2 of 2 |  < 1 2
Six in Nederland (2023)
  [ # 16 ] 05 October 2023 07:05 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2010-06-06

Gister in rotterdam geweest en lees nu pas wat jullie er hier van vinden.
En ja misschien was het allemaal best snel. Ik miste wel de pauze. Maar voor de rest vond ik het erg goed. Het was bijna alsof ik de opname waar ik al jaren vals mee meezong live zag. En die Jane Seymour speelde had ook nog een lekker accent. Ja ik zou liever naar Londen gaan maar als ze Londen naar hier brengen ben ik daar niet op tegen. En het gaf wel een leuk effect een energieke zaal. Ik geloof ook dat er veel niet nederlands sprekende mensen waren. Ik vraag me wel af wat al die oudere mensen er deden zouden die iets anders hebben verwacht.

  [ # 17 ] 06 October 2023 06:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

friezenfan - 05 October 2023 07:05 PM

Ik vraag me wel af wat al die oudere mensen er deden zouden die iets anders hebben verwacht.

Sorry, maar mag ik dit een beetje een bekrompen en badinerende reactie vinden? Dat deze voorstelling heel erg aanspreekt bij een jonger publiek betekent natuurlijk niet automatisch dat het een ouder publiek niet kan aanspreken.

Over een paar decennia zitten we zelf waarschijnlijk ook als ‘ouder publiek’ bij zo’n voorstelling. Gewoon vanwege een passie voor het genre. Niks mis mee, lijkt me.

  [ # 18 ] 06 October 2023 12:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik weet niet wat er tegenwoordig onder ‘oud’ wordt verstaan, maar ik - 45 lentes jong - ging vorige week bij de laatste show in het DeLaMar compleet uit mijn dak, samen met mijn dochter. Echt een fantastische show!
Volgend jaar gaan we nog een keer en als Six over 20 jaar nog eens (terug)komt, zit ik er vast weer, met grijze haren en al 👵.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 19 ] 06 October 2023 12:26 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2010-06-06

Ik had het over 70/80 jarigen maar het is me al wel weer duidelijk mij zie je hier verlopig niets.
Deze mensen waren met leeftijdsgenoten en niet daar met (klein)kinderen

  [ # 20 ] 06 October 2023 01:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Ik vind het inderdaad ook een hele vreemde opmerking. Juist leuk als de doelgroep en dus ook de leeftijd zo divers is. Waarom zouden ouderen niet (samen) naar SIX kunnen? Moet dat per se met een (klein)kind? Heel bekrompen opmerking.

  [ # 21 ] 06 October 2023 09:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Aangezien ik het castalbum ongeveer uit mijn hoofd ken en al veel over de voorstelling had gezien/gelezen had SIX voor mij weinig verrassingen afgelopen woensdag. Dat vond ik jammer, het concept vind ik heel vet en vernieuwend dus als je minder bekend bent met het materiaal en de voorstelling voor het eerst ziet zul je ongetwijfeld weg worden geblazen. De dames (allen first cast) waren geweldig, wat een stemmen en liedinterpretatie! De zaal ging helemaal uit z’n dak. Ik vond het mooi dat er niet gesmierd wordt. Er zitten wat momenten in de show waar bij andere voorstellingen soms gekozen wordt om de acteurs gescript “uit hun rol te laten vallen”. Ik was heel blij dat dat hier niet gebeurde.

Het geluid stond wat mij betreft te hard, dus als je zuinig bent op je oren: neem oordopjes mee ;).

  [ # 22 ] 07 October 2023 11:56 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisteren een ongelooflijk leuke en uitzinnige show van SIX gezien in Rotterdam! Zaal zat bomvol uitzinnige mensen, zo leuk om zo’n enthousiaste zaal eens mee te maken! Ik heb echt genoten van de show en ondanks ik de originele bootleg al 100 keer heb afgespeeld, vond ik het geweldig om nu de show eens live te zien. De tip van de oordopjes is zeker op zijn plaats, want potverdorie wat galmt die muziek lekker door het Nieuwe Luxor! Absoluut genoten en het was de rit van 3 uur zeker waard! Ikzelf kom uit Groningen en ik ben heel benieuwd hoe de show het volgend jaar in Martiniplaza gaat doen.

Weet iemand heel toevallig wat gisteren de cast was van de 21.30 u show? Ik zat net iets te ver weg om goed de gezichten te kunnen zien.

  [ # 23 ] 11 October 2023 08:21 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

galinda met een ga - 07 October 2023 11:56 AM

Ik heb gisteren een ongelooflijk leuke en uitzinnige show van SIX gezien in Rotterdam! Zaal zat bomvol uitzinnige mensen, zo leuk om zo’n enthousiaste zaal eens mee te maken! Ik heb echt genoten van de show en ondanks ik de originele bootleg al 100 keer heb afgespeeld, vond ik het geweldig om nu de show eens live te zien. De tip van de oordopjes is zeker op zijn plaats, want potverdorie wat galmt die muziek lekker door het Nieuwe Luxor! Absoluut genoten en het was de rit van 3 uur zeker waard! Ikzelf kom uit Groningen en ik ben heel benieuwd hoe de show het volgend jaar in Martiniplaza gaat doen.

Weet iemand heel toevallig wat gisteren de cast was van de 21.30 u show? Ik zat net iets te ver weg om goed de gezichten te kunnen zien.

Ik zag deze show ook en vond het zeer vermakelijk. Nergens in het theater was Cast info te vinden, maar na een beetje onderzoek op de Instagram pagina’s van de dames toch te weten gekomen wie er speelde.
We hadden 2 alternates:
Ellie Jane Grant als Catherine of Aragon
Tamara Morgan als Catherine Parr

  [ # 24 ] 12 October 2023 12:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Dankjewel voor de reactie!! Heb ik eindelijk het raadsel opgelost hahah!

 < 1 2
2 of 2