De digitale versie van het programmaboek staat op de website van de voorstelling.
Het schrappen van de voorstelling doet me heel erg terugdenken aan het stopzetten van De Producers in 2011. Ook zo’n prachtige, groots opgezette voorstelling die veel te weinig mensen hebben kunnen zien. Al waren de omstandigheden natuurlijk anders: De verkoop van Hello, Dolly! liep heel goed, die van De Producers rampzalig.
En toevallig heb ik van beide shows de laatste voorstelling gezien. Bij De Producers was dat heel bewust. Het was al bekend dat de verkoop slecht liep en dat die zondag (een week na de première) weleens de laatste voorstelling zou kunnen zijn. Toen heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en ben ik afgezakt naar het Chassé Theater (ik zou de voorstelling eigenlijk gaan bekijken in het Nieuwe Luxor Theater). En ik ben nog altijd hartstikke blij dat ik dat gedaan heb, want het was een geweldige middag.
Bij Hello, Dolly! was het puur toeval. Ik zou eigenlijk pas anderhalve week later op zaterdag gaan. Maar toen het speelschema uitkwam en bleek dat Paul de Leeuw niet zou spelen (die had toch mijn voorkeur boven Jörgen Raymann) heb ik maar voor die woensdag geboekt. Daar heb ik dus heel veel geluk mee gehad (zeker omdat het speelschema later werd aangepast en Paul de Leeuw alsnog op die zaterdag zou spelen). Want ik had deze fantastische voorstelling absoluut niet willen missen. Bij het verhaal kan je misschien nog je kanttekeningen plaatsen (het is inderdaad geen Shakespeare). Bij de waanzinnige uitvoering zeker niet.