68 of 264 | ‹ First  < 66 67 68 69 70 >  Last ›
Mary Poppins
  [ # 1006 ] 28 March 2010 09:46 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

KAN SPOILERS BEVATTEN!

Ik was er ook bij gisteren (rij 1a, wat ik helemaal super vond!) en ik vond het geweldig!!! Ik ben een grote Mary Poppins fan dus ik had zeer hoge verwachtingen van deze musical en voor mij zijn die ook zeker waar gemaakt. In het begin had ik lichte twijfels wat het ging worden omdat ik al meteen merkte dat het erg afweek van de film (ik zat te wachten op de kanonschoten en dat ze alle spullen in huis hysterisch vast moeten houden, een van mijn favoriete scenes uit de film) Maar vanaf het moment dat Noortje op het podium verscheen, kwam er een glimlach op mijn gezicht die er niet meer af is gegaan de hele voorstelling. Ik geef eerlijk toe dat ik geen fan was van Noortje, ik was namelijk voor Sophie, maar ze heeft me nu overtuigd. Noortje is dé perfecte Mary! Die gezichtsuitdrukkingen van haar (die dus geweldig te zien zijn vanaf rij 1a, echt een aanrader!) zijn geweldig! Ze is zo, helemaal totaal op en top Mary Poppins and I loved it! Ik ben serieus sinds gisterenavond fan geworden van Noortje.
En die kinderen, Iris en Cas, mijn hemel wat zijn die goed! Je merkte ook aan ze dat ze heel gevoelig waren voor de reacties van het publiek en ze gingen in de loop van de voorstelling steeds beter spelen. En Maike Boerdam is ook erg goed als Mrs Banks!
Ik was ontzettend bang voor de vertaling maar het is me 100% meegevallen behalve die ene zin waar ik William iets hoor zeggen in de trant van: ‘spreek je met consumptie is het wateroverlastisch?!? Ik mag hopen dat ik dat verkeerd verstaan heb, maar goed, verder vond ik de vertalingen erg goed. Ik was op voorhand geen fan van ‘supercalifragilisticexpialidasties’ maar ik moet toegeven dat het wel leuk klinkt, en nu hoef ik ook niet zo lang te oefenen voor ik dit woord weer kan spellen want er zijn maar een paar letters anders 😉
En het tapdansen… wat een spektakel zeg! Ik wist gewoon niet waar ik moest kijken, er gebeurde zoveel en er was zoveel te zien. En William op het plafond… wow! En al die hysterische kleurtjes in de scene in het park… geweldig!
Ik zal het verhaal niet te lang maken maar ik ben totaal betoverd door Mary Poppins! Ik geloof er weer helemaal in, net als toen ik vroeger de film voor het eerst zag. En ik weet nu al zeker (al is mijn portemonnee het daar nog niet helemaal mee eens) dat ik nog veel vaker wil gaan!

ps. Ik vond Irene trouwens erg leuk in het ensemble, ze sprong er echt uit voor mij.

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 1007 ] 28 March 2010 09:53 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

Erg leuk om al die reacties te lezen, ik krijg nu ook zin om te gaan!

Staan de kinderen ook op het castbord?

  [ # 1008 ] 28 March 2010 09:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Eveliene - 28 March 2010 09:46 AM

Ik was ontzettend bang voor de vertaling maar het is me 100% meegevallen behalve die ene zin waar ik William iets hoor zeggen in de trant van: ‘spreek je met consumptie is het wateroverlastisch?!? Ik mag hopen dat ik dat verkeerd verstaan heb, maar goed, verder vond ik de vertalingen erg goed.

Nee, dat heb je correct verstaan. Enkele pagina’s geleden staat de hele tekst van Super… , n.a.v. het draaien van dit nummer tijdens Musical Moods. Overigens viel me wel op, dat nu wel gesproken werd over 14 letters in plaats van 15 op de opname (en het zijn er echt 14!).

  [ # 1009 ] 28 March 2010 10:02 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik vind het overlastische water juist wel grappig (opname, ik heb de voorstelling nog niet gezien), halitotious (zoiets?) was ook geen woord. Ik vind het wel humoristisch..

En ik denk dat ze “kwiek, kwiek” beter terug kunnen veranderen in “spit spot”, dat kan toch prima in het Nederlands? Ik vind kwiek nog steeds een beetje oubollig klinken.

  [ # 1010 ] 28 March 2010 10:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

Ik voel het grapje bij de keetshow over ‘kwiek kwiek’ al aankomen: ‘kwak kwak’ ofzo 😛 Ik ben ook meer voor ‘spit spot’ hoor, maar Noortje brengt het wel leuk.

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 1011 ] 28 March 2010 10:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Ik zag Frans trouwens gisteravond ook lopen, dus ik hoop nog op een mooi verslag van zijn hand 😉

  [ # 1012 ] 28 March 2010 10:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Toen bij Maike Boerdam zei hij dat hij er bij de 1ste try out bij zou zijn. Maar ik hoop ook op een verslag hoor!

  [ # 1013 ] 28 March 2010 11:06 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Joriss - 28 March 2010 10:02 AM

Ik vind het overlastische water juist wel grappig (opname, ik heb de voorstelling nog niet gezien), halitotious (zoiets?) was ook geen woord. Ik vind het wel humoristisch..

En ik denk dat ze “kwiek, kwiek” beter terug kunnen veranderen in “spit spot”, dat kan toch prima in het Nederlands? Ik vind kwiek nog steeds een beetje oubollig klinken.

het klinkt misschien wel oudbollig, maar we moeten niet vergeten dat het ook niet in deze tijd afspeelt

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 1014 ] 28 March 2010 11:15 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  32
Geregistreerd  2010-02-18

De eerste try-out tolt nog door mijn hoofd.
Wat is hier een prachtige voorstelling neergezet. Zeker voor diegene die in Londen -en of New York de voorstelling al hebben gezien, zullen zeker verrast zijn.
Met een gemak(lees vakkundigheid) zet Noortje haar rol neer. De totale cast is subliem.
Met een fantastisch teamwork is hier een waardig produkt neergezet.

   Handtekening   

  [ # 1015 ] 28 March 2010 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Zo we zijn weer terug uit Scheveningen ... Voor wie ook in Scheveningen wil overnachten is Hotel Gevers een absolute aanrader. Het pand staat een beetje in een onooglijk rijtje aan de Gevers Deynootweg maar de meer dan gastvrije ontvangst, de heerlijke kamers en een super ontbijt maken alles goed.

Over de voorstelling ben ik op twee kritiekpunten aardig enthousiast. Ik vind het nog steeds onvergeeflijk dat Nederland voor West End prijzen opgescheept zit met een soort bordkartonnen aftreksel van de originele West End versie. En eeuwig zonde dat ‘Temper Temper’ vervangen is door een nieuw nummer ‘Zo Is Het Spel’ dat helemaal niets toevoegt en eerlijk gezegd slaapverwekkend saai is.

Grote ster van de voorstelling is Noortje Herlaar die vanaf het eerste moment dat ze op het toneel is de aandacht op zich weet te richten en vast te houden. Maar vocaal is het niet de meest overtuigende Mary die ik zag. Prima samenspel met William Spaaij die soepel en moeiteloos danst en beweegt en de rol van Bert meer dan fantastisch neerzet. Ik moest wel even wennen aan het Amsterdamse accent.

In positieve zin sprongen voor mij Yvonne Valkenburg eruit als een geweldige Mevrouw Bril en Maike Boerdam als Winifred Banks. Jammer van Marjolijn Touw als Juf Andrew die vocaal totaal geen indruk op mij achterliet. Groot compliment ook voor de kinderen Banks ! Geen idee wie er op waren maar ze deden het schattig.

‘Mary Poppins’ blijft een geweldige voorstelling en als je nagaat dat gisteren pas de eerste preview was kan de show alleen nog maar verder groeien. Ik wil zeker nog een keer terug.

Verder gisteren alle creatives in de zaal inclusief Schumacher en Mackintosh en veel panikerende assistentes en hulpjes van assistentes die vooral heel belangrijk liepen te doen met blocnotes en mobiele telefoons. Vrij irritant. Maar verder heb ik een hele leuke avond gehad 😊

Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1016 ] 28 March 2010 11:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

[quote author=“eastwick” date=“1269768768”

In positieve zin sprongen voor mij Yvonne Valkenburg eruit als een geweldige Mevrouw Bril en Maike Boerdam als Winifred Banks. Jammer van Marjolijn Touw als Juf Andrew die vocaal totaal geen indruk op mij achterliet.

Yvonne speelde toch ook in Ciske, als zij het is dan vond ik haar in Ciske in ieder geval ook goed.
Marjolijn Touw is een van mijn favorite sterren, ze weet karakters altijd heel goed neer te zetten en normaal is ze vocaal heel sterk (vind ik dan). Tegen de tijd dat je nog een keer naar Mary Poppins gaat speelt Marjolijn misschien al niet meer, ben benieuwd wie haar gaat vervangen als ze in Petticoat gaat spelen. Iemand enig idee?

  [ # 1017 ] 28 March 2010 11:51 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Cas en Iris speelde gisteravond. Zij spelen ook de première

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 1018 ] 28 March 2010 12:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  492
Geregistreerd  2009-05-23

Clauw - 28 March 2010 09:53 AM

Erg leuk om al die reacties te lezen, ik krijg nu ook zin om te gaan!

Staan de kinderen ook op het castbord?

Ja, zestaan op de castbord/tv. Niet als laaste/onderop (wat vaak gebeurt), maar gewoon tussen de hoofdrolspelers.

  [ # 1019 ] 28 March 2010 12:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

LET OP!! misschoen SPOILER gevaar!!!!

Ik was er gister ook bij maar ben zelf niet zo heel erg enthausiast. Wat zijn de schuifpanelen in de parkscene afschuwelijk lelijk, zeker wanneer de groene lampen aan gaan. Daarnaast zijn de projecten op de zijtonelen nogal vaag en voegen deze panelen niets toe. Behalve dan dat er een bloemetje uit kan komen zetten.

Ik vond Maike Boerdam vocaal niet heel sterk wel qua spel. Marolein wist totaal niet te overtuigen, ik denk dat we blij mogen zijn dat ze snel de overstap gaat maken naar PettyC. Hugo speelde erg leuk net als de kinderen overigens. Cas is een geweldige michael.

Het stuk zelf duurt wat langig en mist pit het is allemaal wat aubollig. Er zitten leuke dingen in maar het geheel trekt te veel. Waaarom in vredesnaam bert op zijn kop laten tappen das compleet onnodig. Het vertrek van Mary de zaal in was mooi maar duurde ook veel te lang. Zelfs cas begon volgens mij op een gegevenmoment maar zijn ouders te zoeken.

En dan die grote afgreiselijke paraplui? wat is daar het nut van?

Was er nog iets goed? Ja zeker, Penny Vos als vogelvrouw was prachtig, sowieso één van de weinige echt mooie scenes wat betreft toneel beeld enzo. En natuurlijk Noortje ze straalde. En wat betreft de vertaling op wat sinterklaas hints na was hij erg sterk. Laat me raden wanneer hij gemaakt is 😉

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 1020 ] 28 March 2010 12:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

*kan spoilers bevatten*

Ook ik ben gister geweest, wat een fantastische musical!
Daarnaast complimenten aan de cast, het ging allemaal zo goed, je zag echt niet dat dit de eerste keer voor publiek was!

In het begin was ik nog niet helemaal geboeid, maar hoe verder ik in het verhaal kwam hoe meer ik het ook zelf ging beleven! Had zelfs tranen in m’n ogen op het laatste moment als de kinderen hun vader hun kwartjes geven.

Verhaal is niet heel sterk, maar ik vond niet dat het te langdradig was! Tweede akte absoluut niet, dat was echt kijken met open mond aan één stuk door!
Stap vooruit is natuurlijk geweldig, maar ook Alles kan vond ik prachtig.

Hoofdrolspelers zijn prima gecast!
Persoonlijke kende ik Yvonne Valkenburg en Steve Beirnart niet, maar wat een chemie hadden die twee samen, heel leuk gespeeld en daarnaast goede stemmen (vooral Yvonne). Ik vond daarnaast Penny Vos ook echt geweldig, prachtige stem!

Hugo en Maike spelen een zeer geloofwaardig koppel, waarin Hugo met name in z’n spel overtuigd en Maike dringt vocaal tot je door (reprise van Echtgenote van, is echt prachtig) en speelt daarnaast ook goed!

William heeft echt een zeer goede komische timing en tjah wat moet ik nog meer zeggen, hij speelt, zingt, tapt gewoon geweldig!

Noortje was in ‘t begin volgens mij wat gespannen, stem was nog niet helemaal top, maar daarna was ze geweldig! Vocaal geweld draait ze haar hand niet voor om, wat was ik onder de indruk van die hele extreem hoge noot in ‘de nanny battle’.

Maar diegene die mij het meest hebben overtuigd zijn Cas en Iris, wat hebben die kinderen extreem goede stemmen en wat speelden ze geweldig! Cas was echt heel komisch en had een prachtige stem, evenals Iris!
De kinderen hebben toch eigenlijk de ‘echte’ hoofdrol, zij staan bijna de hele tijd op ‘t podium en spelen hun rol met verve!

Vertaling vond ik ook erg leuk, bijv. in de winkel van mevrouw Corry met Albert de grote die nog klein was etc.

‹ First  < 66 67 68 69 70 >  Last ›
68 of 264