 12:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zou kunnen, maar voelt toch een beetje alsof je kaarten koopt voor bijvoorbeeld Madonna en alleen haar dansers komen.

  [ # 13 ] 28 September 2014 01:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Mja, misschien. Maar ik denk dat een groit deel van de kaarten is verkocht aan mensen die speciaal voor Willemijn zouden gaan, dus vanuit dat oogpunt snap ik June wel.

[ Gewijzigd: 28 September 2014 01:20 PM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED