fame 13 & 14 Juni
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Op 7 September zou ik voor het eerst en waarschijnlijk meteen laatst naar Fame gaan. Ik had geen aandrang om eerder of vaker te gaan, want wat ik erover gehoord had was meestal verre van positief. Maar vrijdag gebeurde het dan toch. Het was denk ik de combinatie van geslaagd zijn en een gigantisch goede cijferlijst ( hoe in hemelsnaam heb ik een 9,5 gehaald voor mijn centraal examen Geschiedenis?). Daarbij kwam ook nog eens dat mijn ouders een weekendje weg zijn, dus geen gezeur over teveel geld uitgeven enz, dus toen een vriend vroeg of ik zin had in fame, dacht ik: Laat ik eens gek doen! En op die manier zat ik die avond om 20.00 uur op rij 9 bij fame.

Ik ben erg verrast, want ik vond hem heel leuk. En ook de muziek, waarvan ik sommige liedjes op de cd niks aan vond, vond ik in combinatie met het zien van de musical opeens wel leuk.

Ik zal niet alle castleden afgaan, maar ik zal even degenen die mij ergens in opvielen beschrijven.

Cystine Carreon als Carmen noem ik als eerste. Daar is een goede reden voor, want voor mij was zij de ster van de show. Deze vrouw heeft alles wat een musicalster hebben moet. Dansen doet ze goed, haar acteren is geweldig en dan is haar zang nog 10x beter. Dat er uit zo’n klein vrouwtje zo’n geluid komt. Haar vertolking van L.A. was voor mij persoonlijk het hoogtepunt van de show. Ik heb Kim-lian en Bettina (nog) niet in deze rol gezien, maar als ik Cystine dan haar ding zie doen, zie ik Bettina al helemáál niet voor me in deze rol. Kim- Lian iets meer, maar zeker niet op hetzelfde niveau als Cystine.
Jim Bakkum Als Nick. Ik zal eerlijk zijn: Ik heb al z’n cd’s, want ik vind zijn stem goed en ik vind het leuk om naar te luisteren. Toch ben ik niet kapot van hem in Fame. Waar ik me nog het meeste aan ergerde was het constant om de noten heen zingen en die irritante riffjes. Ik dacht bij mezelf: Jongen, zing dat lied nou gewoon hoe het moet!
Na Cystine was ik het meest onder de indruk van Daphne Flint als Serena. Zowel haar spel als zang is goed. En wat heeft zij een volume zeg! Alleen jammer dat het nogal onrustig werd tijdens het nummer ‘leer van wie je bent’. Later bleek dat het Nederlands elftal tijdens dat nummer gescoord had.
William Spaaij doet het als Joe gewoon erg leuk. Ik ben blij dat hij in Footloose eindelijk eens een echte hoofdrol krijgt!
Ik had vantevoren al een oordeel over hem en die is niet veranderd, ik heb echt niks nakkes nada met Juvani Richardson die de rol van Tyrone speelt. Zijn spel vind ik véééél te overdreven en zijn zang is ook niet om over naar huis te schrijven.
Dan ten slotte nog Talita Angwarmasse als Mabel, ze doet het super, maar ik vind de rol net iets te klein. Daardoor kan ze er niet echt goed in uitblinken.

Wat ik leuk vind aan deze musical is dat bijna elk ensemblelid ook een klein rolletje heeft, waardoor ze niet alleen het ensemble zijn, maar ook echt een speler. Verder vond ik de dansen top.

De volgende dag zat ik om 14.00 uur weer in de zaal. Dit keer op rij 6. Ik zal niet nog eens alle castleden op gaan noemen, alleen dingen die me opvielen in tegenstelling tot de andere show.


Cystin speelde weer Carmen en was weer de ster van de show, haha


Dit keer speelde Cindy Bell de rol van Serena. Ze doet het goed, alleen niet zo leuk als Daphne. Maar natuurlijk kon het publiek in Den Bosch haar Brabantse dialect wel waarderen en vooral haar: Ik kom uit een klein Durpske, werd met veel gelach ontvangen. Jammer dat haar laatste uithaal bij ‘hoe speel ik liefde’ nogal vals was.

Verder ging het even helemaal mis bij het stuk dat Carmen en Schlomo samen ‘wat brengt de morgen’ zingen. Cystine moest haar zin zingen, maar het woord morgen kwam er nogal raar uit. Ze moest een beetje lachen. En volgens mij was ze het even helemaal kwijt, Hein nam haar zinnetjes een beetje over, maar hij moest ook lachen, dus toen zei hij doodleuk: Weetjewat, laten we het nà³g een keer proberen, maakt niet uit we zijn aan het oefenen. Toen ze klaar waren klonk er een applaus vanuit de orkestbak, die waren blijkbaar blij dat het toch nog gelukt was. Het publiek had niks gemerkt, die dachten dat het erbij hoorde. Dus dat hadden ze goed opgelost.

Ik heb dus een leuke vrijdag en zaterdag gehad, alleen jammer dat ik het bij allebei de shows niet echt had getroffen met de ‘buren’. De ene keer zat er naast me iemand mee te zingen en de andere keer zaten kinderen popcorn te eten. Maar goed, ik heb dus helemaal geen spijt gehad dat ik wat eerder naar Fame ben gegaan!

  [ # 1 ] 15 June 2008 11:48 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Leuk verslag!

  [ # 2 ] 15 June 2008 01:14 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2008-03-12

Leuk verslag zeg:D:D:D! En sinds wanneer zingt Cindy vals?! Haha! Bij ons echt kippevel ze zat er zo goed in alleen maar lof voor haar! en van Jim heb je gelijk in al die riffjes doet ie volgens mij om de noten tehalen:D! En Cystine is idd TOPIIE!!!:D

  [ # 3 ] 15 June 2008 01:25 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Fame is inderdaad niet echt heel hoogstaand of van heel hoog niveau..

Maar het is zo’n heerlijk vrolijke show..
En Tja als je Cystine hebt dan is het einde best emotioneel!

  [ # 4 ] 15 June 2008 01:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Iris-BenteChantal - 15 June 2008 01:14 PM

Leuk verslag zeg:D:D:D! En sinds wanneer zingt Cindy vals?!

Ik zeg alleen dat ze de laatste uithaal vals zong. De rest was goed hoor😉

Maar het is zo’n heerlijk vrolijke show..
En Tja als je Cystine hebt dan is het einde best emotioneel!

Het is idd dat vrolijke eraan, wat zo leuk is. Toch ben ik wel een beetje benieuwd hoe Bettina L.A. doet. Ik kan me er echt niets bij voorstellen..

  [ # 5 ] 15 June 2008 03:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Bettina’s in L.A. staat op youtube 😉

  [ # 6 ] 15 June 2008 05:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

leuk verslag ik heb me bij Fame zeker vermaakt

  [ # 7 ] 02 July 2008 11:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Fame 2-7-08 te Eindhoven

Met een beetje spanning na het theater omdat er nog maar 4 á 5 plaatjes overwaren, ik dacht waag de gok en ga voor een last minute plaats en kwam als 4e op de lijst te staan, en jawel na een half uur kwam het verlossende woord dat ik een plaatsje had. Mooi op rij 17 helemaal aan de linkerkant, kon net een klein stukje van de linker kant van het podium niet zien, maar ach voor €9-, kunnen we niet tobben toch?!!

Ik was alvast even na binnen gelopen om te kijken wie er die avond speelde, dat zag er als volgt uit;
Mrs Sherman; Ellis van Laarhoven  Ik vond haar redelijk vanavond, ze kan beter. Haar soms moet je hard zijn solo kwam overtuigend over.
Mrs. Bell; Joyce Stevens Speelde erg goed, heb van haar genoten, haar lerarendiscussie was erg sterk!
Mr. Stein; Dick Schaar  Weinig tekst, wel aardig
Carmen Diaz; Cystine Carreon Hier hoef ik toch niks over te zeggen, ze wilde een ster zijn, ze is de ster van de show, in topper in dit wereldje!
Nick Piazza; Jim Bakkum  Helaas ik had op iemand anders gehoopt, hij was me te poppie, nee niet mn ding!
Serena Katz; Daphne Flint Stiekem had ik gehoopt op Cindy Bell als Serena, maar Daphne deed het zeker niet slecht en behoordt naast Cystine ook tot een van de toppers, haar Leer van wie je bent was heel mooi!’
Joe Vegas; Stephan Holwerda Helaas hier had ik gehoopt op William Spaaij maar helaas, Stephan zn humor kwam over op de zaal dus dat was ok maar zn zang was magertjes.
Tyrone Jackson; Juvani Richardson Wel ok, al vond ik de Tyrone rap nergens op slaan en ik kon hem niet verstaan!
Schlomo Metzenbaum; Hein Gerrits Hein had kennelijk zn dag niet en viel dus tegen, hij kan beter!!
Mabel Washington; Talita Angwarmasse Erg goed en genoten van haar spel, zeker een van de toppers

Dit was voornamelijk de hoofdcast verder vielen me nog op Tommie Luyben als Goodman King, zn spel was aardig en op de achtergrond zattie zoals gewoonlijk flink wat streken uit te halen. Boris Schreus, de scene wanneer Serena denkt dat Nick homo is en waar boris dus echt een dikke nicht na doet is GENIAAL die knip met zn vingers en hoe hij wegliep, je kon me oprapen, ik moest hem hier gewoon even vernoemen. Verder had ik Cindy Bell als Grace Lamb, ja genieten als Cindy op het podium staat, die meid bruist van de energie en dat brengt ze over!!

Al met al heb ik genoten van de show, iets te veel kleur en te veel kinderen!!! Dans was erg mooi en de zang ook maar hier en daar wat uitschieters maar ach het is ze vergeven. Ik heb een leuke avond gehad, mede dankzij de 3 toppers van de avond; Cystine Carreon, Daphne Flint en Talita Angwarmasse; zeer begrijpelijk dat ze genomineerd was!!

Op na FOOTLOOSE!

  [ # 8 ] 03 July 2008 05:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Hein had kennelijk zn dag niet en viel dus tegen

Het woordje ‘dus’ vind ik nogal vreemd in deze zin. Alsof het oorzaak-gevolg is. Natuurlijk heeft het met elkaar te maken, maar het is geen feit dat je slecht bent als je een keer je dag niet hebt. Meerdere castleden hadden gisteren een ‘mindere’ dag, maar dat is je kennelijk niet opgevallen. Dat zegt genoeg lijkt me. 😊 Ik heb me trouwens echt kostelijk vermaakt om Hein-met-zijn-streken gisteren!

Ik vond het erg leuk om eindelijk eens Ellis als Sherman, Stephan als Joe en Tommie als Goody te zien. Hoewel ik de originele invulling van deze rollen beter vind, viel het absoluut niet tegen.

Door deze understudy’s en wat zieken zag het ensemble er ook ineens anders uit. Er stonden verschillende mensen in rollen die ik ze nog niet eerder had zien doen. Dus ook dat was erg leuk om eens te zien!

  [ # 9 ] 04 July 2008 02:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Marloes* - 03 July 2008 05:48 PM

Hein had kennelijk zn dag niet en viel dus tegen

Het woordje ‘dus’ vind ik nogal vreemd in deze zin. Alsof het oorzaak-gevolg is. Natuurlijk heeft het met elkaar te maken, maar het is geen feit dat je slecht bent als je een keer je dag niet hebt. Meerdere castleden hadden gisteren een ‘mindere’ dag, maar dat is je kennelijk niet opgevallen. Dat zegt genoeg lijkt me. 😊 Ik heb me trouwens echt kostelijk vermaakt om Hein-met-zijn-streken gisteren!

Ik vond het erg leuk om eindelijk eens Ellis als Sherman, Stephan als Joe en Tommie als Goody te zien. Hoewel ik de originele invulling van deze rollen beter vind, viel het absoluut niet tegen.

Door deze understudy’s en wat zieken zag het ensemble er ook ineens anders uit. Er stonden verschillende mensen in rollen die ik ze nog niet eerder had zien doen. Dus ook dat was erg leuk om eens te zien!

Ik vond Hein niet echt sterk gister laat ik het zo zeggen, ik ben meer van hem gewend.
En Ellis vond ik ook matig, zij kan normaal ook beter..  Maar ach ik heb me vermaakt die avond.
Wie had dr gisteren dan een mindere dag als ik zo vriendelijk mag zijn 😉

  [ # 10 ] 04 July 2008 03:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Opvallend dat Daphne erg vaak afwezig is

  [ # 11 ] 04 July 2008 09:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

jouke - 04 July 2008 03:54 PM

Opvallend dat Daphne erg vaak afwezig is

Ik was blij geweest als Daphne er niet was geweest afgelopen Woensdag, maar ze was er en ze deed het super!! Maar had alsnog liever Cindy als Serena gehad..