1 of 2 |  1 2 > 
Les Miserables 14-06-2008
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Eigenlijk had k met mijn ouders afgesproken dat ik pas na mijn verjaardag naar Les Mis zou gaan, omdat ik echt totaal geen geld had. Vrijdag tijdens de voetbalwedstrijd ging ineens mijn telefoon. Ik dacht nog: wie haalt het nou in zijn hoofd om tijdens het voetballen te bellen. Mijn tante dus: Heb je morgen (zaterdag) iets te doen. Nou nee..niet echt. Heb je zin om mee te gaan naar Les Miserables? Ja natuurlijk, wat denk jij dan? Nou bleek dat een vriend van haar via de postcode loterij kaartjes had gewonnen voor Les Mis, maar niet zo`n zin had. Nou dat kwam mij natuurlijk niet verkeerd uit;)

Zaterdag al op tijd op weg, want om 14.00 uur begon de show en voorafgaande zou er ook nog wat gebeuren. Wij kwam aan bij het Nieuwe Luxor, bleek dat we daar eerst op de foto moesten. Die foto moet k nog opzoeken op internet haha. Daarna kregen we broodjes en wat te drinken. Toen we de zaal in gingen kregen we een gratis programmaboek. We hadden goede plaatsen: rij 23 stoel 8 en 9. Voordat de show begon kregen we nog een praatje van de man van de postcodeloterij, en toen begon het eindelijk: bij de eerste muziek meteen al kippenvel all over!

De cast:
Jean Valjean - René van Kooten: WOW, zeker terecht dat hij de musical award heeft gewonnen. Hij heeft zichzelf echt weer overtroffen hoor. Helemaal super. Zijn stem, zijn manier van spelen echt super. Meteen in het begin herken je René al in het rijtje, en die opening: super gaaf. Breng hem thuis echt een tranenmoment, en als hij Marius meeneemt om hem te redden vanaf de baricade: echt geweldig. Ook het einde vond ik zo mooi, moest echt wel een paar traantjes laten. Hij speelt en zingt het zo goed, Valjean die eigenlijk alles aan de kant zet, zijn eigen leven, om Cosette gelukkig te maken. Tot aan zijn dood toe wil hij haar beschermen tegen zijn verleden. Je voelt zo met hem mee, met alles wat hij meemaakt, echt geweldig. Alleen maar lof voor René, super.
Javert — Wim van den Driessche: Ja ook geweldig. En wat een chemie tussen René en Wim. Wim heeft ook een mooie stem, goed gespeeld. Bij de zelfmoord van Javert ook wel weer errug emotioneel moment. Gewoon super. Het is een beetje een dubbel gevoel, je voelt mee met Valjean, maar ook met Javert wil je meevoelen, zijn eeuwige strijd tegen Valjean. 
Marius — Jamai Loman: Elke keer als ik Jamai zie denk ik weer : wow , wat is hij goed geworden. Dit had ik bij de Wiz al, bij de nummers uit JCS, en nu weer. Hij is ontzettend gegroeid. Ik vind dat hij een mooie stem heeft, hij zingt goed en ook zijn acteren gaat elke keer als ik hem zie spelen vooruit. Ik vond hem erg goed. Zijn ‘lege stoelen, lege tafels’ was ook een tranenmomentje hoor! Echt geweldig.
Cosette — Suzan Seegers: Tja, ik ben geen fan van Suzan, was ik bij OZNE ook al niet. Ze zingt goed, maar ik hou niet zo van haar stem. Ik vind ook als ze hoger gaat zingen dat ze slechter verstaanbaar wordt, wat jammer is. Ze speelt wel goed vind ik.
Fantine — Nurlaila Karim: Ook van Nurlaila ben ik geen fan, vind haar vaak nogal schreeuwerig. Bij ‘mijn droom’ viel dat deze keer echter wel mee, later gaat ze wel weer meer ‘schreeuwen’. Jammer is dat ze hoe harder ze gaat zingen, vooral in de hoogte, ze een beetje schor klinkt en dit steeds erger wordt. Volgens mij heb ik gelezen dat Nurlaila vorige week ziek was, misschien dat het daardoor komt? Was wel een beetje jammer. Het einde vind ik dan wel weer heel mooi, als ze Valjean komt halen. Zo mooi, zo breekbaar, zo emotioneel. Hier zingt ze ook niet zo schreeuwerig, waardoor haar stem veel mooier klinkt.
Eponine — Celine Purchell: Celine, ja ik vind haar goed, altijd al gevonden. Ook deze rol speelt ze goed. Ze zingt mooi, en haar acteren was ook goed. Je voelt haar wanhoop dat Marius niet hetzelfde voor haar voelt als zij voor hem, maar ook haar harde kant komt goed naar voren. Super! ‘Heel alleen’ vond ik al een heel mooi nummer, Celine interpreteert dit heel mooi en zingt dit super! Echt kippenvel. En uiteindelijk haar dood in Marius’ armen, zoo mooi.
Thenardier — Carlo Boszhard: Ja leuk! Hij speelt zijn rol goed, hij is de uitbundige Thenardier, maar er zit ook een randje onder van de Thenardier die alles doet om aan geld te komen. Als hij en Mme Thenadier Cosette verkopen aan Valjean, steeds maar weer wat meer vragen, zo gluiperig, hij heeft hem goed neergezet en goed gezongen.
Mme Thenardier — Kirsten Cools: Ja ook heel goed. Kan verder niet zo veel over haar zeggen. Ze speelt en zingt haar rol goed, en wat een gezichten trekt ze erbij.
Enjolras — Freek Bartels: Super! Ook terecht dat hij de award won! Mooi gezongen, mooie stem, goed gespeeld. Geweldig hoe hij je meesleept in die opstand, je wilt gewoon dat ze het halen, dat ze winnen. Echt super.
Gavroche — Rick: Ik vind hem goed spelen. Hij zingt ook zuiver, maar ik vind zijn stem niet echt passen bij de rol.
Kleine Cosette — Tara: Wat een schatje! Ze zingt super goed, goed gespeeld ook en echt geweldig. Hoe ze samen met Valjean wegloopt, hand in hand en ook hoe ze hem daarna in de armen vliegt, echt zo lief, geweldig.
Kleine Eponine — Alanis: Tja, ze is maar heel even op het podium, hoeft nix te zeggen of te zingen dus ja, kan er ook niet zo veel over zeggen.

Wat kan ik verder nog zeggen over de show. Ik vond het een mooie, emotionele show. Vooral de tweede acte vond ik super. In de eerste acte vond ik het soms wel wat lastig te volgen. Het is echt een dramatisch verhaal, super mooi neergezet. De muziek is mooi, de cast vertolkt hun rollen goed. Het is echt weer een musical waar ik wel bij moest huilen.
Vooral het einde vond ik zo mooi, vanaf het moment dat Valjean met die kaarsen opkomt tot het moment dat iedereen weer op dat podium staat. Fantine die als eerste komt om hem te halen en zo breekbaar dat liedje zingt, daarna Eponine die zich erbij voegt en uiteindelijk staat iedereen daar weer. Nou je kon me opvegen hoor.
Ook breng hem thuis is live nog veel mooier als op tv, OMG..tranen. Dit was wel op meer punten het geval.
Sowieso vond ik de hele muziek echt mooi, kippenvel all over. 
Een paar kritische dingen:
Jammer dat de tekst op sommige stukken heel moeilijk te verstaan is. Soms gaat het zo snel, of wordt er zoveel gezongen dat het niet helemaal te volgen is.
Het geluid klopte niet overal, sommige microfoons gingen te laat open.
Ik snap niet, maar misschien ligt dat wel aan mij, waarom Javert ineens besluit om op de barricade te komen, als spion. Hoe komt hij tot die keuze? Kan iemand mij dat uitleggen?
En een beetje jammer van de mensen die voor ons zaten, die hadden ook kaartjes gewonnen, maar vonden er echt niks aan. Nou dat kan, maar moet je dat dan zo duidelijk, laten merken. Hun zoon zat de hele tijd: saai, saai, saai. Zelf zaten ze ook de hele tijd de praten en met papiertjes te ritselen. Vooral op stukken als Breng hem Thuis, heel alleen etc, waar zo zacht gezongen wordt hoorde je hen de hele tijd er doorheen praten.
Maar dat mag het niet drukken, de show was echt geweldig, een show om nooit meer te vergeten.

Daarna nog wel even naar de AU geweest, maar alleen Nurlaila gezien. Er was `s avonds ook weer een show, dus op zich wel logisch dat we verder niemand meer gezien hebben.

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 1 ] 15 June 2008 09:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kijk, dat is nog eens een leuk (vervroegd) verjaarscadeautje 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 15 June 2008 10:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Leuk verslag hoor Monique! En een mazzelaar ben jij 😉

Ik ben gisteravond nog eens geweest samen met mijn zoon, wij hadden 2 understudies (Pieter als Marius en ook Kirsten als Mme Thénardier). En als kinderen Rick, Melissa en Nori.
Goede show, weinig op aan te merken, op wederom wat uitvallende micro’s na in de tweede acte.

Overigens was het een érg rumoerig publiek, behoorlijk storend en haalde me meerdere malen uit het verhaal (nu moet ik er ook bij zeggen dat mijn zoon ook af en toe zijn mond niet dicht kon houden :boos:  dus die neem ik niet meer mee naar Les Mis; dat is meer aan zijn zusje besteed ondanks haar jonge leeftijd…) Maar voor me en naast ons zaten ook van die kwebbelaars…

Wij zijn niet na afloop na de AU geweest. Mijn zoon wilde wel, maar ik vreesde dat we onze trein niet meer zouden halen.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 15 June 2008 10:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ja was zeker mazzel haha. Maar leuk dat jij ook nog bent geweest gisteren. En speelt Jamai dan zo weinig, omdat hij alleen maar `s middags op was? Of zou hij andere verplichtingen hebben gehad…

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 4 ] 15 June 2008 11:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik geloof dat Jamai ongeveer de helft van de shows speelt per week? Ik heb nu Pieter al vaker gezien dan Jamai als Marius! (4x tegen 3x)
Vrijdagavond was Jamai wél op trouwens.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 5 ] 15 June 2008 11:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Leuke verslagjes! Ik wil steeds liever naar Les Mis… Het is alleen de vraag of ik er nog heen ga :tong:

  [ # 6 ] 15 June 2008 01:21 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ja ik heb me er proberen voor af te sluiten, en dat lukte ook best goed. Alleen op stukjes waar de muziek heel zacht ging en hun nog zaten te kletsen was errug irritant. Maar heb evengoed genoten van de show 😉

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 7 ] 15 June 2008 05:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

hallo jullie zitten me wel lekker jaloers te maken zo krijg ik er zo’n zin in en ik ga pas 20 september :boos:  :tong:

  [ # 8 ] 15 June 2008 07:13 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2008-06-15

weet iemand of les misérables doorgaat na 1 oktober?

  [ # 9 ] 15 June 2008 10:07 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  48
Geregistreerd  2003-11-29

Les Mis staat in elk geval tot januari in het Luxor.

  [ # 10 ] 15 June 2008 11:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat ik me een beetje afvraag over die understudies en waarop hoop ik iemand die er iets vanaf weet een antwoord heeft: zit er een bepaald “beleid” in of wordt het zo nu en dan geplukt van “nu ben jij eens een daggie vrij”. ik weet wel dat dat laatste niet het geval zal zijn. Maar, ik verbaas me wel over een aantal zaken. Zo lijkt het alsof Jamai bijna net zoveel vrij is als dat die speelt. Waarom ? Hij doet er toch niks bij of wel ? Bovendien is zijn rol in vergelijking tot die van Rene nogal wat lichter, dus als Rene weken onafgebroken kan spelen, waarom hij niet ? Wim van den driesche heeft volgens mij daarentegen nog geen een voorstelling niet gespeeld. En ook Rene speelt vrijwel constant. Het contrast verbaast me. Ik zou verwachten, dat er na een bepaalde periode vaste vrije dagen voor iedereen ontstaan, maar het lijkt alsof de een er 8 doet per week en een ander 4 ofzo. Wellicht snap ik iets niet hierin. daarnaast heeft het me ook verbaasd, dat bij de 1e keer /richard als Valjean alle vrouwen understudies waren. Ik zou verwachten dat bij zo’n 1e keer je zo iemand backed met een volledige 1e cast. Wellicht zie ik iets over het hoofd en zit hier dus een beleid achter dat ik niet doorzie, maar ben er wel benieuwd naar.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 15 June 2008 11:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Blijkbaar zijn er regelmatig mensen ziek of geblesseerd.

  [ # 12 ] 16 June 2008 08:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Eventjes mijn reactie op de voorstelling van zaterdagavond dan maar…  😊

Een blik op het castbord voor de show maakte me al blij: vrijwel de complete originele bezetting, op Jamai en Marjolein na. Jammer van de laatste, couldn’t care less wat die eerste betreft (geen Jamai fan, sorry voor de fans).

Ik had de show een aantal jaar geleden in Antwerpen al gezien en kon me het meeste nog wel herinneren.
De riolen en balkons aan de zijkanten waren een leuke toevoeging op het originele decor en hier en daar waren wat kleine dingetjes veranderd (weet iemand waarom Fantine nu off-stage van pruik wisselt, als ze haar haar verkoopt? Normaal gezien doen 2 kleders/kappers dat op het toneel), maar het kwam over het algemeen weer allemaal bekend voor: mooi!

Je ontkomt haast niet aan het bespreken van de spelers, dus op dat vlak zal ik dan ook maar mijn duit in het spreekwoordelijke zakje doen:

René — ik vond zijn stem altijd al erg bijzonder en dat was deze avond niet anders. Hij speelt de rol bovendien erg mooi, zeker naarmate Valjean ouder wordt. Niets op aan te merken dus, behalve het feit dat zijn allerlaatste zin in ‘Breng Hem Thuis’ meer klonk als ‘Breng Ham Taus’… maar goed, kleinigheidje.

Wim — zelfde probleem wat ik met Wim als Lucheni had, stak nu bij Javert ook af en toe de kop op: hij arrrrrticuleerrrrt zo overdreven dat het, vooral bij de wat snellere passages, soms niet te volgen is. Zijn ‘Ster’ en de zelfmoordscène waren daarentegen erg sterk en overall zet hij wel een Javert neer die met mijn beeld van dit personage strookt.

Pieter — zoals gezegd geen gemis dat Jamai er niet was. Bij Pieter snap ik waarom Cosette op slag verliefd op Marius wordt. Hij zingt mooi en duidelijk (al begon hij ergens rond ‘Lege Stoelen…’ — een nummer dat hij overigens prima neerzet — ineens wel erg overdreven te articuleren, iets wat de rest van de voorstelling zo bleef) en dat zijn stem aan het eind van de eerste akte 2 keer oversloeg (tijdens ‘In Mijn Hart’ en vlak daarna) zij hem vergeven.

Suzan — alle negatieve berichten over haar ten spijt, ik vond Suzan prima als Cosette. Ze heeft soms een ietwat geknepen stem (Cosette heeft normaal toch een meer klassiek geschoolde stem — vaak hebben de Cosette actrices ook al Christine gespeeld in Phantom, of gaan ze dat nog doen; dat zie ik Suzan toch niet echt halen), maar in de hoogte klonk het erg mooi. Bovendien was ze voortdurend prima verstaanbaar, ook al haal je de Limburgse tongval er soms nog wel uit (bij Wim viel me, vooral bij ‘Ster’, ook op dat hij soms nog wat zachte g’s er doorheen gooide — stoort mij als Limbo natuurlijk niet, viel alleen op).
Twee vraagjes: hoort het bijna van haar bankje vallen als ze wil gaan zitten tijdens ‘Mijn Hart Zingt Het Uit’ bij het acteren of ging dat echt mis en is het huilen aan het eind acteerwerk of was dat een stukje echte emotie?

Nurlaila — wauw! Ik kan niet anders zeggen…
Haar rauwe stem tijdens ‘Mijn Droom’ was even wennen, maar het bleef beperkt en ik vond het eigenlijk wel effectief. Haar verdere scenes tot aan haar dood werkte dit rauwe geluid alleen maar in haar voordeel en Fantine’s sterfscene was puur kippenvel. Nu ben ik zo’n watje dat het bij het lezen van deze scène in het boek het al amper droog houdt, maar bij de show was me dat nog nooit overkomen… even flink slikken dus.  😉

Celine — perfect in deze rol.
Ze straalt voortdurend wat jongensachtigs uit, al merk je ook dat ze eigenlijk een onzeker meisje is. Prima gezongen. ‘Heel Alleen’ en ‘Regen Maakt De Velden Groen’ vielen zeker niet tegen.

Freek — hij klinkt soms wel heel erg alsof hij Bill van Dijk wil immiteren, maar verder zet hij Enjolras overtuigend neer. Ik heb nooit zoveel gehad met deze rol, dus heb er verder ook weinig op gelet. Het feit dat hij me niet stoorde was al een plus en ja, de kerel kan zingen, en hoe!

Carlo — ook al kwam af en toe Lumière nog langs (hij leek wel te twijfelen welk accent hij moest gebruiken: Frans of plat-Amsterdams… dat laatste werkte gelukkig stukken beter dan het eerste), dit is wel een rol die Carlo past. De Thénardiers zorgen voor de ‘vrolijke’ noot tussen alle ellende en dat lukt hem zeker wel.

Kirsten — leuk als Mme Thénardier. Geen idee hoe Marjolein het doet, natuurlijk, maar Kirsten leek in haar vertolking wel wat op Daisy Thijs en dat vond ik destijds wel geslaagd. Vooral in het begin hoorde je erg goed dat ze Belgisch is, maar eigenlijk stoorde dat niet zo heel erg. Persoonlijk zie ik liever een wat ‘vollere’ Mme, maar dat heeft weinig met haar zang/spel te maken, natuurlijk.

De kinderen vond ik wonder boven wonder erg goed.
Normaliter krijg ik al kromme tenen voordat ze 1 regel gezongen hebben (kleine Rudolf, soms bij de kleine Tarzan enz…), maar alle respect voor deze Les Mis kids.
‘Mijn Luchtkasteel’ was echt ontroerend en het jochie dat Gavroche speelde was ook echt een straatschoffie. Hij snapte tenminste ook waar hij mee bezig was (als je de oude Les Mis opname beluistert, dan klinkt Gavroche daarop alsof hij enkel zijn tekst opleest: “Luister allemaal… Generaal Lamarque is dood”…pffff).

Jammer dat de microfoons van zowel René als Freek als Pieter het nalieten vlak voordat Gavroche dood ging, want nu had een aantal mensen niet door waarom hij over de barricade klimt en in die tassen van de soldaten zit.
Verder zat er 1 heel pijnlijke uitglijder in het orkest, tijdens de ‘Night of Anguish’ (weet de NL titel eventjes niet), als Valjean met Marius van de barricade vertrekt. Aan het eind van de hobo solo schoot de dwarsfluit er enorm naast, wat een moment erg vals klonk (volgens mij hebben de meest dove mensen in de zaal dat nog gehoord, want er ontstond meteen een geroezemoes), erg jammer.
Ohja, ergens tijdens het barricade stuk (volgens mij bij de laatste aanval) zette een trompet te vroeg is. Blijkbaar schrok hij/zij daar zo van, dat bij het daaropvolgende signaalstukje van het koper de bovenstem van de trompet totaal ontbrak.

Dan tenslotte het publiek: het lijkt soms wel of mensen niet tegen een stilte in de zaal kunnen en dan opzettelijk beginnen te hoesten, niezen, weet ik het…
En het overdreven/zenuwachtig gegiechel en gelach als er een geweer afgaat, stoort me ook mateloos. Zit je net in een dramatisch moment, krijg je zoiets.
Zal wel een enorme zeur zijn, maar kom op mensen, zo shockerend is zo’n knal nou ook weer niet!

Al met al een enorm leuke avond gehad en blij dat ik de show weer eens gezien heb.
Mijn moeder had hem nu ook EINDELIJK gezien (na jaren alleen de muziek en de DVD van het Albert Hall concert te kennen) en was zwaar onder de indruk.
Fijn dat er, tussen al dat Disney spektakel, ook plek is voor echte musicals/verhalen die nog wat blijven hangen nadat je ze gezien hebt: dankje, Joop!  😊

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 13 ] 16 June 2008 09:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Geen idee, maar ik vermoedt dat dit te maken heeft met dat ze hier gedurende de hoerenscene de draaischijf als 1 schijf laten draaien, terwijl in andere producties het middelste deel stil bleef staan. Als je als kleedster achter de scene verstopt zou zitten, zou je continue rondjes moeten lopen om niet in zicht te komen 😉

MagicalMrMistoffelees - 16 June 2008 08:51 AM

(weet iemand waarom Fantine nu off-stage van pruik wisselt, als ze haar haar verkoopt? Normaal gezien doen 2 kleders/kappers dat op het toneel)

  [ # 14 ] 16 June 2008 09:55 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2008-06-15

het bijna van het bankje vallen hoort bij het acteren

  [ # 15 ] 16 June 2008 01:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2007-09-15

MagicalMrMistoffelees - 16 June 2008 08:51 AM

Suzan — ...(Cosette heeft normaal toch een meer klassiek geschoolde stem — vaak hebben de Cosette actrices ook al Christine gespeeld in Phantom, of gaan ze dat nog doen; dat zie ik Suzan toch niet echt halen)...

Hahaha, Suzan heeft klassieke zang aan het conservatorium van Maastricht gestudeerd 😉  Maar ze zingt de rol bewust minder klassiek dan normaal.
En bedankt voor de leuke verslag 😉

   Handtekening   

Officiele Fansite: http://www.suzan-seegers.net

]Officiele Fansite: http://www.willemijn-verkaik.com

 1 2 > 
1 of 2