2 of 2 |  < 1 2
Opnieuw Les Mis - interessante verbeteringen gezien!
  [ # 16 ] 30 December 2008 10:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

René vond ik juist erg tegenvallen als JVJ. Misschien had hij zijn dag niet.
Ik vond hem de hele voorstelling door boos kijken en boos spelen.
Bij Breng hem thuis zong hij iedere keer Breng ham thuis.
Ham? Welke ham??

Dieter doet het zeker niet slecht, al zingt hij af en toe erg zacht.
Ik hoor hem liever dan Marcel.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 17 ] 30 December 2008 11:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

TonyFan.NL - 30 December 2008 10:17 AM

René vond ik juist erg tegenvallen als JVJ. Misschien had hij zijn dag niet.
Ik vond hem de hele voorstelling door boos kijken en boos spelen.
Bij Breng hem thuis zong hij iedere keer Breng ham thuis.
Ham? Welke ham??

Dieter doet het zeker niet slecht, al zingt hij af en toe erg zacht.
Ik hoor hem liever dan Marcel.

Dat is zeker een verschil tussen René en Tony!
Ik vond Tony zo lief als JVJ en had het echt heel erg met hem te doen! Hij zingt ook alles liever en vriendelijker.
Maar ik hou echt van de kracht van René en vocaal moet ik zeggen dat ik René‘s stemgeluid veel prettiger vind.

Dat neemt niet weg dat ik ook van Tony in de rol heb genoten!!

Wat Dieter en Marcel betreft moet ik zeggen dat ik het ook appels en peren vergelijken vind.
Dieter vind ik heel goed, maar als Enjolras had Marcel mijn hart gestolen.
Ik had het hem zo gegund om de rol te krijgen, maar ja, was niet zo handig natuurlijk. Jammer, jammer.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 18 ] 31 December 2008 08:51 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik zet het maar even hier in, aangezien ik het zinloos vind om weer een heel nieuw topic te openen.

Gisteren ben ik ook weer naar Les Mis geweest. Even een paar korte dingetjes
* het was voor mij de derde keer, en na 2x op de eerste rij rechts gezeten te hebben, zat ik nu op rij 14 links. En het is me vanaf daar toch beter bevallen. Het totaalbeeld komt veel harder aan dan bepaalde close ups die je hebt als je op de 1e rij zit.
* ik lijk wel voorbestemd te zijn om Pieter van den Nieuwenhuyze als Marius te hebben, heb hem alle drie de keren gehad. Maar niets op aan te merken, vind hem erg goed 😊
* Maudy Bremer speelde Eponine. Heb ook nog steeds Celine niet in die rol gezien; Barbara de Wit wel. Vond Maudy niet slecht, maar ze heeft niet de vocale kracht van Celine of Barbara.
* Gavroche stond er bij de Finale bij!! En later bij het eindapplaus kwam hij samen met Dieter Troubleyn op, nam hij wel applaus in ontvangst! En helemaal aan het einde sleurde iemand uit het ensemble de kleine Cosette en Eponine ook nog het podium op, onder het motto van ‘Als Gavroche applaus in ontvangst mag nemen, dan jullie ook!’, volgens mij. Is dit nieuw, dat de kinderen/Gavroche nu wél het applaus mee mogen maken, of was dit echt een one-time iets? Dat deze Gavroche (ik ben zijn naam vergeten..Edo? Epo??) misschien net oud genoeg was om wél na 23:00 te “werken” ofzo?
* Dieter speelde dus Enjolras. Vond hem erg goed, al haalde ie wel ergens een regeltje tekst door elkaar geloof ik. Maar ach, dat boeit ook niet 😊
* René was weer fenomenaal. Dat vond mijn gezelschap ook, tijdens Breng Hem Thuis hoorde ik een paar stoelen rechts van mij iemand fluisteren ‘Wat een stem hé!’..dat was dus mijn oma 😉. Was ik persoonlijk erg blij om.
* ik heb besloten dat ik (zoals ik ook al in een ander topic zei) de stukjes met Fantine het mooist vind. Vooral als ze wordt opgepakt door de politie en smeekt om het leven van haar kind.
* voor de eerste keer vond ik ook Wim van den Driessche écht goed. De vorige keren vond ik er weinig aan. Nu dus wel 😉

Al met al was dit mijn mooiste Les Mis tot nu toe denk ik. En dat lag heel erg aan de plaatsen die we hadden denk ik.

Over Tony en René: ik heb een beetje hetzelfde als Monieky. Ik ben gewoon meer ‘fan’ van René dan van Tony. Verder vind ik dat René meer in het plaatje van Valjean past. Heb bij hem toch meer het beeld dat het een sterke, grote man is, die ook erg gehard is. Hij heeft tenslotte wel bijna 20 jaar gevangen gezeten, hoezeer hij daarna ook veranderd is en ‘goed’ en lief geworden is. En in dat beeld vind ik René beter passen.
Maar goed. Ik heb Tony ook gezien, en vond hem ook echt erg goed hoor. Wat je zegt klopt idd wel; Tony is liever en kan de hoge noten beter aan. Maar mijn voorkeur gaat dus uit naar René, maar goed, ieder z’n eigen ding he 😊

  [ # 19 ] 01 January 2009 10:18 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  9
Geregistreerd  2008-11-15

hoi ingeG

de kinderen mochten deze keer wel afbuigen omdat het hun laatste optreden was dan mag het wel

 < 1 2
2 of 2