11 of 12 | ‹ First  < 9 10 11 12 > 
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 151 ] 10 December 2015 08:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Toch eerder dan gepland omdat de verwachting was dat het theater pas najaar 2016 dicht zou gaan voor de renovatieplannen door Cameron Mackintosh.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 152 ] 10 December 2015 09:51 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Super stom! Echt zo zonde dat ze het theater willen renoveren terwijl er een echte Londense topper in staat.
Hopelijk is er een ander theater waar Billy heeft kan..

  [ # 153 ] 11 December 2015 10:04 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik kreeg ook net een mailtje dat mijn boeking van 28 april gecanceld is. Zou de dag na Sunset Boulevard gaan om dat ik al dacht dat dit voor mij een van de laatste mogelijkheden was om het nog in Londen te zien. Balen!!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 154 ] 13 December 2015 12:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zit er zelf over te denken om het programma om te gooien voor nog een laatste keer ‘Billy Elliot’. De recensies voor ‘wonder.land’ in het NT zijn om te huilen zo slecht, alhoewel ik me altijd op het standpunt stel dat je zelf een oordeel moet gaan vormen.

Ik zag dat de kaarten op Ticketmaster voor de laatste dag inmiddels ook uit de verkoop zijn gehaald. Hoe dan ook, elf jaar voor een musical is een mooie run. Er zijn heel veel musicals die het minder lang volhouden.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 155 ] 13 December 2015 06:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Waar, maar er zijn ook zwakkere musicals die het langer volhouden Misschien een paar jaar touren, en dan weer terug naar waar de show thuishoort,. Op het West End

  [ # 156 ] 22 December 2015 05:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Heb vandaag de kaartjes die ik besteld had voor de laatste twee voorstellingen vandaag ook daadwerkelijk ontvangen. Nu drie en een halve maand de billen dichtknijpen en hopen dat ze niet alsnog worden ingetrokken.

Delfont Mackintosh Theatres heeft in ieder geval al eerder laten weten dat “we have no intention of cancelling tickets for 9/4/16 that are already paid and confirmed"dus er is hoop!

Of misschien maar gewoon duimen in plaats van de billen dichtknijpen. Geeft weer zo’n gedoe…

  [ # 157 ] 07 January 2016 03:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

(Heerlijke) chaos voor de laatste voorstelling van Billy Elliot. Nadat ik al eerder geluiden had gehoord dat de al geboekte kaartjes van mensen voor die laatste voorstelling waren ingetrokken en gewijzigd naar twee hoog achter (Grand Circle) blijkt Ticketmaster nu zonder het te melden mijn kaartje ook te hebben gewijzigd.

Balen, maar aan de andere kant: ik ben er waarschijnlijk wel gewoon bij!

  [ # 158 ] 12 February 2016 09:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Sinds jaar en dag (bijna elf jaar dus) is er een forum dat helemaal gewijd is aan Billy Elliot. Een leuke traditie is een ‘photo countdown’ waarbij via foto’s wordt afgeteld naar de laatste voorstelling van bijvoorbeeld een Billy die de show verlaat.

Voor de laatste show op 9 april is men begonnen af te tellen vanaf 100, dus ruim 3 maanden voor de laatste show. Het leuke is dat in al die jaren veel mensen in Billy Elliot hebben gespeeld en er veel herinneringen zijn, maar ook veel ontwikkelingen in carrières na het spelen in Billy Elliot.

Een leuke ‘trip down memory lane’ dus.

De countdown is hier te vinden: http://www.billyelliottheforum.me.uk/forum/viewtopic.php?f=71&t=6289

Inmiddels nog maar 58 dagen te gaan!

  [ # 159 ] 26 February 2016 08:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Voor wie de laatste show van Billy Elliot in Londen (ook) wil bijwonen dit bericht van hun facebook pagina:

We are thrilled to announce that the final performance of Billy Elliot the Musical in London (Saturday, April 9th at 7.30pm) will be held in aid of East Durham Trust, a charity that works to counteract the effect of social and economic decline in the former mining communities in the Easington area, the setting for Billy Elliot. Tickets for this performance will go on sale on Tuesday, March 1st at 2pm and will be available to purchase only via the Victoria Palace Theatre box office either online, by phone or in person. All proceeds from tickets sold will be donated to East Durham Trust.

  [ # 160 ] 05 April 2016 08:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Easington Colliery Band will help perform the soundtrack for the last ever Billy Elliot the musical at the Victoria Palace Theatre in London.

Saturday night sees the end of the musical’s 12-year run in the West End, a show which currently stars Sunderland schoolgirl Hollie Creighton, from Barnes, in the role of Debbie.

The film which spawned the musical was shot in and around Easington Colliery in 1999, an area which also inspired the tale of a young boy who dances his way to a new future amidst the backdrop of the Miners’ Strike.

A band spokesman said: “Working Title is the production company responsible for both the film and the musical and they are busy re-writing the final section of the show to feature the band in the performance.

“We are expecting to play two of the songs, culminating in the band performing the hymn, Abide With Me, on their own as Billy is writing a letter to his late mother, in what is expected to be a highly emotional moment for the cast and audience.”

He added: “It’s an honour and a privilege to be asked to be part of such a globally-recognised musical and we are all ecstatic to have been given the opportunity to be part of what will be a very emotional final performance.”

The band, which was formed by miners in 1915 and was supported by them until the colliery closure in 1993, will also perform outside the Sunderland Empire on Thursday evening to mark the touring version of the show’s arrival in the city.

Read more: http://www.sunderlandecho.com/news/local/all-news/easington-colliery-band-to-perform-at-swansong-billy-elliot-show-1-7833048#ixzz44zEbGPjH

  [ # 161 ] 08 April 2016 07:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Na zaterdagavond geen Billy Elliot meer in Londen.

De laatste show morgenavond belooft bijzonder te worden. Er was al bekend dat het orkest zou worden versterkt, nu is ook bekend dat we een ‘estafette-voorstelling’ te zien krijgen. Naar mijn weten is dat maar een paar keer gebeurd in al die 11 jaar. Drie huidge Billys hebben de afgelopen avonden afscheid genomen, vanavond speelt de vierde Billy zijn laatste volledige show. Dan tijdens de zaterdag matinee waarschijnlijk al de eerste gezamenlijke show.

Ik ben er bij, de laatste drie shows. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden en wie er allemaal bij zullen zijn.

An extra bunch of Billys will take the stage when the beloved Billy Elliot plays its final performance this Saturday at the Victoria Palace Theatre.

According to Baz Bamigboye of The Daily Mail, the musical’s four pint-sized Billys (Brodie Donougher, Thomas Hazelby, Euan Garrett, Nat Sweeney,) three Michaels (Nathan Jones, Bradley Mayfield, Ben Robinson,) and trio of Debbies (Connie Fisher, Beatrice Bartley, and Holly Jayne Creighton) will all perform before the curtain comes down.

Bron: Broadwayworld.com

  [ # 162 ] 08 April 2016 05:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Twee volwassen balletdansers was leuk, 4 Billys op hetzelfde moment wordt toch ook wel erg leuk….

Sir Elton John will join past and present cast and crew of Billy Elliot tomorrow for a special celebration as the musical dances its way out of the West End after 11 years.

The singer, who composed the music for the show based on the hit film, will be joined by his husband David Furnish, the show’s writer Lee Hall and its director Stephen Daldry.

Dozens of the 42 actors who have played the title role are expected to return for the final curtain, plus other former cast members and Easington Colliery Band from the pit village in the North-East where the story is set.

Tomorrow’s performance will feature all the current 10 child actors who play Billy and his friends Michael and Debbie, in what Daldry called a “sort of extended tag team”.

He said: “We wanted to celebrate all the kids, so we switch the kids from scene to scene and sometimes in the middle of scenes – and sometimes, much to the confusion of the adult cast, we’ll use all four at the same time.”

The show will raise money for the East Durham Trust, a charity which combats deprivation in the Easington area.

Bron: Evening Standard

[ Gewijzigd: 08 April 2016 05:36 PM by DenP ]
  [ # 163 ] 08 April 2016 09:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  287
Geregistreerd  2009-03-11

Oh ik ben zoooo jaloers! Een aantal weken geleden nog een paar dagen naar Londen geweest, speciaal om afscheid te nemen van deze geweldige musical. Had erg graag naar de laatste voorstelling gewild, maar helaas:(

  [ # 164 ] 08 April 2016 11:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Het was vanavond Thomas Hazelby die als laatste een volledige voorstelling mocht spelen, terzijde gestaan door Bradley Mayfield als Michael.

Heerlijk om weer een Victoria Palace Theatre te zien dat tot de nok toe gevuld was en zin had in weer een bijzondere avond. Een prima voorstelling met Thomas die Mrs. Wilkinson na “Born To Boogie” en de wc-scène met Debbie in een houdgreep vasthield waar ze echt niet uitkwam. Even tilde hij haar zelfs op en spartelde ze met haar benen in de lucht.

Een staande ovatie na “Electricity” en een lang applaus. Na afloop werd er gecollecteerd voor het East Durham Trust, ook de opbrengsten van morgenavond gaan naar dit fonds.

Nog twee voorstellingen te gaan en dan staan de verhuiswagens voor de deur van het theater. Hopelijk pakt de renovatie niet zo uit dat het Victoria Palace Theatre er precies zo uit gaat zien als de nieuwe gebouwen die rond het theater verrijzen. De omgeving wordt er niet beter op.

[ Gewijzigd: 09 April 2016 02:22 AM by DenP ]
  [ # 165 ] 09 April 2016 09:06 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

DenP - 08 April 2016 11:08 PM

Nog twee voorstellingen te gaan en dan staan de verhuiswagens voor de deur van het theater. Hopelijk pakt de renovatie niet zo uit dat het Victoria Palace Theatre er precies zo uit gaat zien als de nieuwe gebouwen die rond het theater verrijzen. De omgeving wordt er niet beter op.

Dat is niet te hopen inderdaad. De laatste keer in Londen was ik er toevallig in de buurt maar wat een afzichtelijke gebouwen zijn ze daar aan het neerzetten. De renovatie van het theater is bij Mackintosh wel in goede handen lijkt me, heb er alle vertrouwen in.

Ik wens je in ieder geval mooie laatste voorstellingen toe van Billy Elliot. Geniet ervan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 9 10 11 12 > 
11 of 12