79 of 80 | ‹ First  < 77 78 79 80 > 
Mamma Mia 2009-2010: Musicalworlds recensie én gefilmde reportage!
  [ # 1171 ] 29 July 2010 01:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

meloca - 29 July 2010 12:40 PM
Robin - 29 July 2010 12:06 PM

Het voordeel van het afscheid van Mamma Mia is dat Bas niet meer in een musical staat! Ik heb Ton Keunen ook in deze rol gezien. Persoonlijk vind ik Ton meer gevoel in de rol leggen en zeker beter zingen. Bas staat erbij als een houten klaas, daar is hij in het afgelopen jaar niet in verbeterd.

Sorry maar ik vind dat je dat niet zo kan zeggen. Bas is gekozen voor die rol en ton is lijkt me niet voor niets understudy. Heb ze allebei gezien. Merk dat Ton veel meer moeite heeft om de noten eruit te krijgen, je ziet hem werken. Vind dat Bas qua zang ontzettend gegroeid is en nu veel vloeiender zingt.
Het kan best dat je hem niet goed vond ik die musical maar om nu te zeggen dat het voordeel van afscheid is dat bas niet meer in een musical staat… vind ik niet kunnen.
En hij staat er zeker niet bij als een houten Klaas. Bas heeft ook gewoon auditie gedaan en is gekozen om zijn talent!

Ben je echt zo naief dat Bas om zijn talent gecast is? Toen de musicalwereld in opstand kwam omdat ze Jack van Gelder wilde casten hebben ze bekeken wie nog redelijk te pruimen was met een “naam” en toen namen ze Bas! Hij heeft vast auditie gedaan inderdaad, maar dat is toch een wassen neus in sommige gevallen? De discusie over understudy etc ga ik niet voeren, want die vind ik niet intressant. Het doet me goed om te lezen dat iemand wel heeft kunnen genieten van hem als Sam! Weet je het het had erger gekunt, maar zeker beter! De rol van Sam is emotioneel van onschatbare waarde in deze musical, deze emotie bracht hij onvoldoende over vind ik. Dus dat ik vind dat het een voordeel is dat Bas niet meer in een musical staat in mijn goed recht. Het zal vast een aardige man zijn, het is mijn mening over zijn prestatie en niet over hem als persoon.

[ Gewijzigd: 29 July 2010 01:50 PM by Robin ]
   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 1172 ] 29 July 2010 02:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Robin - 29 July 2010 01:48 PM
meloca - 29 July 2010 12:40 PM
Robin - 29 July 2010 12:06 PM

Het voordeel van het afscheid van Mamma Mia is dat Bas niet meer in een musical staat! Ik heb Ton Keunen ook in deze rol gezien. Persoonlijk vind ik Ton meer gevoel in de rol leggen en zeker beter zingen. Bas staat erbij als een houten klaas, daar is hij in het afgelopen jaar niet in verbeterd.

Sorry maar ik vind dat je dat niet zo kan zeggen. Bas is gekozen voor die rol en ton is lijkt me niet voor niets understudy. Heb ze allebei gezien. Merk dat Ton veel meer moeite heeft om de noten eruit te krijgen, je ziet hem werken. Vind dat Bas qua zang ontzettend gegroeid is en nu veel vloeiender zingt.
Het kan best dat je hem niet goed vond ik die musical maar om nu te zeggen dat het voordeel van afscheid is dat bas niet meer in een musical staat… vind ik niet kunnen.
En hij staat er zeker niet bij als een houten Klaas. Bas heeft ook gewoon auditie gedaan en is gekozen om zijn talent!

Ben je echt zo naief dat Bas om zijn talent gecast is? Toen de musicalwereld in opstand kwam omdat ze Jack van Gelder wilde casten hebben ze bekeken wie nog redelijk te pruimen was met een “naam” en toen namen ze Bas! Hij heeft vast auditie gedaan inderdaad, maar dat is toch een wassen neus in sommige gevallen? De discusie over understudy etc ga ik niet voeren, want die vind ik niet intressant. Het doet me goed om te lezen dat iemand wel heeft kunnen genieten van hem als Sam! Weet je het het had erger gekunt, maar zeker beter! De rol van Sam is emotioneel van onschatbare waarde in deze musical, deze emotie bracht hij onvoldoende over vind ik. Dus dat ik vind dat het een voordeel is dat Bas niet meer in een musical staat in mijn goed recht. Het zal vast een aardige man zijn, het is mijn mening over zijn prestatie en niet over hem als persoon.

Nja het kwam meer over als bas als persoon omdat het recht overkomt van: Bas niet meer in een musical. Snap je?
Nja Bas vond ik ook niet zo’n bekend persoon, dus om de bekendheid hebben ze hem niet gecast. Wie hadden ze dan volgens jou beter kunnen casten? Buiten Ton om dan>?

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 1173 ] 29 July 2010 02:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Ik heb elke keer Bas gehad en mij maakte het echt niet uit of hij nou geweldig kon zingen of niet, ik vond het vooral leuk om alleen maar naar em te kijken, hahahaha.

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 1174 ] 29 July 2010 03:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 22 July 2009 04:40 PM

Bas Westerweel associeer ik met TopPop en Fort Boyard. Verder is hij volgens mij nu bekender als aanhang van Babette van Veen dan van wat hij op eigen kracht doet.

Even dit topic een jaar teruggelezen….

Voor de rol van Sam waren Jack van Gelder, Antonie Kamerling, Victor Reinier en Chris Tates gevraagd auditie te doen. Kennelijk wilde men toch een bekende naam. Antonie was goed genoeg bevonden, maar bedankte uiteindelijk voor de eer. Toen is Bas gevraagd en heeft vooraf een aantal workshops gedaan. Ik kende Bas ook nog van TopPop en FB en enkele andere genoemde programma’s (1 jr terug in dit topic) en zo zullen vele mensen tussen 30 en 50 hem kennen en dat zijn dan ook weer de mensen die de Abba-liedjes kennen, dus ook de doelgroep vormen.

Ik vond Bas redelijk, eigenlijk beter dan verwacht, maar bij als bij een musical iedereen redelijk is, is het totaal niet goed genoeg. Want je betaalt 60 euro en dan mag je gewoon van het totaal meer verwachten.
En gelukkig zat er dat ook in hoor met genoeg excellerende acteurs en actrices. Dus die keren dat ik ben geweest heb ik wel genoten.

  [ # 1175 ] 29 July 2010 06:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Hanstmf - 29 July 2010 03:13 PM
Jeroen - 22 July 2009 04:40 PM

Bas Westerweel associeer ik met TopPop en Fort Boyard. Verder is hij volgens mij nu bekender als aanhang van Babette van Veen dan van wat hij op eigen kracht doet.

Even dit topic een jaar teruggelezen….

Voor de rol van Sam waren Jack van Gelder, Antonie Kamerling, Victor Reinier en Chris Tates gevraagd auditie te doen. Kennelijk wilde men toch een bekende naam. Antonie was goed genoeg bevonden, maar bedankte uiteindelijk voor de eer. Toen is Bas gevraagd en heeft vooraf een aantal workshops gedaan. Ik kende Bas ook nog van TopPop en FB en enkele andere genoemde programma’s (1 jr terug in dit topic) en zo zullen vele mensen tussen 30 en 50 hem kennen en dat zijn dan ook weer de mensen die de Abba-liedjes kennen, dus ook de doelgroep vormen.

Ik vond Bas redelijk, eigenlijk beter dan verwacht, maar bij als bij een musical iedereen redelijk is, is het totaal niet goed genoeg. Want je betaalt 60 euro en dan mag je gewoon van het totaal meer verwachten.
En gelukkig zat er dat ook in hoor met genoeg excellerende acteurs en actrices. Dus die keren dat ik ben geweest heb ik wel genoten.

Ik vond Bas eigenlijk heel goed, heb wel hem genoten. En het zegt wel wat als ze workshops enzo doen, ze hebben tenslotte wel auditie moeten doen. En wat kan dat die Abba mensen schelen wie er nu voor hun staat, al is het de bekendste van Nederland, hij moet op dat moment wel auditie doen en zich ook bewijzen voor de mensen van Abba zegmaar!

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 1176 ] 29 July 2010 06:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Dat zeggen mensen altijd, maar volgens mij ligt het echt niet zo genuanceerd. Ik denk dat het best zo kan zijn dat ze vanuit het Nederlandse team aangeven: dit is een bekend iemand oid.

  [ # 1177 ] 29 July 2010 07:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Bekendheid zorgt voor kaartverkoop, helaas. Buurvrouw Truus vind het enig dat ze tegen tante klaar kan zeggen dat ze Bas gezien heeft, je weet wel die presentator van de ‘De Droomshow’. Al zorgt ook kwaliteit voor bezoekers.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 1178 ] 29 July 2010 07:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Robin - 29 July 2010 07:06 PM

Bekendheid zorgt voor kaartverkoop, helaas. Buurvrouw Truus vind het enig dat ze tegen tante klaar kan zeggen dat ze Bas gezien heeft, je weet wel die presentator van de ‘De Droomshow’. Al zorgt ook kwaliteit voor bezoekers.

Daar ging het me niet om. vond die reactie van Laatste mamma mia, geen bas meer in musical beetje respectloos…

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 1179 ] 29 July 2010 07:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik moet zeggen dat ik zeker met je eens ben dat dat een heel botte opmerking was.

  [ # 1180 ] 29 July 2010 08:36 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

meloca - 29 July 2010 07:44 PM
Robin - 29 July 2010 07:06 PM

Bekendheid zorgt voor kaartverkoop, helaas. Buurvrouw Truus vind het enig dat ze tegen tante klaar kan zeggen dat ze Bas gezien heeft, je weet wel die presentator van de ‘De Droomshow’. Al zorgt ook kwaliteit voor bezoekers.

Daar ging het me niet om. vond die reactie van Laatste mamma mia, geen bas meer in musical beetje respectloos…

Ik vind het vreemd dat je zegt dat het je daarom niet gaat. Jij valt mij aan op een reactie van mij op dit forum. Dat is prima, dan lijkt het mij minstens zo fair dat ik die reactie mag toelichten. Bekendheid van het desbetreffende castlid is vermoedelijk toch een belangrijk thema in de castingprocedure.

Oja het neemt trouwens niet weg dat ik ontzettend genoten heb van deze versie van Mamma Mia! Neem nou Lone van Roosendaal, die vrouw heeft jaren hard gewerkt en eindelijk welverdiende hoofdrol bij Stage Entertainment. Anouk en Mylene waren ook een enig duo!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 1181 ] 29 July 2010 10:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

nou ik vond Bas totaal niet goed gecast, en hij is zeker niet gegroeid in zijn rol.
Dus je mag best kritiek er op hebben vind ik

  [ # 1182 ] 30 July 2010 09:12 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

Robin - 29 July 2010 08:36 PM
meloca - 29 July 2010 07:44 PM
Robin - 29 July 2010 07:06 PM

Bekendheid zorgt voor kaartverkoop, helaas. Buurvrouw Truus vind het enig dat ze tegen tante klaar kan zeggen dat ze Bas gezien heeft, je weet wel die presentator van de ‘De Droomshow’. Al zorgt ook kwaliteit voor bezoekers.

Daar ging het me niet om. vond die reactie van Laatste mamma mia, geen bas meer in musical beetje respectloos…

Ik vind het vreemd dat je zegt dat het je daarom niet gaat. Jij valt mij aan op een reactie van mij op dit forum. Dat is prima, dan lijkt het mij minstens zo fair dat ik die reactie mag toelichten. Bekendheid van het desbetreffende castlid is vermoedelijk toch een belangrijk thema in de castingprocedure.

Oja het neemt trouwens niet weg dat ik ontzettend genoten heb van deze versie van Mamma Mia! Neem nou Lone van Roosendaal, die vrouw heeft jaren hard gewerkt en eindelijk welverdiende hoofdrol bij Stage Entertainment. Anouk en Mylene waren ook een enig duo!

Ja dat snap ik , je mag hem ook wel niet goed vinden maar idd zoals hierboven gezegd vond ik de formulering nogal bot…
Maar het kan idd wel dat je hem niet goed vind…. dat mag iedereen zelf weten…

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 1183 ] 01 August 2010 08:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2009-11-08

myrte - 28 July 2010 10:39 PM

Maar tijdens sos maakte het orkest een fout….. ik ken dat liedje ongeveer op mn broekzak maar dit keer zette her orkest toch echt verkeerd in. Wat betreft zo ben ik zo ben jij sloeg inderdaad zijn stem over, maar volgens mij was dit echt emotie!


Is dat zo..ik dacht namelijk dat hij vanaf het begin van het liedje al fout zat…en dus verkeerd begon..het orkest had dit wel op kunnen vangen.
Hoewel natuurlijk de communicatie met de dirigent moelijk is.

Ik vond het erg sneu voor Bas dat het juist de laatste keer verkeerd ging. s’Middags zong hij wel goed. Verder heb ik m nog een keer eerder een uitglijder horen maken.

In totaal heb ik de voorstelling 14x gezien. Daarvan had ik 3x (geloof ik) Ton. Ik vind er weinig verschil in zitten. Allebij hebben ze moeite met “zo ben ik, zo ben jij” Misschien gewoon een lastig liedje?

Maar qua type vind ik ze erg goed passen in de rol.

[ Gewijzigd: 01 August 2010 08:23 AM by elisa-tje ]
   Handtekening   

http://robinmusical.hyves.nl/ De officiële Robin van den Akker fanhyve.

http://lacagenl.hyves.nl/ De La Cage Aux Folles Fanhyve

Soldaat van Oranje!
http://svomusical.hyves.nl

  [ # 1184 ] 01 August 2010 11:11 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2009-10-16

Sinds wanneer heeft MM een orkest? Ze hebben een bandje en een band 😊

  [ # 1185 ] 01 August 2010 04:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  492
Geregistreerd  2009-05-23

elisa-tje - 01 August 2010 08:21 AM
myrte - 28 July 2010 10:39 PM

Maar tijdens sos maakte het orkest een fout….. ik ken dat liedje ongeveer op mn broekzak maar dit keer zette her orkest toch echt verkeerd in. Wat betreft zo ben ik zo ben jij sloeg inderdaad zijn stem over, maar volgens mij was dit echt emotie!


Is dat zo..ik dacht namelijk dat hij vanaf het begin van het liedje al fout zat…en dus verkeerd begon..het orkest had dit wel op kunnen vangen.
Hoewel natuurlijk de communicatie met de dirigent moelijk is.

Ik vond het erg sneu voor Bas dat het juist de laatste keer verkeerd ging. s’Middags zong hij wel goed. Verder heb ik m nog een keer eerder een uitglijder horen maken.

In totaal heb ik de voorstelling 14x gezien. Daarvan had ik 3x (geloof ik) Ton. Ik vind er weinig verschil in zitten. Allebij hebben ze moeite met “zo ben ik, zo ben jij” Misschien gewoon een lastig liedje?

Maar qua type vind ik ze erg goed passen in de rol.

Ben het hier helemaal mee eens. Bas heeft goed zijn best gedaan. We wisten van tevoren al dat het geen hele goede zanger is. Maar ik heb Ton ook een en uitgelijder horen maken, al was dat niet zo vals als van Bas een paar weken geleden in het Stadsschouwburg Utrecht 😉 (die van zondag was op het randje)

‹ First  < 77 78 79 80 > 
79 of 80