67 of 264 | ‹ First  < 65 66 67 68 69 >  Last ›
Mary Poppins
  [ # 991 ] 28 March 2010 12:08 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Verbaasde mij wel dat de plek naast M. Vermoen, de voorzitter van Irenes fanclub, leeg bleef, ook tijdens de tweede akte, rij 4 of zo.
En zo waren er meer lege plekken.

[ Gewijzigd: 28 March 2010 02:21 PM by Hanstmf ]
  [ # 992 ] 28 March 2010 12:18 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Hoe gaat het met vliegen? Vlieg ze door de zaal??

En hoe gaat dat als ze in die tekening(die tegel) spring?

  [ # 993 ] 28 March 2010 12:21 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Er zijn ook nog genoeg kaarten te krijgen in bijvoorbeeld de maand April. Ik denk dat het wel een keer gaat lukken om last minute met CJP naar MP te gaan… Maar de kaartverkoop gaat natuurlijk wel weer lopen na de eerste enthousiaste verhalen!  😄

  [ # 994 ] 28 March 2010 12:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

K vindt de kaartverkoop niet snel gaan nee.
Dat vind ik net als bij WWRY

  [ # 995 ] 28 March 2010 12:32 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

sanjay - 28 March 2010 12:18 AM

Hoe gaat het met vliegen? Vlieg ze door de zaal??

En hoe gaat dat als ze in die tekening(die tegel) spring?

spoiler!!!

Ze vliegt twee keer op het toneel en aan het eind van de show over het publiek.
Die spring zit er niet in. Zijn veel verschillen met de film

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 996 ] 28 March 2010 12:39 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Komt ze niet aan van uit de zaal. Had dat wel verwacht.
Duurt het lang voor dat Mary komt?
Of zit ze in de opening zo als in de film op der wolk.
Heeft ze ook een prattende paraplu??

En zit dat stukje met vanalles uit haar tas hallen er ook in??

En dat kanon schot??

Heb laast de film bekeken en dacht soms hoe gaan ze dat nou doen.

Sorry voor al dir vragen.

  [ # 997 ] 28 March 2010 12:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

sanjay - 28 March 2010 12:39 AM

Komt ze niet aan van uit de zaal. Had dat wel verwacht.
Duurt het lang voor dat Mary komt?
Of zit ze in de opening zo als in de film op der wolk.
Heeft ze ook een prattende paraplu??

En zit dat stukje met vanalles uit haar tas hallen er ook in??

En dat kanon schot??

Heb laast de film bekeken en dacht soms hoe gaan ze dat nou doen.

Sorry voor al dir vragen.

Nee, ze komt niet aangevlogen door de zaal, maar haar aankomst is wel heel erg Mary-achtig.
Het duurt niet heel lang voor Mary komt. Kwartiertje o.i.d.
In de opening zit ze niet op een wolk.
Ze heeft geen pratende paraplu.
Ze haalt wel een hoop grote dingen uit de tas. Meer dan in de film geloof ik.
Kanonschot kan ik me niets van herinneren.

  [ # 998 ] 28 March 2010 01:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mijn eerste reactie was vooral: Het beweegt en het heeft kleurtjes. Vreemd genoeg dekt die zin echt wel de lading van het stuk, want er gebeurd helemaal niks (beetje tegengas op de lovende reactie 😉).

Vanavond was volgens mij de eerste keer dat ik een staande ovatie tijdens een voorstelling heb meegemaakt, aan het einde van Alles Kan stond ineens de hele zaal. Stonden ze omdat ze het zà³ briljant vonden dat de voorstelling wel moesten ‘onderbreken’? Nee, ze stonden omdat ze dachten dat ‘t al afgelopen was…

Wat ik toch graag wil zeggen omdat mensen van mij altijd gemuts erover verwachten: De vertaling. Ik ken ‘m nog niet goed genoeg om te zeggen of ik ‘m beter vind dan 42nd Street, maar hij is, op eerste gehoor, zeer zeker van gelijkwaardige kwaliteit. Ik vond zelfs (SPOILER!) de woordspeling van Dhr. Von Shumelen hilarisch. De vertaling van Beinig mrs. Banks (Echtgenote van) klinkt prachtig. Ik werd daar ontzettend blij van. Waarom was Beauty and the Beast toch niet van gelijkwaardig niveau.

PS. Aanvulling: (Spoiler!) Spit spot is vertaald als Kwiek, kwiek. Leuk. Ik verstond overigens in het theater dat Michael Mary steeds ‘leep’ noemde, maar hij noemt ‘r link.

sanjay - 28 March 2010 12:39 AM

Sorry voor al dir vragen.

In tegenstelling tot Dirty Dancing is dit niet Mary Poppins de film op het toneel. Er zitten songs uit de film in de musical, maar het script (welk script denk ik dan, maar goed, daar wil ik van af zijn) wijkt aardig van de film. De scene zoals I Laugh To Laugh (of Ik Lach Zo Graag) zit ook niet in de musical.

[ Gewijzigd: 28 March 2010 01:52 AM by Lance ]
  [ # 999 ] 28 March 2010 05:17 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2010-02-03

sanjay - 28 March 2010 12:27 AM

K vindt de kaartverkoop niet snel gaan nee.
Dat vind ik net als bij WWRY

vind ik niet heel raar, als je de prijzen ziet…

   Handtekening   

A smile is the prettiest thing you can wear!

  [ # 1000 ] 28 March 2010 07:22 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

En ik vind die prijzen niet raar als je ziet uit hoeveel mensen de cast bestaat, en alle overige medewerkers, plus de enorme hoeveelheid kostuums e.d. (het is natuurlijk wel een flinke hap uit je portemonnee, dat is waar), ik vind wel dat je waar voor je geld krijgt.

Ik ben er gisteren nogal blanco ingegaan: ken het boek, de film of de musical niet, dus alles was nieuw voor mij, geen vergelijkingsmateriaal. Overspoeld door indrukken, maar vooral met een heel blij gevoel, stond ik ‘s avonds weer buiten. Aangezien er steeds zoveel te zien was op het toneel, wil ik zeker nog een keer terug, want ik heb het gevoel dat ik nog veel gemist heb, vooral wat er in het ensemble gebeurde.

Wat mij in de eerste plaats opviel, was de mooie chemie tussen Noortje en William. Daarnaast vond ik beiden hun rol met heel veel plezier en overtuiging neerzetten. Noortjes stem is prachtig en glashelder. Ook Maike Boerdam deed het voortreffelijk, en niet te vergeten de kinderen, die veel vaker op het toneel waren en veel meer tekst hadden dan ik vooraf had verwacht. 

Het klapstuk was voor mij toch wel het tapnummer, met name door de hele enscenering, de belichting, de enorme groep dansers en het was natuurlijk heel spectaculair dat Bert tegen de muur om hoog ging.

Voor de rest moet ik het nog allemaal even op mij in laten werken 😊, maar ik zou tegen iedereen zeggen: ga het zelf bekijken!

  [ # 1001 ] 28 March 2010 07:37 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

FanuitAmsterdam - 28 March 2010 07:22 AM

En ik vind die prijzen niet raar als je ziet uit hoeveel mensen de cast bestaat, en alle overige medewerkers, plus de enorme hoeveelheid kostuums e.d. (het is natuurlijk wel een flinke hap uit je portemonnee, dat is waar), ik vind wel dat je waar voor je geld krijgt.

Ik ben er gisteren nogal blanco ingegaan: ken het boek, de film of de musical niet, dus alles was nieuw voor mij, geen vergelijkingsmateriaal. Overspoeld door indrukken, maar vooral met een heel blij gevoel, stond ik ‘s avonds weer buiten. Aangezien er steeds zoveel te zien was op het toneel, wil ik zeker nog een keer terug, want ik heb het gevoel dat ik nog veel gemist heb, vooral wat er in het ensemble gebeurde.

Wat mij in de eerste plaats opviel, was de mooie chemie tussen Noortje en William. Daarnaast vond ik beiden hun rol met heel veel plezier en overtuiging neerzetten. Noortjes stem is prachtig en glashelder. Ook Maike Boerdam deed het voortreffelijk, en niet te vergeten de kinderen, die veel vaker op het toneel waren en veel meer tekst hadden dan ik vooraf had verwacht. 

Het klapstuk was voor mij toch wel het tapnummer, met name door de hele enscenering, de belichting, de enorme groep dansers en het was natuurlijk heel spectaculair dat Bert tegen de muur om hoog ging.

Voor de rest moet ik het nog allemaal even op mij in laten werken 😊, maar ik zou tegen iedereen zeggen: ga het zelf bekijken!

Ben het helemaal met je eens. Ik zat gisteren op rij 1A en vooral in de scenes met het hele ensemble gebeurt zo veel dat dat niet in 1 keer allemaal te zien is. De vertaling van Martine Bijl vond ik erg goed, decor kostuums en cast evenzo. Ik heb de show jaren geleden in Londen gezien en vond deze versie niet onderdoen voor de show die ik heb gezien.

De kinderen, Iris en Cas, deden het voortreffelijk en hadden een grotere rol dan ik me kon herinneren. Beiden deden het erg goed. Cas heeft november vorig jaar ook al de laaste voorstelling van Ciske de Rat gespeeld (als kleine Ciske), en deze rol speelt hij ook echt met verve. Ook de chemie tussen de kinderen en Noortje en William (en de andere volwassenen) was erg goed.

Ik vind al met al dat wel aan de hoge verwachtingen is voldaan en dat de cast een prima show heeft neergezet, zeker als je bedenkt dat dit pas de eerste try-out was. Aan de opmerkingen om me heen te horen was ik niet de nige die daar zo over dacht.

[ Gewijzigd: 28 March 2010 07:39 AM by DenP ]
  [ # 1002 ] 28 March 2010 07:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als ik de reactie van Tim zo lees is dat precies hetzelfde gevoel als ik had na het zien van de voorstelling in London. Het ziet er allemaal prachtig uit en de meeste muzikale nummers zijn erg leuk, maar de meeste scènes duren zo ontzettend lang. Er gingen toen ook veel kinderen praten en door de zaal lopen. Geen goed teken lijkt me.

  [ # 1003 ] 28 March 2010 08:10 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-12-30

Leuk om alle verhalen te lezen van iedereen die al is geweest. Ben nu zelf ook wel erg benieuwd naar de show, moet alleen nog tot 8 mei geduld hebben.

  [ # 1004 ] 28 March 2010 09:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Tim - 28 March 2010 01:12 AM

Vanavond was volgens mij de eerste keer dat ik een staande ovatie tijdens een voorstelling heb meegemaakt, aan het einde van Alles Kan stond ineens de hele zaal. Stonden ze omdat ze het zà³ briljant vonden dat de voorstelling wel moesten ‘onderbreken’? Nee, ze stonden omdat ze dachten dat ‘t al afgelopen was…

Ik wist dat er nog iets moest komen, dus ik bleef rustig zitten, maar als dat het einde was geweest was het ook niet verkeerd: het thema dat Mary Poppins ons duidelijk wel maken is dat je alles kunt bereiken, als je er zelf maar serieus voor werkt.

  [ # 1005 ] 28 March 2010 09:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Kaartverkoop loopt inderdaad niet storm volgens mij, de prijzen zijn inderdaad hoog. Ik als student kan zo’n kaartje ook niet zomaar kopen, toch heb ik het er meestal wel voor over omdat er inderdaad zo’n grote en leuke cast en crew aan meewerkt.

Leuk al die reacties! 😊

‹ First  < 65 66 67 68 69 >  Last ›
67 of 264