2 of 2 |  < 1 2
Musical Awards 2023
  [ # 16 ] 29 April 2023 12:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Moet de producent niet zelf mensen voordragen voor nominatie? En daar een fee voor betalen? Ik zou daar dan wel een paar keer over nadenken, zeker als de productie al voorbij is. Voor bv. Les Mis is het dan waarschijnlijk interessanter om de bekende namen voor te dragen, dat helpt ze ook bij verdere promotie. “Wij wisten al dat we een fantastische cast hadden, maar nu zegt de jury van het MAG het ook!”

Voor het nageslacht ook nog hier de lijst:

Beste Grote Musical: 
Charlie and the Chocolate Factory
Disney’s AIDA
Les Misérables
The Prom

Beste Kleine Musical:
Blind Date
De regels van Floor
Checkpoint Charlie
Sweeney Todd

Beste Oorspronkelijk Nederlandse Musical:
Blind Date
Checkpoint Charlie
Dagboek van een Herdershond
De regels van Floor
Misfit de Musical

Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een grote musical:
Nandi van Beurden (Dagboek van een Herdershond)
Pia Douwes (The Prom)
Danique Graanoogst (Grease)
Gaia Aikman (Disney’s AIDA)

Beste Vrouwelijke Hoofdrol in een kleine musical:
Brigitte Heitzer (Blind Date)
Simone Kleinsma (Sweeney Todd)
Valerie Curlingford (Sweeney Todd)
Desi van Doeveren (Before After)

Beste Mannelijke Hoofdrol in een grote musical:
William Spaaij (Dagboek van een Herdershond)
Remko Vrijdag (Charlie and the Chocolate Factory)
Barry Beijer (The Prom)
Milan van Waardenburg (Les Misérables)
Freek Bartels (Les Misérables)

Beste Mannelijke Hoofdrol in een kleine musical:
Coen Bril (Before After)
Max Laros (De regels van Floor)
Hans Peter Janssens (Sweeney Todd)
Jonathan Demoor (Sweeney Todd)

Beste Vrouwelijke Bijrol:
Suzan Seegers (Dagboek van een Herdershond)
Sanne Franssen (Blind Date)
Vajèn van den Bosch (Les Misérables)
Esmée Dekker (Grease)
Nurlaila Karim (The Bodyguard)
Lone van Roosendaal (Sweeney Todd)

Beste Mannelijke Bijrol:
Peter van Heeringen (Charlie and the Chocolate Factory)
Mark Roy Luykx (Les Misérables)
Yannick Plugers (Les Misérables)
Samir Hassan (Sweeney Todd)

Beste Aanstormend Talent:
Joes Brauers (Dagboek van een Herdershond)
Juliëtte van Tongeren (The Prom)
Soraya Gerrits (The Prom)
Sem Gerritsma (Les Misérables)

Beste Regie:
Joep Onderdelinden (Blind Date)
Naomi van der Linden (De regels van Floor)
Laurence Connor en James Powell (Les Misérables)
Frank van Laecke (Sweeney Todd)

Beste Choreografie:
Pim Veulings (Charlie and the Chocolate Factory)
Chiara Re (The Prom)
Daan Wijnands (Grease)
Darrell Grand Moultrie (Disney’s AIDA)

Beste Decor, Toneelbeeld of Projecties:
Arjen Klerkx (Charlie and the Chocolate Factory)
Carla Janssen Höfelt (Sweeney Todd)
Matt Kinley (Les Misérables)
Bob Crowley (Disney’s AIDA)

Beste Lichtontwerp:
Marc Heinz (Charlie and the Chocolate Factory)
Jordy Veenstra (De regels van Floor)
Paule Constable (Les Misérables)
Natasha Katz (Disney’s AIDA)

Beste Geluidsontwerp:
Mick Potter (Les Misérables)
Maarten Houdijk (Sweeney Todd)
Tony Gayle (Disney’s AIDA)
Maarten Houdijk (Before After)

Beste Kostuums, Kap en Grime:
Mattijs van Bergen (Charlie and the Chocolate Factory)
Arno Bremers (The Prom)
Bob Crowley (Disney’s AIDA)
Arno Bremers (Blind Date)

Beste Muziek, Liedteksten en Arrangementen:
André Breedland (Dagboek van een Herdershond)
Sam Verhoeven (Blind Date)
Stef Bos (Checkpoint Charlie)
Helmer Kant (Checkpoint Charlie)

Beste Script en Dialogen:
Allard Blom (Blind Date)
Marjon Hoffman en Ernst Jan van Rossen (De regels van Floor)
André Breedland (Dagboek van een Herdershond)
Fleur van Greuningen (Checkpoint Charlie)

Beste Vertaling:
Thomas van Luyn (Charlie and the Chocolate Factory)
Rik van den Bos (Charlie and the Chocolate Factory)
Jurrian van Dongen (The Prom)
Elly Scheele (Before After)

[ Gewijzigd: 29 April 2023 01:02 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 04 May 2023 06:42 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

June - 29 April 2023 12:59 PM

Moet de producent niet zelf mensen voordragen voor nominatie? En daar een fee voor betalen? Ik zou daar dan wel een paar keer over nadenken, zeker als de productie al voorbij is. Voor bv. Les Mis is het dan waarschijnlijk interessanter om de bekende namen voor te dragen, dat helpt ze ook bij verdere promotie. “Wij wisten al dat we een fantastische cast hadden, maar nu zegt de jury van het MAG het ook!”

De producenten betalen mee. Interessant hierbij is dit artikel van Theaterkrant.

  [ # 18 ] 10 May 2023 11:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zes kanshebbers voor de publieksprijs Beste Musical en Beste Familiemusical bekend

Vandaag is bij de Musical Award Nominatielunch bekend gemaakt welke producties kans maken op de VriendenLoterij publieksprijs Beste Musical en Eventim publieksprijs Beste Familiemusical. De drie musicals die voor de publieksprijs Beste Musical de meeste stemmen hebben gekregen zijn Les Misérables, Grease en Dagboek van een Herdershond. De drie kanshebbers voor de publieksprijs Beste Familiemusical zijn De Kleine Zeemeermin, Kruimeltje de Musical en Assepoester de Musical.

Het publiek heeft wekenlang kunnen stemmen op de publieksprijzen. Iets waar massaal gebruik van is gemaakt. In willekeurige volgorde hebben Les Misérables, Grease en Dagboek van een Herdershond voor de VriendenLoterij publieksprijs Beste Musical de meeste stemmen gekregen. De meeste stemmen voor de Eventim publieksprijs Beste Familiemusical zijn, in willekeurige volgorde, gegaan naar De Kleine Zeemeermin, Kruimeltje de Musical en Assepoester de Musical.

Met deze twee extra categorieën voor de Musical Awards, die op 15 mei in het AFAS Circustheater Scheveningen worden uitgereikt, is ook duidelijk geworden dat De Graaf & Cornelissen Entertainment en Albert Verlinde ieder in totaal kans maken op negentien en twaalf awards.
‘We zijn ontzettend trots,’ laat artistiek directeur Hans Cornelissen van De Graaf & Cornelissen Entertainment weten. ‘Met zijn allen hebben we het afgelopen seizoen fantastische producties gemaakt, waar iedereen keihard en nog steeds heel hard aan werkt. Het is mooi om te zien dat dit beloond wordt met negentien nominaties.’ Ook Albert Verlinde voelt zich dankbaar. ‘Ik vind het geweldig voor de mensen, voor en achter de schermen, die aan deze voorstellingen hebben meegewerkt.  Je werkt altijd in een team. Zonder hen kan een producent niets.’

Op maandag 15 mei presenteren Frits Sissing en Marlijn van Weerdenburg vanuit het AFAS Circustheater in Scheveningen live de uitreiking van de Musical Awards bij de AVROTROS op NPO 1. De uitzending begint om 20.30 uur.

  [ # 19 ] 15 May 2023 08:23 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2009-03-07

Staat de chatbox open en hoe kom ik daar?

[ Gewijzigd: 15 May 2023 10:23 PM by gracebeugelink ]
  [ # 20 ] 15 May 2023 11:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

gracebeugelink - 15 May 2023 08:23 PM

Staat de chatbox open en hoe kom ik daar?

Je had ‘m al gevonden want je hebt mee gedaan, leuk, maar dan vooral voor anderen: http://www.musicalworld.nl/chat

  [ # 21 ] 16 May 2023 06:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Tja… Nogal saai, of niet? De uitzending zat op zich degelijk in elkaar (wel erg strak qua timing, jeetje), op het optreden van Mamma Mia na leek het geluid in orde te zijn, maar om nou te zeggen dat dit een fantastische viering van het theatervak was… Mwoah. Paar goede optredens, niet echt slechte maar ook geen fantastische (al kwam Gaia Aikman aardig in de buurt). The Bodyguard krijgt van mij wel strafpunten voor alle gemakzucht die om deze productie hangt.

Zoals altijd heb ik te weinig gezien om te beoordelen of de winnaars “terecht” zijn, maar het lijstje kwam dit keer minder raar over dan die vloedgolf van awards voor Aladdin vorig jaar. Misschien dat Freek en Brigitte net wat minder de gedoodverfde favoriet waren tov Milan en Simone? Maar evengoed verdiend, lijkt me.

Jammer dat er zo weinig te lachen viel. Misschien had Brigitte gewoon de hele avond moeten speechen 😊

[ Gewijzigd: 16 May 2023 06:40 PM by Laush ]
  [ # 22 ] 17 May 2023 07:51 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Gemakzucht is inderdaad precies de juiste benaming over de huidige run van The Bodyguard! Echt zo van: we pleuren de halve cast van Tina in een show en vullen het Beatrixtheater een paar maanden. Hoewel… vullen niet echt want de zaal is volgens mij geen enkele avond vol.

Vond het op zich een vermakelijke avond. Geluid was, op een paar momenten na, best redelijk. Optredens van Aida en Les Mis waren de hoogtepunten. Bij Mamma Mia even wennen aan de hertaling. Maar kan best leuk worden met deze cast. Het hele Soldaat van Oranje gedeelte had van mij geschrapt mogen worden. Optreden van The Bodyguard was ronduit slecht! Ik vond Nyassa een heel goede Tina, met name qua zang, maar met het repertoire van Whitney heeft ze duidelijk meer moeite.

  [ # 23 ] 18 May 2023 07:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Laat ik voorop stellen dat ik altijd blij ben als er aandacht is voor musical. Maar het valt me steeds meer op hoe liefdeloos deze programma’s eruit zijn gaan zien. Ook deze awardshow weer gehaast en op mij overkomend als zuiver reclame in plaats van oprecht laten zien hoe mooi en divers musical en muziektheater is.

Qua optredens betekent dat dat de producenten moeten kiezen tussen het spotlicht gunnen aan één performer / voor één nummer, of het maken van een vreemde medley. Het komt op mij ook over alsof er weinig tijd wordt gemaakt om te repeteren en het geluid goed te regelen. Ik ben er zeker van dat het kan, maar het geluid was bij de optredens vaak ruk. De musicals met de groepsnummers - Het was zondag in het zuiden, Mamma Mia, Grease, The Bodyguard - hadden last van het slechte geluid en balans. Soms gewoon vals en sloegen m.i. plank mis. (De tocht kwam er nog goed vanaf geloof ik.) Les Misérables kwam het beste uit de verf; verfrissend ook om te kiezen voor een kleiner, solonummer, in plaats van het eeuwige “Nog één dag”. Aida en De Hospita m.i. gered door de solisten.

En om het nog erger te maken droop er van het optreden van The Bodyguard nog extra liefdeloosheid af; het is me echt een raadsel waarom Tina moest sluiten en er is gekozen voor deze korte reprise. Waarom dan niet een reeks musical-concerten? Pretty Woman niet eerder laten beginnen zou ik als onwetende nog kunnen linken aan het sterke seizoen met Aida en Les Misérables, waardoor deze musical kansloos zou zijn geweest voor de prijzen.

Het hoogtepunt van zo’n awardshow zou niet de speech van een winnaar moeten zijn, maar dat was het nu wel een beetje.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 24 ] 20 May 2023 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

June - 18 May 2023 07:37 PM

Laat ik voorop stellen dat ik altijd blij ben als er aandacht is voor musical. Maar het valt me steeds meer op hoe liefdeloos deze programma’s eruit zijn gaan zien. Ook deze awardshow weer gehaast en op mij overkomend als zuiver reclame in plaats van oprecht laten zien hoe mooi en divers musical en muziektheater is.
....
Het hoogtepunt van zo’n awardshow zou niet de speech van een winnaar moeten zijn, maar dat was het nu wel een beetje.

Eens.  Routinematig, een speech waarvan van te voren is gezegd dat als die binnen 25 tellen niet klaar is, de microfoon zal worden dichtgedraaid (of dat echt is gebeurd weet ik niet maar zo kwam het wel op mij over). Op1 en de sport zaten te wachten, Jack van Gelder was in het verleden wel eens boos als het Gala uitliep, nu is Jack door zijn eigen gedrag gecancelled dus dat probleem heeft zichzelf ook opgelost. We zagen inderdaad veel middelmatigheid helaas, geen reclame voor het mooie vak. Beetje somber verhaal van mij, maar zo kwam het op me over. Was wel blij met de Awards voor Brigitte en Freek!

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Open Studio in DeLaMar West      Podiumpas ››