2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Ann van den Broeck Vlaamse Elisabeth!
  [ # 16 ] 14 November 2008 10:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-11-14

Bron: http://www.musicalsite.be

  [ # 17 ] 14 November 2008 10:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

laten we even speculeren!
Ann als Elisabeth,
Jan als de dood,
Anne Mie gils als Sophie,
Myriam Bronzwaar als alternate Sophie en als ludovica-frau wolf
Alberto uit somson en gert als Hertog Max

Altijd de zelfde namen!
waarom niet Annemieke van Dam die ook auditie heeft gedaan en notabene alternate in duitsland was en na t vertrek zelf eerste cast elisabeth werd! Belachelijk toch. Inderdaad een beetje het chantal gehalte! Al kan Ann wel gewoon de oorspronkelijke tonen zingen! Bij chantal worden de toonsoorten gewoon verlaagd, neem bijvoorbeeld het eerste jane nummer uit tarzan! De amerikaanse versie is hoger en de lange noot word ook hoog aangehouden bij chantal zakt de noot naar ruim een oktaaf lager! Een soort smartlappen toon! Ik hou mijn hart alweer vast voor chantal als Glinda in wicked. dan krijgen we geen hoge tonen maar brommende lage mannentonen! Maar dat maakt niks uit hoor! Als chantal de hoofrol maar speelt! btw Bente doet de tonen wel gewoon hoog!

  [ # 18 ] 14 November 2008 11:45 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2003-02-03

Met zo’n cast ga ik niet kijken hoor…hoop ook eens op nieuw bloed, dat hebben we wel hoor!!

  [ # 19 ] 14 November 2008 01:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Blij dat er hier nog mensen zijn die zowat hetzelfde denken als ik…
Ik denk dus ook wel dat Jan erin zal zitten, we zullen het binnenkort wel weten…

  [ # 20 ] 14 November 2008 02:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

lind - 14 November 2008 11:45 AM

Met zo’n cast ga ik niet kijken hoor…hoop ook eens op nieuw bloed, dat hebben we wel hoor!!

Ook precies mijn gedachte…
Als het alleen bij Ann als Elisabeth blijft wil ik het waarschijnlijk wel een keer gaan zien, ondanks dat ik Ann in elke hoofdrol in Vlaanderen nogal beu ben. Goed is ze zeker, maar er loopt nog zoveel meer talent rond hè 😉
Hopelijk kunnen ze net zo’n ijzersterke cast samenstellen als de cast van Daens…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 21 ] 14 November 2008 04:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Omdat ze alleen Vlamingen wilden hebben. Sterker nog: Nederlanders die zich zonder agent hebben aangemeld werden bij voorbaat al bedankt. Ook al hebben ze hoofdrollen gespeeld in Elisabeth Essen, Stuttgart of zelfs Wenen!

musicalgoeroe - 14 November 2008 10:54 AM

waarom niet Annemieke van Dam die ook auditie heeft gedaan en notabene alternate in duitsland was en na t vertrek zelf eerste cast elisabeth werd!

[ Gewijzigd: 14 November 2008 05:10 PM by S7rin ]
  [ # 22 ] 14 November 2008 05:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

musicalgoeroe - 14 November 2008 10:54 AM

laten we even speculeren!
Ann als Elisabeth,
Jan als de dood,
Anne Mie gils als Sophie,
Myriam Bronzwaar als alternate Sophie en als ludovica-frau wolf
Alberto uit somson en gert als Hertog Max

Altijd de zelfde namen!
waarom niet Annemieke van Dam die ook auditie heeft gedaan en notabene alternate in duitsland was en na t vertrek zelf eerste cast elisabeth werd! Belachelijk toch. Inderdaad een beetje het chantal gehalte! Al kan Ann wel gewoon de oorspronkelijke tonen zingen! Bij chantal worden de toonsoorten gewoon verlaagd, neem bijvoorbeeld het eerste jane nummer uit tarzan! De amerikaanse versie is hoger en de lange noot word ook hoog aangehouden bij chantal zakt de noot naar ruim een oktaaf lager! Een soort smartlappen toon! Ik hou mijn hart alweer vast voor chantal als Glinda in wicked. dan krijgen we geen hoge tonen maar brommende lage mannentonen! Maar dat maakt niks uit hoor! Als chantal de hoofrol maar speelt! btw Bente doet de tonen wel gewoon hoog!

Davy Gilles als koningzoon Rudolf

  [ # 23 ] 14 November 2008 06:51 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2008-11-12

Misschien is het eens tijd dat vlaanderen ook een zoektocht houdt voor een hoofdrolspeler.Zodat tenminste de andere talenten zich eens kunnen laten zien.
Maar dat zal wel wishful thinking zijn.

  [ # 24 ] 14 November 2008 10:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Dat zal zeker wishfull thinking zijn:

Ik heb nieuws, slecht en beter nieuws

Het slechte nieuws:
Jan Schepens zit in de finale ronde voor Lucheni (Lucheni moet juist een sterke acteur zijn!) Hij deed eerst auditie voor de dood maar werd doorgestuurd naar de rol voor Lucheni :o

Beter nieuws:
Kirsten Cools heeft auditie gedaan en is nog in de running (Ik vermoed voor Sophie)
Sam Verhoeven heeft ook auditie gedaan en is ook nog in de running (Ik weet niet echt voor wie, voor Rudolf is hij te oud denk ik… maar hier in Belgie telt de leeftijd niet, zie grease)

Wie ik ook in elisabeth zie is:
David Verbeeck als Franz- Jospeh (ik denk alleen maar) of waarom Frank hoelen niet…
Sebastien desmet als Rudolf
—> Twee personen die mij in DAENS heel erg kunnen bekoren…

  [ # 25 ] 15 November 2008 09:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Beter nieuws:
Kirsten Cools heeft auditie gedaan en is nog in de running (Ik vermoed voor Sophie)

Hoe kom je daarbij Jonas?
Ze heeft auditie gedaan voor Frau Wolf/Ludovica!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 26 ] 15 November 2008 10:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben allang blij met een produktie van ‘Elisabeth’ in de buurt. Harry Kupfer is niet de eerste de beste dus ik heb alle vertrouwen in de keuze van Ann Van Den Broeck voor de titelrol. Jan Schepens past wat mij betreft ook perfect in het plaatje van de Italiaanse anarchist. Ik heb erg genoten van de Berlijnse produktie, dus laat maar komen!

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 15 November 2008 01:37 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-11-14

eastwick - 15 November 2008 10:45 AM

Ik ben allang blij met een produktie van ‘Elisabeth’ in de buurt. Harry Kupfer is niet de eerste de beste dus ik heb alle vertrouwen in de keuze van Ann Van Den Broeck voor de titelrol. Jan Schepens past wat mij betreft ook perfect in het plaatje van de Italiaanse anarchist. Ik heb erg genoten van de Berlijnse produktie, dus laat maar komen!

Eindelijk eens een positief bericht over deze productie! Oordelen over de Vlaamse “Elisabeth” kan na 20 maart.

  [ # 28 ] 15 November 2008 01:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

JohanD - 15 November 2008 01:37 PM
eastwick - 15 November 2008 10:45 AM

Ik ben allang blij met een produktie van ‘Elisabeth’ in de buurt. Harry Kupfer is niet de eerste de beste dus ik heb alle vertrouwen in de keuze van Ann Van Den Broeck voor de titelrol. Jan Schepens past wat mij betreft ook perfect in het plaatje van de Italiaanse anarchist. Ik heb erg genoten van de Berlijnse produktie, dus laat maar komen!

Eindelijk eens een positief bericht over deze productie! Oordelen over de Vlaamse “Elisabeth” kan na 20 maart.

Niemand hier oordeelt negatief over deze productie. Alleen over het feit dat er altijd maar dezelfde mensen gecast worden in Belgie terwijl er zoveel ander goed talent rond loopt en zo dus nooit aan bod komt.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 29 ] 15 November 2008 02:11 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  68
Geregistreerd  2008-11-14

Scarletwoman - 15 November 2008 01:49 PM
JohanD - 15 November 2008 01:37 PM

Niemand hier oordeelt negatief over deze productie. Alleen over het feit dat er altijd maar dezelfde mensen gecast worden in Belgie terwijl er zoveel ander goed talent rond loopt en zo dus nooit aan bod komt.

Als de originele regisseur voor Ann vd Broeck kiest - zij was niet de enige die geauditeerd heeft, hè - zal dat toch niet zonder reden zijn. En je kunt een Vlaamse coproducent niet verwijten dat hij a. kiest voor Vlaamse mensen (met alle respect voor de uitstekende Nederlandse Elisabeths uit het verleden) en b. dat hij ook iemand wil die al wat naambekendheid heeft. Zo werkt het nu eenmaal. De casting van Daens die nu zo geroemd wordt, is uiteindelijk ook een BV-casting, die gelukkig uitstekend is uitgedraaid.

  [ # 30 ] 15 November 2008 02:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Het is ook niet zo gek dat Ann meer naamsbekendheid heeft in Belgie als zij voor zowat elke vrouwelijke hoofdrol in Belgie gecast wordt hè... :vaag:

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6